Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 februari 2015, 16:52   #61
Cliff Huylebroeck
Partijlid

Cliff Huylebroeck's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SMI94 Bekijk bericht
Hij koos gewoon de eerste de beste persoon die hij in die Delhaize tegenkwam, in casu de kuisvrouw die het portaal aan het kuisen was.
Dat komt niet overeen met het feit dat hij had gemaild dat hij KLANTEN ging aanvallen.
Hij doet dus niet wat hij heeft aangekondigd.
Dan gaat het waarschijnlijk ook niet om geld.
Volgens mij heeft hij bewust de kuisvrouw uitgekozen, omdat die laag staat aangeschreven, dus wordt er niet te veel moeite gedaan om hem te vinden.

Laatst gewijzigd door Cliff Huylebroeck : 26 februari 2015 om 16:53.
Cliff Huylebroeck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2015, 17:00   #62
Cliff Huylebroeck
Partijlid

Standaard

Kim De Gelder: "Ik moest iemand vermoorden."
Zuurgooier: "Ik moest zuur op iemand gooien."
Het is vergelijkbaar.
Ik kan mij al voorstellen hoe zijn proces er gaat uitzien.
Oud 27 februari 2015, 07:22   #63
Peche
Banneling

Standaard

Voor zulke daders moeten gevangenissen ontworpen worden die geld opbrengen.
Kan onze regering geen "werkkamp" bouwen dat hen tegelijk geld opbrengt, in plaats van geld kost?
Dat geld dat die gevangene daar dan verdient, moet vergoed worden aan het slachtoffer. Hij komt pas vrij als de schuld afbetaald is, en zo kan je dus makkelijker "levenslang" toereiken voor iets dat dan geen doodslag is.
Deze heer verdient het niet ooit nog vrij te lopen, en laat hem maar zweten en het slachtoffer de vruchten ervan plukken.
Als is het een kleine troost.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2015, 12:01   #64
Klein Licht
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cliff Huylebroeck Bekijk bericht
Dat komt niet overeen met het feit dat hij had gemaild dat hij KLANTEN ging aanvallen.
Naast ne zuurgooier dus ook nog ne leugenaar!

Hopelijk ziet de rechter dit binnenkort als verzwarende omstandigheid
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2015, 12:42   #65
SMI94
Banneling

Standaard

Citaat:
Dan gaat het waarschijnlijk ook niet om geld.
Volgens mij heeft hij bewust de kuisvrouw uitgekozen, omdat die laag staat aangeschreven, dus wordt er niet te veel moeite gedaan om hem te vinden.
Hij doet exact wat hij heeft aangekondigd, namelijk zuur gooien op iemand die in Delhaize aanwezig is in de hoop dat zo de angst groeit bij zowel klanten als Delhaize zelf en hij zo zijn afpersingsplannetje kan tot een - voor hem - goed einde brengen.

Denk jij nu echt dat als die zot met een fles zuur een Delhaize binnenstormt die kuisvrouw zal gerust laten omdat ze geen 'klant' is en hij daarmee een ander slachtoffer zou maken dan wat hij in zijn brief schreef? Of denk je dat hij dan bij zichzelf �* la minute die bedenking over de laagste trede maakt als hij als eerste die kuisvrouw ziet?

Hij heeft een fles zuur in zijn handen, hij wil een slachtoffer maken en zich daarna zo rap mogelijk uit de voeten maken. Dat wil hij! En op het moment dat hij binnenviel, was er net een poetsvrouw bezig in dat portaal. Was die toevallig bezig het bureau van de baas aan het kuisen en kwam er op dat moment een klant buiten, dan was het die klant die dat zuur in zijn of haar gezicht zou gekregen hebben. Zo simpel is het.

Laatst gewijzigd door SMI94 : 27 februari 2015 om 12:44.
SMI94 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2015, 15:11   #66
Klein Licht
Minister-President

Standaard

Da's meteen leugen nummer twee he, want het was helemaal niet 'in' de Delhaize. Het was in het open portaal waar de karretjes staan, buiten de inkomdeur

Hij had dus beloofd een klant binnen de Delhaize aan te vallen, en wat doet hij? Een personeelslid buiten de Delhaize aanvallen.

Laatst gewijzigd door Klein Licht : 27 februari 2015 om 15:12.
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2015, 18:09   #67
Cliff Huylebroeck
Partijlid

Standaard

Normaal, als iemand een winkel wil afpersen, dan gaat hij iets laf doen, bijvoorbeeld glas in babyvoeding doen en het dan op het rek gaan zetten in de winkel. Als er dan een schandaal is in de pers over glas in babyvoeding dan schrijft hij naar de winkel om te zeggen: nu wil ik zoveel, anders komt er nog meer van dat.

In dit geval heeft hij eerst gedreigd, daarna kwam er geen reactie, daarna heeft hij een zuuraanval gedaan. Dat komt totaal niet overeen met een normale afpersing.

Volgens mij is dat iemand zoals Kim De Gelder. Ik zou zelfs zeggen: als Kim De Gelder ooit had gehoord van zuurgooien, dan had hij dat waarschijnlijk gedaan.

Dat is dan waarschijnlijk ook de reden waarom ze er in de pers zo stil over zijn: om te voorkomen dat het een plaag wordt.

In plaats van er over te zwijgen zouden ze beter onder ogen zien dat er een probleem is, en dat dat kan worden opgelost met bijvoorbeeld het invoeren van een vergunning om zuur te kopen. Er zijn er niet zoveel die zuur nodig hebben om hun werk te doen. Ze kunnen dan even goed een vergunning vragen.
Oud 27 februari 2015, 18:24   #68
SMI94
Banneling

Standaard

Citaat:
In plaats van er over te zwijgen zouden ze beter onder ogen zien dat er een probleem is, en dat dat kan worden opgelost met bijvoorbeeld het invoeren van een vergunning om zuur te kopen. Er zijn er niet zoveel die zuur nodig hebben om hun werk te doen. Ze kunnen dan even goed een vergunning vragen.
Ja, al een keer gezien wat voor verwondingen een zwaar basisch materiaal veroorzaakt?! Wat is je volgende stap dan: alle leidingontstoppers ook onder vergunning verkopen?
Oud 2 maart 2015, 15:48   #69
Cliff Huylebroeck
Partijlid

Standaard

Voor het kleinste bolleke antibiotica heb ik een voorschrift nodig, want het zou slecht kunnen zijn voor mijn gezondheid, maar een fles zwavelzuur kan ik zo krijgen. De logica is ver weg.
Oud 2 maart 2015, 15:51   #70
Cliff Huylebroeck
Partijlid

Standaard

Er is ook nog een andere oplossing: aanbieden in kleine hoeveelheden, zodat alleen degenen die het werkelijk nodig hebben voor hun werk er nog aan geraken.
Oud 2 maart 2015, 15:53   #71
Cliff Huylebroeck
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SMI94 Bekijk bericht
Wat is je volgende stap dan: alle leidingontstoppers ook onder vergunning verkopen?
Mijn volgende stap is om dikkere leidingbuizen te laten installeren zodat er geen verstopping kan voorkomen.
Oud 8 maart 2015, 10:27   #72
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Nu het een Nederlander blijkt te zijn, is de aandrang om hier vanalles over te zeggen bij velen weg.

Het is dan ook geen onderwerp waarbij men de link tussen criminaliteit en migratie kan opdiepen, of nog een rondje draaien op het molentje van het Grote Moslimgevaar.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2015, 11:48   #73
SMI94
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Nu het een Nederlander blijkt te zijn, is de aandrang om hier vanalles over te zeggen bij velen weg.

Het is dan ook geen onderwerp waarbij men de link tussen criminaliteit en migratie kan opdiepen, of nog een rondje draaien op het molentje van het Grote Moslimgevaar.
2!
Oud 12 maart 2015, 08:55   #74
dalibor
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Alle Nederlanders dienen zich te distantiëren van deze daad.
Oud 12 maart 2015, 09:16   #75
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

niet te vroeg viktorie kraaien. Het kan nog steeds een geval van sudden Jihad zijn als hij zich bekeerd heeft.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2015, 09:37   #76
dalibor
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
niet te vroeg viktorie kraaien. Het kan nog steeds een geval van sudden Jihad zijn als hij zich bekeerd heeft.
Nederlands jurist, werkte bij een scheepswerfbedrijf in Amsterdam. Volgens vrienden last van depressies. Vertelde zijn familie dat hij in Barcelona ging werken.

Lijkt er sterk op dat het echt niet op dat het in de jihadhoek zit.
Oud 12 maart 2015, 10:43   #77
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Inderdaad.
Prima gelegenheid om aan te tonen dat het af en toe niets met migratie te maken heeft.
Leef u uit.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2015, 10:45   #78
dalibor
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Inderdaad.
Prima gelegenheid om aan te tonen dat het af en toe niets met migratie te maken heeft.
Leef u uit.
Ik heb min of meer gezegd wat ik te zeggen had. Ben niet zo repetitief als het VB-kliekje hier.
Oud 12 maart 2015, 10:55   #79
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb min of meer gezegd wat ik te zeggen had. Ben niet zo repetitief als het VB-kliekje hier.
Dat siert u.
Maar heeft uw bijdrage ons nu iets bijgebracht?
Een opsomming van alles wat niet de oorzaak is lijkt mij niet echt veel bij te dragen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2015, 10:59   #80
dalibor
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Dat siert u.
Maar heeft uw bijdrage ons nu iets bijgebracht?
Een opsomming van alles wat niet de oorzaak is lijkt mij niet echt veel bij te dragen.
Lees post #10 in dit topic. Op 23 februari kwam iemand hier met veel stelligheid zeggen dat de dader een moslim was. Een bekeerling met arabische voornaam en westerse familienaam. Ik ben het niet geweest die met voorbarige analyses is begonnen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be