Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: geeft je polieke voorkeur, niet van partij, gewoon van oriëntatie
extreem-rechts 51 33,55%
rechts 38 25,00%
centrum 11 7,24%
links 22 14,47%
uiterst-links 30 19,74%
Aantal stemmers: 152. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 5 augustus 2002, 07:52   #61
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Jean-Pierre's schermafbeelding

Standaard

Hier wordt gegooid met begrippen zoals mensenrechten en verdraagzaamheid om ergens te bewijzen dat men toch maar moet toelaten dat bepaalde mensengroepen hier hun geluk mogen komen opzoeken. Praktisch komt dat hierop neer, dat we geen kritiek mogen uitoefenen op de tienduizenden en binnenkort honderdduizenden die hier komen profiteren van onze sociale zekerheid.

Hoe ziet de democratie eruit bij die moralisten?...

Al wie kritiek uitoefent is extreem-rechts en moet zich schamen tegenover zijn voorouders(?). ‘Wij’ hebben een luilekker leventje en de [asielzoekers] zijn te beklagen… Zo kan men die onzin nog een tijdje laten duren.

Natuurlijk wordt de vraag niet beantwoord wie dan het geld verdient om die ‘ongelukkige’ asielzoekers te betalen. Kunnen die moralisten nu eens aantonen wat de bijdrage is van al die ‘ongelukkige’ asieltoeristen aan onze economie?
Jean-Pierre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2002, 10:09   #62
RJF
Vreemdeling

Standaard

Ik denk dat veel mensen niet eens weten wat politiek links of rechts is.
Als iemand eens een klare en éénduidige definitie kan geven, niet zijn mening ervan maar de algemeen aanvaarde.
RJF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2002, 10:38   #63
Th3_R3f
Vreemdeling

Standaard

Als een definitie zo makkelijk te geven zou zijn zou het voor partijen veel simpeler zijn, laat ze zichzelf maar definiëren, laat hen maar kiezen waar ze voor willen staan...

En die "parasieten" zijn ook vaak slachtoffer van mensen met veel belofte's (Neen, geen politiekers) De mensenhandel moet harder bestraft worden dan die asielzoekers die ten koste van alles terug naar huis moeten...
Th3_R3f is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2002, 11:02   #64
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Standaard

Die ‘parasieten’ weten heel goed waaraan ze beginnen. Illegaal betekent onwettig. Iemand die op onwettige manier daden stelt loopt de kans veroordeeld te worden volgens de wetten van het land.

Die asieltoeristen hebben veel geld betaald om hier in het land te geraken. Ochottekes toch… wat zijn het arme dutsen! En natuurlijk moeten de autochtonen diep, heel diep in hun zakken tasten om hun kunstmatig schuldcomplex (opgelegd door zogenoemd links tuig) af te kunnen kopen.

Maar niemand verwijst naar het feit dat de asieltoeristen betalen om de wet te overtreden en dus medeplichtig zijn. Zij zijn de financiers van de mensensmokkel… niet wij!

En waarom wordt de mensenhandel niet harder aangepakt? Het gaat hier over miljarden… en waar veel geld in omloop is bevinden zich gewoonlijk ook politici. Het verwondert mij helemaal niet dat men zo traag vooruit gaat…
Oud 5 augustus 2002, 11:10   #65
Th3_R3f
Vreemdeling

Standaard

Die mensen hebben nog nooit van België gehoord, dat doet mij denken aan die Amerikaan die vroeg of België nu de hoofdstad was van Brussel... Al wat die mensen weten is dat ze in ne container moete kruipe, misschien kunnen sterven daar, als ze opgepakt worden moeten zwijgen en trug gaan naar hun land hoewel die schulden blijven bestaan en dat als ze in België komen ze contact moeten zoeken met iemand die ze niet verstaan...

Dat wij daarvoor opdraaien is logisch, of gaat ge alleen betalen voor de belgen, dan zullen ze me een spaarpotje werken : autochtoon | allochtoon
Dan zit in geen van beide geld als da op vrijwillige basis moet, want wie wilt nu zomaar zijn geld afgeve om iemand anders te helpen en nix terug te krijge...

Ik wil wel eens weten wa ge gaat doen als ge zelf geen inkomen hebt en ze da afschaffen omda ge zo hebt staan roepen...

Greetz
Th3_R3f is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2002, 13:07   #66
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Die mensen hebben nog nooit van België gehoord … Al wat die mensen weten is dat ze in ne container moete kruipe, misschien kunnen sterven daar, als ze opgepakt worden moeten zwijgen en trug gaan naar hun land hoewel die schulden blijven bestaan en dat als ze in België komen ze contact moeten zoeken met iemand die ze niet verstaan...
Ik stel voor dat ge wat proza begint te schrijven voor 5-jarigen. Misschien zullen die u nog geloven. Uw verhaal is op zijn minst gezegd bijzonder onsamenhangend.

Ze hebben nog nooit van België gehoord. …Maar ze weten wel dat hier veel poen te halen valt.
Al wat ze weten is dat ze in een container moeten kruipen… Maar blijkbaar kunnen ze wel voldoende lezen om te weten dat die container naar België of Engeland gaat.
Die schulden blijven bestaan… Niemand heeft hen gedwongen die schulden te maken en ik voel mij niet verantwoordelijk voor schulden van anderen.
Als ze in België komen moeten ze contact zoeken met iemand die ze niet verstaan. .. En daarjuist hebt ge verklaard dat ze nog nooit gehoord hebben van België. En als ze die niet verstaan dan is dan hun probleem en niet het mijne. Trouwens wat komt ge doen in een land waar ge de taal niet spreekt en waarschijnlijk ook nog zonder diploma.

En hier waar het op aan komt: Dat wij daarvoor opdraaien is logisch,… Dus weer het oude schuldcomplex. Wij Europeanen zijn de profiteurs, wij hebben die arme mensjes uitgezogen, …

Luister mijn beste Th3_R3f. Ik heb er niets op tegen als gij dat geld uit uw zak wilt betalen. Maar van mijn centen blijft ge af. Uw verhaal is ongeloofwaardig. Die asielzoekers komen niet alleen met een container maar ook per wagen en zelfs per vliegtuig. Diezelfde asielzoekers weten bij hun aankomst onmiddellijk wat ze moeten doen en bij welke diensten.

En nu wil ik nog altijd weten welke het economische nut is van die bende asieltoeristen. Daarover kunt ge blijkbaar minder proza schrijven…
Oud 5 augustus 2002, 21:12   #67
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ward
Welke mensen hebben kansen nodig en welke zijn parasieten? Alks men er zoals jullie moralisten niet over spreken, OOK goed, dan kunt ge niets anders dan ze allemaal buitensmijten, of is DAT wat jullie willen. Ik nooitr gesproken over diegenen die hier proberen een toekomst op te bouwen. Mij gaat het alleen om de parasieten. Dat we van jullie daar NIET mogen over praten, bewijst alleen hoe kortzichtig jullie zijnOf zitten jullie mee in de industrie van vreemdelingenhulp? Op dit ois hier de vrije meningsuiting en democratie ver te zoeken.

Ik heb gezegd dat die mensen kansen nodig hebben, ik heb nooit gezegd dat hier moet gebeuren. Ik bedoelde kansen in hun eigen land! Dan komen ze niet naar hier. Ik bedoelde dat er moeten kansen gecreëerd worden in die arme landen. Ik vind deze reactie dus zeer eigenaardig. Het valt mij op hoe men hier met allerlei begrippen afkomt en het is hier precies een heftige discussie. Ik denk dat we de zaken nuchter moeten bekijken. Dus geen gelul over parasieten of OCMW spelen, maar een nuchtere kijk en een practische oplossing voor iedereen. Trouwens, over OCMW spelen gesproken, na WOII heeft de VS enorm veel geld gegeven aan Europa. Dat was wel uit eigenbelang, maar toch... Wat zou er anders van Europa geworden zijn? Waarschijnlijk zouden we zonder dat geld nu nog altijd armoe hebben.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2002, 21:19   #68
Stefanie
Minister-President

Standaard

Europa is na Oceanië het kleinste kontinent. Het is het dichtbevolkste kontinent. Ik blijf er dus bij dat het beter is om de problemen in die landen te gaan oplossen dan die mensen (al dan niet legaal) naar hier te laten komen. Dat is mijn mening. In plaats van een schuldgevoel en een plan over integratie, is het beter om ginder de problemen aan te pakken.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2002, 23:11   #69
de moralist
Partijlid

de moralist's schermafbeelding

Standaard

Het is een illusie als je denkt dat je zomaar een land kan helpen waar vele politieke of economische vluchtelingen van komen. Een illusie die nog extra gevoed wordt door diegenen die daar aan de macht staan.Een illusie als je goed nadenkt dat ze hier staan te roepen en te schreeuwen dat het zo niet verder kan maar toch de eersten zijn om economische,culturele,op militair vlak en politiek vlak met diezelfden een verbond of contract onderteken voor verdere samenwerking,uitlevering van grondstoffen,afgewerkte produktenen mogelijkheden om daar ter plaatse nieuwe of oude fabrieken en firma's over te nemen of op te richten.
Een illusie die extra versterkt wordt onder het mum van sollidariteit al of niet gesteunt door de overheid en ngo's ed.Het is een pracht gedacht om daar eerst het probleem aan te pakken maar dat is vechten tegen een windmolen als je nadenkt dat de machthebbers maar "puppets on a string" zijn van de groot grondbezitters,industriëlen en andere misbaksels.Dit zijn geen ingevingen van het zgn linkse front maar als je oogkleppen die een paard draagt, waardige Jean-Pierre ,afdoet zou je misschien zien en horen hoe eigenlijk de vork aan de steel zit.

Je ideeën houden totaal geen steek want indien er geen immigratie geweest was enkele duizende jaren geleden beste kerel zat jij misschien nog in je lendedoekje in een of ander schuilplaatsje te bescherming van je vege lijf.Misschien kon je nog niet deftig praten want onze taal is onstaan door de diverse invloeden die we kregen dank zij door de eeuwen hene immigratie. Misschien bevond je nu in een toestand hoe ze zich in Afrika,Midden-Oosten,en andere landen waar veel vluchtelingen van komen,zitten. Denk je wel genoeg na of kijk je enkel naargelang de lengte van je neus. Ben je bang dat ze alles zullen afnemen van jou? Is er ooit één vluchteling geweest in de wereld over de geschiedenis heen die in vredestijd iets afgenomen heeft van een ander? Ik denk het niet en diegenen die het beweren zijn dan zo stom geweest om de kaas van tussen hun boterhammen te laten nemen omdat die ander slimmer ,sluwer en een groter zakenman was dan hen.Hoor ik in je woorden geen jaloezie?Hoor ik in je woorden geen ontgoocheling?Heb tenminste een moraal om mensen in nood te helpen want stel de vraag eens: zou ik niet graag geholpen worden indien ik dezelfde situatie zou komen?U denkt dat ze rijke stinkerds zijn die naar hier komen om te profiteren van onze sociale zekerheden?
Heeft u al eens nagedacht dat zij meestal hun laatste eigendommen moeten verkopen,gaan lenen bij familieleden om die overtocht te betalen aan mensensmokkelaars? Mensensmokkelaars die ten dienste staan van god wie? Van die rijke industriëlen misschien? 1 pot nat. Heb je al eens over na gedacht dat dan die famileileden hun kinderen moeten laten werken om de schulden te laten betalen. Hoe denk je dat dit gebeurd?
Legaal of illegaal misschien?

Ik stel nog eens de vraag :op welke basis steun je, je om zulke ideeën rond te strooien of te geloven?
Wie heeft jou die onzin doen slikken?
Ik erger me aan dergelijke theoriën die het Vlaams Blok en andere extreme partijen rondstrooien en je moet daarvoor,zoals ik eerder beweerde,niet links gezind zijn.

Voor diegenen die nog in de utopie geloven dat ze ginds beter geholpen kunnen worden moeten er eerst zelf gaan wonen in dezelfde omstandigheden zoals de vele vluchtelingen van ginds leven.
Ik denk dat er velen met schaamrode kaken zouden rondlopen
de moralist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2002, 00:55   #70
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Standaard

En probeer nu eens met argumenten te antwoorden in plaats van te schelden en volledig naast het probleem te antwoorden. Om te beginnen hebt ge mijn vraag niet beantwoord: “Wat is het economische nut van een asielzoeker?” Verder is uw argumentatie (nogal anti-VB) zonder enige grond.

Citaat:
Het is een illusie als je denkt dat je zomaar een land kan helpen waar vele politieke of economische vluchtelingen van komen.
Wel uw meerderheid is aan de macht. Wat hebben ze nu al gedaan om die vele politieke of economische vluchtelingen te helpen? Dus niets…

Citaat:
Een illusie als je goed nadenkt dat ze hier staan te roepen en te schreeuwen dat het zo niet verder kan maar toch de eersten zijn om economische,culturele,op militair vlak en politiek vlak met diezelfden een verbond of contract onderteken voor verdere samenwerking,
Nu moogt ge mij nog eens komen vertellen wat een SPA, VLD of een Agalev hier al bekomen heeft. Dus ook niets… En dan verwijt ge mij dat ik ooglappen draag.

Citaat:
indien er geen immigratie geweest was enkele duizenden jaren geleden beste kerel zat jij misschien nog in je lendedoekje in een of ander schuilplaatsje te bescherming van je vege lijf.
Hier zit ge volledig naast de kwestie. Niemand is tegen immigratie, ik ook niet. Maar ik ben tegen het profitariaat. En dat weet gij ook. Wat hier in België gebeurt heeft niets met ‘nodige en gewenste’ immigratie te maken, maar met het opsouperen van de opbrengsten van een sociale zekerheid op kosten van een lokale bevolking. Hierbij zijn alle mogelijke middelen geëigend, tot zelfs bedrog.

En toevallig weet ik beter dan u wat een immigrant is, omdat ikzelf in Zuid-Afrika en Australië ben gaan werken. Maar ik heb de normale weg gebruikt. Ik ben eerst naar de ambassade toelating gaan vragen om daar te mogen werken. Zij zijn hier niet gevraagd, maar hebben zichzelf opgedrongen...Wat we hier in België kennen is een gebrek aan vreemdelingenbeleid, waarvoor de lokale bevolking miljarden per jaar moet afdokken. Maar u vind dat ik ooglappen heb?

Citaat:
Is er ooit één vluchteling geweest in de wereld over de geschiedenis heen die in vredestijd iets afgenomen heeft van een ander? Ik denk het niet…
Dus begint ge vragen te stellen, waarvan ge zelf het antwoord niet kent… Dat moet ge kunnen. En dan slaagt ge er nog in om anderen die het misschien wel weten voor stommerik uit te maken …

Dus herhaal ik mijn vraag: Toon mij het economische nut aan van de asieltoeristen. En geef mij nu eens de kost van al dit tuig dat naar ons land afgezakt is. Als ge mij dat kunt vertellen dan weet ge al iets van de problematiek. Nu hebt ge alleen maar uw demagogie getoond.
Oud 6 augustus 2002, 12:14   #71
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Sommige partijen weigeren in te zien dat er een immigratieprobleem is. Andere partijen willen dat probleem oplossen door grote muren te bouwen. Zinloos: men zal altijd proberen en slagen om in een land te geraken waar het beter leven is. U mag Europa afsluiten zoveel u wil, zolang het hier beter gaat dan 'ginder' zullen ze blijven komen, het is dweilen met de kraan open. Pak het probleem bij de bron aan: waarom gaan die vluchtelingen vluchten?
En zoals door anderen hier aangehaald volstaat het niet ons bezig te houden met wat hulpgoederen erheen te sturen want dat is enkel de symptomen bestrijden zonder de feitelijke ziekte te genezen. Die ziekte is hier ook al aangehaald: het inhumane karakter van de huidige globale economische politiek meestal opgelegd door westerse landen. En niet eens westerse burgers, want die hebben er geen zeggenschap in, maar westerse multinationals, westerse parasitaire organisaties als de WTO. De enige manier om de kleine problemen als criminaliteit en vluchtelingen aan te pakken is door de grote problemen uit de weg te ruimen. Ontneem de huidige machthebbers hun macht.
Oud 6 augustus 2002, 16:19   #72
ward
Burger

Standaard

Simpel hé; ontneem de corupte machthebbers hun macht! En wie gaat ge daar voor meebrengen? De hulp in Mogadischu al vergeten? Zolang ze in die arme landen met de westerse hulp, lieven een kalaschnikov kopen als eten, kunt ge daar geen zak gaan uitvreten. Die bevolking moet zelf het heft in handen nemen. Dan kunnen ze eventueel nog steun bovenop krijgen. Nu is het dweilen met de kraan open. Als de mensen daar een zak graan kopen met hulp, komt er een andere die met zijn hulp een geweer heeft gekocht en pikt die zak graan in. Een geweer geeft RECHT op eten. Al de rest is bulshit.
Oud 6 augustus 2002, 21:03   #73
de moralist
Partijlid

Standaard

Gegroet JP,

Ten eerste waarde vriend,hopelijk is dit geen belediging voor u, is het en was het mijn bedoeling niet om te schelden.

Ten tweede waarde vriend(oeie)ik heb u niet uitgemaakt voor stommeling maar het zij die jaloers waren omdat er een stomme Italiaan,Portugees,Jood,Pool, enz.... beter zakens konden doen of beter waren in de dingen die ze deden,stom dan wel in de ogen van de autochtone bevolking.

U gebruikt : uw meerderheid!!!; hoe kan u oordelen dat dit mijn meerderheid is? Toen andere politieke partijen aan de macht waren was hetzelfde gelul. >Deden zij ermeer aan dan nu of evenveel? Dit is mijn meerderheid niet maar er werd toen wel een pak meer geld uit gegeven aan asielbeleid,niet waar?

Hebben die meerderheden van vroeger ook niet staan roepen dat diverse corrupte regeringen verwijderd moesten worden,dat ze de economische handel,de economische overeenkomsten moesten stillleggen en bevriezen?
Wat een mop want via alle soorten ommewegen werd er toch duchtig handel gedreven(wapens,diamant,enz...) en net alsof ze er niks van afwisten.Diverse groepen hebben er jaren op gewezen doch alles werd in de doofpot gestopt. Dus dit heeft niks te maken met de SPA,VLD of Agalev zoals u beweerd.Het is een fenomeen die bij de vorige regeringen zo was en nu herhaald wordt.
Wel moet ik opmerken dat deze regering,en daar moet ik u gelijk in geven,er evenwel ook niet in geslaagd is om een degelijk asielbeleid te maken. Daar ligt nu gans het probleem want voor u zou de oplossing zijn:weg met die handel en het is opgelost.

U vergeet dan diverse punten: dit zijn geen goederen die je zomaar dumpt,u staat niet alleen in de wereld,u ondertekende de universele verklaring van de rechten van de mens,enz....Probeer maar eens. Populist Fortijn zaaide ook die mening in de ogen van het Nederlandse volk als zand . Wat een utopie en wat voor soort onzin je allemaal niet moet uitkramen om stemmen te winnen of beter om populair te zijn.

Ten derde :het zijn geen asieltoeristen maar asielzoekers. Voor ik weet worden asielzoekers begeleid dmv ze naar centra's te brengen. De bekostiging van deze is niet met het geld van de sociale zekerheid maar is er een fonds opgericht die deze kosten betaald. Diegenen die asiel krijgen moeten wel belastingen betalen en als ze geluk hebben en werk vinden betalen ze toch ook sociale lasten.(asiel zoekers die dan een verblijfs vergunning krijgen).
Natuurlijk zijn er altijd gasten die van ons profiteren maar als we nu eens eerst alle autochtone profiteurs zouden aanpakken ,en dit gaat van rijk tot de aller armsten(??????)dan is het pas eens slikken.

Het is net of wij de meest heiligen zijn in België. Net het gevoel dat autochtone
bevolking over gans de wereld niks kan mis doen en de asielzoekers zijn de slechterikken ,profiteurs,enz....

Ik schreef dat u eens moet leven als een autochtoon in hun land onder dezelfde omstandigheden net als hen en niet als een persoon die daar komt werken.U heeft misschien wel de omstandigheden gezien maar heeft u geleefd in deze krotwijken waar geweld en armoede wellig tiert.
Had u het lef om je huid zwart te schilderen en te gaan werken voor een hongerloontje?Moet ik nog verder gaan?

Ten vierde wat u vraag betreft: als je het woord"asielzoeker" �* la lettre beschouwd is er inderdaad geen economisch voordeel aan gebonden.
Doch helaas hebben we ze wel nodig want ,ik zal het anders formuleren :heeft u al eens gehoord van de vergrijzing van de bevolking?
Misschien gaat er een lichtje branden bij u en indien niet is er voldoende literatuur daar omtrent op de markt. Dus enerzijds zolang ze niet als asielzoeker erkend zijn en een vergunning krijgen in België en niet aan de voorwaarden en plichten voldoen van de Belgische bevolking(belastingen,sociale zekerheid,....)zijn ze inderdaad economisch niet verantwoord.Dit is dan wel tijdelijk en hangt ook een beetje af aan de snelheid waarmee de bevoegde instansties werken.

Ten vijfde: asielzoekers zijn geen tuig,zoals u beweerde(is dat niet schelden)en als ik mijn demagogie heb vertoont is dit mijn zaak en recht(democratie,herinner je nog)en als ik een strijd voer tegen het VB dan doe ik dit ten voordele van het mensdom en niet uit eigenbelang.

Hopelijk heb ik je met deze tekst je niet opnieuw beledigd en indien het zo is :sorry dit is en was niet mijn bedoeling.

Gegroet (Noch links noch rechts maar verdraagzaam!!!!!!!!!!!!)
Oud 6 augustus 2002, 22:37   #74
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Standaard

Mijn beste moralist, het kan nooit kwaad het hart eens te luchten.

Ik heb problemen met de benadering van de huidige regering…

Slechts 5% van de asielzoekers worden politiek vervolgd. De andere 95% doet het om de poen! Nu kunnen ze dit geld alleen maar verdienen middels ons systeem van sociale zekerheid het het zwart-werk circuit. Hier had onze regering wel maatregelen kunnen nemen.

Volgens Verhofstadt krijgen de asielzoekers geen steun meer. Dit is een leugen. Diegenen waarvan het dossier ten gronde behandeld wordt (het merendeel) krijgt nog altijd steun. Er zijn (zeer) weinig maatregelen tegen werkgevers die gebruik maken van (goedkope!) asielzoekers. Een werkgever die beroep doet op illegale werkkrachten (met ontduiking van BTW, sociale lasten,…) zou zijn boeken moeten sluiten en gevangenisstraf krijgen. Maar dan moet men ook controleren... en dat vraagt ook bijkomende kredieten.

Hoeveel kosten die asielzoekers? De regularisatie zal ons tussen de 20 en 25 miljard BEF kosten. Hierbij komt nog de ondersteuning die elke gemeente moet betalen aan asielzoekers. Voor Zaventem alleen is dit 55 miljoen BEF/jaar!... Voor zover ik weet heeft de Federale overheid nog niet kunnen bepalen wat die ganse asielpolitiek het land zal kosten. (…en ik kan mij indenken waarom).
Wat brengen die asielzoekers ons op? En hier kom ik op het economische nut van deze personen. In Nederland heeft men dit kunnen berekenen… in België kan men dit weer niet. De formule is eenvoudig. Neem het gemiddelde inkomen van de Belg. Al wie meer verdient dan het gemiddelde betaalt ook meer aan sociale bijdragen en al wie minder verdient, krijgt… Als we die berekening toepassen dan zullen die asielzoekers op geen enkel ogenblik een positieve (economische) bijdrage kunnen vormen aan onze maatschappij (ze hebben geen diploma, kennen de taal niet). (Men kan natuurlijk beweren dat het allemaal poëten, schrijvers en schilders zijn… )

En hier speelt de regering weer komedie. Men laat ons weten dat we ingenieurs en informatici nodig hebben… Hoeveel ingenieurs en informatici zitten er in die 50.000 �* 100.000 asielzoekers die onlangs om regularisatie vroegen? En nu zit er een tweede regularisatiegolf te wachten.

Waarom spreek ik zo graag van asieltoeristen? Omdat er in Kazakstan en omliggende reisbureaus bestaan die reclame maken van onze vakantiecentra (sauna, zwembad, …) inclusief een visum en alle nodige informatie over het soort verklaringen dat ze moeten afleggen.

U gaat uit van het principe van de gastvrijheid van de bevolking … en dat is uw recht. Ik stel mij de vraag wat er met ons belastinggeld gebeurt. Het zijn twee verschillende benaderingen die allebei hun merites hebben.
Oud 6 augustus 2002, 23:49   #75
de moralist
Partijlid

Standaard

JP ik begrijp uw frustaties en uw relaas van nu verschilt wel duidelijk van uw eerste relazen.

Bij bepaalde items moet ik u gelijk geven maar een correcte,juiste en naar ieders zin oplossing is voor mij een droom.

Er zal nooit iets gevonden worden opdat het voor iedereen zou goed zijn.
Men mag niet zomaar aanvaarden dat deze mensen als gebruiksvoorwerp,handelswaar,goedkope werkkrachten,als slachtoffer van huisjesmelkers mogen gebruikt worden.
Dit vooral moeten we doen en hen proberen,de mensensmokkelaars, de pas af te snijden en niet door een repressaile politiek(�* la Blair).

Er zijn er inderdaad velen die echt hulp nodig hebben en men zet toch maar geen mens bij het stort.

U noemt terug toeristen,ja zij zijn geen toeristen maar dit zijn nu het handelswaar die ik eerder vermeldde. Triestig nietwaar?
Het is dan jammer dat bepaalde politieke partijen van deze situaties het volk opjutten en er een soort beeldenstorm van maken: asielzoekersstorm

Gegroet en nogmaals en misschien tot vervelends toe: verdraagzaamheid
Oud 7 augustus 2002, 11:15   #76
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Standaard

Ik denk dat verder discussiëren weinig zin heeft. U gaat ervan uit dat België onbeperkt kan instaan voor alle leed in de wereld.

Maatregelen zonder repressieve methoden hebben geen zin. Dit wordt al jaren toegepast in België bij het verkeer, werklozen, belastingen,… En nu zou dat niet meer mogen gebeuren bij personen die met bedrog toegang willen krijgen tot onze sociale zekerheid.

Nog een belangrijk detail! Verdraagzaamheid is een principe dat beledigend is voor diegene die het ontvangt. Verdraagzaamheid is iets willen verdragen van iemand en die dat als een gunst moet beschouwen. Het voorwerp van de verdraagzaamheid bevindt zich steeds in een minderwaardige positie.

Het is ook niet duidelijk wat men door verdraagzaamheid verstaat. Betekent dit dat we ook het onverdraagzame moeten verdragen? Blijkbaar sluit dit in dat er daden gesteld worden die onze afkeuring inhouden, maar die men niet gaat aanklagen omwille van een “politiek-correcte” houding? Tenslotte is verdraagzaamheid te mijden omdat het geen enkel recht inhoudt voor beide partijen.

Respect daarentegen is een houding die uitgaat van de gelijkheid van beide partijen. Een gelijkheid die naast rechten ook plichten insluit.
Oud 7 augustus 2002, 12:12   #77
Jonas
Vreemdeling

Jonas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Th3_R3f
Die mensen hebben nog nooit van België gehoord, dat doet mij denken aan die Amerikaan die vroeg of België nu de hoofdstad was van Brussel... Al wat die mensen weten is dat ze in ne container moete kruipe, misschien kunnen sterven daar, als ze opgepakt worden moeten zwijgen en trug gaan naar hun land hoewel die schulden blijven bestaan en dat als ze in België komen ze contact moeten zoeken met iemand die ze niet verstaan...

Dat wij daarvoor opdraaien is logisch, of gaat ge alleen betalen voor de belgen, dan zullen ze me een spaarpotje werken : autochtoon | allochtoon
Dan zit in geen van beide geld als da op vrijwillige basis moet, want wie wilt nu zomaar zijn geld afgeve om iemand anders te helpen en nix terug te krijge...

Ik wil wel eens weten wa ge gaat doen als ge zelf geen inkomen hebt en ze da afschaffen omda ge zo hebt staan roepen...

Greetz
Groot gelijk!!!!!!!!!!
Jonas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2002, 12:16   #78
Jonas
Vreemdeling

Jonas's schermafbeelding

Standaard

Jean-Pierre

Mag ik u aub verzoeken om andere fora te gaan verzieken met uw platvoerse, demagogische en ronduit xenofobische pietpraat?!

Dank u
Een niet-haatdragende Vlaming
Jonas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2002, 12:31   #79
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas
Jean-Pierre

Mag ik u aub verzoeken om andere fora te gaan verzieken met uw platvoerse, demagogische en ronduit xenofobische pietpraat?!

Dank u
Een niet-haatdragende Vlaming
Laat die mensen ook hun ideetjes openlijk spuien.
Dan weten we tenminste vanwaar de wind komt.
Ondergronds sluipend gif is veel moeilijker aan te pakken en te bestrijden.
Nooit censuur!
Letters in een boek of op een scherm doden niet, verminken niet, of ruiken niet naar gas!
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2002, 17:17   #80
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Standaard

Zeg Jonas, probeer nu eens te argumenteren in de plaats van onzin te verkopen. Of wilt ge hier ook een "cordon sanitaire" invoeren om uw politiek-correct zieltje te redden.

Citaat:
Toon mij aan waar de argumentatie platvloers is, demagogisch of xenofobisch. Tot nu toe heb ik u nergens met één (1) zinnig argument in de discussie zien komen.

Wat stoort u? Dat ik het begrip verdraagzaamheid de grond inboor? Dan is het aan u om het tegendeel te bewijzen. Als u dit kan, dan heb ik alle respect voor u. Maar uw oprisping zoals die nu ingegeven is, schijnt mij eerder het resultaat te zijn van een intellectuele tekortkoming.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be