Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 maart 2015, 19:02   #61
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht

(...)

Wel weer een teken te meer dat we in hysterische tijden zijn terechtgekomen: niets mag meer en over alles heeft men bijzonder lange tenen ! Moeten we seffens een beschermgroep gaan oprichten voor volwassen, blanke mannen ?
Freespirit. Jij als topicstarter. Je hebt het over vrouwen. Geen beschermgroep.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2015, 19:03   #62
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
Freespirit; zou jij het leuk vinden indien mensen naar jou fluiten en je "schatje" noemen?
ja
Oud 23 maart 2015, 20:02   #63
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Dan zullen vrouwen plots niet meer geëmancipeerd zijn ! Meer realistisch voorbeeld: als er op het werk zware dozen of pakken te dragen vallen, rekenen de vrouwen erop dat de mannen wel die taak tot zich zullen nemen. Als er een beslissing moet worden genomen zijn ze plots wel feministen en moeten wij maar onze smikkel houden. Zoals ik al zei: twee maten en twee gewichten.
2.
Het capabel zijn om een domme kracht de taak te laten uitvoeren , levert extra punten .
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2015, 20:09   #64
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
2.
Het capabel zijn om een domme kracht de taak te laten uitvoeren , levert extra punten .
er zijn vrouwen die geilen op van die domme krachten. tja, potje en dekseltje
Oud 23 maart 2015, 23:04   #65
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Freespirit. Jij als topicstarter. Je hebt het over vrouwen. Geen beschermgroep.
Sommige vrouwen vinden nochtans van zichzelf dat ze een 'beschermde' diersoort horen te zijn.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2015, 09:13   #66
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Da's een goed antwoord op Xeno's geleuter !
lap, ik zal ook eens een serieuze bijdrage schrijven ! :s
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2015, 14:53   #67
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik neem aanklachten hierover wel degelijk ernstig, maar het stoort me dat alles op één hoopje wordt gegooid. Een compliment maken naar een vrouw toe wordt bijna op dezelfde lijn gesteld als 'aanranding'. En bovendien stoort het me bijzonder dat men het heeft over 'de man'. Net als 'de vrouw' bestaat 'de man' niet ! Alles gaat nu over dezelfde kam en van veralgemening gesproken.

Overigens ben ik van mening dat het seksisme en machisme de jongste decennia serieus is afgenomen in onze samenleving, wel integendeel: ik merk dat in steeds meer relaties de vrouw de broek draagt, waarbij je je kan afvragen of zelfs de man nu niet een beetje onderdrukt begint te worden.

Er is wel een probleem aangaande mannen en jongens met een 'migratieachtergrond' naar (onze) vrouwen toe, maar men moet dan specifiek de problemen binnen deze 'doelgroep' aanpakken. Laten we daar ook niet langer belachelijk poco over doen, it is what it is !

Toen ik vroeger jong en 'knap' was, werd ik ook op het strand of aan het zwembad aangestaard door groepjes vrouwen die me 'keurden'. Vond ik dat erg ? Neen ! Maar denk het andersom, en dan ben je als man een op dierlijke seks beluste geiligaard en wordt de vrouw geïntimideerd ! Ik kan er niet tegen dat er met zulk dubbel krijt wordt geschreven. Vrouwen mogen in groep naar de Chippendales gaan kijken en constant seksueel getinte opmerkingen maken, als mannen dat doen naar vrouwen toe zijn het zieligaards en 'viezerikken'. Wat is het verschil tussen een optreden van de Chippendales bijwonen en met een groepje mannen naar een stripclub gaan ?
Zie je geen verschil tussen avondje uit Chippendales en opmerkingen maken in het dagelijkse leven naar vrouwen?
Hoezo "vrouwen de broek aan"en mannen " onderdrukt"??
Denk dat dit wel meevalt, wanneer je niet in traditionele rolverdelingen denkt en hoe dan ook komt de man er steeds goed vanaf, vrouwen die ook werken, doen wel nog steeds het grootste gedeelte opvoeding ne huishouden.

Nu, een bouwvakker is niet bedreigend, altijd eens gelachen met dat gefluit, dan werd er wat gejoeld en geroepen, maar het is wel anders wanneer een man obseniteiten roept of fluistert, vlakbij is, je lastig valt, of gewoon grof is omdat je nu eenmaal een vrouw bent, en dus lust en seksobject ( zie femme de la rue)
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2015, 15:01   #68
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht

Nu, een bouwvakker is niet bedreigend, altijd eens gelachen met dat gefluit, dan werd er wat gejoeld en geroepen, maar het is wel anders wanneer een man obseniteiten roept of fluistert, vlakbij is, je lastig valt, of gewoon grof is omdat je nu eenmaal een vrouw bent, en dus lust en seksobject ( zie femme de la rue)
Precies!

En sommigen verliezen bij dat verschil wel eens de pedalen.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2015, 19:37   #69
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zie je geen verschil tussen avondje uit Chippendales en opmerkingen maken in het dagelijkse leven naar vrouwen?
Denk dat dit wel meevalt, wanneer je niet in traditionele rolverdelingen denkt en hoe dan ook komt de man er steeds goed vanaf, vrouwen die ook werken, doen wel nog steeds het grootste gedeelte opvoeding ne huishouden.

Euhmmm, dit is wel het eerste voorbeeld dat aangehaald wordt als het over 'intimidatie' gaat.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2015, 19:41   #70
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sommige vrouwen vinden nochtans van zichzelf dat ze een 'beschermde' diersoort horen te zijn.
Freespirit. ik wil geen ruzie met vrouwen. als jij vindt dat sommige vrouwen van zichzelf een beschermende diersoort horen te zijn dan zou een discussie hieromtrent niet misplaatst zijn. start je standpunt met een nieuwe draad.
Oud 24 maart 2015, 21:58   #71
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Freespirit. ik wil geen ruzie met vrouwen. als jij vindt dat sommige vrouwen van zichzelf een beschermende diersoort horen te zijn dan zou een discussie hieromtrent niet misplaatst zijn. start je standpunt met een nieuwe draad.
Ik kan enkel maar zeggen dat er vaak met 'dubbel krijt' geschreven wordt als het over seksisme gaat. Vrouwen van pakweg middelbare leeftijd mogen op het strand vrij opzichtig geilen en opmerkingen maken over gespierde jonge en knappe mannen die voorbij komen gewandeld. Toegegeven, die laatsten genieten ook niet zelden van de aandacht van zulke 'matrones'. Als mannen in hun 'midlife' crisis echter een jonge mooie vrouw met ideale maten achterna fluiten dan worden het tegenwoordig 'viezerikken' en perverten genoemd. Vrouwen die zich geïntimideerd voelen kunnen dan nog klacht gaan indienen en als de teerling dan nog slecht valt heb je nog een proces aan je broek wegens seksisme en intimidatie.

Zoals ik reeds tot in den treure toe aanhaalde: twee maten en twee gewichten ...

Laatst gewijzigd door freespirit : 24 maart 2015 om 22:07.
Oud 24 maart 2015, 22:03   #72
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Sorry, maar dat is ook iets dat vrouwen soms zichzelf aandoen, sommige mannen mogen van hun vrouwen geen deel van de huishoudelijke taken op zich nemen (om allerlei redenen). En als een vrouw maar halftijds werkt of zo, lijkt het me niet meer dan logisch dat ze meer huishoudelijke taken op zich neemt of meer zorg voor de kinderen.

Want we moeten ook niet belachelijk doen, vrouwen en mannen zijn niet gelijk, wel gelijkwaardig ! Mannen kunnen bijvoorbeeld, hoe graag ze dat misschien ook zouden willen, met de huidige stand van de wetenschap nog steeds niet de zwangerschap van vrouwen overnemen. Logisch dus dat vrouwen zich zeker in die periode iets meer gaan focussen op huisje-boompje-kindje dan de man.
Oud 24 maart 2015, 22:06   #73
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Initimidatie, lastigvallen en het verkondigen van obsceniteiten is in bepaalde gevallen ook een strikt subjectief iets. Veel hangt af van de perceptie van de 'belaagde' vrouw. Wat voor de ene vrouw over komt als een compliment of onschuldige opmerking, zal voor de andere vrouw reeds al beledigend en intimiderend worden ervaren. (Straf)wetgeving en zulke subjectiviteit is echter iets dat moeilijk samengaat. Natuurlijk heb ik het hier niet over regelrechte aanranding of verkrachting, daar zal elk weldenkend mens het wel over eens zijn dat zulks niet door de beugel kan.
Oud 24 maart 2015, 22:27   #74
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

NieuwNoors's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sorry, maar dat is ook iets dat vrouwen soms zichzelf aandoen, sommige mannen mogen van hun vrouwen geen deel van de huishoudelijke taken op zich nemen (om allerlei redenen). En als een vrouw maar halftijds werkt of zo, lijkt het me niet meer dan logisch dat ze meer huishoudelijke taken op zich neemt of meer zorg voor de kinderen.

Want we moeten ook niet belachelijk doen, vrouwen en mannen zijn niet gelijk, wel gelijkwaardig ! Mannen kunnen bijvoorbeeld, hoe graag ze dat misschien ook zouden willen, met de huidige stand van de wetenschap nog steeds niet de zwangerschap van vrouwen overnemen. Logisch dus dat vrouwen zich zeker in die periode iets meer gaan focussen op huisje-boompje-kindje dan de man.
Freespirit: Een vrouw die "maar" halftijds werkt, en daarbovenop bijna alle huishoudelijke taken op zich neemt + daarenboven voor haar kinderen zorgt dag en nacht ? Awel: die werkt 24/24!
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2015, 22:30   #75
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Gelukkig: er zouden geen kinderen meer geboren worden denk ik. Het "sterke geslacht" ......
Oud 24 maart 2015, 23:01   #76
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gelukkig: er zouden geen kinderen meer geboren worden denk ik. Het "sterke geslacht" ......
Insinueer je dat vrouwen eigenlijk "het sterke geslacht zijn" omdat zij zwanger kunnen worden ?
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2015, 23:13   #77
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Insinueer je dat vrouwen eigenlijk "het sterke geslacht zijn" omdat zij zwanger kunnen worden ?
Neen. Ik weet alleen dat de meeste mannen - ik wil niet veralgemenen- een zwangerschap niet zouden aankunnen.
Over een bevalling wil ik het niet hebben: dat zou niet eerlijk zijn anatomisch gezien he.
Oud 24 maart 2015, 23:17   #78
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen. Ik weet alleen dat de meeste mannen - ik wil niet veralgemenen- een zwangerschap niet zouden aankunnen.
En waarom niet ? Net alsof vrouwen niet liggen te te krijsen en af te zien tijdens de bevalling.

Ik zie geen reden om aan te nemen dat mannen daar beter of slechter in zouden zijn.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2015, 23:22   #79
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
En waarom niet ? Net alsof vrouwen niet liggen te te krijsen en af te zien tijdens de bevalling.

Ik zie geen reden om aan te nemen dat mannen daar beter of slechter in zouden zijn.
Ik had het over de zwangerschap.
Oud 24 maart 2015, 23:23   #80
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Over een bevalling wil ik het niet hebben: dat zou niet eerlijk zijn anatomisch gezien he.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be