![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
Bekijk resultaten enquête: Interplanetaire reizen voor de mens: | |||
mogelijk |
![]() ![]() ![]() |
11 | 57,89% |
onmogelijk |
![]() ![]() ![]() |
6 | 31,58% |
eerst zien , dan geloven |
![]() ![]() ![]() |
1 | 5,26% |
zever in pakskes |
![]() ![]() ![]() |
2 | 10,53% |
pure scene-fiction |
![]() ![]() ![]() |
1 | 5,26% |
beam me up , scotty |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Asjemenou ![]() |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Kunt u mij de weg naar Hamelen vertellen , meneer ?? |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 19. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Europees Commissaris
|
![]() Zo speciaal gaat dat ook niet zijn (als we buitenaards leven ontdekken).
Eventueel een paar Terzakes over het onderwerp, een interview met een buitenaards wezen in Reyers Laat en een week later weer over tot de orde van de dag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ik de metro neem en in station Bockstael aankom heb ik toch de indruk in een intergalactische hub beland te zijn.
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn al waarnemingen van in den tijd dat er nog geen vliegers waren.
![]() |
![]() |
#64 |
Europees Commissaris
|
![]() De kans op niet-intelligent leven is veel groter dan intelligent leven denk ik.
Kijk naar de geschiedenis van de aarde, het grootste deel van de tijd waren het hier gewoon vissen en dinosaurussen. De mens zal het waarschijnlijk niet zo lang uithouden. En die kunnen natuurlijk niet op zoek naar leven op andere planeten. Laatst gewijzigd door Snerror : 26 maart 2015 om 00:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toch wel, want die moeten zo snel mogelijk dood.
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Iemand heeft de video al gelinkt in deze draad. Citaat:
Ik bedoel, ja, als intelligent leven echt vrij zeldzaam is en sterrenreizen echt moeilijk dan zal de eerste die ons ontdekt niet veel hoeven te vrezen van concurrenten die ook iets met de wereld willen, in principe hebben ze de tijd. Maar waarom die tijd nemen als je meteen iets kan doen? Die primitieve wandelende pratende apen daar lijken mij een prima doelwit voor uplifting, intelligent maken zodat ze ons over hun wereld kunnen vertellen. Het enige scenario waarin het echt ergens op slaat om ons met rust te laten is als ruimtereizen stiekem keimakkelijk blijkt, energie uiteindelijk super goedkoop wordt en intelligent leven bovendien veel voorkomt. Dan is het niks bijzonders om contact te leggen, en dan kan je jezelf onzin als een prime directive waarin staat dat je je niet met pre-warp beschavingen mag bemoeien veroorloven. Op zich zou het dus goed nieuws zijn, als UFO waarnemingen echt rondvliegende buitenaardsen zijn. Maar de kans daarop schat ik zelf niet heel groot. Of bekeerd tot de Islam. Interstellaire Jihad!
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen! Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 26 maart 2015 om 08:51. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Banneling
|
![]() Ze kunnen de facto al nooit dommer zijn dan wij. En wat je UFO meningen betreft denk ik ook al eens (maar voor sommigen spijtig genoeg niet altijd) dat het gewoon militaire technologie is van hier.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Volgens mij is het perfect mogelijk dat er buitenaards leven bestaat.
Mochten die 'wezens' over de technologie beschikken om door de ruimte te reizen en hier eens boven de Aardkloots dezes blijven hangen om eens te kijken hoe het er hier aan toe gaat denk ik dat, zoals ik al eerder wist te schrijven' er vrij snel het commando zou gegeven worden in de cockpit: Snel doorvliegen jongens, hier moeten we echt niet zijn bij die gekken!!!! ![]() En je zou ze nog geen ongelijk kunnen geven ook niet. ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 26 maart 2015 om 10:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
|
![]() Ik zeg niet dat er geen leven is buiten de Aarde. Alleen dat complex leven wellicht heel, heel zeldzaam is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Hier herhaal ik het nog eens vrij vertaald uit het Engels Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Banneling
|
![]() En bekijk dan nog even dit als toemaatje, en lach u misschien een bult.
https://www.youtube.com/embed/TxIq92Qjtko?rel=0 Laatst gewijzigd door DeProf_eet : 26 maart 2015 om 22:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
|
![]() Citaat:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen! Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 26 maart 2015 om 23:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
|
![]() Maar gezien we weten dat er op zijn minst één beschaving bestaat is de kans op in ieder geval ons huidige niveau waarschijnlijk een stuk groter dan dat, want wij bestaan.
![]() |
![]() |
#76 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
dat is geen natte vingerwerk, dat is natte galaxie-werk : de foutmarge is astronomisch. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
|
![]() Citaat:
En oké, we kunnen de dimensie tijd erbij pakken, we kunnen zeggen dat ons bestaan aantoont dat er een redelijke kans is op minstens een planeet met een beschaving en dus op een handjevol, maar dat dit handjevol verspreid kan zijn over de tijd, in welk geval we dus alsnog waarschijnlijk alleen zijn, maar dit blijft nog steeds één van de uitersten, en we kunnen weinig doen om het andere einde uit te sluiten. Buitenaards leven zal er hoe dan ook zijn, in grote hoeveelheden, daar valt moeilijk aan te twijfelen. Beschavingen, liefst met de technologie om contact met ons te kunnen leggen als wij zelf eenmaal zo ver zijn? Dat moeten we maar afwachten. Maar de kans erop is sowieso aanwezig.
![]() |
![]() |