![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Is het nu echt zo moeilijk om een context te herkennen?
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De werknemer zelf ontvangt dus 10€, terwijl die in Macedonië van zijn 4€ loonkost zelf 3.50€ ontvangt. Bij elke aankoop van die Belgische arbeider gaat er telkens opnieuw 3/4 van het uitgegeven geld naar de overheden. 1) via de loonkost op de arbeid om het product te maken. 2) via de loonkost op de verkoper. 3) via de loonkost op arbeid voor energie gebruikt om de winkel te verlichten en verwarmen. 4) via de loonkost op het transport om de goederen in de winkel te krijgen. 5) via de loonkost op de verplichte papierwinkel verbonden aan de verkoop van goederen. 6) via de belastingen op winst van de bedrijven die betrokken zijn in heel het proces om die Belgische arbeider dat product te kunnen verkopen. 7) via de BTW die de Belgische arbeider mag betalen op al deze belastingen en taksen. In totaal verdient de Belgische arbeider dus niet meer aan koopkracht dan de Macedonische arbeider, maar het verschil zit hem in de mogelijkheid om elkaars producten te kunnen kopen. De Belgische arbeider kan met zijn inkomsten wel de producten van de Macedonische arbeider kopen, maar de Macedonische arbeider niet die van de Belgische arbeider, gewoon omdat de Belgische overheden te veel taksen heffen op alles en nog wat om de niet werkenden dezelfde koopkracht te schenken als de Belgische werkende arbeider. Hierdoor koopt de Macedonische arbeider dus geen producten van de Belgische arbeider en gaan er steeds meer en steeds sneller jobs voor Belgische arbeiders verloren. Maar daar houd de invloed van de overheden op het jobverlies in België nog niet op. Want de Belgische arbeider wil wel kwaliteit voor zijn geld ontvangen. Die kwaliteit bestaat uit veel zaken, 1) de merknaam doet hem denken kwaliteit te kopen. 2) de prijs doet hem denken kwaliteit te kopen. 3) het land van samenstelling van het product, het land van herkomst van de onderdelen is hem toch onbekend, doet hem denken kwaliteit te kopen. 4) het land van herkomst van de merknaam doet hem denken kwaliteit te kopen. Hiervan maken de Belgische overheden misbruik en zij laten dus toe dat bedrijven slechts het land van het eindproduct vermeld word. Maar ze gaan hierin zelf nog verder. Bij aanbestedingen kiezen de Belgische overheden zelf steeds meer en meer voor buitenlandse bedrijven, want die kunnen door de lagere loonlast goedkoper werken dan Belgische afdelingen. Als Vanhool zijn bussen nog wil kunnen verkopen aan de Europese bedrijven en instellingen, moet het dus zorgen dat deze goedkoper zijn dan de autobussen van Chinese bedrijven. Want in tegenstelling tot wat vele denken, leveren de Chinese bedrijven dezelfde kwaliteit af als Belgische bedrijven. Dus zelfs als Vanhool enkele zijn verkoopafdeling in België wil houden, moet het nog zorgen dat de prijzen van zijn bussen lager is dan die van zijn concurrenten, maar dat de koper denkt dat de kwaliteit van het product hoger ligt dan die van de Chinese producten. Vanhool moet hierdoor dus werken met onderstellen die reeds met een minimum aan loonlast en arbeidskost zijn gebouwd, maar ook zorgen dat zijn opbouw met een minimum aan loonlast en arbeidskost worden gebouwd. Zelfs al moet het daarvoor enkel nog de merknaam als Belgisch hebben en al de rest in belasting-lage landen uitvoeren Doet Vanhool dat niet, dan mag Vanhool zijn deuren volledig sluiten en houd ook dit Belgische bedrijf op met te bestaan. PS, de loonkost in Macedonië is trouwens geen 4€ zoals de media verkondigd, maar 4.95€. Waarvan dan 1.45€ naar overheden en verplichte verzekeringen gaat. In België is de loonkost 42€ waarvan er 32€ naar de overheden en verplichte verzekeringen gaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Onze scheepswerven, gingen kapot door de vakbonden. Autobedrijven verhuizen door de vakbonden. Tessenderlo bouwt in Brazilië. Onze staalindustrie wankelt door de vakbonden. Te veel om op te noemen en toch volharden zowel de politiek als de vakbonden in hun boosheid. En de brave werkman volger van de bonden steekt de schuld op zij die ondernemen. En de boer hij ploegde verder ..... Hoe lang nog is de vraag?
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laat ze doen, hun enig resultaat zal zijn dat hun kinderen zelf aan 4€ zullen moeten gaan werken bij gebrek aan ondernemingen. Netto zitten er al veel aan 5€. Het zijn klootzakken.
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 4 april 2015 om 12:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wanneer ze NIEUW zijn, merk je daar nauwelijks iets van. Na x aantal jaren rijden, zie je & voel je het verschil. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Te beginnen met de laagste.
![]() |
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De meeste en al wat anciënniteit en zo ...hebben ongeveer 9€.
![]() |
#72 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik werk zelf in een bedrijf dat grote, technisch er geavanceerde voertuigen produceert. Voor hoeveel denk je dat de arbeidskost meetelt in de totale kostprijs van die voertuigen? Bij ons bedrijf is dat in de grootte-orde van 3 tot 5%! Al de rest zijn grondstoffen & materialen (meer dan 80% van de kostprijs), verbruiksgoederen, energie, enzoverder. Dat betekent dat op een machine die pakweg 200 000 euro kost om te produceren, er een arbeidskost van 6 tot 10 000 euro is. Als die machine in een land geproduceerd wordt waar de arbeidskosten tien keer zo laag zijn als hier, dan betekent dat die machine daar tussen de 191 000 en 194 600 euro kost om te produceren (en kom nu niet af dat de grondstoffen en materialen daar ook zoveel goedkoper zijn, want onze leveranciers zitten wereldwijd en van sommige onderdelen zijn er hooguit 2 - 3 fabrikanten ter wereld die in staat zijn die stukken te maken). Reken dan nog het transport en de logistieke kosten om zo'n machine van China naar Frankrijk of Duitsland te verschepen, en dan zie je hopelijk zelf toch ook in dat een even kwalitatieve machine uit China uiteindelijk niet goedkoper zal zijn dan een in België geproduceerde machine? Als je het natuurlijk hebt over laagtechnologische producten of massaproducten die met miljoenen tegelijk van de band rollen, heb je uiteraard een compleet ander verhaal. Dan is het vaak véél moeilijker om te concurreren met lage-loonlanden. Maar als jij écht denkt dat een Chinese bus even kwalitatief is als een VanHool die dubbel zoveel kost, denk dan nog maar eens na. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En ik moet dat geloven? ![]() ps: 'doppen' is géén activiteit. Laatst gewijzigd door SMI94 : 4 april 2015 om 13:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dan idd de doppers er bovenop. En de oorzaak van crisis in koopkracht is gevonden. Dat ze daar maar eens een dag of 2 over discussiëren in het parlement De kakkers.
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Netto? Dan zit je snel onder de €5 per uur. Vergeet de 21% BTW niet...
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Welke garage is dat? De mijne vraagt 45€ uurloon.
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is nu net het triestige aan ondernemen hier.
De prijs ligt hoog, de winst superlaag of dikwijls totaal niet. Met dank aan btw, rsz, fiscus en sociale kassen.
![]() |
#79 |
Banneling
|
![]() Zoals de meeste zelfstandigen zitten ze met lage lonen maar veel extralegale toestanden : VAP, leasewagen, gsm, pc, kledingvergoeding, electriciteit, gas, internet....etc etc...de boekhouders foefelen dat wel uit tot het maximum. De eigenares van de broodjesbar hier op de hoek rijdt met een audi A6 break. Gloedieuw. Leasewagen natuurlijk, maar dan weet je ook waar de winst naartoe is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En wat die halftimers betreft: hun loon moet je dan ook delen door het effectief aantal gepresteerde uren hé. Geen haar op mijn hoofd dat ook maar gelooft dat er zijn die minder dan 5 euro netto per uur verdienen hier in belgië... |
|
![]() |
![]() |