Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 oktober 2004, 13:46   #61
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door muys
yeah wright, wallonie heeft jarenlang alle economische troeven in handen gehad terwijl vlaanderen een rampgebied was. maar zelfs toen ging er nog geld van vlaanderen naar wallonie, kom hier dus niet af met solidariteit
Ian Wright?
Oud 18 oktober 2004, 13:54   #62
muys
Parlementsvoorzitter

muys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10
Ian Wright?
ge moogt kiezen dewelke
muys is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2004, 14:03   #63
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ge moogt kiezen dewelke
Right, I see.
Oud 18 oktober 2004, 14:08   #64
muys
Parlementsvoorzitter

muys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Right, I see.
ge zoudt beter inhoudelijk commentaar geven in plaats van te vitten op spellingsfouten
Oud 18 oktober 2004, 14:19   #65
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Beste Muys, bent u hier nieuw? Inhoudelijk commentaar van gm10, dat bestaat niet!
jOOSt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2004, 14:31   #66
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Willem de Spreker
Beste Muys, bent u hier nieuw? Inhoudelijk commentaar van gm10, dat bestaat niet!
ik geloof anders dat ik het hier ooit eens uitgebreid over fotonen heb gehad
men apprecieert niks meer
Oud 18 oktober 2004, 14:36   #67
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door janPieter
Oh ja ?
Daar hebt u misschien geen probleem mee maar ik wel!
Dat wij wij vanuit het rijke vlaanderen het armere wallonie ondersteunen is een logische daad van solidariteit, wij hebben immers alle economische troeven in onze hand (de kust, alle havens, alle bloeiend eindustrieterreinen, welbehoede High Tech en Know How,de volledige diamanthandel, de nationale luchthaven,enz.)
Dat wij wallonie ondersteunen is voor mij dus compleet aanvaardbaar en logisch, want er is een ongelijke vertreksituatie en de gelijke kansen zijn niet gewaarborgd.
Voor transfers binnen de grenzen van vlaanderen ontbreekt mij de zin, want iedereen in vlaanderen heeft een gelijke toegang tot de markt en de zelfde kansen.
solidariteit???? dat kennen de Walen maar in 1 richting de federale regering vraagt aan de gewesten een financiele inspanning en de Walen zeggen al direct NJET!!!!! een voorbeeld van solidariteit moet ik zeggen
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2004, 14:38   #68
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ge zoudt beter inhoudelijk commentaar geven in plaats van te vitten op spellingsfouten
OK, ik veronderstel dat je alludeert op die "studie" van Hannes

wel:

1. Dat is geen wetenschappelijke studie, ze werd voor zover ik weet in geen enkel wetenschappelijk magazine gepubliceerd.
2. Ik stel me heel wat vragen bij de objectiviteit van dat document. Het is overduidelijk dat Hannes een bepaalde richting wil ingaan, je kan je dan ook afvragen of hij eerst de argumenten zocht en dan de conclusie trok, of eerst de concusie trok en achteraf hiervoor argumenten zocht.
3. Zijn studie bevat enkel gemiddelden. Dat is belachelijk. Wie een beetje ernstig bezig is met onderzoek zal tenminste de standaardafwijkingen specifieren, om nog maar te zwijgen van de significantie van de verschillen (van de gemiddelden).
4. Als het allemaal zo duidelijk is, vraag ik mij af waarom er (bij mijn weten) nog nooit een wetenschappelijke studie gepubliceerd werd hierover. Er is Hannes, die ik niet ernstig neem, en voor de rest niks, tenzij je mij op weg kan helpen naar verdere bronnen?

(5. Toevoeging: ik had ook graag wat demografische informatie gezien. Waar woonden de fabrikanten bv?)

Laatst gewijzigd door gm10 : 18 oktober 2004 om 14:43.
gm10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2004, 15:01   #69
vlaamse wolf
Vreemdeling

Standaard

gm10, je hebt gelijk met naar het OCMW-tekort te wijzen hoor dat niet maar je zal zien dat dit opgelost geraakt. Ik ben er namelijk bijna zeker van dat dit fraude is van enkele personen binnen het OCMW.
Maar waar ik nu eigenlijk naar toe wil is dat dit geen maatstaf is van wanbeleid in een REGIO. Je kan de graad van wanbeleid in een regio heel gemakkelijk achterhalen... de werkloosheidsgraad ... de belangrijkste graadmeter die er in ons land bestaat. Uit die werkloosheidsgraad is duidelijk te merken waar het beleid niet goed is .... namelijk Brussel en in mindere mate Wallonië. Waarom denk je dat het Brussel is,... omdat er in Brussel op deze manier wordt gedacht (mooi voorbeeld is trouwens de nieuwe IKEA in Brussel): Een groot bedrijf vraagt veel tweetalige arbeiders... Brusselse regering bekijkt de zaak en merkt op dat er blijkbaar gevraagd wordt naar arbeiders die ook Nederlands moeten kennen -- onmogelijk dit kan niet denken ze en verplichten het bedrijf eentaligen aan te nemen ... het bedrijf denkt aan haar klanten (waarschijnlijk 80% Nederlandstalig) en het project loopt voor geen meter. Nochtans is er een heel simpele oplossing, bied je laaggeschoolde werklozen lessen Nederlands. Maar nee denkt de Brusselse regering, want wij zijn Franstalig en wij haten Vlamingen. Zie je nu waar het probleem zit ....bij die achterlijke Franstalige politici basta.
vlaamse wolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2004, 15:08   #70
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaamse wolf
gm10, je hebt gelijk met naar het OCMW-tekort te wijzen hoor dat niet maar je zal zien dat dit opgelost geraakt. Ik ben er namelijk bijna zeker van dat dit fraude is van enkele personen binnen het OCMW.
Maar waar ik nu eigenlijk naar toe wil is dat dit geen maatstaf is van wanbeleid in een REGIO. Je kan de graad van wanbeleid in een regio heel gemakkelijk achterhalen... de werkloosheidsgraad ... de belangrijkste graadmeter die er in ons land bestaat. Uit die werkloosheidsgraad is duidelijk te merken waar het beleid niet goed is .... namelijk Brussel en in mindere mate Wallonië. Waarom denk je dat het Brussel is,... omdat er in Brussel op deze manier wordt gedacht (mooi voorbeeld is trouwens de nieuwe IKEA in Brussel): Een groot bedrijf vraagt veel tweetalige arbeiders... Brusselse regering bekijkt de zaak en merkt op dat er blijkbaar gevraagd wordt naar arbeiders die ook Nederlands moeten kennen -- onmogelijk dit kan niet denken ze en verplichten het bedrijf eentaligen aan te nemen ... het bedrijf denkt aan haar klanten (waarschijnlijk 80% Nederlandstalig) en het project loopt voor geen meter. Nochtans is er een heel simpele oplossing, bied je laaggeschoolde werklozen lessen Nederlands. Maar nee denkt de Brusselse regering, want wij zijn Franstalig en wij haten Vlamingen. Zie je nu waar het probleem zit ....bij die achterlijke Franstalige politici basta.
ik ben niet helemaal "on-akkoord" maar ik denk wel dat het aanleren van een tweede taal aan laaggeschoolden niet makkelijk is
de vlaamse laaggeschoolden kunnen volgens mij ook niet veel frans
Oud 18 oktober 2004, 15:26   #71
muys
Parlementsvoorzitter

muys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
OK, ik veronderstel dat je alludeert op die "studie" van Hannes

wel:

1. Dat is geen wetenschappelijke studie, ze werd voor zover ik weet in geen enkel wetenschappelijk magazine gepubliceerd.
2. Ik stel me heel wat vragen bij de objectiviteit van dat document. Het is overduidelijk dat Hannes een bepaalde richting wil ingaan, je kan je dan ook afvragen of hij eerst de argumenten zocht en dan de conclusie trok, of eerst de concusie trok en achteraf hiervoor argumenten zocht.
3. Zijn studie bevat enkel gemiddelden. Dat is belachelijk. Wie een beetje ernstig bezig is met onderzoek zal tenminste de standaardafwijkingen specifieren, om nog maar te zwijgen van de significantie van de verschillen (van de gemiddelden).
4. Als het allemaal zo duidelijk is, vraag ik mij af waarom er (bij mijn weten) nog nooit een wetenschappelijke studie gepubliceerd werd hierover. Er is Hannes, die ik niet ernstig neem, en voor de rest niks, tenzij je mij op weg kan helpen naar verdere bronnen?

(5. Toevoeging: ik had ook graag wat demografische informatie gezien. Waar woonden de fabrikanten bv?)
vergeef mij dat ik het zeer raar vind dat de studie van prof hannes door zowel uzelf als door bijvoorbeeld bruno yammine probleemloos weerlegd wordt terwijl economen van bijvoorbeeld de ucl en de verschillende waalse partijhoofdkwartieren daar niet blijken in te slagen.
Oud 18 oktober 2004, 16:03   #72
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
vergeef mij dat ik het zeer raar vind dat de studie van prof hannes door zowel uzelf als door bijvoorbeeld bruno yammine probleemloos weerlegd wordt terwijl economen van bijvoorbeeld de ucl en de verschillende waalse partijhoofdkwartieren daar niet blijken in te slagen.
wellicht kennen ze geen Nederlands 8)

maar graag had ik ook inhoudelijke argumenten gehad ipv vage verwijzingen
Oud 18 oktober 2004, 16:55   #73
janPieter
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa
solidariteit???? dat kennen de Walen maar in 1 richting de federale regering vraagt aan de gewesten een financiele inspanning en de Walen zeggen al direct NJET!!!!! een voorbeeld van solidariteit moet ik zeggen
Hoe kun je zonder u te schamen als een van de rijkste regio's van de wereld een financiele inspanning vragen van een regio die uit europees zicht reeds achteruitgesteld is, de werkloosheid ongekende hoogtes bereikt en de armoede schrijnend is.
janPieter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2004, 17:50   #74
snoodaard
Gouverneur

snoodaard's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar snoodaard
Standaard

Citaat:
Hoe kun je zonder u te schamen als een van de rijkste regio's van de wereld een financiele inspanning vragen van een regio die uit europees zicht reeds achteruitgesteld is, de werkloosheid ongekende hoogtes bereikt en de armoede schrijnend is.
Rijkdom is relatief,al eens gezien hoe duur een simpel rijhuisje is in vlaanderen?Een studio huren kost 300€, als je 1000€ verdient is bijna onmogelijk nog een autotje te hebben.Bovendien is solidariteit met wallonie toch nutteloos.

Prins filip tijdens zijn handelsmissie in China:Ze zijn hier met veel 1 miljard 300.000 miljoen
snoodaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2004, 17:55   #75
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door snoodaard
Rijkdom is relatief,al eens gezien hoe duur een simpel rijhuisje is in vlaanderen?Een studio huren kost 300€, als je 1000€ verdient is bijna onmogelijk nog een autotje te hebben.Bovendien is solidariteit met wallonie toch nutteloos.
dan wens ik ook niet solidair te zijn met die mensen in hun studiootje
goed zo?
Oud 18 oktober 2004, 18:06   #76
janPieter
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Wie maar 1000€ verdient in vlaanderen moet zich toch wel eens afvragen hoe dat mogelijk is?
Misschien een beetje te veel gebrost in plaats van op te letten in de school?
Ik raad aan om een gratis omscholing te volgen in een ander beroep, dan zult u uw levenstandaard naar omhoog kunnen krikken, het is nooit te laat om bij te leren en bij ons in vlaanderen is werk genoeg in tegen stelling tot het arme wallonie dat onder economische tegenslagen gebukt gaat en een hogere werkeloosheid kent.
Volgens de informatie die ik vind op immoweb is de huur in wallonie quasi evenhoog. Wees dus blij dat u daar niet woont, die 1000€ zou je ginder zeker niet halen, en ander werk vinden evenmin
Solidariteit hoeft geen nut te hebben, het is gewoon het tegenovergestelde van egoisme.

Laatst gewijzigd door janPieter : 18 oktober 2004 om 18:12.
janPieter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2004, 19:12   #77
snoodaard
Gouverneur

Standaard

Citaat:
dan wens ik ook niet solidair te zijn met die mensen in hun studiootje
goed zo?
Dat moet je ook niet hij werkt.

Prins filip tijdens zijn handelsmissie in China:Ze zijn hier met veel 1 miljard 300.000 miljoen
Oud 20 oktober 2004, 19:12   #78
snoodaard
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Wie maar 1000€ verdient in vlaanderen moet zich toch wel eens afvragen hoe dat mogelijk is?
Ik raad aan om een gratis omscholing te volgen in een ander beroep, dan zult u uw levenstandaard naar omhoog kunnen krikken, het is nooit te laat om bij te leren en bij ons in vlaanderen is werk genoeg in tegen stelling tot het arme wallonie dat onder economische tegenslagen gebukt gaat en een hogere werkeloosheid kent.
Volgens de informatie die ik vind op immoweb is de huur in wallonie quasi evenhoog. Wees dus blij dat u daar niet woont, die 1000€ zou je ginder zeker niet halen, en ander werk vinden evenmin
Solidariteit hoeft geen nut te hebben, het is gewoon het tegenovergestelde van egoisme.
Geen postbodes,cipiers,kassieres,geen vuilnisophalers,arbeiders,chauffeurs meer.Deze kunnen vanaf nu allen sociaal assistent worden,op kosten van de staat.Niet iedereen heeft de mogelijkheden(intelektueel of financieel) om te studeren.Uw oplossing getuigt niet echt van veel doorzicht of voeling met de realiteit.Hoe het mogelijk is dat mensen maar 1000€ verdienen is simpel.
-massale imigratie(zij die werken stelen ons werk,zij die niet werken...)
-solidariteit met wallonie

Laatst gewijzigd door snoodaard : 20 oktober 2004 om 19:27.
Oud 20 oktober 2004, 19:29   #79
snoodaard
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ik verdien gelukkig wat meer maar ben niet blind voor wat gebeurd in deze maatschappij.

Oud 20 oktober 2004, 19:39   #80
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat moet je ook niet hij werkt.
en komt rond met 1000 euro per maand? omdat ik solidair ben en meer inkomensbelasting betaal, ja
basta daarmee, ok?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be