![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Banneling
|
![]() Geef mij overigens eens een goede reden waarom ik x-euro moet betalen voor een product en een arme y-euro of niks ?
Is dat niet discriminatie ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | ||||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
De uitstoot van zo'n bus blijft immers, zelfs met een EURO 6 onnoemelijk veel hoger dan de uitstoot van een recente Diesel wagen. Citaat:
![]() Citaat:
Anders eens de vergelijking maken tussen CO2 uitstoot van een bus per passagiers-km en van een auto per passagiers-km. Die auto rijdt immers alleen rond, wanneer er volk inzit; die bus daarentegen. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Zelfs in de U.S.A., een van de meest autoverslaafde naties ter wereld, is men tegenwoordig in de steden volop gratis OV aan het invoeren om net de arme mensen uit de getto's en zwakke bevolkingsgroepen uit hun wijken te doen komen en dus te strijden tegen hun sociaal isolement. Hier gebeurt echter het omgekeerde ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik daag u hier uit op het Antwerpse stadsnet veel bussen of trams te vinden die nog leeg rondrijden. Dat zijn echte uitzonderingen. Zelfs de diensten van 5.30 u 's morgens en 21.00 u 's avonds zitten op bepaalde trajecten nog behoorlijk vol. Op het 'platteland' en in de regio is dat een lichtelijk ander verhaal, daarom dat men opteerde voor belbussen of minibusjes en dergelijke ter vervanging van quasi lege grote bussen om in de vervoersbehoefte te blijven voorzien. Daar wil men nu ook echter grondig in gaan snoeien ! Trouwens, als een bus maar 5 passagiers telt die naar hun werk moeten geraken, dan is dat voor mij ook nuttig vervoer, ook al zit dat voertuig van belange na niet vol. Hoe moeten die mensen anders op hun werk geraken ? Allemaal de auto in ? Sorry dat ik het zeg, maar uw standpunten komen me redelijke asociaal over. Nogmaals, ik maak er toch ook geen probleem van uw wegen te blijven onderhouden ? Laatst gewijzigd door freespirit : 7 april 2015 om 15:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat doen de autogebruikers zelf wel. Integendeel, autogebruikers vullen niet alleen de gaten in de wegen.
![]() |
#68 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Want in gebieden zonder openbaar vervoer is meer sociaal isolement ? Te voet of met de fiets naar de plaatselijke vereniging is slecht voor ......? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Uw overvol Antwerps stadsnet is overvol wegens te lage prijzen . Bij duurdere tickets zouden de klanten er eens over nadenken om 4 of 5 km op een andere manier te overbruggen . Ondertussen heeft u al laten blijken dat de uitstoot niet zo belangrijk is . Dat het sociale leven in de plaatselijke gemeenschap ook niet zo belangrijk is . Nu blijft er maar 1 standpunt meer over , u wil mensen met veel tijd en weinig geld , zo goedkoop mogelijk van links naar rechts verplaatsen . En dit op kosten van mensen met weinig tijd en ietsje meer geld . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Gaan mensen met een beperkt inkomen dan vlotjes meerdere ritten per dag kunnn doen? Nee. Is dat de bedoeling? Ook niet dacht ik. Gaan mensen die veraf van stadscentra wonen en die potentiëel jouw fameuze 10€/rit gaan moeten betalen dat voelen? Allicht. Maar daar komt jouw andere stokpaardje op de proppen: iedereen naar de stad. Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | ||||||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Maar om op je vraag te antwoorden: ik zie de 2 en de 6 vaak rondrijden, de 22 ook; op weekdagen, op verschillende tijdstippen. Uitgezonderd rond de spitsuren of op drukke dagen in 't Stad, zitten die verre van vol. Ga jij ook antwoord geven op mijn vraag? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Had je nog zoiets sterk? Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Kunnen ze dan niet wat minder kieskeuriger zijn en het werk aanpakken dat er is?
![]() |
#76 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Genoeg meneer, of moet ik er nog een reeks opsommen ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En eigenlijk gaat het daar ook niet echt om, zelfs als er maar vijf mensen gebruik maken van een lijn om een bepaald uur, is het een nuttige dienst. Wat is voor die mensen anders het alternatief ? Wees eens solidair ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nee onze free heeft gelijk. Trouwens ik betaal niet voor zo'n slechte service als degene die De Lijn geeft. Alhoewel ik minstens 5x per dag een voertuig van De Lijn neem is het misschien 1 of 2 x gebeurd dat er controle was op 5 jaar tijd. De schijtluizen, en controle op voertuigen in een allochtonen buurt is er nooit. Ik ken persoonlijk een pakkeman en die krijgen duidelijke instrukties om nooit controle te doen in allochtonenzone's, omdat het toch altijd ambras is. |
|
![]() |
![]() |