Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 mei 2015, 15:52   #61
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Weet ik, ik zei ook al in mijn post dat dat niet legaal is. Maar ik denk dat er niemand is die nog nooit hulp heft gekregen van vrienden bij een verhuis, verbouwing,... Dat is voor mij de grijze zone die in de praktijk ook nooit bestraft zal worden. Maar hetgeen de VDAB post is moeilijk nog grijs te noemen he.
VDAB gaat zwaar in de fout door zwartwerk te promoten, RVA gaat nu dat volledige LETS retroactief onder de loep nemen en haar inkomsten alsnog vorderen, het is de evidentie zelve. Dat andere stuk volgt nog, ook niet mals natuurlijk.
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2015, 15:55   #62
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Waar staat iets van de RVA?
Dat is de evidentie zelve, iedereen heeft de plicht om de staat te helpen in deze barre tijden. Zoiets kan je toch onmogelijk onder de mat vegen, iedereen kan het gewoon lezen dat het gebeurt. Er staat toch een bron bij?

Laatst gewijzigd door tandem : 5 mei 2015 om 15:55.
Oud 5 mei 2015, 16:01   #63
Sneaky
Minister-President

Sneaky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tandem Bekijk bericht
VDAB gaat zwaar in de fout door zwartwerk te promoten, RVA gaat nu dat volledige LETS retroactief onder de loep nemen en haar inkomsten alsnog vorderen, het is de evidentie zelve. Dat andere stuk volgt nog, ook niet mals natuurlijk.
Nu moet ik wel eerlijk zijn, ik betaal voorlopig mijn kuisvrouw met dienstencheques. Als ik geweten had dat ik ze ook kon betalen met een bord soep, dan had ik dat zeker gedaan

Ik draag al genoeg bij
Sneaky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2015, 16:05   #64
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Nu moet ik wel eerlijk zijn, ik betaal voorlopig mijn kuisvrouw met dienstencheques. Als ik geweten had dat ik ze ook kon betalen met een bord soep, dan had ik dat zeker gedaan Ik draag al genoeg bij
Zo zie je maar, onder het mom van 'sociaal doen' heeft men een handige niche gevonden om alles in het zwart te regelen, jij volgt de regels en je bent gewoon de pineut. Maar hoe RVA die sanctie gaat opleggen aan VDAB, zeer benieuwd.
Oud 5 mei 2015, 16:28   #65
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zo zie je maar, onder het mom van 'sociaal doen' heeft men een handige niche gevonden om alles in het zwart te regelen, jij volgt de regels en je bent gewoon de pineut. Maar hoe RVA die sanctie gaat opleggen aan VDAB, zeer benieuwd.
Dat kiest iedereen zelf, de regels volgen is niet verplicht.
Oud 5 mei 2015, 16:32   #66
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dat kiest iedereen zelf, de regels volgen is niet verplicht.
Maar dan kennen we de strafmaat voor VDAB nog niet, ze niet volgen kan niet zonder gevolgen blijven. In het andere geval wordt het probleem alsmaar groter.
Oud 5 mei 2015, 18:35   #67
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Horeca: uw glas niet naar de toog brengen !!

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2015, 18:36   #68
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
Dat lijkt het me het veiligste, ja...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2015, 19:13   #69
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
Wees maar zeker, RVA voert steeds strenger controle uit. Als je straks energie gebruikt om uit je bed te stappen, denk eerst twee keer na aub, je zou wel eens de verkeerde uit het café kunnen meegesmokkeld hebben. Maar dat laatste is dan een zaak voor de douane natuurlijk, gelukkig communiceren die diensten nog niet met elkaar. Vooral opletten als het import betreft, dan moet je eerst nog een systeem van aktieve veredeling gaan opzetten, ook gekkenwerk.

Laatst gewijzigd door tandem : 5 mei 2015 om 19:13.
Oud 5 mei 2015, 21:19   #70
warpozio
Burger

Standaard

Ik denk dat een hoop mensen het systeem van lets eens beter moeten bekijken .
Ik heb hier nog een halve taart die niet op geraakt en in plaats van ze weg te gooien geef ik ze aan een andere letser. hiervoor krijg ik een aantal virtuele munten (stropkes in gent).
met die stropkes betaal ik iemand die me beter leert breien.

Het lets systeem heeft weinig met zwart werk te maken.
warpozio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2015, 21:52   #71
Ratatosk
Europees Commissaris

Ratatosk's schermafbeelding

Standaard

Zelfs de fiscus kent het verschil tussen zwartwerk en een vriendendienst. (Men kan hiervoor zelfs attesten bekomen dat het geen zwartwerk is )
Oud 6 mei 2015, 06:08   #72
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door warpozio Bekijk bericht
Ik denk dat een hoop mensen het systeem van lets eens beter moeten bekijken . Ik heb hier nog een halve taart die niet op geraakt en in plaats van ze weg te gooien geef ik ze aan een andere letser. hiervoor krijg ik een aantal virtuele munten (stropkes in gent). met die stropkes betaal ik iemand die me beter leert breien. Het lets systeem heeft weinig met zwart werk te maken.
Handig, je beschrijft hier perfect wat economie is, onderhevig aan alle taksen die daarbij horen die dan helemaal niet betaald worden. Het is hetzelfde als die bitcoin, een volledig illegaal circuit van handel drijven. Mensen worden door VDAB aangespoord om dat te doen, wat zegt RVA hierop?
Oud 6 mei 2015, 06:58   #73
Peche
Banneling

Standaard

Je mag toch tot een kleine €2000 jaarlijks bijverdienen zonder dat in te geven in de btw?
Via rommelmarkten, via verkopen via ebay van geborduurde kussens, ... anything.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2015, 07:01   #74
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Je mag toch tot een kleine €2000 jaarlijks bijverdienen zonder dat in te geven in de btw? Via rommelmarkten, via verkopen via ebay van geborduurde kussens, ... anything.
Leuke insteek Peche, kunnen dat beter veranderen en wel onderhevig maken aan BTW. Zo wordt het voor de RVA ook transparanter, er zijn er altijd bij die daar 100x2000€ van maken natuurlijk. Al die grijze zones kosten de burger uiteindelijk alleen maar geld.

Laatst gewijzigd door tandem : 6 mei 2015 om 07:02.
Oud 6 mei 2015, 07:05   #75
Peche
Banneling

Standaard

Allez wat vraag je nu? lol
Dat is kei hard in het voordeel van het volk. Ik kan een auto kopen voor 1400 en hem morgen aan 1900 verkopen en mij zo een gans jaar amuseren zonder ene fuck belastingen te betalen. En wij zouden dat willen veranderen?
Ikke niet begrijp?
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2015, 08:35   #76
warpozio
Burger

Standaard

Citaat:
Handig, je beschrijft hier perfect wat economie is, onderhevig aan alle taksen die daarbij horen die dan helemaal niet betaald worden. Het is hetzelfde als die bitcoin, een volledig illegaal circuit van handel drijven. Mensen worden door VDAB aangespoord om dat te doen, wat zegt RVA hierop?
k heb hier nog een halve taart die niet op geraakt en in plaats van ze weg te gooien geef ik ze aan mijn moeder. Ze vind dat zo leuk en in ruil daarvoor komt ze speciaal eens langs om me beter te leren breien.
Andere personen. Zelfde situatie.

Hoeveel taks zou je betalen op die halve taart?

En is Bitcoin illegaal?
(http://datanews.knack.be/ict/nieuws/...al-292717.html)
Volgens Minister Geens in elk geval niet
warpozio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2015, 09:28   #77
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
k heb hier nog een halve taart die niet op geraakt en in plaats van ze weg te gooien geef ik ze aan mijn moeder. Ze vind dat zo leuk en in ruil daarvoor komt ze speciaal eens langs om me beter te leren breien. Andere personen. Zelfde situatie. Hoeveel taks zou je betalen op die halve taart?
Als ik me niet vergis is dat vandaag 6% BTW zoals elke bakker aanrekent aan z'n klanten. Voor luxetaarten zal dat meer zijn, denk ik.
Oud 6 mei 2015, 09:36   #78
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
En is Bitcoin illegaal?
(http://datanews.knack.be/ict/nieuws/...al-292717.html)
Volgens Minister Geens in elk geval niet
Hebben we het eerder al eens over gehad, de staat zit nu mee in het spel door er een puinhoop en chaos van te maken. Ter getuigenis de overvloed aan verschillende cryptomuntjes dat men er ondertussen van gemaakt heeft. Oorspronkelijk ging het over de invoering van een eenheidsmunt waarmee komaf gemaakt kon worden met al die valutaoorlogen, die cryptomania bekrachtigt - zij het met andere muntjes - nu net die valutaoorlog. Het is crisis, zeggen ze dan. Lees maar ...

Citaat:
Een meer ambitieuze hervorming zou het verder bouwen op eerdere ideeën zijn door in de loop van de tijd een wereldmunt te ontwikkelen. Ter ere van Keynes zou deze bijvoorbeeld de Bancor kunnen worden genoemd.’ Hoewel het IMF denkt dat de invoering van deze wereldmunt pas op de lange termijn zal kunnen plaatsvinden, wordt er één voorbehoud gemaakt waardoor dit mogelijk toch veel sneller zou kunnen gaan gebeuren: ‘… mits een dramatische verandering in de wil voor meer internationale samenwerking.’ Een dergelijke ‘dramatische verandering’ zou er natuurlijk heel goed kunnen komen als inderdaad blijkt dat het huidige zogenaamde economische ‘herstel’ vals blijkt -zelfs in de reguliere media wordt hier nu langzaam gewag van gemaakt- en de volgende, waarschijnlijk veel ernstigere fase van de wereldwijde financiële/economische crisis vrijwel alle landen in grote problemen zal brengen.

http://economicdepression2012.wordpr...ieel-einddoel/
Oud 6 mei 2015, 10:34   #79
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Wat een zever is dit eigenlijk?

btw vragen op vriendendiensten?

21% btw op 0 Euro blijft 0 euro

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2015, 11:05   #80
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
Wat een zever is dit eigenlijk? btw vragen op vriendendiensten? 21% btw op 0 Euro blijft 0 euro
Wishfull thinking, zwartwerk is nu eenmaal zwartwerk. Al eens becijferd hoeveel de staat hieraan verliest?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be