![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Europees Commissaris
|
![]()
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan" Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas" Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw" |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Soms wilt ne mens gewoon eens stoom afblazen en dan hoeven we die ergerlijke dooddoeners niet te horen. Zoals ik zei: al bij al was het een zeer goeie dag, Laatst gewijzigd door Troubadour : 17 juni 2015 om 12:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Banneling
|
![]() Momenteel 0€ op de beurs. . Ik wacht op Tsipras.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 10 jaar geleden of zopas geleden dan? Ik vroeg het omdat de vraag van ijzer van China verminderd is sinds hun nieuwe politiek en omdat de productie van ijzer gestegen is. Vale zit al een tijd in duikvlucht. Op welke termijn ziet u dat als ik vragen mag?
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 17 juni 2015 om 13:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Het typische argument voor mensen die niet bekwaam zijn om te beleggen. Zelf kunnen ze hun emoties niet opzij schuiven en dan gaan ze maar roepen dan niemand dat kan. Wat absolute zever is. Dat heeft verder niks met wijsheden of dooddoeners te maken. Bovendien kan je, zoals ik al eerder zei, gemakkelijk kopen en verkopen met automatische orders. En daar komt niks emotie bij kijken. Je geeft vooraf de voorwaarden in en op een bepaald moment kom je thuis en merk je: "Ah, er is iets verkocht/gekocht." Daar komt totaal geen emotie bij te pas. Verder dan "Shit, beetje verlies gemaakt." kom ik zelden. Tip; probeer eens een paar jaar te leren pokeren. Qua emoties opzij leren zetten is dat zeeeer leerrijk.
![]() |
![]() |
#66 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan" Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas" Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() Nen trader die denkt geen gevoelens te hebben is gevaarlijk dan ene die rekening houdt met de zijne. Of ge zijt met verwaarloosbare volumes bezig, natuurlijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En waarom is dat dan zo?
![]() |
#70 |
Banneling
|
![]() Emoties dat is: limieten zetten en die dan onder de druk van wat er vervolgens gebeurt, veranderen. Je zou moeten kunnen limieten zetten die niet meer veranderd kunnen worden. Op dat moment kunnen je emoties je positie niet meer beïnvloeden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zet je limieten en bol het af. Ik verkoop zelden iets 'met de hand'. Vandaar dat ik de associatie maakte met pokeren. Daar wordt ook vooraf geleerd om je limieten te stellen en daar niet van af te wijken. En bij poker moet je daar nog sterker in zijn omdat je daar niet kan inzetten en het dan afbollen. Bij beleggen gaat dat wel. Dus degenen die mij vertellen dat beleggen zonder emoties niet mogelijk is vertel ik dat dat wel mogelijk is.
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Typische aandelen/poker gevallen:
Aandelen bijkopen als de koers stevig aan't zakken is: blijven inzetten als je 'goeie' hand na de flop toch niet zo goed blijkt te zijn. Aandelen bijhouden als je toch al mooi wat winst hebt: een gewonnen pot toch nog op proberen te drijven door bv all-in te gaan en dan te merken dat je tegenstrever daar op hoopte. Aandelen kopen omdat ze je in't verleden al eens mooie winst hebben opgeleverd: inzetten met een 'slechte' hand omdat je daar twee spelletjes geleden een AA mee hebt afgetroefd. Soit, pokeren en beleggen; het ligt niet ver uit elkaar.
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Typische aandelen/poker gevallen:
Aandelen bijkopen als de koers stevig aan't zakken is: blijven inzetten als je 'goeie' hand na de flop toch niet zo goed blijkt te zijn. Aandelen bijhouden als je toch al mooi wat winst hebt: een gewonnen pot toch nog op proberen te drijven door bv all-in te gaan en dan te merken dat je tegenstrever daar op hoopte. Aandelen kopen omdat ze je in't verleden al eens mooie winst hebben opgeleverd: inzetten met een 'slechte' hand omdat je daar twee spelletjes geleden een AA mee hebt afgetroefd. Soit, pokeren en beleggen; het ligt niet ver uit elkaar.
![]() |
#74 |
Banneling
|
![]() In poker heb je de beste kaart of je hebt ze niet. Er zijn maar een paar combinaties die je niet kan verliezen voordat de laatste kaart uitkomt. Hoog bluffen bij hoge inzetten is suïcidaal. Zeker gemiddeld genomen.
In speculeren bestaat het kansspel erin welke richting de koersen uitgaan. Je kan bij winst of verlies uitstappen waar je wil. Je kan je positie verzwaren of verlichten. Onvergelijkbaar met poker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Volgens wat ik las zou je beter geen limieten zetten. Het is een uitnodiging voor shorts om een laddertje naar onder te organiseren om dan de aandelen goedkoop op te pikken. Niet dat ik er veel van weet. Kijk beter naar de fundamentals. Maar dan nog.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Misschien moeten we het onderscheid maken tussen beleggen (investeren) en traden. Andere ingesteldheid lijkt me. Het tweede lijkt me meer met poker te maken te hebben dan het eerste.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
We praten over verschillende dingen. Ik zit in CFD's. Dat is contracts for difference. Speculeren op volatiliteit. Op korte termijn. Je kan niet lang posities openhouden vanwege de swap-kosten. Laatst gewijzigd door eno2 : 18 juni 2015 om 13:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Prijs lijkt gunstig. Maar toch. Boten verkocht aan China. Nu op zoek naar een IPO voor de Nickel. Lijkt een beetje op een ontmanteling toch?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Shorten is mijns inziens een aantasting van het eigendomsrecht (broker 'leent' jouw aandelen uit) en zou beter verboden worden. Het is gemaakt om meer volatiliteit te creëren. Het wordt gebruikt om koersen te manipuleren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een beurs zonder short posities is geen beurs. Iedereen long. Laat m eniet lachen. Laatst gewijzigd door eno2 : 18 juni 2015 om 13:22. |
|
![]() |
![]() |