Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 mei 2015, 12:01   #61
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
...
Maar vindt U ook dat de Grieken die tolk voor U moeten betalen?

...
De kost van de tolk en dergelijke meer valt onder de gerechtskosten, die worden betaald door diegene die het proces verliest.

Zoals in dit geval de staat, gelukkig voor hen zijn er deze keer geen kosten voor de tolk.

Natuurlijk, de staat heeft een kwalijke reputatie wat betreft hun schuld betalen, steeds minder en minder tolken en gerechtsdeskundigen zijn bereidt om jaren te wachten tot dat de staat nog eens kan betalen.

Als je ziet welke sommen er nog verschuldigd zijn, allemaal omdat de staat (het parket) maar rechtszaken blijft inspannen en verliezen.

Misschien toch maar overwegen van degelijk personeel aan te nemen om voor het openbaar ministerie te werken. Oh, daar is natuurlijk geen geld voor.
Oud 31 mei 2015, 12:03   #62
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
Maar....dat gaat "veranderen" ! !
Neenee, dat blijft draaien op zijn Belgisch.
Oud 31 mei 2015, 12:08   #63
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Door het ROOD licht rijden, maar zulke overtreding kan IEDEREEN aanvechten bij een politie rechter. Als deze je argumenten aanvaardbaar acht dan volgt er GEEN boete of vervolging.
Maar....dat doe je dan wel best in je "eigen" taal, iets wat de wetgevers en Peter Dhondt ook zo begrepen hebben. Alleen een deel van dit forum niet.
Er was hier eigenlijk niets om aan te vechten. Het door rood licht rijden was vastgesteld door 2 agenten. Hun verklaring is in zulke situatie per definitie het bewijs. Die gast kon zoveel zeggen als hij wou, hij was in fout.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2015, 12:23   #64
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Euh nee, zijn dat anticonceptie pillen?
Nu krijg ik toch medelijden met jou.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2015, 13:08   #65
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter

Patrick M.'s schermafbeelding

Standaard

Wat heeft de NMBS, de post, Belgocontrol en de sossen te maken met mijn vraag?Dus als ik de redenatie van de rechter goed begrijp dan word een dove, die niet kan spreken vrijgesproken voor een verkeersovertreding omdat er geen tolk handgebaren aanwezig is op de rechtbank.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2015, 13:10   #66
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Wat heeft de NMBS, de post, Belgocontrol en de sossen te maken met mijn vraag?Dus als ik de redenatie van de rechter goed begrijp dan word een dove, die niet kan spreken vrijgesproken voor een verkeersovertreding omdat er geen tolk handgebaren aanwezig is op de rechtbank.
Je begint stilaan zicht te krijgen op de rechten van de verdediging.
Oud 31 mei 2015, 13:25   #67
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Als ik ooit voor het gerecht moet komen dan ben ik doofstom. Dan word ik niet veroordeeld.
Oud 31 mei 2015, 13:28   #68
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als ik ooit voor het gerecht moet komen dan ben ik doofstom. Dan word ik niet veroordeeld.
Je zal in zo'n geval wel de pech kunnen hebben dat ze voor jou wel een tolk vinden
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2015, 13:38   #69
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

En als ik als doofstomme de gebarentaal niet machtig ben dan begrijp ik ze ook niet. En als de beklaagde het niet begrijpt waarom hij terechtstaat dan word hij of zij vrijgesproken.Dat is toch de uitleg van de rechter in kwestie.
Oud 31 mei 2015, 14:08   #70
vlaams realist
Banneling

Standaard

Dus als ik de rechter niet versta kom ik met elke misdaad weg .
Joepie , vanaf vandaag spreek ik Noord-Oostelijk pygmee's met een zwaar Zuidelijk accent .
Vind maar een tolk , grapjas .
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2015, 14:09   #71
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En als ik als doofstomme de gebarentaal niet machtig ben dan begrijp ik ze ook niet. En als de beklaagde het niet begrijpt waarom hij terechtstaat dan word hij of zij vrijgesproken.Dat is toch de uitleg van de rechter in kwestie.
Ik ben niet zeker of dat je het gegeven wel helemaal doorziet.

De man is niet vrijgesproken omdat hij de rechter niet verstaat, de man is vrijgesproken omdat de staat de rechten van de verdediging tekort doet.
Omdat de (door de staat) vastgelegde procedure door de staat niet gevolgd wordt.
Oud 31 mei 2015, 14:12   #72
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In principe wordt de zaak gewoon uitgesteld tot er een tolk beschikbaar is. Maar indien het niet mogelijk is om een tolk te vinden, wordt men gelukkig vrijgesproken.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2015, 14:34   #73
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edward De Vere Bekijk bericht
Nu moet jij vooral niet zeveren. Een rood licht, dat is iets universeel. Iedereen weet dat een rood licht betekent, dat je moet stoppen. Dat weet ik als ik in Japan ben, dat weet ik als ik in Argentinië ben, dat weet ik zelfs als ik in Togo ben.

Rood = stoppen.
Over zeveren gesproken:
En als je het rode licht niet hebt gezien, stop je dan ook ?
En als je dan toch aan het zeveren bent:
Mogelijk reed een kabinetsmedewerker van Dewever wel door het ROOD, met die man zijn nummerplaat !
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2015, 14:40   #74
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht

De man is niet vrijgesproken omdat hij de rechter niet verstaat, de man is vrijgesproken omdat de staat de rechten van de verdediging tekort doet.
Omdat de (door de staat) vastgelegde procedure door de staat niet gevolgd wordt.
Nu begrijp ik pas waarom bouwgronden in woonzone kunnen worden ontoegankelijk gemaakt voor bebouwing en waarom er mag gebouwd worden in natuurgebied door vetzakken.
Er zijn geen procedureregels die gelden voor de staat en evenmin voor die vetzakken.
Tegenover buitenlanders of inwijkelingen heeft de staat zich dus wel te houden aan procedureregels? Goed om weten.
Bij volgende verkiezingen schrijf ik tweemaal foert op mijn stembrief.
Want ik ben democraat. Ik sluit mij aan bij de meerderheid dus.
Maar moest ik nog jong zijn dan was ik reeds lang hier weg. Zeker weten!
Desnoods ergens fritten gaan verkopen in het buitenland!
Ik begrijp dan ook niet waarom zoveel jonge werklozen het hier niet voor bekeken houden. Dat moest mij eens overkomen als ik nog jong was.
Dan werd het geen foert meer op die stembrief hoor!!
Inpakken en weg wezen.

Laatst gewijzigd door werkman : 31 mei 2015 om 14:48.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2015, 15:24   #75
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht

En mocht het nu gaan om een dodelijk ongeval in plaats van simpelweg door het rood licht rijden,
zou dan het dode slachtoffer ook terug levend verklaard worden ?

In jouw justitieel systeem waar procedureregeltjes belangrijker zijn dan rechtvaardigheid ?

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2015, 15:27   #76
N-Vb
Minister-President

N-Vb's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat is dit nu weeral. Dus als een illegale vreemdeling in België iets strafbaar doet en men verstaat hem niet en er is geen tolk dan laat het gerecht hem lopen.
Dus als ik in Brussel of Wallonië iets strafbaar doe en er is geen tolk dan ben ik vrij.
Ver gekomen in België.

dat kan idd niet,

hij had de zaak moeten uitstellen

zo zie je maar met welke onbekwame rechters dat we zitten
N-Vb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2015, 15:42   #77
Edward De Vere
Banneling

Standaard

Citaat:
Over zeveren gesproken:
En als je het rode licht niet hebt gezien, stop je dan ook ?
En als je dan toch aan het zeveren bent:
Mogelijk reed een kabinetsmedewerker van Dewever wel door het ROOD, met die man zijn nummerplaat !
Alles valt in zijn plooi nu.
Nog ene die van mening is, dat het allemaal de schuld van De Wever is.
Edward De Vere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2015, 15:58   #78
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edward De Vere Bekijk bericht
Alles valt in zijn plooi nu.
Nog ene die van mening is, dat het allemaal de schuld van De Wever is.
Het was gisteren hét beeld van de dag: N-VA-voorzitter Bart De Wever die in een Porsche wegreed van het partijbureau van de MR in Brussel. De wagen is van zijn adviseur, Joy Donné, die sinds kort voor De Wever werkt. Opvallend: voor het oog van twee televisiecamera’s haalt de man een parkeerboete van onder de ruitenwisser en smijt die op de grond. Ook opmerkelijk: de auto rijdt rond met twee verschillende nummerplaten.

http://www.standaard.be/cnt/dmf20141010_01313509

Is deze persoon ook vrijgesproken door de politierechter Edward? Getuigen genoeg zou ik zeggen, of zorgde Bartje dat dit voorval de politierechtbank niet haalde ?
Of......is het nu allemaal NIET meer zo duidelijk voor je, nu oude herinneringen je grote waarheid kruisen.
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2015, 16:48   #79
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het was gisteren hét beeld van de dag: N-VA-voorzitter Bart De Wever die in een Porsche wegreed van het partijbureau van de MR in Brussel. De wagen is van zijn adviseur, Joy Donné, die sinds kort voor De Wever werkt. Opvallend: voor het oog van twee televisiecamera’s haalt de man een parkeerboete van onder de ruitenwisser en smijt die op de grond. Ook opmerkelijk: de auto rijdt rond met twee verschillende nummerplaten.

http://www.standaard.be/cnt/dmf20141010_01313509

Is deze persoon ook vrijgesproken door de politierechter Edward? Getuigen genoeg zou ik zeggen, of zorgde Bartje dat dit voorval de politierechtbank niet haalde ?
Of......is het nu allemaal NIET meer zo duidelijk voor je, nu oude herinneringen je grote waarheid kruisen.
Je bedoelt: oude koeien uit de gracht halen...
Mitterand zou gezegd hebben: et alors ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2015, 16:55   #80
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Wat een idioterie. De strengste politierechter van dit land laat iemand wegkomen met een zware overtreding omdat er geen tolk aanwezig is. Laat ze zo'n rechter dan maar zwaar straffen want hij maakt zeer zeker een zware fout.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be