Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 juni 2015, 11:44   #61
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Extremisme, geweld.
Kijk jongen. Op mijn vroegere school mochten jongens geen lang haar hebben of shorts dragen. Tot op de dag van vandaag staat dat nog steeds in het schoolreglement daar. Je hebt je eraan te houden of je kan ophoepelen. Iedereen hield zich eraan en daarmee was de kous af. Alleen is het zo dat dit de dag van vandaag door bepaalde segmenten van onze bevolking niet aanvaard wordt en dat er dus klaarblijkelijk al politie moet aan te pas komen om een schoolreglement te kunnen toepassen. In plaats van dergelijke fratsen te veroordelen, zijn hier dus al mensen zoals u, die de school op de korrel beginnen te nemen. Het moet niet gekker gaan worden.

En om te eindigen. Als ik andere culturen wil leren kennen ga ik wel op reis. In mijn eigen streek echter wens ik enkel en alleen geconfronteerd te worden met de eigen cultuur. Aanpassen of oprotten, zo moeilijk is dat toch niet dacht ik? In die zandbaklanden moet ik ook niet proberen om de Vlaamse cultuur door te drukken. Een geslaagde multiculturele samenleving is een mythe. Een andere cultuur leer je niet kennen door hem te importeren. Je leert hem kennen door er naartoe te trekken. Dan laat je tenminste ook iedereen de vrije keuze. Je hebt interesse in andere culturen of niet, maar je krijgt hem tenminste niet ongewild door uw strot geramd door kleinlinks.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 4 juni 2015 om 11:46.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2015, 22:45   #62
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vanuit Uruguay een beetje, en wat de mensen me daar over hun handelswijze verteld hebben.
Van horen zeggen dus...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2015, 04:31   #63
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
Nogal een eenzijdige Vlaamse discussie hier . De nogal eenzijdige Nederlandstalige ,Marokkaanse discussie over hetzelfde onderwerp vind je hier ;
http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=5278353
OMG!

Ik hoop écht dat die semi-analfabete posters aldaar niet model staan voor de gemiddelde moslim.

Nog maar zelden zo'n omsamenhangende en op het randje af debiele meningen gelezen.
Oud 5 juni 2015, 10:02   #64
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Kijk jongen. Op mijn vroegere school mochten jongens geen lang haar hebben of shorts dragen. Tot op de dag van vandaag staat dat nog steeds in het schoolreglement daar. Je hebt je eraan te houden of je kan ophoepelen. Iedereen hield zich eraan en daarmee was de kous af. Alleen is het zo dat dit de dag van vandaag door bepaalde segmenten van onze bevolking niet aanvaard wordt en dat er dus klaarblijkelijk al politie moet aan te pas komen om een schoolreglement te kunnen toepassen. In plaats van dergelijke fratsen te veroordelen, zijn hier dus al mensen zoals u, die de school op de korrel beginnen te nemen. Het moet niet gekker gaan worden.

En om te eindigen. Als ik andere culturen wil leren kennen ga ik wel op reis. In mijn eigen streek echter wens ik enkel en alleen geconfronteerd te worden met de eigen cultuur. Aanpassen of oprotten, zo moeilijk is dat toch niet dacht ik? In die zandbaklanden moet ik ook niet proberen om de Vlaamse cultuur door te drukken. Een geslaagde multiculturele samenleving is een mythe. Een andere cultuur leer je niet kennen door hem te importeren. Je leert hem kennen door er naartoe te trekken. Dan laat je tenminste ook iedereen de vrije keuze. Je hebt interesse in andere culturen of niet, maar je krijgt hem tenminste niet ongewild door uw strot geramd door kleinlinks.
DIKKE 2

Iemand schreef: "zich bedreigd voelen door immigratie". Dat is niet correct. Mensen voelen zich niet bedreigd door immigratie, maar door de houding van de immigranten! Beledigen, bespuwen, vandalisme, diefstal... noem maar op. D�*�*r voelen de mensen zich bedreigd door en bijgevolg hebben ze die crimineeltjes liever niet naast hun deur.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2015, 10:06   #65
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
OMG!

Ik hoop écht dat die semi-analfabete posters aldaar niet model staan voor de gemiddelde moslim.

Nog maar zelden zo'n omsamenhangende en op het randje af debiele meningen gelezen.
Dat is dus de reden geweest waarom ik islamofoob werd. Eerst wou ik islam met open geest grondiger leren kennen (ik lees de boeken van Anwar Shaikh) dan ben ik op verschillende Marokkaanse forums ingelogd. Wat ik daar hoorde en zag deed me de haren ten berge rijzen. Die mensen vormen dus de toekomstige meerderheid in onze grootsteden. Enjoy!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 5 juni 2015, 10:06   #66
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
OMG!

Jij bent ook niet om een leugentje verlegen.

Typisch atheïsme!

Laatst gewijzigd door Guinevere : 5 juni 2015 om 10:09.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2015, 10:07   #67
Guinevere
Banneling

Standaard

Overigens mag de lange rok na enig protest weer wél op die school.

http://www.dewereldmorgen.be/artikel...usselse-school
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2015, 10:09   #68
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht

Typisch atheïsme!
Wat is "de leugen" van Esperanza? Ik vind dat ze overschot van gelijk heeft.

Oud 5 juni 2015, 10:10   #69
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
OMG!

Ohnee, natuurlijk niet.

De gemiddelde mohamedaan is hoogbegaafd, superintelligent, overtolerant en wat dies meer, kortom 't zijn stuk voor stuk genieën.

Je mag er niet aan denken dat aanhangers van 'n super vooruitstrevende ideologie die aanzet tot kennis vergaren debiele meningen zouden kunnen hebben. 😲
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2015, 10:10   #70
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

binnenkort harembroeken en djellaba's. Ik wacht tot er eentje met haar extralange rok tussen de ribbeltjes van de roltrap blijft hangen. En neen, ik ga niet "pas op" roepen dan.

Laatst gewijzigd door circe : 5 juni 2015 om 10:11.
Oud 5 juni 2015, 12:44   #71
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
binnenkort harembroeken en djellaba's. Ik wacht tot er eentje met haar extralange rok tussen de ribbeltjes van de roltrap blijft hangen. En neen, ik ga niet "pas op" roepen dan.
Maar film het toch maar met de gsm, dan kunnen wij ook eens lachen.
Oud 5 juni 2015, 13:03   #72
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is dus de reden geweest waarom ik islamofoob werd. Eerst wou ik islam met open geest grondiger leren kennen (ik lees de boeken van Anwar Shaikh) dan ben ik op verschillende Marokkaanse forums ingelogd. Wat ik daar hoorde en zag deed me de haren ten berge rijzen. Die mensen vormen dus de toekomstige meerderheid in onze grootsteden. Enjoy!
Dan stelt zich de vraag wat Marokkanen moeten denken van wat ze hier allemaal lezen
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2015, 13:04   #73
Drukazz
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Jep en wat bereik je met zo'n dingen? Normale mensen zullen hun kinderen niet naar zo'n carnavalschool sturen. Gevolg: een school met allemaal muzels, gevolg daarvan: alweer een groep die verloren is voor de arbeidsmarkt.
Drukazz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2015, 00:30   #74
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Typisch atheïsme!
Kun je die bewering hard maken ??
Lieg jij nooit ?? En waarom ??

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2015, 07:50   #75
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Dan stelt zich de vraag wat Marokkanen moeten denken van wat ze hier allemaal lezen
Dat is op geen enkel gebied te vergelijken. Het achterlijke niveau van die Marokkaanse forums staat nog mijlenver onder de koetjes en kalfjesrubriek.

Het leukste was trouwens om me als bekeerling voor te doen. Uiteraard met onmiddellijke ban tot gevolg. Ook een onmiddellijke ban als je ook maar één koranvers kritisch wou bekijken. Ongelooflijk!

Oud 6 juni 2015, 07:52   #76
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is op geen enkel gebied te vergelijken. Het achterlijke niveau van die Marokkaanse forums staat nog mijlenver onder de koetjes en kalfjesrubriek.

Het leukste was trouwens om me als bekeerling voor te doen. Uiteraard met onmiddellijke ban tot gevolg. Ook een onmiddellijke ban als je ook maar één koranvers kritisch wou bekijken. Ongelooflijk!
Als een forum niet staat voor verscheidenheid, kan je ook moeilijk verwachten dat ze iets dergelijk toelaten. Als je lid bent van een supporterclub, ga je op de tribune ook niet staan zwaaien met andere kleuren...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2015, 07:59   #77
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Als een forum niet staat voor verscheidenheid, kan je ook moeilijk verwachten dat ze iets dergelijk toelaten. Als je lid bent van een supporterclub, ga je op de tribune ook niet staan zwaaien met andere kleuren...
je begrijpt het niet goed. Zelfs maar vragen stellen (ok voor mij naar de bekende weg) had een ban tot gevolg. De indoctrinatie is ongelooflijk. Vandaar dat ik de weg van de bekeerling volgde. Geen enkel probleem: ik ging trouwen met een vrome moslim die nog maar één vrouw had. Ik studeerde nog en hij ging me daarin steunen. Niks probleem. Hij had al twee kindjes en dat was zo leuk, daar kon ik dan ook op passen als hij met vrouw 1 ergens naartoe ging: geen enkel probleem. Ik kreeg mijn apart optrekje in het huis (op zolder): geen probleem. Maar toen gingen ze op verlof (de medeforummers) : ik ga naar Marokko, ik ga naar mijn schoonouders in Marokko, ik ga ook naar Marokko ..... ik schreef toen: ik ga met vriendinnen naar de Malediven voordat ik ga trouwen.... ploef! dat mocht niet! ban!

Laatst gewijzigd door circe : 6 juni 2015 om 08:00.
Oud 6 juni 2015, 15:23   #78
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb het steeds goed gevonden dat mijn kinderen met andere culturen en gewoontes in contact komen. Ik heb daar geen bedreiging zien van uitgaan voor de opvoeding die ze van huis uit mee gekregen hebben. Dat heeft ten dele te maken met de omstandigheden natuurlijk, maar ook met het soort van opvoeding die je hen meegeeft en je eigen ingesteldheid. Ik denk dat een minder xenofobische houding hen meer kansen geeft in het leven. En dat sectair denken juist de samenleving ondergraaft.
Inderdaad, andere culturen leren kennen plus de bijhorende mensen is/was een pluspunt...tot de moslims en aanverwanten hier binnenvielen! Wanneer je nu verhalen hoort over hoe het er aan toegaat in klassen met veel "verrijkers" heb je wel het recht om daar anders over te beginnen denken! Chinezen, Russen, Japanners, Spanjaarden enz: geen probleem.
Maar onze "islammers" hebben onze multicul"verrijking" om zeep geholpen.
Het is echt niet voor niets dat zovele jonge leerkrachten weer afhaken na korte tijd en dat men nu klaagt over het niveau van diegenen die het nog wel willen proberen omdat men nu aangewezen is op iedereen die zomaar aan de lerarenopleiding wil beginnen alsof het niets is! Sommigen ervan hebben nul komma nul cultuur, kunnen amper schrijven zonder fouten enz
En de leerkrachten die voor die opleiding moeten zorgen...moeten hun plan trekken met wat ze binnenkrijgen en ervoor zorgen dat er daar toch een deel van "slagen", met alle gevolgen van dien voor ons onderwijs...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2015, 15:34   #79
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Is het dan niet onze roeping als christen te getuigen van de Heer? Worden we niet opgeroepen sterk te staan in het geloof?

Misschien ligt de oorzaak van de opmars van de islam in West-Europa al dan niet gedeeltelijk bij de zwakte van het christendom...
Ik zit al lang niet meer op deze golflengte...
We hebben gelukkig de invloed "van ons geloof" aan banden kunnen leggen na vele decennia, de geschiedenis leert ons dat ze niet enkel "geluk" bracht!
Het is meer wachten en hopen dat die andere godsdienst, de islam om ze niet te noemen, vlug dezelfde richting uit gaat tot voordeel en geluk van de mensheid.
Oud 7 juni 2015, 11:12   #80
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Typisch atheïsme!
En nu nog weerleggen wat sommigen beweren...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be