Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 juni 2015, 06:42   #61
Peche
Banneling

Standaard

Schoof jij zal nog meemaken dat je geen drank zonder ID chip kunt kopen .
En mate niet meer gezond zijn.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2015, 06:46   #62
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Men zegt altijd dat iemand die verdovende middelen gebruikt, niet in staat is bevoegde functies aan te gaan. Behalve als je drinkt.
Men zegt dat je van drugs moet afblijven, maar drank met mate kan.
Waar ligt het onderscheid dan tussen beide?
Ik zoek een consequent beleid, geen vingerwijzer die hypocriete vingers wijst en her en der wat beentjes smijt om stemmen te sprokkelen.

Waarom erkennen we drank niet als drugs?
Vergelijk eens het effect van één dosis cocaïne snuiven en één pint drinken. Misschien begrijpt u dan het verschil.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2015, 06:50   #63
Peche
Banneling

Standaard

Heeft u beide al gedaan dan?
Het gaat niet om verschil. Maar we een zero tolerantie kennen, echter drank vergeten.
Drugs is beter af illegaal. De overlast is nog geen fractie dan die van alcohol.

Alcohol is ook drugs en fuck alle andere drugs ook dan maar. Hoe illegaler hoe beter en meer uit het zicht zeker?
Zonder een verbod waren er nooit zovele nieuwe uitgevonden. En zonder gmo was thc nooit zo hoog kunnen stijgen. Onderweg naar 35% dus bedankt

Laatst gewijzigd door Peche : 24 juni 2015 om 06:52.
Oud 24 juni 2015, 07:07   #64
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heeft u beide al gedaan dan?
Het gaat niet om verschil.
Jawel, dat vroeg u trouwens. Waar zit het onderscheid? Uw eigen vraag.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2015, 07:15   #65
Het Verzet
Europees Commissaris

Het Verzet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik voorspel het, jij weet het, iedereen weet het:
hetgeen jij consequent en/of verstandig noemt, gaat er nooit komen. Nooit.
Waarom? Vergeet niet dat drugs nog maar zo'n goeie honderd jaar illegaal zijn. En amper een eeuw later begint men hier en daar al hun kar stillekes aan te keren.

Me lazarus drinken heb ik gehad, maar een goeie trappist of speciaalbier op een terrasje ga ik mezelf toch niet ontzeggen. Mede omdat ik vind dat het ambachtelijk proces van bier brouwen, waar wij ons als volk toch meesters in mogen noemen, iets meesterlijks heeft (een deel van onze geschiedenis, cultuur...).

Maar net zoals bij wiet, wanneer het dagelijks moet, of wanneer het puur om 'de commerce' gaat, gaat dat verloren.
En als je het moet doen om te vluchten voor de realiteit, dan is het misschien eens goed na te denken wat je kan doen om die realiteit voor jezelf zo aangenaam mogelijk te maken wanneer je nuchter bent. Daarom dat afkicken niet helpt als je toch maar in je oude gewone routine gaat hervallen.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2015, 07:17   #66
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Zoals gewoonlijk: met totalitaristische neigingen, beperkingen van uw vrijheid, controles, ambtenaren die controles uitvoeren, en kliklijnen.
Tja, dat komt ervan dat we met zijn allen in een mierenhoop moeten leven. Laat ons nog een paar miljard bijkweken.
Oud 24 juni 2015, 07:19   #67
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Jawel, dat vroeg u trouwens. Waar zit het onderscheid? Uw eigen vraag.
Laat vooral duidelijk zijn dat ik niet pleit voor de legalisatie van andere drugs. Maar het consequent toepassen van het zero tolerantiebeleid.
Waarbij we dus drank als een drug erkennen.
De mentaliteit wijzigen dat het niet sociaal is en zelfs in mate niet goed voor je is.
De uitzonderingen maken geen regel in dit beleid.
Oud 24 juni 2015, 07:22   #68
Het Verzet
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Vergelijk eens het effect van één dosis cocaïne snuiven en één pint drinken. Misschien begrijpt u dan het verschil.
Bij het ene gaat je bewustzijn net iets harder beinvloed zijn dan het andere.
En beide kunnen totaal andere gevolgen krijgen wanneer je doet met vrienden op een feelgood moment, dan wanneer je het thuis gaat doen net wanneer je een emotioneel trauma voor je kiezen kreeg.
Oud 24 juni 2015, 07:27   #69
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Waarom? Vergeet niet dat drugs nog maar zo'n goeie honderd jaar illegaal zijn. En amper een eeuw later begint men hier en daar al hun kar stillekes aan te keren.

Me lazarus drinken heb ik gehad, maar een goeie trappist of speciaalbier op een terrasje ga ik mezelf toch niet ontzeggen. Mede omdat ik vind dat het ambachtelijk proces van bier brouwen, waar wij ons als volk toch meesters in mogen noemen, iets meesterlijks heeft (een deel van onze geschiedenis, cultuur...).

Maar net zoals bij wiet, wanneer het dagelijks moet, of wanneer het puur om 'de commerce' gaat, gaat dat verloren.
En als je het moet doen om te vluchten voor de realiteit, dan is het misschien eens goed na te denken wat je kan doen om die realiteit voor jezelf zo aangenaam mogelijk te maken wanneer je nuchter bent. Daarom dat afkicken niet helpt als je toch maar in je oude gewone routine gaat hervallen.
Over dat laatste.
Relativiteit. Iemand dat zeer vroeg begonnen is en daarin geleefd heeft (wietboter op je boterham etc) is verloren gelopen in een passie.
Hadden die zo vroeg begonnen met modelbouw, waren ze daar in verloren gelopen.
Maar wie the fuck heeft het recht mij aan te wijzen wat kan en niet?

Waarom zou wiet telen niet even ambachtelijk als bier brouwen zijn?
De perfectie nastreven is een uitdaging. Door de illegaliteit loopt het net alle kanten uit en drogen ze al amnesia in chemische dampen. Willen we dit?
Ik niet. Ik wil het zo natuurlijk mogelijk houden, maar ik woon in een regio waar je regelmatig ramen en deuren gesloten moet houden als de sirene loeit van het fabriek. Heel die wijken zijn vergiftigd en kennen hun verleden.
Maar wee hij die er van vlucht door het wat natuurlijker te houden?
Raar.
Oud 24 juni 2015, 07:28   #70
Peche
Banneling

Standaard

Liever iemand die een lijntje coke snoof dan een zatte lallende zweetstinkende zatte.
Oud 24 juni 2015, 07:44   #71
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen niet legaliseren he.
Drank als drugs erkennen en de zero tolerantie daar ook op toepassen.
Next is het overmatig toevoegen van suikers in eten en kust tabak ook maar vaarwel.
Nieuwe tijden.
lap, nu noem je er daar nog twee die ik ook al een hele tijd schrapte ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2015, 07:56   #72
Sneaky
Minister-President

Sneaky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Liever iemand die een lijntje coke snoof dan een zatte lallende zweetstinkende zatte.
Ja, nu vergelijk je appelen met peren he. Iemand die een paar gram coke achter de kiezen heeft is ook niet meer aangenaam zenne. Dat wordt gewoon niet veel gedaan omdat het zo duur is.
Oud 24 juni 2015, 08:00   #73
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eén dosis coke? Dat kan variëren. Een mespuntje, een theelepeltje? Maar een pint is een pint. Slechte vergelijking dus.

Laatst gewijzigd door Ke Nan : 24 juni 2015 om 08:00.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2015, 08:11   #74
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Toch vind ik de discussie maar steriel.

Voor tabak zie ik het nog gebeuren; het experimenteel plan in Nieuw-Zeeland is zeer interessant. Men heeft er een plan over verschillende jaren, met de bedoeling om ergens binnen 10 of 15 jaar tot een quasi-tabaksvrije maatschappij te komen.

Voor alcohol zie ik dat niet gebeuren. Nooit.

En drugs legaliseren ? Misschien cannabis. En misschien komen ze er dan nog eens op terug ook, als ze het samen met tabak willen doen verdwijnen.

En nu nog een steekje naar de sossen:
iemand nog iets gehoord, vb. bij de voorzittersverkiezingen, of hetgeen het sossencongres beslist heeft over cannabis, er effectief in het partijprogramma gaat komen ? lol lol lol ....

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2015, 08:46   #75
Het Verzet
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Over dat laatste.
Relativiteit. Iemand dat zeer vroeg begonnen is en daarin geleefd heeft (wietboter op je boterham etc) is verloren gelopen in een passie.
Hadden die zo vroeg begonnen met modelbouw, waren ze daar in verloren gelopen.
Maar wie the fuck heeft het recht mij aan te wijzen wat kan en niet?
Zolang jij anderen niet 'tekort doet', door jouw gebruik, zou de enige persoon jezelf moeten zijn. Ik vermoed dat je over genoeg verantwoordelijkheid beschikt om jezelf niet voor te liegen, en zelf te bepalen wat je ermee doet.
Zo doe ik het ook. Maar er zijn er genoeg die zichzelf voorliegen, of waarbij niet zij zelf, maar het product de controle heeft overgenomen.

Citaat:
Waarom zou wiet telen niet even ambachtelijk als bier brouwen zijn?
De perfectie nastreven is een uitdaging. Door de illegaliteit loopt het net alle kanten uit en drogen ze al amnesia in chemische dampen.
Word! Zelf kweken geeft toch wel voldoening. Ik vond het kweken zeker zo plezant als het roken Puur natuur.
Een eigen plant, dat is nu toch wel het minste dat men zou mogen toestaan.
Oud 24 juni 2015, 08:46   #76
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
lap, nu noem je er daar nog twee die ik ook al een hele tijd schrapte ...
Jij bent een pionier.
Over dat stoppen. Het was geen excuus. Maar is voor mij belangrijk dat ik wil en kan inplannen wanneer. Niet omdat ik moet en niemand mij kan uitleggen waarom.

Maar dan opnieuw. De kwestie is drank. En dat doe ik niet omdat ik begrijp waarom ik het beter niet doe en waarom onze samenleving beter af is zonder.
Oud 24 juni 2015, 08:49   #77
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Toch vind ik de discussie maar steriel.

Voor tabak zie ik het nog gebeuren; het experimenteel plan in Nieuw-Zeeland is zeer interessant. Men heeft er een plan over verschillende jaren, met de bedoeling om ergens binnen 10 of 15 jaar tot een quasi-tabaksvrije maatschappij te komen.

Voor alcohol zie ik dat niet gebeuren. Nooit.

En drugs legaliseren ? Misschien cannabis. En misschien komen ze er dan nog eens op terug ook, als ze het samen met tabak willen doen verdwijnen.

En nu nog een steekje naar de sossen:
iemand nog iets gehoord, vb. bij de voorzittersverkiezingen, of hetgeen het sossencongres beslist heeft over cannabis, er effectief in het partijprogramma gaat komen ? lol lol lol ....

.
Indien u nog 20 jaar heeft gaat u nog aardige ogen trekken.

Laatst gewijzigd door Peche : 24 juni 2015 om 08:49.
Oud 24 juni 2015, 09:03   #78
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Zolang jij anderen niet 'tekort doet', door jouw gebruik, zou de enige persoon jezelf moeten zijn. Ik vermoed dat je over genoeg verantwoordelijkheid beschikt om jezelf niet voor te liegen, en zelf te bepalen wat je ermee doet.
Zo doe ik het ook. Maar er zijn er genoeg die zichzelf voorliegen, of waarbij niet zij zelf, maar het product de controle heeft overgenomen.
Maar dat is weer zo duaal. Wat is "tekort komen" en wat is "voldoen"?
Ik ben me bewust geworden van heel wat blinde vlekken, maar ik blijf wie ik ben. En ik kan mijn natuur niet uitschakelen. De voordelen en nadelen zijn afgewogen. Er is een besluit en consensus bereikt. Maar vrijheid zeker niet.
Integendeel!

Citaat:
Word! Zelf kweken geeft toch wel voldoening. Ik vond het kweken zeker zo plezant als het roken Puur natuur.
Een eigen plant, dat is nu toch wel het minste dat men zou mogen toestaan.
Maar ze doen het niet.
Dus beter drank erkennen als drugs.
Oud 24 juni 2015, 09:07   #79
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Ja, nu vergelijk je appelen met peren he. Iemand die een paar gram coke achter de kiezen heeft is ook niet meer aangenaam zenne. Dat wordt gewoon niet veel gedaan omdat het zo duur is.
Wel, laat duidelijk zijn dat ik anti ben.
Maar liever niet geconfronteerd wordt met dronken mensen.
Ik vind al de rest best wel meevallen, maar zag niet zo veel misschien?
Oud 24 juni 2015, 10:33   #80
Het Verzet
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Maar dat is weer zo duaal. Wat is "tekort komen" en wat is "voldoen"?
Daarom dat ik 'tekort doen' tussen aanhalingstekens. Het is niet duaal. Tussen de hele dag pottendarm lopen of geheelonthouding zijn er vele mogelijkheden.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be