Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 oktober 2004, 23:07   #61
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuw

U weet niet maar waarom en waar u het zei, maar wel dat het terecht was. Kort van geheugen neem ik aan!
Nee gewoon weinig zin om dat op te zoeken. Doe jij dat maar.
Oud 15 oktober 2004, 23:11   #62
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris

Vlaamse Leeuw's schermafbeelding

Standaard

Ik hoop wel dat u voor al uw "Flaminganten=Nazi's" geband wordt. Het is uw partijcollega Bruno ook al overkomen door zulke uitspraken.

N-VA voor 6.000.000 Vlamingen!!!

Laatst gewijzigd door Vlaamse Leeuw : 15 oktober 2004 om 23:12.
Vlaamse Leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2004, 23:16   #63
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik hoop wel dat u voor al uw "Flaminganten=Nazi's" geband wordt. Het is uw partijcollega Bruno ook al overkomen door zulke uitspraken.
?????????????????????????????????????????????????? ???????

Haal de moderator er dan bij he!

?????????????????????????????????????????????????? ???????
Oud 16 oktober 2004, 01:24   #64
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Vliegende Hollander
Yann, je bent nu toch wel oud genoeg dat je weet dat nazi-grappen niet grappig zijn...
Waarom zou dat niet grappig kunnen zijn?
Oud 16 oktober 2004, 01:26   #65
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Echt opmerkelijk hoe je de waarheid het zwijgen probeert op te leggen. Flaminganten = nazi's heb ik nooit gezegd. Dat doe jij nu, dus ik hoop dat ze u daarvoor bannen.
Oud 16 oktober 2004, 06:59   #66
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
BUB-werkwijze? Over veralgemenen gesproken.

Ik handel altijd in eigen naam en mijn bewoordingen worden mij niet ingefluisterd. Moest BUB niet bestaan, dan zou ik nog mezelf zijn en blijven.
Je kan niet ontkennen dat, wanneer iemand op een forum als dit post plaatst, als gekend lid en voorvechter van een partij mét logo en al, zijn teksten steeds zullen afstralen op diezelfde partij. Steeds zullen er (terecht of onterecht) linken gelegd worden. Zelfs omgekeerd. Als de BuB een stoemme stoot uithaalt, dan delen de leden mee in de smaad, zolang ze zich niet distanciëren.

Mocht ik gewaagde, straffe of scabreuze uitspraken publiceren, dan zou ik veiligheidshalve vermelden dat het om een puur persoonlijk initiatief gaat.
Oud 16 oktober 2004, 09:18   #67
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Vreemd dat geen enkele flamingant antwoordt op mijn laatste commentaar. Alles wat ze doen is onze partijgenoot Yann persoonlijk aanvallen. Blijkbaar zit de verlegenheid voor de nazi-aanwezigheid op de Ijzerbedevaart hen zeer diep. Ik kreeg zelfs een mail van de ondervoorzitter van het Ijzerbedevaart met de vraag hem onze excuses aan te bieden.

Excuses voor wat? Voor een foto die ik zelf ter plaatse heb getrokken? En ja, we waren daar. Ik denk dat dat genoeg op TV is gekomen. Er zijn ook foto's van in de pers verschenen en er staan er op onze website. Er is zelfs een PV van de politie van Diksmuide van.

Het Ijzerbedevaartcomité heeft daar trouwens onze Belgische vlag en ons spandoek gestolen. We hebben die nog altijd niet gerecupereerd. Wie moet er dan zijn excuses aanbieden?
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2004, 09:34   #68
FT
Provinciaal Statenlid

FT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Als ik naar een zogezegd gematigde Ijzerbedevaart ga, verwacht ik daar geen nazi-propaganda tegen te komen. Dat is nochtans de realiteit, flaminganten. Ontken die maar. Jullie zijn zélf verantwoordelijk voor de ambiguïteit, niet wij. Schiet niet op de pianist. De B.U.B. vereert geen nazi's. Wij vereren trouwens niemand.
Er zijn ook "Flaminganten" die op geen enkele wei in de Vlaanders te zien zijn tijdens de zomer.

Dat er "foute mensen" zijn die Vlaams-nationalistisch zijn is zeker. Maar te denken dat een of ander oostfronters-spandoek de mening van alle Flaminganten vertegenwoordigd is gewoon dom.
Oud 16 oktober 2004, 13:04   #69
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote]
Citaat:
Vreemd dat geen enkele flamingant antwoordt op mijn laatste commentaar. Alles wat ze doen is onze partijgenoot Yann persoonlijk aanvallen.
Herlees dan eens de reactie van jouw zielsgenoot op wat Superstaaf schreef. Superstaaf noemde niemand bij naam maar...wie het schoentje paste... dat was Yann.

Citaat:
Blijkbaar zit de verlegenheid voor de nazi-aanwezigheid op de Ijzerbedevaart hen zeer diep.
De aanwezigheid van ongevraagde neo-nazi's of onuitgenodigde BUB-provocateurs is nu eenmaal niet te vermijden.
Of schaamden jullie je soms voor de skinheads die op de betoging van B-plus meeliepen?

Citaat:
Ik kreeg zelfs van de ondervoorzitter van het Ijzerbedevaart met de vraag hem onze excuses aan te bieden.
???

Citaat:
Excuses voor wat? Voor een foto die ik zelf ter plaatse heb getrokken? En ja, we waren daar. Ik denk dat dat genoeg op TV is gekomen. Er zijn ook foto's van in de pers verschenen en er staan er op onze website. Er is zelfs een PV van de politie van Diksmuide van.
Nu snap ik het al beter. De ondervoorzitter vroeg dus excuses van jou voor jullie storend optreden op een plaats waar enkel neonazi's gewenst zijn!

Gelukkig dat het eerste officiële 'optreden' van de belgicisten op een nazi-bijeenkomst het verwachtte resultaat heeft opgeleverd.
En deze keer hadden ze enkel de Belgische tricolore bij inplaats van virtuele of echte bommen...

Citaat:
Het Ijzerbedevaartcomité heeft daar trouwens onze Belgische vlag en ons spandoek gestolen. We hebben die nog altijd niet gerecupereerd. Wie moet er dan zijn excuses aanbieden?
Al eens geprobeerd om het hol van de Vlaamse leeuw binnen te dringen zoals je de Ijzerbedevaart binnendrong? Misschien ligt je 'eigendom met hoge emotionele waarde' wel ongeschonden tussen de vele nazi-vlaggen met zwarte leeuw en hakenkruis?

Je hebt echter, voor de prijs van een stuk schreeuwlelijk textiel, de zo moeilijk te bereiken 'Vlaamse' media gehaald.

Ondank is s' werelds loon....

Dat je het voor je allebeste evenknie in de nazificatie van de Vlamingen opneemt vinden we overigens heel normaal.
Ons kent ons, hé?

Laatst gewijzigd door Knuppel : 16 oktober 2004 om 13:11.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2004, 13:15   #70
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FT
Er zijn ook "Flaminganten" die op geen enkele wei in de Vlaanders te zien zijn tijdens de zomer.

Dat er "foute mensen" zijn die Vlaams-nationalistisch zijn is zeker. Maar te denken dat een of ander oostfronters-spandoek de mening van alle Flaminganten vertegenwoordigd is gewoon dom.
Kom nu, dat heb ik nooit gezegd. Wat ontoelaatbaar is, is dat die mensen daar ongestoord aan de ingang stonden terwijl wij onmiddellijk werden weggegjaagd toen we onze mening begonnen te verkondigen !

Bovendien was ook de CDV-NVA vertegenwoordigd op de Bedevaart en dat is toch een pak van de kleine minderheid Vlaams-nationalisten.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2004, 13:15   #71
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wij vereren trouwens niemand.
Oud 16 oktober 2004, 13:18   #72
ossaert
Minister-President

ossaert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kom nu, dat heb ik nooit gezegd.

Die Hans toch!
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
ossaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2004, 13:21   #73
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kom nu, dat heb ik nooit gezegd. Wat ontoelaatbaar is, is dat die mensen daar ongestoord aan de ingang stonden terwijl wij onmiddellijk werden weggegjaagd toen we onze mening begonnen te verkondigen !
Verkondigden 'die mensen' hun mening ook onder dezelfde vlag waaronder jouw soort de ijzertoren letterlijk én virtueel opblies?

Citaat:
Bovendien was ook de CDV-NVA vertegenwoordigd op de Bedevaart en dat is toch een pak van de kleine minderheid Vlaams-nationalisten.
Die waren wel zo beleefd hun Belgische eretextiel in de mottenballenkoffer te laten, zeker?
Oud 16 oktober 2004, 13:38   #74
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Superstaaf noemde niemand bij naam maar...wie het schoentje paste... dat was Yann.
Dit klopt.
Ik wilde enkel melden dat ik dat nazificeren een zwak argument vond en geen goeie zaak voor het BuB-imago.

Ken je Godwin's Law, over hoe snel een internetdiscussie uitloopt in gescheld over nazi's? http://www.faqs.org/faqs/usenet/legends/godwin/

o If someone brings up Nazis in general conversation when it

wasn't necessary or germane without it necessarily being an
insult, it's probably about time for the thread to end.
was vaguely related but is basically being used as an insult,
the speaker can be considered to be flaming and not debating.
o If someone brings up Nazis in any conversation that has been
going on too long for one of the parties, it can be used as
a fair excuse to end the thread and declare victory for the
other side.

Een andere omschrijving:
Godwin's Law (also Godwin's Rule of Nazi Analogies) is an adage in Internet culture that was originated by Mike Godwin in 1990. The law states that:

As an online discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one. There is a tradition in manyUsenetnewsgroups that once such a comparison is made, the thread is over, and whoever mentioned the Nazis has automatically lost whatever argument was in progress.
In addition, whoever points out that Godwin's Law applies to the thread is considered to have lost the battle, as it is considered poor form to invoke the law explicitly.

Oud 16 oktober 2004, 14:14   #75
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Echt opmerkelijk hoe je de waarheid het zwijgen probeert op te leggen. Flaminganten = nazi's heb ik nooit gezegd. Dat doe jij nu, dus ik hoop dat ze u daarvoor bannen.
Citaat:
Oorspronkelijk bericht door Supe®Staaf
Ik wil me dan ook openlijk van dit (te lang verdragen) discours distanciëren, en een vriendelijk verzoek richten aan allen die zich aangesproken voelen:

"Stop a.u.b. met het verzieken van het forum op die wijze."

(Waarop Yann het volgende antwoordt )

Natuurlijk voel ik mij aangesproken. Ik ben er rotsvast van overtuigd [size=5]dat het flamingantisme anno 2004 met het vroegere nazisme gelinkt kan worden[/size]

Laatst gewijzigd door Knuppel : 16 oktober 2004 om 14:24.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2004, 15:10   #76
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

So what? Als men een groep met iets kan linken, wil het niet zeggen dat elk individu uit die groep aan die definitie beantwoord.

Het bedrijfsleven kan je linken aan het liberalisme. Maar zijn daarom alle bedrijfsleiders liberalen?
Oud 16 oktober 2004, 15:14   #77
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf

wasn't necessary or germane without it necessarily being an
insult, it's probably about time for the thread to end.
was vaguely related but is basically being used as an insult,
the speaker can be considered to be flaming and not debating.
o If someone brings up Nazis in any conversation that has been
going on too long for one of the parties, it can be used as
a fair excuse to end the thread and declare victory for the
other side.
Dus vanaf nu krijgen de Flaminganten vrijspel, en ze mogen zovéél nazi's vereren als ze maar willen. Vanaf het moment dat iemand zijn bek opentrekt en het woord "nazi" laat vallen, wordt die met de vinger gewezen omdat die de discussie verziekt.

Nogmaals: IK heb het er niet moeilijk mee om het verre verleden niet steeds op te rakelen. Maar als men dat in flamingantische kringen wil doen, moet men achteraf niet komen zagen.

Zo simpel is het.
Oud 16 oktober 2004, 15:26   #78
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus vanaf nu krijgen de Flaminganten vrijspel, en ze mogen zovéél nazi's vereren als ze maar willen.
Waarom niet?
Iedereen vereert wat hij wil.
Al liggen ze plat op hun buik voor een bezekoek!
Wat heeft dat met normaal discussiëren te maken?

Citaat:
Vanaf het moment dat iemand zijn bek opentrekt en het woord "nazi" laat vallen, wordt die met de vinger gewezen omdat die de discussie verziekt.
Bekijk het zo: schelden is meestal een bewijs van argumentatieve armoede of luiheid.
Dat geldt evengoed voor 'nazi-Vlaming' als voor 'domme Belg(icist)'
Ik opperde dat het geen kwaad kon voor BuB&co om daar rekening mee te houden.

Voel echter geen dwang noch druk van mijnentwege hoor. Doe je ding, zoals jij het opportuun acht.
Maar sta me wel toe, dat ik me daar publiekelijk van distanciëer.

Meer niet.
Simpel hee?
Oud 16 oktober 2004, 15:39   #79
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Waarom niet?
Iedereen vereert wat hij wil.
Al liggen ze plat op hun buik voor een bezekoek!
Wat heeft dat met normaal discussiëren te maken?
Natuurlijk vereren zij wie ze willen. Maar dan moeten ze niet komen klagen dat we ze met nazi's vereenzelvigen.

Citaat:
Bekijk het zo: schelden is meestal een bewijs van argumentatieve armoede of luiheid.
Dat geldt evengoed voor 'nazi-Vlaming' als voor 'domme Belg(icist)'
Ik opperde dat het geen kwaad kon voor BuB&co om daar rekening mee te houden.
Omdat ik constateer dat de mensen op de Ijzerwake nazi's vereren zou ik schelden?

Citaat:
Voel echter geen dwang noch druk van mijnentwege hoor. Doe je ding, zoals jij het opportuun acht.
Maar sta me wel toe, dat ik me daar publiekelijk van distanciëer.

Meer niet.
Simpel hee?
Je zou u beter distantiëren van de flaminganten die nazi's vereren. Je zit aan de verkeerde kant te kijven.
Oud 16 oktober 2004, 16:00   #80
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Natuurlijk vereren zij wie ze willen. Maar dan moeten ze niet komen klagen dat we ze met nazi's vereenzelvigen.
Dat kan best kloppen, maar het is niet de grond van de discussie.
Probeer eens te vatten wat ik bedoel.
Ik vind het een totaal non-argument, om telkens je een discussie niet meer aankan, de tegenpartij in het nazi-hoekje te plaatsen.

Citaat:
Omdat ik constateer dat de mensen op de Ijzerwake nazi's vereren zou ik schelden?
Neen.
Je gebruikt het enkel te pas en te onpas als (m.i. waardeloos) 'argument'

Citaat:
Je zou u beter distantiëren van de flaminganten die nazi's vereren.
Nou, om je te plezieren: okay!

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be