![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik bedoel maar: je moet niet over "andere waarden in het leven" beginnen, als je als tegenprestatie echte pingping wil zien, en zeker niet "andere waarden in het leven".
Je kan bijvoorbeeld zeggen: "kijk, wij leggen een weg aan, niet omdat die economisch rendabel is, maar omdat er andere waarden in het leven zijn, zoals eens op uw fiets over die weg rijden en zo". Ok, maar je vraagt daar wel echte goederen en diensten voor, om een echte weg te leggen, die echte prestaties kost. Die weg gaat er niet komen door van anderen "fietswandelingen" te bekomen, maar wel door van anderen harde productie te bekomen. Dat gaat niet. Als je harde productie, echte goederen en diensten wil OPDOEN, moet de balans ook in echte goederen en diensten berekend worden en niet in "andere menselijke waarden". Want je wil voor je weg niet betaald worden in "andere menselijke waarden". Je wil echte pingping voor je weg. Dus moet je niet zeggen dat die weg zijn kost in echte goederen en diensten wel zal terugbetalen in "andere menselijke waarden zoals een fietswandeling op zondag". Want die wilde jij OOK niet aanvaarden als betaling. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kan je je nòg raadselachtiger uitdrukken?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is dat soort mentaliteit die maakt dat staatsdiensten hopeloos onrendabel en waardevernietigend zijn. Het is een beetje als "mooie glimlach tegen werken in de koolmijn". Jij gaat drie weken werken in de koolmijn, en dan krijg je mijn mooie glimlach. Als je daartegen in opstand komt, dan zeg ik dat "een glimlach belangrijk is in het leven". Maar jij moest wel echt gaan zwoegen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
||
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Politiek dient niet om het algemene belang te dienen, maar wel om het belang van politici, en hun omgeving, te dienen, wat erop neerkomt om zich goederen en diensten toe te eigenen van producerenden, en om macht toegedeeld te krijgen. En daarin is politiek bijzonder efficient. Denken dat politiek iets met het openbaar belang te maken heeft, is even naief als denken dat de kat waakt over het welzijn van de muizen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat (openbare) investeringen die harde middelen opdoen, ook rendabel moeten zijn in harde middelen tiens. En dat gezever over "andere menselijke waarden" daar niet komt bij kijken. Eerst moet de balans rendabel zijn in harde middelen. Nadien praten we verder.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 Laatst gewijzigd door Raf : 27 juni 2015 om 19:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit is jammer genoeg te moeilijk voor rechts-liberalen. Er is nu eenmaal meer in het leven dan alleen maar geld opbrengen.
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Anders zal ik mijn belastingen eens betalen in andere dan louter economische middelen: ik zal eens gaan glimlachen bij de fiscus. Zo heeft die ook wat return van zijn niet louter economische middelen die zijn investeringen opbrengen, en dan kan hij daar ook waardevolle dingen mee doen voor het algemene belang. Daarmee kan hij dan ook voort. Laatst gewijzigd door patrickve : 27 juni 2015 om 19:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ga als ambtenaar dan werken voor mijn glimlach, en niet voor uw loon in hard geld. Wordt dan betaald in glimlach en al die belangrijke dingen in het leven die geen geld opbrengen ![]() Krijg dan op het einde van de maand geen geld op uw rekening, maar een mooie glimlach van Patrickske... Laatst gewijzigd door patrickve : 27 juni 2015 om 19:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom niet? Jij betaalt belastingen aan de overheid en het is de taak van de overheid om die middelen aan te wenden voor het algemeen belang. Een fietspad dat niet "economisch rendabel" is, kan wel het algemeen belang dienen. Recreatieve fietsers, wandelaars en schoolgaande kinderen kunnen daar wel bij varen. Ook dat soort van "welzijn" is voor de overheid een return on investment, ook al is die niet in financiële middelen te vatten.
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Rechts-liberalen zien mensen als producten die moeten dienen voor de economie, anders ben je als mens niet nuttig meer. Zulke psychopaten kun je beter links laten liggen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat zijn niet de "harde middelen van een ander"; dat zijn de "harde middelen van ons allemaal". Ze worden dan ook aangewend "voor ons allemaal" (lees: voor het algemeen belang).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Jaja, die fietsers hebben er een zekere geneugte aan, maar MINDER geneugte dan er afgenomen werd van anderen om het fietspad te maken. Netto is het welzijn hierdoor dus achteruit gegaan. Ook al vinden een paar fietsers het matig leuk. |
||
![]() |
![]() |