![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Een probleem zijn inderdaad "wielertoeristen", maar een ander probleem zijn timide fietsers die te ver naar rechts rijden en daardoor als het ware uitnodigen om rakelings ingehaald te worden. Ikzelf als ik fiets ga altijd zo fietsen dat men mij niet "rakelings" kan inhalen. Als de weg breed genoeg is, prima, maar als de weg of het fietspad niet breed genoeg is zodat je mij met voldoende afstand kan inhalen dan blijf je maar gewoon achter mij.
![]() |
![]() |
#62 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je moet zelf eens kijken op welke posts je reageert, blijkbaar rijden er bij u auto's op het fietspad ![]() Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 1 augustus 2015 om 21:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik reageer op een bericht van Zwitser. Probeer eens dat te lezen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat met al die zondagscoureurs? Die rijden pas hard over fietspaden en wandelwegen. Maar neem die hun hobby af en je neemt Vlaanderen haar training af waaruit professionele wielrenners gekomen zijn die de tour de France en dergelijke kunnen winnen. Aan de andere kant zou het oneerlijk zijn net voor die 'sportcategorie' een hogere snelheid toe te laten, maar dan niet voor iemand die naar zijn werk fietst.
Waarom maakt men pas een probleem van fietssnelheden sinds de elektrische fiets? Wil men meer auto's en dus files misschien? Of zou er wat gelobby van de industrie achter zitten tegen Chinese import van fietsen? En dan moet de overheid dat maar oplossen ten koste van de bevolking. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 1 augustus 2015 om 22:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen:
Weg = de rijbaan volgens u Fietspad = fietspad Dus in het midden van de rijbaan rijden met de fiets? Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 1 augustus 2015 om 22:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet komen klagen als ze u omver rijden. U bent in fout ![]() Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 1 augustus 2015 om 22:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, niet "als het me goed uitkomt". Wel bij een heel specifieke situatie. Toch even aandachtig lezen wat mensen schrijven?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
|
![]() Citaat:
Er zit in mijn dagelijkse fietsroute bijvoorbeeld een korte tunnel, en die is niet breed genoeg voor een auto en een fiets naast elkaar. Daar rijdt ik gewoon in het midden, en een auto die achter mij zit blijft maar achter mij. Op fietspaden ben ik in de regel de snelste. Is het fietspad breed genoeg, dan haal ik zonder problemen tragere fietsers in. Op smallere fietspaden blijf ik gewoon achter die andere fietser, of ik wijk tijdelijk naar de rijbaan uit.
![]() |
![]() |
#80 |
|
![]() Dat iemand mij niet kan inhalen wil nog niet zeggen dat ik die hinder. Ik heb als fietser recht op ruimte op de weg, dat is dus minstens een meter aan beide kanten. Het is op de meeste wegen onmogelijk om een fietser veilig in te halen zonder je daarbij op de andere weghelft komt. Of je mij kan inhalen hangt er dus van af of er al dan niet een tegenligger is, en of er al dan niet een doorgaande witte lijn is. Dat mijn ruimte op de weg claim is hier niet relevant. Ik doe dit omwille van mijn eigen veiligheid.