![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik hou niet van orde. Dat is voor mietjes. Cynikus is een mietje.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Kinderen moeten een zekere discipline leren, anders is iedere samenleving onmogelijk. Maar daarnaast moeten kinderen ook andere zaken leren zoals zelfstandigheid en flexibiliteit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Minister-President
|
![]() Net zoals er een zekere assertiviteit moet aangeleerd worden. Helaas blijkt in de praktijk dat enige vorm van assertiviteit ontbreekt. Als men solliciteren kan aanleren kan men evengoed ook aanleren hoe je je rechten bij een werkgever kan bekomen, of hoe je te werk gaat om als zelfstandige aan de slag te komen.... Helaas is het systeem enkel berekend op de loonslavernij...
![]() |
#65 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
|
![]() Inderdaad.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zou de studentjes van vandaag wel eens willen zien in de klassen van de jaren 50- 60 en zelfs 70.
Gewoon om eens te kijken hoe lang ze willen blijven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar,herinner U,voor onze leraars waren wij ook maar een "verwende" generatie bloemzakjes,.........het is dus niet geheel relevant,we moeten in ONZE tijd verder... De vraag is(altijd al geweest) in hoeverre blijft het aangeboden onderwijs relevant voor de maatschappij waarin de "studentjes" straks losgelaten zullen worden... Ik denk dat over het algemeen er goed werk geleverd wordt,we moeten alleen maar voorkomen dat er nog eens een miss regel(t)eef als Minister van Onderwijs benoemd raakt,constante opschuddingen kan het onderwijs missen als kiespijn! Onderwijs moet geen rekening houden met kwartaalresultaten zoals de bedrijven,het gaat over een goeie "start-up" geven aan jonge mensen in een industriele wereld! dat mag wat kosten! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En dat het wat kost zullen we geweten hebben.
Maar hoe dan ook een goede start-up en vervolmaking is inderdaad het enige doel van onderwijs. Vraag is hoe je dat doet als ze alle jaren een andere richting inslaan? Of iets leren dat hun geen bal kan schelen, gewoon om een diploma te hebben. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
|
![]() En ik zou de leerkrachtjes van de jaren 50-60 en zelfs 70 wel eens willen zien in de klassen van nu...wat is je punt?
Laatst gewijzigd door Vlaanderen Boven : 26 februari 2006 om 14:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
|
![]() Ja ma die zijn meestal uitgeblust.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nee het gaat er hem over dat leerlingen nu vandaag goed zitten in een veilige cocoon en zich daar best prettig voelen. Vergelijk dat eens met de jaren 50-60-70 waar ze nog een bamboe stok op hun kop kregen telkens ze bv eens door het raam keken. In die tijd wilde je zo snel mogelijk weg meestal en nu willen ze zo lang mogelijk blijven. Uiteraard hebben ze op die leeftijd nog niet door dat ze daar alleen maar prettig gemaakt worden omdat ze voor subsidie daar de gaten zitten te vullen. Feitelijk kan de leerkracht het zich geen seconde wat schelen of je nu wel of niet wat leert, als je er maar bent.
![]() |
![]() |
#76 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
zij de gij ziek of wa? Ik ben nog maar enkele jaren van de schoolbanken maar 'k heb geen seconde willen blijven op die kutschool. ![]() [SIZE=3] Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Banneling
|
![]() Nu het nieuwe schooljaar is aangebroken, wou ik dit topic nog eens in herinnering brengen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
|
![]() zoals je ziet cynicus komt er van jouw voorstel niets in huis e
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Minister-President
|
![]() Die speciale scholen kosten wellicht meer dan inclusief onderwijs, met voldoende personeel om dat op te vangen...
|
![]() |
![]() |