![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#61 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dat zou bedrijven ontlasten van nepsollicitaties. |
|
|
|
|
|
|
#62 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Nochtans zou ik bovenstaande een perfect legitieme bezigheid vinden. Ik vind het perfect normaal dat een lobby vereniging alle middelen aanwendt om het voor zijn leden zo goed mogelijk te maken. Als het systeem zo is dat er mogelijkheden zijn om daar goed van te profiteren, is het zelfs de taak van zo een organisatie om die manieren uit te pluizen en aan hun leden kenbaar te maken.
|
|
|
#63 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
OK, waarvan akte. |
|
|
|
|
|
|
#64 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
De meeste mensen kennen en kunnen niet eens met hun eigen gevoelens om, laat staan dat ze realistisch kunnen inschatten wat een ander denkt.
|
|
|
|
|
#65 |
|
Parlementslid
|
|
|
|
|
|
|
#66 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat geloof ik graag, niettemin is dat een kleinigheidje te anekdotisch om ernstig rekening mee te houden.
Dat begrijp je toch ook wel?
|
|
|
|
|
#67 |
|
Parlementslid
|
Het enige wat ik begrijp en aanvaard is dat jij, naar eigen zeggen, niet in staat bent te oordelen of je met een geëngageerde sollicitant voor je neus zit of niet. Dat verschil kan jij niet maken. Nogmaals, waarvan akte.
|
|
|
|
|
|
#68 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Natuurlijk, dat zegt alleen iets over mij en niets over de rest van de wereld. Verder, je moet als sollicitant als een serieuze onnozelaar om niet te kunnen faken dat je interesse hebt. Je komt tenslotte toch maar tegenover een bediende - die denkt dat de wereld aan zijn gat hangt - te staan.
|
|
|
|
|
#69 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Is dat een beetje haat omdat die personen je niet hebben willen aanwerven ? |
|
|
|
|
|
|
#70 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
1) Je tweede 'als' bedoel je als 'al'? 2) je denkt dat het faken niet opvalt? 3) "tenslotte": je vind dat die bediende een sulletje is die daar maar 'als meubilair' zit? 4) waarom zou hij nog maar denken dat de wereld aan zijn gat hangt? Heb jij ooit al een keer een sollicitatiegesprek gevoerd met een potentiële werknemer? Hoe is dat verlopen als dat al zo zou zijn? Hoe heb jij dat aangepakt? Waar heb jij op gelet? Wat waren jouw aandachtspunten? Hoe heb je gedialogeerd? (Amicaal, familiair, formeel....) Hoe heb je je vragen geformuleerd? Wat waren je open/gesloten vragen? Op welke manier heb je gepeild naar motivatie, inzetbaarheid, talenten, verwachtingen, verloning, ...... Op welke basis heb je uiteindelijk een beoordeling gemaakt? Wat waren jouw commentaren? Hoe heb je dat duidelijk gemaakt? Welke argumenten waren doorslaggevend? Hoe heb je dat gecommuniceerd? Wat waren de reacties? Wat heb je er uit geleerd? Hoe zou je het nu/anders doen? Ik ben nu echt wel benieuwd.... |
|
|
|
|
|
|
#71 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Eén van de redenen dat ik pleit voor een onvoorwaardelijk basisinkomen. |
|
|
|
|
|
|
#72 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#73 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Het gaat er in feite om de maneuvers van oneerlijke medewerkers van het RVA, aanwezig tot in de hoogste sferen, te saboteren. Dus, in feite, de bestaande wetten te doen respecteren. |
|
|
|
|
|
|
#74 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Vandaar die informatie. Alles klaar en helder nu, of moet ik een tekening maken ? Laatst gewijzigd door griezel : 9 augustus 2015 om 14:09. |
|
|
|
|
|
|
#75 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Als je die bewijzen hebt, betekent het dat je recht hebt op je uitkering. Maar je moet wel weten wélke bewijzen ze juist kunnen vragen. Als je het niet weet, word je gestrikt, in de val gelokt door de handlangers van het RVA, en dan pakken ze je uitkering af. In alle onwettelijkheid trouwens. Maar ze doen het ! Een uitkering waar je notabene zélf voor afgedragen hebt, want je moet hier niet precies doen of dit een kadoo is, hé ! Het is een recht ! |
|
|
|
|
|
|
#76 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Meer woorden zijn overbodig eigenlijk... |