Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 augustus 2015, 15:04   #61
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Not once. Op het driehoekje drukken is imho een teken van onmacht.
Als ik spam of dubbelnicks rapporteer, wat heeft dat dan met onmacht te maken? In beide gevallen gaat het om het lozen van mensen die het forum gebruiken voor andere doeleinden dan waarvoor het bedoeld is.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2015, 15:10   #62
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Als ik spam of dubbelnicks rapporteer, wat heeft dat dan met onmacht te maken? In beide gevallen gaat het om het lozen van mensen die het forum gebruiken voor andere doeleinden dan waarvoor het bedoeld is.
in dat geval met onmacht niet veel wsl, maar een hoogtepunt van tolerantie is het toch ook nooit hé...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2015, 15:14   #63
griezel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
in dat geval met onmacht niet veel wsl, maar een hoogtepunt van tolerantie is het toch ook nooit hé...
Ik zou het systeem niet afschaffen, maar er iets nieuw bijdoen : elke keer dat je op de rode driehoek drukt, staat dat zichtbaar in een numero naast uw avatar.
153 keren driehoek gedrukt, dan staat er 153.
Zo kan iedereen uw niveau van tolerantie waarnemen.
griezel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2015, 15:16   #64
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door griezel Bekijk bericht
Ik zou het systeem niet afschaffen, maar er iets nieuw bijdoen : elke keer dat je op de rode driehoek drukt, staat dat zichtbaar in een numero naast uw avatar.
153 keren driehoek gedrukt, dan staat er 153.
Zo kan iedereen uw niveau van tolerantie waarnemen.
ooh !

statistiekjes maken en eventueel correlatie met politieke voorkeur vaststellen !
Oud 11 augustus 2015, 15:18   #65
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Iedereen mag hier zijn meninkjes verkondigen, er zijn op dat vlak nauwelijks beperkingen (tenzij de wettelijke). Het debat dat daaruit ontstaat wordt ook alleen maar mogelijk als forumgebruikers een aantal simpele spelregels volgen. Als ze die aan hun laars lappen zie ik niet zo goed in wat een rapportage daarvan met intolerantie te maken heeft.
Oud 11 augustus 2015, 15:30   #66
Lance
Banneling

Standaard

Het punt is, volgens mij, dat je in het dagelijks leven ook met idioten, grofgebekten, nestbevuilers, overlopers, bedriegers, leugenaars, marginalen, zuipschuiten, stoere pubers, betweters, stoere oma's, transseksuelen, pedofielen, homoseksuelen, gelovigen, hondenpoepers, giraffenneukers, domme blondines, allochtonen, nazisten, e.a. moet kunnen omgaan.

Dan heb je ook geen knopje om die persoon te vér-bannen. In realiteit heb je maar 1 legale optie: die persoon negeren.

So shut the fuck up about it!
Lance is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2015, 15:32   #67
griezel
Banneling

Standaard

Citaat:
ooh !

statistiekjes maken en eventueel correlatie met politieke voorkeur vaststellen !
Hoezo ? Er zou toch enkel een nummer staan, die aanduid hoe dikwijls je reeds op de driehoek drukte. Niets anders...
Oud 11 augustus 2015, 15:33   #68
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Iedereen mag hier zijn meninkjes verkondigen, er zijn op dat vlak nauwelijks beperkingen (tenzij de wettelijke). Het debat dat daaruit ontstaat wordt ook alleen maar mogelijk als forumgebruikers een aantal simpele spelregels volgen. Als ze die aan hun laars lappen zie ik niet zo goed in wat een rapportage daarvan met intolerantie te maken heeft.
als je dat zelf niet inziet, dan kan ik je dat, vrees ik, ook niet uitleggen en doen begrijpen.

maar hey, ook daar is niks mis mee, recht en orde, nooit echt mijn ding geweest, maar ik kan vatten dat het concept aanhangers heeft. in theorie zou het een mooie zaak kunnen zijn en de wereld eenvoudiger maken.

maar ik catalogeer het een beetje bij de andere utopieën zoals absoluut goed en kwaad etc ...
Oud 11 augustus 2015, 15:34   #69
griezel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lance Bekijk bericht
Het punt is, volgens mij, dat je in het dagelijks leven ook met idioten, grofgebekten, nestbevuilers, overlopers, bedriegers, leugenaars, marginalen, zuipschuiten, stoere pubers, betweters, stoere oma's, transseksuelen, pedofielen, homoseksuelen, gelovigen, hondenpoepers, giraffenneukers, domme blondines, allochtonen, nazisten, e.a. moet kunnen omgaan.

Dan heb je ook geen knopje om die persoon te vér-bannen. In realiteit heb je maar 1 legale optie: die persoon negeren.

In het echte leven kan je die toch aframmelen .
Oud 11 augustus 2015, 15:38   #70
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
als je dat zelf niet inziet, dan kan ik je dat, vrees ik, ook niet uitleggen en doen begrijpen.

maar hey, ook daar is niks mis mee, recht en orde, nooit echt mijn ding geweest, maar ik kan vatten dat het concept aanhangers heeft. in theorie zou het een mooie zaak kunnen zijn en de wereld eenvoudiger maken.

maar ik catalogeer het een beetje bij de andere utopieën zoals absoluut goed en kwaad etc ...
Waarom is Politicsinfo.net zo'n roemloze dood gestorven, denk je?
Oud 11 augustus 2015, 15:44   #71
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom is Politicsinfo.net zo'n roemloze dood gestorven, denk je?
ten onder gegaan aan tolerantie ?
Oud 11 augustus 2015, 15:48   #72
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
ten onder gegaan aan tolerantie ?
Aan een gebrek aan moderatie.
Oud 11 augustus 2015, 15:49   #73
Lance
Banneling

Standaard

Citaat:
Aan een gebrek aan moderatie.
Ik denk gewoon aan desinteresse. Maar goed.
Oud 11 augustus 2015, 15:56   #74
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Ik denk gewoon aan desinteresse. Maar goed.
Waar komt die desinteresse vandaan, denk je? Vroeger was dat een heel goed bezet forum, hoor, met interessante discussies en boeiende persoonlijkheden.

En waarom is de desinteresse hier dan niet zo groot dat het helemaal leegloopt?

Laatst gewijzigd door Den Duisteren Duikboot : 11 augustus 2015 om 15:57.
Oud 11 augustus 2015, 15:57   #75
Wapper

Wapper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dat is een totaal foute redenering.
-In het dagelijks leven kan ieder vrij kiezen met wie hij/zij omgaat of niet.
-Als er in uw stamcafe gaandeweg meer en meer giraffeneukers en grofgebekten opduiken dan kun je die inderdaad negeren, maar als het publiek na verloop van tijd voor meer dan 3/4 uit die sujetten bestaat omdat de cafebaas niet ingrijpt, wat dan?
Juist ja: je blijft daar weg en zoekt een ander stamcafe: maar dat is niet meer negeren, dat is vluchten voor de realiteit!

Vervang nu in het bovenstaande stamcafe door forum, en dat is wat er gebeurt wanneer er op een forum geen minimum aan regels hardgemaakt worden. Ik wens hier niet door een diarree van gescheld en getrol te moeten waden om hier en daar misschien nog een interessant bericht te vinden.

Ga maar eens kijken op usenet om een omgeving mee te maken waar letterlijk alles mag zonder enige beperking.
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2015, 16:01   #76
Lance
Banneling

Standaard

Citaat:
Waar komt die desinteresse vandaan, denk je? Vroeger was dat een heel goed bezet forum, hoor, met interessante discussies en boeiende persoonlijkheden.

En waarom is de desinteresse hier dan niet zo groot dat het helemaal leegloopt?
Om het simpel te verwoorden: ik denk dat ambras en idiotie op internet meer mensen aantrekt dan afstoot.
Oud 11 augustus 2015, 16:06   #77
Lance
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Dat is een totaal foute redenering.
-In het dagelijks leven kan ieder vrij kiezen met wie hij/zij omgaat of niet.
-Als er in uw stamcafe gaandeweg meer en meer giraffeneukers en grofgebekten opduiken dan kun je die inderdaad negeren, maar als het publiek na verloop van tijd voor meer dan 3/4 uit die sujetten bestaat omdat de cafebaas niet ingrijpt, wat dan?
Juist ja: je blijft daar weg en zoekt een ander stamcafe: maar dat is niet meer negeren, dat is vluchten voor de realiteit!

Vervang nu in het bovenstaande stamcafe door forum, en dat is wat er gebeurt wanneer er op een forum geen minimum aan regels hardgemaakt worden. Ik wens hier niet door een diarree van gescheld en getrol te moeten waden om hier en daar misschien nog een interessant bericht te vinden.

Ga maar eens kijken op usenet om een omgeving mee te maken waar letterlijk alles mag zonder enige beperking.
Akkoord, daarom ben ik voorstander van: ALLES toegelaten in koetjes & kalfjes. Al de andere rubrieken zijn voor de serieuze discussies en moeten proper blijven. Ik stel echter vast dat er dagelijks mensen worden verbannen door wat gebekvecht in deze rubriek. Er moet een rubriek zijn waar men (binnen de wettelijke grenzen) mag doen wat men wil.
Oud 11 augustus 2015, 16:10   #78
Lance
Banneling

Standaard

K&K moet bijv. een plaats zijn waar de gefrustreerde dubbelnickers die steeds worden gebannen toch hun frustratie kwijt kunnen. Want: Mensen uitsluiten -> frustratie -> pubers die op school een bloedbad aanrichten!

Laatst gewijzigd door Lance : 11 augustus 2015 om 16:11.
Oud 11 augustus 2015, 17:04   #79
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Om het simpel te verwoorden: ik denk dat ambras en idiotie op internet meer mensen aantrekt dan afstoot.
Dan was Politicsinfo.net nu een nog bestaand forum met tienduizenden deelnemers.

Citaat:
K&K moet bijv. een plaats zijn waar de gefrustreerde dubbelnickers die steeds worden gebannen toch hun frustratie kwijt kunnen. Want: Mensen uitsluiten -> frustratie -> pubers die op school een bloedbad aanrichten!
Ik heb nog geen weet van een banneling die een bloedbad heeft aangericht.
Oud 11 augustus 2015, 17:10   #80
griezel
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom gaat iedereen ervan uit dat Pontifex een man is? Hey dudes, this is the 21st century he!!!
Ben jij dat ? Met bembem ?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be