Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 augustus 2015, 07:24   #61
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Doe zelf de moeite.

Is het zo onwaarschijnlijk wat ik schreef? Kent u veel mensen die graag belastingen betalen?
Ik heb begrip voor de goede bedoelingen als men prostitutie wil legaliseren, maar ...Een hele beroepscategorie die nooit belastingen hoefden te betalen, en verslaafd was aan 'snel geld', ineens in het gareel doen lopen, dat was gedoemd te mislukken.
Illustreer uw bewering over belastingontduikende prostituees in Nederland eens met een artikeltje of iets anders waaruit jij die info haalde.
Oud 18 augustus 2015, 08:44   #62
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Wat is daar onethisch aan?
De immigranten kunnen misschien voor hoer dienen ... dan brengen ze te minste nog iets op...pooiers genoeg om de inkomsten te innen in Las Belgas, kwestie van een goed idee naar voor te brengen.
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2015, 08:46   #63
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Jij beweert iets.
"Iets" zomaar uit het vage.

Citaat:
Dat heeft in elk geval niet gewerkt in Nederland. En de reden was zeer simpel. De prostituees wilden geen belastingen betalen. Het systeem werd dus van binnenuit gesaboteerd.
Jij stelt het. Maar jij zegt nul de botten waar je het haalde.
En dan ben je nog zo hooghartig als in deze post:

Citaat:
Doe zelf de moeite.

Is het zo onwaarschijnlijk wat ik schreef? Kent u veel mensen die graag belastingen betalen?
Ik heb begrip voor de goede bedoelingen als men prostitutie wil legaliseren, maar ...Een hele beroepscategorie die nooit belastingen hoefden te betalen, en verslaafd was aan 'snel geld', ineens in het gareel doen lopen, dat was gedoemd te mislukken.
Ik vind: in een forum dat over politiek, samenleving en politiek, enz. bla bla ... gaat, dat je bij je beweringen een link mag plaatsen;
of hoogstens naast je bewering "ik vermoed ..." of "ik heb ooit gelezen ..."

Maar alleszins geen dogma's zoals die in religies edm thuishoren.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2015, 09:54   #64
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Doe zelf de moeite.

Een hele beroepscategorie die nooit enige sociale bescherming heeft genoten krijgt dit nu wel door belastingen te gaan betalen. Is het zo onwaarschijnlijk om te geloven dat die dames bereid zijn om te betalen om zo hun levenskwaliteit te verbeteren? In Duitsland werkt het alvast wel.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2015, 13:46   #65
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Jij beweert iets.
"Iets" zomaar uit het vage.
Nee, ik heb dat ergens gelezen.
Citaat:
Jij stelt het. Maar jij zegt nul de botten waar je het haalde.
En dan ben je nog zo hooghartig als in deze post:
Waarom mag ik niet iets stellen? Wat is d�*�*r hooghartig aan?
Gij hebt mij eens beschuldigd dat ik verantwoordelijk was voor een blaam van Pontifex. Was dat niet hooghartig??
Citaat:

Ik vind: in een forum dat over politiek, samenleving en politiek, enz. bla bla ... gaat, dat je bij je beweringen een link mag plaatsen;
of hoogstens naast je bewering "ik vermoed ..." of "ik heb ooit gelezen ..."
Ik heb een stelling, en ik heb er een logische redenering naast gezet. Voor mij gaat het daarom. De logische redenering. Waar is uw ontkrachting van mijn redenering? Ik heb overigens een hekel aan linken zetten. Maar mijn stelling is gemakkelijk te vinden, gewoon even googlen.
Citaat:
Maar alleszins geen dogma's zoals die in religies edm thuishoren.

.
Ik ben atheist.

Laatst gewijzigd door geertvdb : 18 augustus 2015 om 13:55.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2015, 13:49   #66
geertvdb

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Illustreer uw bewering over belastingontduikende prostituees in Nederland eens met een artikeltje of iets anders waaruit jij die info haalde.
Ik heb nergens beweerd dat prostituees belastingen ontdoken. Enkel dat ze geen belasting wilden betalen. Dat is een belangrijk verschil. De discussie ging namelijk over het statuut van hun voorkeur: bediende of zelfstandige.

En nogmaals ... zoek het zelf!

Laatst gewijzigd door geertvdb : 18 augustus 2015 om 13:50.
Oud 18 augustus 2015, 13:54   #67
geertvdb

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Een hele beroepscategorie die nooit enige sociale bescherming heeft genoten krijgt dit nu wel door belastingen te gaan betalen. Is het zo onwaarschijnlijk om te geloven dat die dames bereid zijn om te betalen om zo hun levenskwaliteit te verbeteren? In Duitsland werkt het alvast wel.
Ik denk dat het redelijk onwaarschijnlijk is, ja. Veel zelfstandigen doen namelijk er alles aan om hun belastingen te 'optimaliseren'. Laten we niet naïef zijn, hé. En bedienden betalen allemaal netjes hun belastingen omdat ze niet anders kunnen. Laten we daarover ook niet naïef zijn. Betaalt u graag belastingen?
Oud 18 augustus 2015, 14:10   #68
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat het redelijk onwaarschijnlijk is, ja. Veel zelfstandigen doen namelijk er alles aan om hun belastingen te 'optimaliseren'. Laten we niet naïef zijn, hé. En bedienden betalen allemaal netjes hun belastingen omdat ze niet anders kunnen. Laten we daarover ook niet naïef zijn. Betaalt u graag belastingen?
Er is een groot verschil tussen belastingen optimaliseren en meedraaien in de illegaliteit. Ja, er zijn veel zelfstandigen die hun belastingen optimaliseren en sommigen die hier en daar wel eens iets in het zwart zullen doen. Kunnen we dan maar meteen zeggen dat het zelfstandigenstatuut niet werkt en we het maar beter kunnen afschaffen en in de illegaliteit duwen? Je kraamt simpelweg onzin uit.

In Duitsland is het uit de illegaliteit. Het gevolg ervan is dat de Duitse staat een graantje meepikt van de seksindustrie, al zal er ook nog wel een deel in de zwarte economie zitten. Een ander gevolg is dat de sekswerkers zelf een veel hogere sociale bescherming genieten en ze ook veel minder ten prooi vallen aan allerhande pooiers en louche figuren.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2015, 14:15   #69
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is een groot verschil tussen belastingen optimaliseren en meedraaien in de illegaliteit. Ja, er zijn veel zelfstandigen die hun belastingen optimaliseren en sommigen die hier en daar wel eens iets in het zwart zullen doen. Kunnen we dan maar meteen zeggen dat het zelfstandigenstatuut niet werkt en we het maar beter kunnen afschaffen en in de illegaliteit duwen? Je kraamt simpelweg onzin uit.

In Duitsland is het uit de illegaliteit. Het gevolg ervan is dat de Duitse staat een graantje meepikt van de seksindustrie, al zal er ook nog wel een deel in de zwarte economie zitten. Een ander gevolg is dat de sekswerkers zelf een veel hogere sociale bescherming genieten en ze ook veel minder ten prooi vallen aan allerhande pooiers en louche figuren.
Meer nog, op de Frankfurter Börse wordt het erotiek-bedrijf Beate Uhse genoteerd.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2015, 15:38   #70
geertvdb

Standaard

Citaat:
Er is een groot verschil tussen belastingen optimaliseren en meedraaien in de illegaliteit. Ja, er zijn veel zelfstandigen die hun belastingen optimaliseren en sommigen die hier en daar wel eens iets in het zwart zullen doen.
Echt waar, ik bewonder uw naiviteit. 'Hier en daar' wel eens iets in het zwart.
U hebt nog niet op mijn vraag geantwoord: betaalt u graag belastingen?

Citaat:
Kunnen we dan maar meteen zeggen dat het zelfstandigenstatuut niet werkt
Heb ik dat beweerd? Neen! Dat heb ik niet beweerd.

Het gaat erom dat de prostituees geen bediende wilden zijn. Nochtans een betere bescherming dan zelfstandige. Ra ra ra waarom denkt u dat ze geen bediende wilden worden?

Citaat:
en we het maar beter kunnen afschaffen en in de illegaliteit duwen?
Heb ik dat beweerd? NEE!! Heb ik HELEMAAL niet beweerd. Gelieve EERST te lezen wat ik schrijf en dan te reageren.
Ik heb zelfs geschreven dat ik de redenen voor een legalisering begrijp.

Citaat:
Je kraamt simpelweg onzin uit.
Kraam ik dus onzin uit?

Citaat:

In Duitsland is het uit de illegaliteit. Het gevolg ervan is dat de Duitse staat een graantje meepikt van de seksindustrie, al zal er ook nog wel een deel in de zwarte economie zitten.
Ja maar, dan is het nog niet uit de illegaliteit,hé.

Citaat:
Een ander gevolg is dat de sekswerkers zelf een veel hogere sociale bescherming genieten en ze ook veel minder ten prooi vallen aan allerhande pooiers en louche figuren.
Wel, dat is zeer fijn.
Oud 18 augustus 2015, 15:58   #71
geertvdb

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
A2llez, omdat ge het zo lief vraagt: http://www.trouw.nl/tr/nl/4324/Nieuw...elasting.dhtml
Oud 18 augustus 2015, 16:05   #72
geertvdb

Standaard

Citaat:

Ik heb het 1 en ander gelezen over de prostitutie situatie in Duitsland. Het is niet rozengeur en maneschijn zoals gij het probeert voor te stellen.
Eigenlijk , hoe meer ik erover lees, hoe meer ik tegen legalisatie ben. Misschien hebben ze in Zweden wel gelijk.
Oud 18 augustus 2015, 16:15   #73
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb het 1 en ander gelezen over de prostitutie situatie in Duitsland. Het is niet rozengeur en maneschijn zoals gij het probeert voor te stellen.
Eigenlijk , hoe meer ik erover lees, hoe meer ik tegen legalisatie ben. Misschien hebben ze in Zweden wel gelijk.
Je hebt gelijk ....Laten we het simpel houden en alles illegaal maken.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2015, 20:59   #74
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
A2llez, omdat ge het zo lief vraagt: http://www.trouw.nl/tr/nl/4324/Nieuw...elasting.dhtml
Bedankt.

Ik citeer uit je link:

Er zijn vrouwen die het graag bij het oude laten: anoniem snel geld verdienen. Zonder registratie en zonder moeilijk te hoeven doen. Dat ze dan minder rechten hebben en minder goede arbeidsomstandigheden, nemen zij op de koop toe.”
Oud 18 augustus 2015, 21:03   #75
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

In Antwerpen belasten ze niet de prostituées, maar wel hun 'werkplaatsen' per raam!

In Antwerpen wordt al jaren een zogeheten rendez-voustaks geheven. Het gaat om een bedrag van 2480 euro per jaar per raam of pand voor al wie een bordeel, bars en hotels uitbaat met het oog op “seksuele dienstverlening tegen betaling”. In de gedoogzone van het Schipperskwartier zijn ongeveer 150 ramen. De belasting op rendez-voushuizen levert de stad dus ieder jaar om en bij het half miljoen euro op.
Oud 19 augustus 2015, 07:03   #76
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
...
Gij hebt mij eens beschuldigd dat ik verantwoordelijk was voor een blaam van Pontifex.
...
Dat kan niet, want ik weet niet a) wie ik "uit scheldde" voor oelewapper (of iets soortgelijks) en b) wie op het rode knopje duwde daarvoor.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 19 augustus 2015, 11:53   #77
geertvdb

Standaard

Citaat:
Dat kan niet, want ik weet niet a) wie ik "uit scheldde" voor oelewapper (of iets soortgelijks) en b) wie op het rode knopje duwde daarvoor.

.
Het kan wel! Het was 'bietekwieter' , en de reden waarom ik nog weet is omdat ge mij daar hebt van beschuldigd.
Er is precies ook iets mis met uw geheugen.
Oud 19 augustus 2015, 12:06   #78
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het kan wel! Het was 'bietekwieter' , en de reden waarom ik nog weet is omdat ge mij daar hebt van beschuldigd.
Er is precies ook iets mis met uw geheugen.
Nope !

.

Oud 19 augustus 2015, 12:16   #79
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Meer nog, op de Frankfurter Börse wordt het erotiek-bedrijf Beate Uhse genoteerd.
En daar heeft u als christen geen probleem mee?

Website
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2015, 12:37   #80
Gamla
Europees Commissaris

Gamla's schermafbeelding

Standaard

Prostitutie? Haha. Hoererij is het woord. Het mag absoluut niet.
God heeft er een pesthekel aan. Hij is geen moderne Sinterklaas.
Hij straft. En het is geen lacher. Het komt aan.
Een uur hier op aarde is als drie jaar in het vagevuur.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be