![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Banneling
|
![]() miljaar, geraak ik eindelijk opgestart vanaf usb begint cpu 1 te haperen, blijft hangen, al twee maal de stop er moeten uittrekken ??
(wanneer ik de virtuele machine draaide zonder boot klopte er ook vanalles niet, volgens ubutu heb ik geen 64bit laptop maar volgens mijn laptop wel ?? wat een zootje) |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Dual OSX/Win7 hier, en voor die laatste heb ik gewoon mijn eigen custom install in elkaar gedraaid op een USB-stick. Plug & play in case of need, moeilijker moet dat niet zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Persoonlijk ben ik fan van 2 windows versies: XP en win 7. Dat waren 2 heel goeie systemen. Spijtig genoeg zit ik nu met 8 opgezadeld. Ik heb mijn bekomst gehad van Millennium in den tijd, en van Vista. Dat waren twee rampen. Maar XP en win 7 waren goeie systemen.
![]() |
#64 |
Banneling
|
![]() Heb deze week ook nog eens een dual boot systeem opgezet : win7/ ubuntu 14 lts
gefoefel met uefi inderdaad maar uiteindelijk toch gelukt En wat denkt ge : windows 7 : perfect, stabiel en betrouwbaar. Ubuntu : netwerk-verbinding (simpel bekabeld lan) werkt 1 keer op 3, 2 keer op 3 : noppes, reboot in win7 : lan werkt altijd. puur ubuntu-probleem, hardware-matig is alles uiteraard in orde. Dat is dus het moment waarop je ubuntu in de vuilbak kiepert he, misschien nog eens proberen binnen 10 jaar als ze dan nog bestaan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
al die linuxer komen blijkbaar ook niet echt goed overeen gezien de 30 verschillende systemen tot binnen 10 jaar maar weer eens linux |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Europees Commissaris
|
![]() Tsjah, net zoals bij windows, werkt Linux ook niet altijd out of the box (maar dat willen de fanboys niet horen).
Deze week HTPC opgezet met KodiBuntu (lubuntu + Kodi), bij installeren Steam krijg ik ook errors op libraries die mankeren. Wa opzoeken, blijkt veelvoorkomend problem te zijn. Nu ja, snel gefixed en draait nu stabile (hoewel het beeld iets of wat te donker is, maar dat zal wel komen omdat AMD ondersteuning in Linux meestal zuigt). |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Al onze acquisitiesystemen draaien bij ons onder Debian, nooit of te nimmer een bekabelde netwerkkaart gehad die stotterde onder debian. Ik dacht een probleem te hebben op een recent geinstalleerde asus portable met een dual boot en de wifi die soms moeilijk deed.... en die blijkt ook moeilijk te doen onder win 8 ; daar is het waarschijnlijk dus een hardware probleem. De ontvangst lijkt van minder goeie kwaliteit te zijn, en als ik dichter bij mijn router ga staan, lukt het. Ik heb ubuntu al op zeker een tiental verschillende soorten machines geinstalleerd en nooit netwerk problemen met een kabel gehad. Misschien heb jij een heel heel bijzondere netwerkkaart ?
![]() |
![]() |
#68 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar er is misschien 1 issue, en dat komt niet van ubuntu zelf, maar van Nvidia. Als je een trackpad hebt, en een Nvidia kaart, dan is er een conflict met de Nvidia driver die Ubuntu wel installeert maar die geen open source is. Gans de computer "bevriest" soms wanneer er aan de trackpad gekomen wordt en men ondertussen het keyboard aanraakt. Met een externe muis is het probleem er niet. De oplossing bestaat erin om de Nvidia 3-party driver uit te zetten en de open source driver van ubuntu te gebruiken (dan verlies je natuurlijk wel de hoge performantie van de nvidia kaart). Dat probleem is gemeld aan Nvidia, maar aangezien hun drivers geen open source zijn, kan de ubuntu gemeenschap daar niks aan doen. Citaat:
Je kan normaal gezien elke linux applicatie op elk linux systeem draaien. Echter, eens je het voorziene package management verlaat, zit je met even grote zever als onder windows waar je wildweg vanalles en nog wat kan installeren tot er zware incompatibiliteiten zijn. Het grote voordeel van een linux systeem met package management is dat je normaal gezien even "proper" zit, als met Mac Os waar je enkel van de apple store dingen aflaadt, of als bij android waar je van de play store gaat downloaden. Ja, er kunnen applicaties tussen zitten die niet goed werken, maar normaal gezien kan je je systeem niet grondig omzeep helpen door iets te downloaden.
![]() |
![]() |
#69 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://www.toshiba.com/us/computers/...satellite/l670 en ik gebruik een externe muis |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb wel gezien dat een zekere serie van die toshiba satellite L670 een fout in hun BIOS hebben (hangt af van serienummer) waardoor de processor oververhit.
![]() |
![]() |
#71 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Volgende stap : Drivers voor een PCIe video-capture card installeren, hoera. Windows 7 : Gebeurt automatisch, ik kan de kaart testen na 3 minuten en kijk naar een videostream met VLC. Ubuntu : Ben sinds vrijdag bezig met Dependencies aan het oplossen. De driver installeren lukt gewoon volledig niet, installatiescript geeft foutmelding die niet oplosbaar is. Forum fabrikant : niks te vinden. Dus : Email voor support naar fabrikant, hopelijk komt dit nog voor september in orde. ![]() Jaja, Ubuntu.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik zal U iets anders zeggen: ik heb windows 8 draaien op een mac. Welnu, geen manier om daar de sound card mee aan de praat te krijgen. Gekend probleem. Blijkbaar een probleem in de EFI van de mac, waarna Mac OS nadien die kaart wel inschakelt (uiteraard, het is een mac !), maar windows niet weet wat te doen, en de kaart, die initieel inactief is van de EFI, niet eens opmerkt (en je er dus ook geen driver voor kan installeren, gezien windows het materieel niet ziet zitten). De reden dat het de mac EFI is die waarschijnlijk de kaart afzet, komt van het feit dat als je windows (7) onder BIOS op een mac installeert, het wel werkt... alleen kan je dat alleen via de tools van Bootcamp, die U niet toelaten om dat op een externe disk te doen. Dus ja, incompatiebel materieel kan gelijk welk operating system in moeilijkheden brengen. Dat is niet eigen aan Windows of ubuntu. Als het materieel, en de fabricant van het materieel, U niet de goeie drivers bezorgt, of, in het geval van Ubuntu, ook niet toelaat om een open source driver te schrijven, dan gaat het materieel niet goed werken met het OS. Win 8 werkt dus niet met de sound cards van een mac omdat Apple er geen moeite voor doet. Ubuntu werkt niet met uw video capture card, omdat zijn fabrikant er geen moeite voor doet en de eigenschappen ervan niet vrijgeeft zodat een open source driver in de kernel kan gecompileerd worden. Dat van die netwerkkaart is wel HEEL bijzonder. Koopt gij uw informatica materieel op Saturnus of zo ?
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 24 augustus 2015 om 14:47. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
blijkbaar komt het meer voor, dit is ongeveer hetzelfde :http://superuser.com/questions/78231...-not-detecting Citaat:
Net zoals met die dependencies : dat is een zoektocht zonder einde naar de juiste stukjes code, ik kan niet begrijpen waarom Ubuntu dergelijke dingen niet automatisch mogelijk maakt. Dat maakt het verschil tussen een toegankelijk systeem en een rotsysteem. Het enige punt dat ik overigens wil maken is dat er nog veel werk is aan het gebruiksgemak in Linux-toepassingen en absoluut niet bruikbaar is voor standaard users. Het moment dat je daar een randapparaat aanhangt dat net niet standaard genoeg is (wie zal het zeggen, nietwaar?) begin je aan een zoektocht die een uur kan duren of een week of geen einde kent. Laatst gewijzigd door parcifal : 24 augustus 2015 om 18:57. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Morgen koop ik een nieuwe pc met windows 8.1.
Installeer ik ineens windows 10 of niet ? Liefst geen gelul over Linux. |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vandaag, na een paar weken de kat uit de boom kijken, de installatie van win10 gestart.
"Er is iets fout gegaan" "Probeer later opnieuw" Fijn toch, zo'n verhelderende uitleg.
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Windows 8 is de grootste shit die Microsoft ooit gemaakt heeft. Windows 10 is duidelijker en sneller en gebruikt minder geheugen. Waarom niet enkele weken wachten op een laatste nieuwe productie die al draait op 10?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar zoals iemand anders al opmerkte, koop u een nieuwe met W10 er al op.
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ik dit lees van Samsung weet ik het wel... (vooral page 11 tot 17):
http://www.samsung.com/us/windows10/..._windows10.pdf page 11: Citaat:
Citaat:
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 24 augustus 2015 om 21:48. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Mijn laatste nieuwe laptop dateert van 2006, koste toen ergens 2000€ en
(Acer Aspire 9410) deze werkt nog steeds feilloos. Ondertussen al 3 extra identieke exemplaren bijgekocht, steeds voor minder dan 100€. Interventies en onderdelen voor reparaties voor die 9 jaar , nul €. Wat wil een mens nog meer? Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 25 augustus 2015 om 09:23. |
![]() |
![]() |