![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Kijk laat ze nu vanaf het eerste jaar instrument er bij nemen, wel dan haken die nu na het tweede jaar afhaken na het eerste jaar reeds af ze hebben immers hun instrument maar nog steeds met notenleer. Dan is er nog het niet te onderschatten deel dat moet van thuis, daar is meestal weinig met aan te vangen die kinderen zijn totaal niet gemotiveerd. Koren en kaf wordt het tweede jaar gescheiden. Je zou zeggen het zijn maar kinderen maar toch zie je kinderen die zich 120% inzetten en bulken van het talent en die kinderen zullen slagen. Ik zeg het nogmaals in Turnhout weet ik dat ze vanaf het eerste jaar notenleer en instrument aanbieden maar daar komt weinig anders van terecht dan amateurs. Het is gewoon die "vervelende notenleer" waardoor er veel afhaken, met of zonder instrument blijft notenleer en samenzang een saaie bedoeling, maar zijn er in de gewone school ook geen vakken die saai zijn en waar men 12 jaar mee te maken krijgt?
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer. Laatst gewijzigd door Hoomer : 23 augustus 2015 om 08:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#63 |
Europees Commissaris
|
![]() Muziekscholen zijn dan ook hobbycentra. Hobbycentra leveren nu eenmaal amateurs af. Net als tekenacademies en sportverenigingen.
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan" Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas" Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw" Laatst gewijzigd door Zeus : 23 augustus 2015 om 10:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die heeft nog nooit een cent van zijn concerten gezien.
![]() |
![]() |
#65 |
Europees Commissaris
|
![]() Nevermind, was reeds gezegd
Laatst gewijzigd door Het Verzet : 23 augustus 2015 om 10:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eind de jaren zeventig had mijn bassist een boek met partituren gekocht van de 'Bomber' LP van Motorhead. Daar stonden enkel de zanglijnen in, je kon dan wel al zien in welke toon het liedje stond, maar de gitaar en baspartijen moest je zelf uitzoeken.
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#68 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
|
![]() Citaat:
PS een van mijn kinderen kon na 2 jaar wachten nog altijd geen instrument huren. Gelukkig heeft iemand van de plaatselijke muziekmaatschappij er voor gezorgd dat wij niet direct grote kosten moesten doen. Dat huren via muziekschool is trouwens maximum 2 jaar. Ik dacht niet dat een muziekacademie de bedoeling had om enkel voor te bereiden om aan een conservatorium verder te studeren. Ik heb het eerder voor de zienswijze van een muziekleraar, streekgenoot van u: "als ik een leerling zo ver kan brengen dat hij een gewaardeerd muzikant wordt van de plaatselijke muziekvereniging, is mijn doel bereikt." Laatst gewijzigd door pajoske : 23 augustus 2015 om 13:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
|
![]() Citaat:
![]() http://www.uitinherentals.be/muziek
![]() |
![]() |
#71 | |
|
![]() Citaat:
Er zijn dus max 3 leerlingen per lesuur (instrument). Maar wat wel en zelfs regelmatig voorvalt (buiten de schuld van de academie om) is dat instrumenten te laat worden binnen geleverd, een sax bv die moet dan volledig gereviseerd worden voor de volgende huurden en ja soms is het dat die bepaalde leerling zijn instrument pas eind oktober heeft door dat te laat binnen leveren, maar twee jaar? pfff
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer. Laatst gewijzigd door Hoomer : 23 augustus 2015 om 13:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor hoeveel procent van alle kindjes iets van muziek bij te brengen. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | ||
|
![]() Citaat:
Maar als ik het goed begrijp is het dus mogelijk dat iemand die sax wil leren en zelf een instrument heeft, daar geweigerd wordt omdat de lesuren (3 leerlingen per uur) volzet zijn. Citaat:
En het gaat hier toch dikwijls over veel meer dan 'kindjes iets van muziek' bijbrengen. Hebt gij de laatste tijd nog een goede amateurmaatschappij bezig gehoord? Jongeren die 10 jaar muziekschool achter de rug hebben kunnen meestal iets meer dan een liedje van K3 naspelen hoor. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
|
![]() Citaat:
Meestal zijn er lesuren genoeg om aan de vraag te voldoen, er worden per leraar een 20 uren per week les gegeven dus 20x3= 60 leerlingen per instrument per leraar per jaar. Nee niemand wordt uitgesloten, je moet ook weten hoe meer men vordert hoe minder leerlingen er over blijven, diegenen die moeten muziek leren van thuis vallen immers nog af in de loop der jaren.
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer. Laatst gewijzigd door Hoomer : 23 augustus 2015 om 17:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
of sommige spelen zo perfekt , dat de gewone mens het niet waardeert !! Weet je waar ik vliegend diarree van krijg ?? Coverbands die in een cafe de partituren & tekst telkenmale elke week mee op podium brengen , jaar in jaar uit !!
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zo'n symfonisch orkest kan ik enigszins nog begrijpen ,
maar bv een Rolling Stones of AC/DC of One Direction of een all-round coverband , na een tijdje thuis oefenen , moet dat blindelings lukken , volgens mij !! Of bv Flamenco , niet allen kunnen muziek lezen !! Wanneer men muziekpapier van bv 500 jaar terugvindt , ok , 't is handig om het te kunnen lezen ![]() Maar pakt 3000 jaar terug , hoe ging toen ??
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) Laatst gewijzigd door cookie monster : 23 augustus 2015 om 23:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Staatssecretaris