![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ja, als dergelijke wetten zouden bestaan, zal daar in de VS wel over gemord worden. Bepaalde stromingen binnen de Amerikaanse samenleving zien immers niet graag dat de overheid een al te grote invloed krijgt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iedereen tevreden. Enkel militante ijzervreters van de "laïcité" kunnen die vrijheid aan anderen niet gunnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is de zaak dan al voor de rechter gekomen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, dat is niet juist. Een arts kan dat in België weldegelijk weigeren. U fantaseert er dus op los als u stelt dat er al meerdere artsen voor de rechter werden gedaagd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Als hij een deel van zijn loon zou afgeven aan zijn collega's, die met meer werk opgescheept zitten, dan zou er al aan die onrechtvaardigheid verholpen zijn. Daarnaast is er nog de burger, die tijd verliest omdat iemand weigert zijn job uit te oefenen. Ik ben geen 'ijzervreter' , wat dat ook moge betekenen, en dat weet ge goed genoeg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
|
![]() Citaat:
Fundamentele rechten van een individu, of een minderheid kunnen niet afgenomen worden door een meerderheid. Als dat wel kan spreken we van de dictatuur van de meerderheid. Laatst gewijzigd door geertvdb : 5 september 2015 om 23:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.art1.nl/artikel/7568-Wetg...ambtenaren_toe
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Banneling
|
![]() Changing Attitudes on Gay Marriage
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
|
![]() Citaat:
Waarom zou een ambtenaar überhaupt de "vrijheid zijn ambt niet uit te oefenen" hebben? Als ik op een ochtend geen zin om naar mijn werk te gaan dan kan ik ook niet zomaar "de vrijheid mijn werk niet te doen" uitoefenen. Vrijheid betekent niet dat je de kosten van je keuzes niet zelf moet dragen. Dat is de fundamentele discussie hier. Dat heeft helemaal niks met "laïcité" te maken.
step 1: Blame capitalism step 2: Adopt some policies to "fix things". step 3: When those policies make things worse, return to step 1. ... repeat ... Laatst gewijzigd door Zwitser : 6 september 2015 om 08:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
|
![]() Citaat:
In de VS is de "county clerk" niet een ambtenaar, maar een verkozen functionaris. Daarom kan ze niet ontslagen worden. De rechter beval haar daarom te kiezen tussen twee mogelijkheden: ofwel vrijwillige opstappen, ofwel gewoon haar job doen. Omdat ze dus geen van beide deed, weigert ze dus een rechterlijke bevel uit te voeren. En dus gaat ze de bak in.
![]() |
![]() |
#73 | |
|
![]() Citaat:
Ze ging dus veel veder dan gewoon weigeren iets te doen uit gewetensbezwaren. Ze pleegde bewust obstructie.
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar waarom iemand in de cel moet om zijn arbeidscontract geschonden te hebben, is mij een raadsel.
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Let op, ik vind het niet kunnen dat een ambtenaar de wetten niet volgt (ik vind het dus ook niet kunnen dat een spoorweg beambte zou weigeren om Joden op de trein te zetten: de wet is de wet he). Maar ik vind dat de straf voor een ambtenaar die weigert van zijn job te doen, zich dient te beperken tot ontslag, zolang er geen diefstal of fraude of dergelijke mee gemoeid is.
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad.
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of moeten al die stakers die stakingspiketten organiseren, ook de cel in wegens obstructie van hun collega's en het niet uitvoeren van de opdrachten van hun hierarchie ?
![]() |
![]() |
#78 | |
|
![]() Citaat:
Ik vondt het ook vreemd dat men Kim Davies niet gewoon ontsloeg. Dus ben ik eens wat verder gaan zoeken. Blijkt dat mvr. Davis geen ambtenaar is, maar een verkozen functionaris. Als dusdanig kan ze niet zomaar door een overste ontslagen worden. De rechter gaf haar de keuze tussen of aftreden, of gewoon de wet toe passen. Zij deed geen van beide. Dat ze nu in het gevang zit is omdat ze weigert een gerechterlijk bevel op te volgen.
![]() |
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Schijnbaar kan het in Nederland wel. Ook bij ons gebeurt het trouwens wel eens dat een andere schepen wordt ingeschakeld voor de huwelijksvoltrekking op de gemeente dan bijvoorbeeld de burgemeester. Vooral bij ons lijkt die vrijheid normaal, ook al omdat de huwelijksceremonie in België door een schepen of burgemeester wordt geleid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In welk document staan die "fundamentele rechten" dan wel opgesomd? Als je het juridisch wil spelen, moet er ook een zeker wettelijk kader zijn.
|
![]() |
![]() |