Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 13 september 2015, 20:34   #61
Charlie don't Surf
Banneling

Standaard

... hier gaan we weer , de islam verbieden en het probleem is opgelost , kan iemand eens uitleggen hoe dat in zijn werk gaat ?
Charlie don't Surf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2015, 20:45   #62
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Charlie don't Surf Bekijk bericht
... hier gaan we weer , de islam verbieden en het probleem is opgelost , kan iemand eens uitleggen hoe dat in zijn werk gaat ?
"De islam verbieden."

Dat lees ik nu nergens bij Paulus. Nergens.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2015, 20:48   #63
Charlie don't Surf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
"De islam verbieden."

post 60

Citaat:
Dat lijkt me genoeg om het te verbieden. Er zijn ongeveer 300 000 moslims in ons land.
Charlie don't Surf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2015, 20:52   #64
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN

Wapper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Je weet het dus niet.
The Clarion Project (niet bepaald een linkse organisatie) geeft cijfers uit 4 verschillende polls. Mijn 10% cijfer fanatiekelingen (IS-supporters) is dus niet uit de lucht gegrepen. Details voor elk land in de link.
Iets zegt mij dat het cijfer voor Belgie lager zal liggen door Westerse invloeden.
Nogmaals: ik ben geen islam-fan, en als u cijfers heeft die het tegendeel aanduiden dan zie ik die graag. Beweringen over gezaghebbende islamitische geschriften gaan de discussie niet voorthelpen.

http://www.clarionproject.org/analys...rs-arab-world#

Citaat:
If we use the most optimistic of the polls for each of the 11 Arab states, we come to an estimate of 8,523,803 supporters of the Islamic State and an average of 5.8% support in the Arab world. If we extend that average to the other 11 Arab countries with a total population of 370 million, you get a result of 21,460,000 strong supporters of the Islamic State in the Arab world overall.

This is in line with the November 2014 poll by the Doha-based Arab Center for Research and Policy Studies. It concluded that 85% of Arabs view the Islamic State negatively and 4% view it positively. The difference of 1.8% can be attributable to the margin of error in the polls and/or slight changes in opinion.

If we include the most pessimistic polls and include those who view the Islamic State somewhat positively, the result is 24,454,228 Arabs who view the Islamic State at least somewhat positively. If the average of 11.5% is consistent across the entire Arab world, then up to 42,550,000 Arabs view the Islamic State at least somewhat positively.

This second number is also in line with the November 2014 survey's conclusion that an additional 7% are somewhat supportive of the Islamic State for a total statistic of 11%.
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2015, 20:55   #65
Wapper

Wapper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Streng, kordaat en zonder compromis verbieden die handel. Mein Kampf van Adolf Hitler, werd voor veel minder op de verboden boekenlijst geplaatst, dan datgene wat we in de gezaghebbende islamitische geschriften kunnen lezen. Laat staan dat we die mensen zouden subsidiëren om zich door die geschriften te laten indoctrineren.

Je kunt nu eenmaal geen absolute voorstander zijn van zaken, zonder daarbij uitgesproken tegenstander te zijn van zaken die daar haaks op staan.

Paulus.
Citaat:
"De islam verbieden."

Tsja...
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2015, 20:57   #66
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Tsja...
De vraag is dan natuurlijk waar "die handel" op slaat. Het soefisme is nu eenmaal niet te vergelijken met bijvoorbeeld het salafisme.
Oud 13 september 2015, 20:58   #67
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"De islam verbieden."

Niet alleen de islam overigens. Elke religie die haar regels en wetten verplicht wil opleggen aan de gehele wereld, desnoods met geweld, zou ik inderdaad verboden willen zien.

Niet geheel onterecht lijkt mij.

Gelukkig zijn de meeste al lang uitgedoofd. Ik denk aan de religie van de Azteken en oud-Egyptische religies bijvoorbeeld.

Wie weet wat er in de toekomst nog allemaal opduikt?

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2015, 21:02   #68
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niet alleen de islam overigens. Elke religie die haar regels en wetten verplicht wil opleggen aan de gehele wereld, desnoods met geweld, zou ik inderdaad verboden willen zien.
Wie zich niet houdt aan onze regels, hoort gekortwiekt te worden. Individuen dus.
Oud 14 september 2015, 11:30   #69
Klojo eerste klas

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En waarom zou 'zijn' versie van democratie niet de juiste zijn, maar schijnbaar wel steevast die van de 'andere'?
Je kan het ook omdraaien, hoor : waarom zou 'zijn' versie de juiste zijn, en de 'mijne' niet ?
Het 'probleem' is dat er geen exacte definitie is van wat 'democratisch' is en wat niet. De ene neemt er dit bij en de andere iets anders; de ene neemt het 'minimum' en de andere het 'maximum'....en beiden hebben gelijk en ongelijk......
Oud 14 september 2015, 16:54   #70
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
Je kan het ook omdraaien, hoor : waarom zou 'zijn' versie de juiste zijn, en de 'mijne' niet ?
Het 'probleem' is dat er geen exacte definitie is van wat 'democratisch' is en wat niet. De ene neemt er dit bij en de andere iets anders; de ene neemt het 'minimum' en de andere het 'maximum'....en beiden hebben gelijk en ongelijk......
Dat speelt geen rol. Je mag in mijn verhaal om het even welke democratie hebben.

Ze moet steeds met dezelfde ijver beschermd worden tegen aanvallen, hetzij van buitenaf of van binnenuit.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2015, 18:18   #71
Klojo eerste klas

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat speelt geen rol. Je mag in mijn verhaal om het even welke democratie hebben.

Ze moet steeds met dezelfde ijver beschermd worden tegen aanvallen, hetzij van buitenaf of van binnenuit.

Paulus.
Neenee
Je kan ook een democratie hebben die absolute meningsuiting aanvaardt. En dan worden krachten die op democratische wijze die democratie willen aan banden leggen, niks in de weg gelegd.....
Dus....het komt er wel degelijk op aan welk 'soort' democratie je de 'juiste' vindt en/of aanvaardt.
Maar laten we het er nu bij laten, zolang we nog met elkaar akkoord gaan dat de islam een gevaar voor die democratie inhoudt...... Over de maatregelen om dat teniet te doen, daarover zullen we het wellicht nooit akkoord geraken

Maar we hebben nog geluk dat onze politici snuggerder zijn dan wij, hé
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be