Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 september 2015, 08:03   #61
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
U bent dus een groot voorstander van Europees paternalisme. Het Westen leert de wereld wat er hoort gedacht en gedaan te worden.
Jamaar vergis U niet. Het Oosten wordt de nieuwe wereldmacht.
Het Westen heeft haar tijd gehad en haar systeem (with a bug) dient vervangen te worden.
Ze zijn "hun boekje te buiten" gegaan en de rest gaat er niet meer op toekijken maar het overnemen.
Don't believe me? Watch!
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2015, 08:04   #62
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Ik behoor niemand toe.
Maar deze wereldregering zou dan wel iedereen van energie voorzien door natuurprincipes he.
Duurzaamheid.

Bekijk de wereld eens als 1.
We kunnen leidingen de wereld rond leggen, kabels overal naartoe trekken.
Dus op iedere locatie waar je voordeel uit de natuurelementen kan halen kan je de wereld rond sturen.

Mijn natuurrechten zijn reeds moeilijker gemaakt en ik smijt ze overboord.
Met een consequente eis daartegenover een strenger beleid tegen alcohol.
Taqiya or for real?
In de Vilvoordse voetbalclub , op Vilvoordse terreinen , met geldelijke ondersteuning van Vilvoorde is het realiteit .
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2015, 08:09   #63
Peche
Banneling

Standaard

Weldra is het een realiteit dat er een zero tolerantie in het verkeer komt.
Jullie stemmen er zelf voor he
"Oordeel niet op dat wat gij niet beoordeelt wenst te worden, want het oordeel dat gij velt zal men ooit over u vellen."

Laatst gewijzigd door Peche : 26 september 2015 om 08:10.
Oud 26 september 2015, 08:11   #64
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
LOL Staaf Toch leven wij op dezelfde wereld.
Onze perceptie is anders, maar de lucht en grond is dezelfde.
Accept it.
Wij zijn 1 staaf.
Dat is gedateerde zweefkezerij uit de jaren 60.
Elk leeft in zijn eigen wereld.
Zodra de mijne die van een ander nog maar benadert, ontstaat het risico op beroving, plundering, slavernij en profitariaat.
Oud 26 september 2015, 08:13   #65
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
In de Vilvoordse voetbalclub , op Vilvoordse terreinen , met geldelijke ondersteuning van Vilvoorde is het realiteit .
Moet kunnen: baas in eigen huis.
Zolang een ander in mijn huis de plak niet komt zwaaien, doen die Vilvoordse rukkers in hun marginale clubje wat ze zelf willen.
Oud 26 september 2015, 08:14   #66
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Dat is gedateerde zweefkezerij uit de jaren 60.
Elk leeft in zijn eigen wereld.
Zodra de mijne die van een ander nog maar benadert, ontstaat het risico op beroving, plundering, slavernij en profitariaat.
Nochtans, als wij straks de trein opstappen leven wij in dezelfde wereld waar wij ons eigen gedacht over vormen.
Er is nog zoiets als universeel gedachtengoed.

Als er morgen naast uw deur geroofd wordt, en ik ontken dat in mijn wereld maakt dat het niet minder waar.
Oud 26 september 2015, 08:15   #67
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jamaar vergis U niet. Het Oosten wordt de nieuwe wereldmacht.
Dream on.
Verbazingwekkend hoe sommigen vol vreugde uitkijken naar de herintrede van achterlijkheid, barbarij, slavernij en obscurantisme.
Oud 26 september 2015, 08:15   #68
Peche
Banneling

Standaard

Correctie: Het Oosten is al reeds de wereldmacht!
Wie betaalt wie af staaf?
Waar heeft Amerika schulden?
Oud 26 september 2015, 08:15   #69
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Weldra is het een realiteit dat er een zero tolerantie in het verkeerd komt.
Jullie stemmen er zelf voor he
"Oordeel niet op dat wat gij niet beoordeelt wenst te worden, want het oordeel dat gij velt zal men ooit over u vellen."
Ge hebt uw pilleke nog ni gepakt zekerst ? Want nu begin je toch te flippen .
Geen probleem jong , kzal een beetje gaan werken om uw levensonderhoud te betalen , en dan mag je me een beetje komen uitmaken waarom ik niet genoeg geef . Flipper .
Oud 26 september 2015, 08:17   #70
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Wereldregering
Wereldmunt
Wereldrechten met wereldplichten
Basisinkomen tegenover 15h arbeid per week
Geen kindergeld meer,
Citaat:
geen pensioen meer
Dan moeten ze eerst( persoonlijk) onze 2x 35 jaar terug betalen die afgedragen werd ,
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2015, 08:18   #71
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
Ge hebt uw pilleke nog ni gepakt zekerst ? Want nu begin je toch te flippen .
Geen probleem jong , kzal een beetje gaan werken om uw levensonderhoud te betalen , en dan mag je me een beetje komen uitmaken waarom ik niet genoeg geef . Flipper .
LOL gaan we nu woorden in mijn mond leggen zodat ge U kunt uitleven?
Gij hebt al wel uw pilleke gepakt zekers?
Oud 26 september 2015, 08:21   #72
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Moet kunnen: baas in eigen huis.
Zolang een ander in mijn huis de plak niet komt zwaaien, doen die Vilvoordse rukkers in hun marginale clubje wat ze zelf willen.
De Vilvoordse rukkers zijn niet geraadpleegd over de islamisering van hun gronden . Ze hebben hun kindjes weggehaald en laten de krankzinnige pedofiel-aanbidders doen .
Oud 26 september 2015, 08:30   #73
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Denkt U dat mensen hun job willen afgeven? Ga eens in de waterzuivering zeggen, mannekes we pakken het hier over. Die gaan lachen.
Jullie doen alsof niemand wilt werken.
"werken" impliceert "werkgever". Niemand is verplicht om "werkgever" te zijn. Ik heb het niet over "werken", maar over "produceren". Aan U van een oplossing te vinden voor het probleem van een ander. DAT is produceren. Vindt ge die niet, dan is een ander ook niet verplicht een oplossing aan uw probleem (honger bvb) te vinden.

Citaat:
Er zijn geen slaven meer he. Iedereen heeft dan gelijke rechten.
Nu is er een werk tekort, zet iedereen op 15h per week en dat vult zichzelf vanzelf aan.
Nog eens, je zit vast in dat idiote stramien werkgever/werknemer. Dat is een 19de en 20ste eeuwse concept. Daarvoor bestond dat bijna niet, en in de toekomst zal dat verdwijnen ook. Het was een concept van de industriele revolutie.

Citaat:
Again, mensen WILLEN dat doen! Je betrekt er direct een "slavenrol" bij terwijl er vrijwilligers genoeg zijn.
Uiteraard zijn er vrijwilligers genoeg. Laat ze het dan ook vrijwillig doen
Oud 26 september 2015, 08:33   #74
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat nu al het geval is... dus .... maak er dan iets beter van?
Je hebt absoluut gelijk dat we nu in een dwangwereld leven, ten gevolge van al die dwingelanden die doen alsof ze het wel menen, en in feite hun brave new world aan de rest opleggen. Waarom stel je als oplossing "meer van hetzelfde op wereldschaal" voor ?

Is de oplossing aan slavernij, scherpere zwepen ?
Oud 26 september 2015, 08:35   #75
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wees maar gerust dat je geen meerderheid krijgt om nog maar eens een geldverslindende slaverij-moloch zoals jouw wereldregering te installeren.
Bevraag de burger en zelfs het hele Europese gedoe zal er bekaaid afkomen.
Je balans klopt niet.
Vandaar dat-ie zegt dat het met geweld en veel vechten zal moeteng gebeuren. Altijd hetzelfde verhaaltje met die linksmenschen.
Oud 26 september 2015, 08:38   #76
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
"werken" impliceert "werkgever". Niemand is verplicht om "werkgever" te zijn. Ik heb het niet over "werken", maar over "produceren". Aan U van een oplossing te vinden voor het probleem van een ander. DAT is produceren. Vindt ge die niet, dan is een ander ook niet verplicht een oplossing aan uw probleem (honger bvb) te vinden.
Ik las in het topic dat mensen die voor water zorgden meteen zouden stoppen als we een basisinkomen voeren. Wel dat is een verkeerde gedachte.
En het is ook bewezen dat de staat er beter van werd. Enkelingen die het systeem goed binneste buiten weten draaien en de meerderheid tot zich trekken uiteraard wat minder.
http://www.canvas.be/video/panorama/...n-basisinkomen
Bekijk de experimenten die in PRAKTIJK zijn uitgevoerd.

Citaat:
Nog eens, je zit vast in dat idiote stramien werkgever/werknemer. Dat is een 19de en 20ste eeuwse concept. Daarvoor bestond dat bijna niet, en in de toekomst zal dat verdwijnen ook. Het was een concept van de industriele revolutie.
Alles wordt geautomatiseerd. Deze eeuw verdwijnt de functie van chauffeur voor een groot deel. Waar vroeger 100 arbeiders voor nodig waren is nu 1 voldoende met de juiste machine.
Als je weet dat het gaat verdwijnen, waarom dan geen veiligheidsnet installeren?

Citaat:
Uiteraard zijn er vrijwilligers genoeg. Laat ze het dan ook vrijwillig doen
Of 15h per week aan een basisinkomen. Bekijk de voedingsector, sommige mensen werken 12h per dag. En als ik met hen sprak, leken mij die toch wel helemaal uit rol als mens gevallen te zijn...
Ze doen eigenlijk ook niets nuttig behalve geld verdienen om het hoofd boven water te houden.
Waarom alles moeilijker maken dan in plaats van gemakkelijker?

En bovenal, als Afrika voor zo'n groei in populatie zorgde, waarom daar niet even gaan duidelijk maken dat ze verkeerd bezig zijn?
Zo zag ik docu's van Afrikanen met 4 vrouwen, 20 kinderen en hij leefde van de visvangst uit een vervuilde rivier....
Kan niemand die culturen gaan duidelijk maken dat onze aarde dat niet meer kan dragen?
Oud 26 september 2015, 08:40   #77
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Vandaar dat-ie zegt dat het met geweld en veel vechten zal moeteng gebeuren. Altijd hetzelfde verhaaltje met die linksmenschen.
Verkeerde link gelegd patrick.
De wereld zal strijden tegen de IS.
En ik hoop dat in die gemeenschappelijke strijd goede banden kunnen ontstaan en een wereldakkoord.
Het Westen en het Oosten krijgen hier de kans van hun leven, ik hoop dat ze ten volle en constructief benut wordt.
Oud 26 september 2015, 09:16   #78
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik las in het topic dat mensen die voor water zorgden meteen zouden stoppen als we een basisinkomen voeren. Wel dat is een verkeerde gedachte.
En het is ook bewezen dat de staat er beter van werd. Enkelingen die het systeem goed binneste buiten weten draaien en de meerderheid tot zich trekken uiteraard wat minder.
http://www.canvas.be/video/panorama/...n-basisinkomen
Bekijk de experimenten die in PRAKTIJK zijn uitgevoerd.
Die experimenten bekijken enkel de kant van de ontvanger. Natuurlijk wordt men beter als men middelen van anderen ontvangt ! Daarvoor moet je geen experiment uitvoeren.

Als "mensen die voor zuiver water zorgen" blijven voor zuiver water zorgen, dan doen die mensen iets dat nuttig is, waar vraag naar is, en dan zullen die mensen dus ook in ruil daarvoor andere dingen kunnen bekomen. Die hebben dus geen basis inkomen nodig. Basis inkomen is er enkel maar voor mensen die minder bijdragen dan ze willen opdoen en dus op de kap van een ander consumeren.

Citaat:
Alles wordt geautomatiseerd. Deze eeuw verdwijnt de functie van chauffeur voor een groot deel. Waar vroeger 100 arbeiders voor nodig waren is nu 1 voldoende met de juiste machine.
Als je weet dat het gaat verdwijnen, waarom dan geen veiligheidsnet installeren?
Omdat er geen veiligheidsnet nodig is. Het enige wat dat veiligheidsnet doet, is een formule die haar tijd heeft gehad, namelijk werkgever/werknemer, bestendigen wanneer dat tot niks meer dient. Wat je moet doen in zo een geval, is gewoon een deel investering gaan bezitten van die automatische systemen, of zelf van die automatische systemen gaan opzetten. Dat kan nu nog.

[
Citaat:
Of 15h per week aan een basisinkomen. Bekijk de voedingsector, sommige mensen werken 12h per dag. En als ik met hen sprak, leken mij die toch wel helemaal uit rol als mens gevallen te zijn...
Ze doen eigenlijk ook niets nuttig behalve geld verdienen om het hoofd boven water te houden.
Dat laatste is iets nuttigs, zo ik denken.

Citaat:
En bovenal, als Afrika voor zo'n groei in populatie zorgde, waarom daar niet even gaan duidelijk maken dat ze verkeerd bezig zijn?
Zo zag ik docu's van Afrikanen met 4 vrouwen, 20 kinderen en hij leefde van de visvangst uit een vervuilde rivier....
Kan niemand die culturen gaan duidelijk maken dat onze aarde dat niet meer kan dragen?
Zolang die gast zijn 20 kinderen kan voederen met vissen uit zijn rivier, is er niks mis. En de dag dat hij dat niet meer kan, gaan die kinderen dood, en is er ook niks mis.
Oud 26 september 2015, 09:16   #79
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Verkeerde link gelegd patrick.
De wereld zal strijden tegen de IS.
En ik hoop dat in die gemeenschappelijke strijd goede banden kunnen ontstaan en een wereldakkoord.
Zo een beetje als na WO II bedoel je ?
Oud 26 september 2015, 09:35   #80
Peche
Banneling

Standaard

Het basisinkomen is dan een gelijk recht voor iedereen, maar de takenverdeling zal niet gelijk kunnen verlopen.

En ja, zoiets als na WO2. Alles terug laten openbloeien.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be