![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Europees Commissaris
|
![]() Kan iemand dit topic eens uitleggen aan de hand van een Hitler-analogie? Dan snap ik het beter.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die messen zijn door de joden gebruikt om de Duitser in de rug te steken.
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
|
![]() Citaat:
![]() https://youtu.be/hgJqIeFPU8c https://youtu.be/UmGXCTicerg |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
|
![]() Met een hardheid van 55 moeten ze wel vaak geslepen worden en dan is die verbreding aan het handvat dik klote.
![]() |
#69 | |
|
![]() Citaat:
Goed om de eerste slijping te doen, daarna richting 5000 (of meer) om af te werken.
![]() |
![]() |
#70 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://www.youtube.com/watch?v=Z8AlsjGrDWM |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
|
![]() Citaat:
Maar vergeleken met wat in de doorsnee familiekeuken te vinden is, is dat natuurlijk relatief.
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill Laatst gewijzigd door hamac : 2 oktober 2015 om 12:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
|
![]() Citaat:
Er zijn messen die in serie gemaakt worden tegen een aardige prijs en er zijn messen bij die ambachtelijk met de hand worden gemaakt. Die laatsten zijn veelal uitverkocht en is een wachtlijst voor.
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit model heeft hardheid tussen 63 en 67 ! ![]() http://japanesechefsknife.com/KDSeries.html#KDSeries |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alle dagen voor het gebruik gaan ze tegen een aanzetstaal, die blijven jarenlang scherp zo. Slijpen op een steen is iets dat om de paar jaar nodig is.
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik begrijp niet goed hoe het komt dat uw messen regelmatig geslepen moeten worden, terwijl die van mij twee jaar geleden de laatste keer geslepen zijn.
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hangt van het gebruik af. Ik verwacht van die van mij dat ze een tak van 5 cm diameter zonder te veel moeite door hakken in één keer (haagbeuk bv.). Maar dan kan je na een dag (of twee) toch terug slijpen hoor. Die ultra fijne graad is eigenlijk nergens voor nodig, tenzij voor nerdheid. Toch naar mijn ervaring gecombineerd met een beetje stoerheid. Ik probeer al mijn heel leven te slijpen. Lijkt wel alsof het nooit écht je dat is. Tot dat je eens je per ongeluk je machete op je arm laat rusten en merkt dat je een snede hebt. Dan begin je te denken dat je op de goede weg bent.
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 4 oktober 2015 om 05:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik probeer mijn slijptechniek te perfectioneren, en dit was enkel een ongelukje bij het testen. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
|
![]() Citaat:
En wat is scherp? Ik test dat met de klassieke tomatentest. Het vel van een tomaat is taai leerachtig. Wanneer je het mes met het uiteinde op een tomaat zet, en het mes met 2 vingers aan het handvat vasthoudt en een voorwaartse beweging maakt, dan moet het door het vel heen snijden alleen door het eigen gewicht. Als dat niet lukt, dan moet het aangezet worden, of mogelijk geslepen. Bij mij lukt die test zelfs met een 12 cm officemes van Global. |
|
![]() |
![]() |