![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het komt hier vandaan als het je interesseert. Talpiot graf....(van Leftbehind,Punt.nl)....opgeslagen 13 juni 2013. Ook dit staat er nog te lezen: Verdergaand met zijn onderzoek, vond Bagatti een kist voorzien van de ongewone inscriptie “Shimon bar Yonah” (= Simon [Petrus] zoon van Jona). Er is geen sluitend bewijs gevonden dat deze stenen kist toebehoorde aan de leerling en nauw verwante metgezel van Jezus, Simon Petrus. Het enige bewijs is dat deze kist voorzien van zijn naam tussen een aantal grafkisten van de eerste christenen stond. Citaat:
Citaat:
Jezus als Zeloot en zijn graf al door de Kruisvaarders gevonden. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De nieuwe kerk staat in Amsterdam. Nog heel klein, niet groter dan mijn kleine woning. Maar hij is er in ieder geval. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar wel leuk om er steeds weer over te lezen. En ik dank je bij deze over je opmerking dat Jezus werkelijk bestaan heeft, bewezen door het Talpiotgraf. En dat Jezus een Zeloot was, was me ook nieuw, al kan ik niet oordelen of dat wel of niet zo was. Paul Verhoeven zit daar ook in te wroeten in zijn boek: Jezus van Nazareth. Misschien aardig voor jou om dat ook eens te lezen. Citaat:
Maar goed: dood en wedergeboorte, dat is nu eenmaal de dialectiek van de ontwikkeling van het leven. En met name om Jezus als het probleem van de Liefde, daar worstel ik dan nog mee of ik dat nog tot klaarheid kan brengen. Misschien dat het toch nog wel zin heeft daar steeds weer mee bezig te zijn, met name rond Maria Magdalena, nu weer in het boek: Het Geheime Avondmaal. Amen. ![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Inderdaad: het is het oneindige rijk in de microkosmos en daarmede ook het inwendige oneindige hemelrijk. Citaat:
Om welk boek gaat het precies? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
In chronologische volgorde: -Een nameloze -Het Panterjong -Marcus -Paulus |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik zal die link gaan lezen en als eerste kom ik dit tegen: Hoewel christenen hun naam ontlenen aan de Gezalfde, ho Christos, wordt het historische feit, dat deze afstammeling van David zich liet zalven tot koning van Judea, ontkend. Waar staat geschreven dat Jezus zich tot koning liet zalven? Dan hebben we hier meteen de essentie te pakken om verder te gaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Staat bv. bij Marcus evangelie. En heb je geen bib. in je stad ? Laatst gewijzigd door Aton : 23 oktober 2015 om 17:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar dat is het probleem niet, maar dat Jezus uitdrukkelijk tot koning gezalfd zou zijn.
En zelfs als dat zo zou zijn, dan nog zegt Hij: mijn koninkrijk is niet van deze wereld. Dus Hij is dan geen koning naar de idee der Joden, en ook niet naar de idee der Zeloten. Citaat:
Citaat:
En ik heb nog genoeg te lezen. En ik neem aan dat jij mij wel goed kan voorlichten waarover die schrijver het dan precies heeft. Een schrijver kan vele boeken schrijven terwijl de essentie vaak met een paar zinnen weer gegeven kan worden. Dat bespaart dan heel wat moeite. Laatst gewijzigd door harriechristus : 24 oktober 2015 om 08:54. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() K & K aub
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hier nog enige extra informatie uit het boek: Het geheime Avondmaal.
De informatie die Leonardo da Vinci heeft verwerkt in zijn schilderij heeft hij uit een geheim blauw boekje: "Het laatste testament van Johannes" geheten. Johannes heeft namelijk in de hemel met den Heer gesproken en is teruggekeerd om alles op te schrijven. Vandaar. En Leonardo heeft daar het begin uit voorgelezen: "Ik, Johannes, die uw broeder ben en die deelheeft aan de smart om toegang te hebben tot het rijk der hemelen, zei tegen Onze Heer Jezus Christus terwijl ik tegen zijn borst rustte: Heer, wie is het die u zal verraden? En Hij antwoordde mij: Hij, die met mij zijn hand uitstrekt naar het bord. Toen kwam Satan in hem en hij zocht de manier om mij uit te leveren." Staat op bladzijden 352/3 Ik heb het boek uit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Laatst gewijzigd door Het Oosten : 29 oktober 2015 om 10:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Deze te beconcurreren lijkt mij ook niet zo verstandig als je het om geld is te doen. Zij noemen Jezus, maar het is Judas die zij vereren. Spreuk uit de Nieuwe Bijbel. |
|
![]() |
![]() |