Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 november 2015, 00:24   #61
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen_onafhankelijk Bekijk bericht
Ik heb het al eens gesteld, in mijn ogen mag je weten wat je kan verwachten als je de politie belt. Als praten niet meer helpt, schakelt de politie over op geweld, het einddoel is immers de crisissituatie bezweren. Liefst zonder geweld, maar als het niet anders kan...

Hier komt je als politieman terecht in een situatie waarin iemand, gewapend met een glasscherf dreigt zichzelf of derden te verwonden terwijl ze reeds in een omgeving zit die met dergelijke situaties om moet kunnen gaan.

Op dat moment is de fase van onderhandelen reeds gedaan, of toch fel ingekort. En moet er gehandeld worden.
Kan jij eens de cijfers geven van iemand die in een publiek zichzelf of anderen zwaar verwond heeft met een glasscherf ? De situatie is door het SRT naar mijn bescheiden menig niet juist ingeschat door een gebroken glas als een moordwapen te aanzien.

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2015, 00:30   #62
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik heb het al eens gesteld, in mijn ogen mag je weten wat je kan verwachten als je de politie belt. Als praten niet meer helpt, schakelt de politie over op geweld, het einddoel is immers de crisissituatie bezweren. Liefst zonder geweld, maar als het niet anders kan...

Hier komt je als politieman terecht in een situatie waarin iemand, gewapend met een glasscherf dreigt zichzelf of derden te verwonden terwijl ze reeds in een omgeving zit die met dergelijke situaties om moet kunnen gaan.

Op dat moment is de fase van onderhandelen reeds gedaan, of toch fel ingekort. En moet er gehandeld worden.
Waarvoor werd dit snelle respons team dan opgericht? Het moet dus zijn dat het om een crimineel ging of een terrorist die met wapens staat te zwaaien als ik de BDW mag geloven? Een soort van brug tussen de politie en de bottinnekes (die niet snel genoeg ter plaatse kon zijn). Als ze een bazooka hebben moeten we ons er tegen kunnen wapenen met gepaste kledij en wapens.

Antwerpen lanceert snel interventieteam

Laatst gewijzigd door Jakko : 11 november 2015 om 00:49.
Jakko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2015, 00:34   #63
fallen_angel
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Kan jij eens de cijfers geven van iemand die in een publiek zichzelf of anderen zwaar verwond heeft met een glasscherf ? De situatie is door het SRT naar mijn bescheiden menig niet juist ingeschat door een gebroken glas als een moordwapen te aanzien.
Onschuldig glas ...

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150102_01455430

Vraag: Is dit het gedramatiseer waard of is het enkel omdat Bart de Wever erin betrokken is? Je weet wel, het effect van de stier en de rode lap?

Laatst gewijzigd door fallen_angel : 11 november 2015 om 00:35.
fallen_angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2015, 00:43   #64
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Goed gehandeld van de politie.

En het is platte politiek recuperatie door politiehatende partijen ter linkerzijde om dit uit te melken...
Volledig mee akkoord, ook met het stuk dat ik niet gequote heb.
Het past in de reeks waarbij elk voorval gebruikt wordt om Dewever aan te vallen.
Had hij het feit afgekeurd, dan zou de oppositie staan janken hebben dat het een schande is dat hij zijn eigen politiediensten niet steunt.
Nu steunt hij ze wel, en zegt men dat het een schande is dat er geweld gebruikt werd.
Het feit is wel dat men de politie maar belt als de situatie uit de hand loopt, en men het zelf niet meer aankan.
'Men' waren in dit geval professionele hulpverleners, dus als die het niet zien zitten, is het niet verwonderlijk dat er geweld gebruikt wordt.
Oud 11 november 2015, 00:47   #65
fbpolitics
Gouverneur

fbpolitics's schermafbeelding

Standaard

Natuurlijk hebben ze goed gehandeld, en de reactie van BDW is correct omdat de oppositie hier weeral een politiek statement van maakt.

Mijn God, wat moeten de rooien en groenen "pissed" zijn dat ze de verkiezingen hebben verloren.
1 ding is duidelijk: de rooien en groenen zullen alles, maar dan ook alles slecht vinden wat deze regering doet, en het afbreken, letterlijk en figuurlijk, zelfs over 2 lijken heen -tot nu toe. Dat ze maar verder staken en doen, en op termijn krijgen ze de ganse bevolking tegen zich: de autochtonen omdat ze het beu zijn; de allochtonen omdat ze in zo grote getalen zijn dat ze voor elkaar stemmen.

.

- Als iedere Belg gelijk is voor de wet, waarom hebben de Walen dan superieure rechten nodig?
- rood + groen = SAMEN bruin links. Dank u bruin links voor de geslaagde integratie. Hoe lang nog?

Laatst gewijzigd door fbpolitics : 11 november 2015 om 00:48.
fbpolitics is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2015, 00:50   #66
De gemuilkorfde

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koe de poing Bekijk bericht
erg genoeg om er op te beginnen schieten ? Kom nou ...
Nee, ze belden de politie omdat die met dat meisje eens gingen praten.
Zij zijn professioneel hulpverleners dus bellen zij de politie daarvoor.
Oud 11 november 2015, 02:55   #67
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is niet mijn regio. Ik trouwens zelf ook al beroep gedaan op politie om een ongewenste persoon te laten verwijderen. Er kwam geen geweld aan te pas.
Had die iets in zijn handen dat als wapen kon dienen?
Was die hysterisch?

Indien het antwoord tweemaal negatief is, gelieve jezelf dan verder te onthouden van niks ter zake doende commentaar!
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2015, 02:57   #68
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dat risico had men beter genomen. Alle politieagenten en ook de hulpverleners zijn getraind in EHBO en dus levensreddend handelen. Het is een triestig gegeven maar publieke zelfmoordpogingen zijn een dagelijks gegeven in de wereld dat je niet oplost met plastic kogels.
Het is juist, laat ze eerst haar polsen oversnijden, en reanimeer ze daarna.
Alles beter dan een plastic kogel die haar een blauwe plek bezorgde.

Dat weten we dan ook weer...
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Laatst gewijzigd door Nierika : 11 november 2015 om 03:23.
Oud 11 november 2015, 02:59   #69
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fallen_angel Bekijk bericht
1 14 jarig Syrisch meisje wordt uitgeschakeld door de politie met niet dodelijke munitie: machtsmisbruik, SPA & Groen op hun achterste poten, Bart de Wever moet aftreden! Denk aan de psychologische gevolgen voor het meisje, ze had het al zo moeilijk! Drama drama drama (en we spreken dan nog niet over de, ongetwijfeld, racistische motieven van de politie).

Honderden <= 14 jarige Syrische/Iraaks/Yezidische meisjes worden dagelijks verkracht in vluchtelingen centra, IN EUROPA. SPA & Groen: meh, is iets cultureel, ze zetten er zich wel over. Naïve do gooders, niets mee te maken.

Kort samengevat: een blauwe plek in de buik is erger dan genitale verminking. OK, dank u Westerse moraalridders voor de les. Ga nu maar verder krekel geluiden maken als het gaat over echte problemen.
2. Maar dit bewijst wel nogmaals dat er eens schoon schip moet worden gemaakt bij de media. Zij zijn altijd voor de standpunten van de groenen en sossen. Pure propaganda.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2015, 02:59   #70
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Wie hadden ze dan wel kunnen bellen ? Het is toch aangewezen dat er communicatie is om dergelijke incidenten in de toekomst te vermijden.
Jou, da's toch duidelijk.
Kon je hen o.a. het loodgehalte van glazen verduidelijken...

Oud 11 november 2015, 03:02   #71
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
U was er niet bij. U kan er gewoonweg niet over oordelen.
Dan moet er hier niemand oordelen.
Tenzij diegenen die het loodgehalte van de huidige generatie glazen kennen natuurlijk, het soort glazen waarvan men blindelings kan aannemen dat ze doorgaans worden gebruikt in dergelijke instellingen.

Oud 11 november 2015, 03:04   #72
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik denk dat de gemiddelde buitenwipper van een louche discotheek een betere aanpak had gehad dan dit SRT team.
Hoogtijd dat je eens ter plaatse poolshoogte gaat nemen in zo'n louche discotheek. Neem een glas, sla het kapot en dreig wat.
Ik geef u wel graag een tip: check eerst toch best even de toestand van uw hospitalisatieverzekering...

Oud 11 november 2015, 03:06   #73
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Jij zit teveel films. Je moet al een professionele moordenaar zijn om iemand zwaar te verwonden met een glas. De glazen van tegenwoordig hebben een lager loodgehalte dan vroeger. Dit houdt in dat ze meer afbrokkelen en minder scherp zijn dan vroeger.
Verhalen genoeg in de media van mensen die in discotheken in het gezicht bewerkt werden met stukgeslagen glas. De verwondingen zijn doorgaans catastrofaal.
Uw glas met laag loodgehalte heeft vermoedelijk nog niet overal de oude stock vervangen.

Oud 11 november 2015, 03:11   #74
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
De realiteit is wreed mijn beste. Die wreedheid ga je niet wegnemen met plastic kogels te schieten naar iemand die met een gebroken glas staat te dreigen.
Praten hielp niet, als de hysterie zo lang aanhoudt zoals in dit geval, zie ik niet veel andere opties. Je spreekt jezelf ook voortdurend tegen.
Eerst stel je dat ze enkel zichzelf wou verwonden en geen gevaar voor haar omgeving vormde, nu stel je dat ze stond te dreigen.
Het laatste is overigens correct. Er staat duidelijk dat ze niet alleen voor haarzelf, maar ook voor haar omgeving een gevaar vormde.

Oud 11 november 2015, 03:19   #75
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Sorry hoor Nierika, dit is je reinste zever. Het gebeurt wel vaker in jeugdzorg dat de politie wordt opgeroepen in crisissituaties, maar tot nog toe hebben zij nog nooit geschoten met een wapen. En denk je nu echt dat dit de eerste keer was dat de jongere in kwestie een bedreiging was voor zichzelf en zijn omgeving? Dus er waren wel degelijk andere opties, maar de omstandigheden maken natuurlijk de boef. De Wever, meester van de drogredeneringen.

Je insinuatie met betrekking tot onbekwame hulpverleners is niet alleen behoorlijk laag bij de grond, maar ook nog eens van de pot gerukt. Jeugdzorg is één van die sectoren die besparing na besparing moet slikken. Dan moet je niet verwonderd zijn dat ze soms assistentie nodig hebben. Lees anders deze opinie eens, van iemand met zeer veel ervaring in die sector. Op verschillende vlakken.

En tenslotte denkt men blijkbaar alleen maar in termen van fysieke letsels ("ze heeft er enkel een blauwe plek aan over gehouden"), terwijl het in deze natuurlijk vooral over de psychologische schade gaat van iemand die al behoorlijke psychologische problemen heeft. En die fysieke letsels hadden ook erger kunnen zijn, hetzelfde wapen heeft immers wel degelijk al mensen zwaar verwond en zelfs gedood. En meisjes van 14 jaar zijn kwetsbaarder dan volwassenen hé.

Je moet al serieus van lotje getikt zijn om dit te verdedigen. En het is een kwestie van tijd voor het met dat SRT van de Antwerpse politie echt fout loopt. Ze zijn nauwelijks enkele maanden actief en stapelen de ene blunder na de andere op. En dan zwijg ik nog over het feit dat het zogezegd werd opgericht om terrorisme te bestrijden. Dat blijkt nu ook een drogreden. Beangstigend.
Ik heb gelezen dat ze door het lint ging omdat ze een sanctie kreeg.
Jij beweert dat niet de eerste keer was ze een bedreiging voor haar en haar omgeving vormde.
Ofwel weet je dus meer, ofwel verzin je maar wat.

In geval het wel niet de eerste keer was dat ze een gevaar vormde voor haar en haar omgeving, zou dit opnieuw illustreren dat de begeleiding daar totaal onprofessioneel bezig is.
Zo iemand die om de haverklap een gevaar vormt voor zichzelf en haar omgeving, hoort in dat soort open regime niet thuis.

En om eerlijk te zijn: doe je ogen open.
Als jij je in de eerste plaats druk maakt om de psychologische toestand van een psychopatisch geval dat staat te dreigen met stukgeslagen glazen, zul je nog veel ontgoochelingen moeten slikken in je leven.
Dit is het echte leven, waar kinderen, met of zonder "psychologische problemen", stukken jonger dan dit wicht, uit de streek waar zij vandaan komt mensen met de glimlach het hoofd afsnijden, niet de droomwolk van de troetelbeertjes.

Laatst gewijzigd door Nierika : 11 november 2015 om 03:23.
Oud 11 november 2015, 03:29   #76
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat risico had men beter genomen. Alle politieagenten en ook de hulpverleners zijn getraind in EHBO en dus levensreddend handelen. Het is een triestig gegeven maar publieke zelfmoordpogingen zijn een dagelijks gegeven in de wereld dat je niet oplost met plastic kogels.
Een blauwe plek of een doorgesneden slagader.
Wat verkies je?
Oud 11 november 2015, 03:42   #77
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fallen_angel Bekijk bericht
1 14 jarig Syrisch meisje wordt uitgeschakeld door de politie met niet dodelijke munitie: machtsmisbruik, SPA & Groen op hun achterste poten, Bart de Wever moet aftreden! Denk aan de psychologische gevolgen voor het meisje, ze had het al zo moeilijk! Drama drama drama (en we spreken dan nog niet over de, ongetwijfeld, racistische motieven van de politie).
Ach, je kent dat soort progressieven toch.
Je bent al een gewelddadig tirannieke ouder als je je zoon of dochter een tik op de poep geeft.

Volgens hen moet je volgens de nieuwe opvoedingsmethoden rede gebruiken en dus op je knie gaan zitten om vervolgens op dezelfde ooghoogte te zeggen: "Kaatje/Tuur (zo heten nu eenmaal die kleine geitenwollensokkendragers), dat mag je niet doen hoor."
Let op het weglaten van het uitroepingsteken, want je stem verheffen is ook al niet pedagogisch verantwoord.
Oud 11 november 2015, 03:45   #78
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De realiteit is wreed mijn beste. Die wreedheid ga je niet wegnemen met plastic kogels te schieten naar iemand die met een gebroken glas staat te dreigen.
Groot gelijk gast,dat is volgens u alvast wreder dan iemand die zichzelf met datzelfde stuk gebroken glas de keel over snijdt,of erger nog ,iemands anders keel over snijdt...

Ze bij voorbaat uitschakelen zonder ernstige gevolgen ,zowel voor haar als voor anderen is dus not done....

Goed bezig manneke...héél goed,het zit blijkbaar diep bij u....gooi die frustratie er maar volledig uit....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2015, 03:52   #79
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Ach, je kent dat soort progressieven toch.
Je bent al een gewelddadig tirannieke ouder als je je zoon of dochter een tik op de poep geeft.

Volgens hen moet je volgens de nieuwe opvoedingsmethoden rede gebruiken en dus op je knie gaan zitten om vervolgens op dezelfde ooghoogte te zeggen: "Kaatje/Tuur (zo heten nu eenmaal die kleine geitenwollensokkendragers), dat mag je niet doen hoor."
Let op het weglaten van het uitroepingsteken, want je stem verheffen is ook al niet pedagogisch verantwoord.
Hehe,toen ik destijds een tik van de meester tegen mijn smikkel kreeg op school ,en mijn beklag thuis daarover ging maken ,kreeg ik er gegarandeerd nog een tik extra van mijn moeder bovenop...

En nu ,de wereld is om zeep,hoe moet je nu nog opvoeden als je die kleine opdonders niet meer kan straffen....

Het vermanend vingertje helpt niet altijd....

Laatst gewijzigd door Svennies : 11 november 2015 om 03:52.
Oud 11 november 2015, 04:00   #80
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Hoogtijd dat je eens ter plaatse poolshoogte gaat nemen in zo'n louche discotheek. Neem een glas, sla het kapot en dreig wat.
Ik geef u wel graag een tip: check eerst toch best even de toestand van uw hospitalisatieverzekering...
Als hij tegenover mij zou dreigen met een kapot geslagen bierglas in de hand zal hij toch op voorhand beter kunnen checken of zijn uitvaartverzekering bij DELA wel alle onkosten dekt...

Met zijn bijkomende hospitalisatieverzekering gaat hij het helaas niet kunnen redden in dat geval...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be