Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Bent U voor een Belgische Patriot Act
Ja 10 28,57%
Nee 24 68,57%
Ik ga een beredeneerd antwoord formuleren 1 2,86%
Aantal stemmers: 35. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 4 december 2015, 16:06   #61
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
iedereen die tegen het voorstel van BDW is, is voor de terroristen. Die horen dus bijgevolg in de gevangenis!
De totalitaire communistische trekken van de Bart De Wever fanclub worden steeds minder onverbloemd verwoord.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2015, 16:08   #62
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
De totalitaire communistische trekken van de Bart De Wever fanclub worden steeds minder onverbloemd verwoord.
jij verkiest de islamitische totalitaire trekken ???

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2015, 16:09   #63
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Charlie don't Surf Bekijk bericht
... noem het dan geen Patriot Act ...
Met het woordgebruik "Patriot Act" wil Bart De Wever de B.U.B. kiezers charmeren. Als een echte raspoliticus is zijn praat om stemmen te ronselen en niet om achterhaalde Amerikaanse wetgeving in de grondwet te krijgen.

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
Oud 4 december 2015, 16:12   #64
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Voor de pipo's van poco-links is er slechts één nuttige kant aan zijn verklaring omtrent de noodzaak van een "Belgische" Patriot Act: ze hebben terug een strohalm op zich aan vast te houden. Vandaar dat ze zich uitsluitend concentreren op de naam. "Patriot Act"!!! Stel je voor... Die naam is voor hen een unieke gelegenheid om de verklaring van De Wever volledig aan stukken te scheuren, om daarna enkel en alleen met die naam te staan zwaaien en gillen. Ik heb die truc altijd al weten toegepast worden door dat marxistisch volkje. Enkele woorden volledig uit hun context rukken en diegene die ze heeft geschreven of uitgesproken daarna bekladden en verdenken. Wat de betrokkene er nog bij gezegd of geschreven heeft is voor hen van geen tel. Het gaat hem om de figuur van De Wever vast te spijkeren op die twee heilloze woorden: Patriot Act. Al de rest is van geen tel.
Behoort Bart De Wever zelf niet tot de pipo's van poco-links ? Kan je één element noemen uit de patriot act dat niet links is ?

Oud 4 december 2015, 16:14   #65
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
echt dom dus.

Zoals ik zei: diegene om te zorgen dat men binnen de burgerrechten valt natuurlijk
nogmaals: WELKE?

belastingen verhogen? iedereen executeren? ..... ????

met op de man te spelen en (proberen) te beledigen geef je nog altijd geen maatregelen. nog 1 keer en ik rapporteer je.

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler

Laatst gewijzigd door Sywen : 4 december 2015 om 16:15.
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2015, 16:14   #66
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
typisch linksen hé. Als ze maar kunnen kakken. Het enige wat die linksen ooit gedaan hebben is putten delven voor de staat, rondstrooien met subsidies aan mensen/instanties die dat niet verdienen en terrorisme/fanatisme in de hand werken.

Maarja, hun grote voorbeelden, de nazi's, waren daar ook goed in hé, in desinformatie en destructief gedrag
Vergeet niet dat de compatriotten van jouw nick ook linksen waren die alle privé-eigendom gemeenschappelijk hebben gemaakt.

Oud 4 december 2015, 16:15   #67
Charlie don't Surf
Banneling

Standaard

Als men nu al eens gewoon zorgt dat de bestaande wetgeving nagevolgd en uitgevoerd wordt , zou dat al geen oplossing zijn ?

Belgische terreurverdachte wachtte 8 maanden op enkelband en kon intussen ongestoord reizen

Citaat:
De regering kondigde na de aanslagen van Parijs een reeks maatregelen aan die het mogelijk moeten maken om geradicaliseerden voortaan beter in het oog te houden. Een van de meest in het oog springende voorstellen was net dat personen die radicaliseren voortaan een enkelband moeten krijgen.

Als het voorbeeld van Dahmani echter een schoolvoorbeeld is van hoe het systeem nu functioneert, lijkt een enkelband niet bepaald de mirakeloplossing waar de regering op hoopt.
Charlie don't Surf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2015, 16:16   #68
Charlie don't Surf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Leg even uit , want ik ben niet mee ...
Oud 4 december 2015, 16:16   #69
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
die linksen zijn de schuld van zeer veel problemen.
Je zou beter je nick veranderen.

Oud 4 december 2015, 16:20   #70
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Helemaal niet.

Oud 4 december 2015, 16:30   #71
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN

Wapper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
iedereen die tegen het voorstel van BDW is, is voor de terroristen. Die horen dus bijgevolg in de gevangenis!
Of hij/zij heeft iets te verbergen, en is dus tegen, onder het mom van de Grote Principes van de Vrijheid van [vul hier iets in]
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2015, 16:35   #72
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN

Wapper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
nogmaals: WELKE?

belastingen verhogen? iedereen executeren? ..... ????

met op de man te spelen en (proberen) te beledigen geef je nog altijd geen maatregelen. nog 1 keer en ik rapporteer je.

Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2015, 16:39   #73
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Met het woordgebruik "Patriot Act" wil Bart De Wever de B.U.B. kiezers charmeren. Als een echte raspoliticus is zijn praat om stemmen te ronselen en niet om achterhaalde Amerikaanse wetgeving in de grondwet te krijgen.
Charmeren omdat jullie ook al zo'n fan waren van militairen in elke supermarkt?
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2015, 16:41   #74
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
hij geeft het zelf aan: om binnen de burgerrechten te blijven tiens. Zijt gij zo dom of doet ge gewoon zo?
Dat linkse moedwillig sluiten van de ogen om toch maar niet geconfronteerd worden met de domheid van hun vooroordelen, dat is werkelijk onthutsend.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2015, 16:49   #75
Charlie don't Surf
Banneling

Standaard

Wat gaat er vernieuwend zijn aan die Patriot Act als men toch binnen het huidig kader gaat blijven ?

Laatst gewijzigd door Charlie don't Surf : 4 december 2015 om 16:49.
Oud 4 december 2015, 17:19   #76
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Wat gaat er vernieuwend zijn aan die Patriot Act als men toch binnen het huidig kader gaat blijven ?

BDW als Belgische patriot.
Jakko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2015, 17:30   #77
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
N-VA-voorzitter Bart De Wever pleit op Radio 2 Antwerpen voor een Belgische Patriot Act, de omstreden wet die in de VS na de aanslagen van 11 september verregaande bevoegdheden gaf aan de inlichtingendiensten. De Wever benadrukt dat dit "met maximaal respect voor onze burgerrechten en vrijheden" moet gebeuren.

Na de terreuraanslagen in Parijs en de verhoogde terreurdreiging in eigen land vindt De Wever dat er nog te veel mensen rondlopen met radicale ideeën die door de mazen van het politienet glippen.

Democratisch debat
"Ik stel vast dat na de terreuraanslagen het democratisch debat is begonnen over inlichtingenmethodes en welke mogen worden gebruikt om mensen op te volgen. Ik denk dat het tijd is voor een soort Patriot Act, maar wel met maximaal respect voor onze burgerrechten en vrijheden", vertelde hij op Radio 2 Antwerpen.
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...riot-Act.dhtml

Zou men daar lang over nagedacht hebben? Wenst U zo'n Belgische Patriot Act?
Alhoewel de benaming vreemd overkomt (de woorden "belgisch" en "patriot" liggen me absoluut niet) vind ik het voorstel van BDW fantastisch en de uitvoering ervan broodnodig.

Wie bijkomende camera's, identiteitscontroles en alle maatregelen die nodig zijn om de veiligheid van de bevolking maximaal te garanderen afwijst heeft iets te verbergen. Wanneer je opengereten wordt door een kalashnikoff of ander moorddadig tuig ben je niks met je privacy. Eén gek is voldoende.

Op het ogenblik dat ik ervan hoorde wist ik dat de belgicistische goegemeente moord en brand ging roepen, het voorstel komt nu éénmaal van BDW en kan dus niet goed zijn. Was het de burgemeester van Vilvoorde geweest was er nu gejuich. Bende hypocrieten..
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2015, 17:38   #78
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet , daarom dat hij maandag weer "verontwaardigd" gaat zijn dat zijn woorden op een dergelijk manier uit de context gerukt worden. Het is iedere maal hetzelfde , halfslachtige uitspraken doen, dan de reacties in weekend afwachten en dan gepast reageren , a one trick pony .
Lap...

"Volgens Joachim Pohlman, de woordvoerder van De Wever, is de quote over de Patriot Act ‘volledig uit de context getrokken"

Uit De Standaard (ik heb de link niet, hulp is welkom).

O zo voorspelbaar... Charlie, kan jij mij de zes nummers van de volgende lottotrekking geven?
Oud 4 december 2015, 17:41   #79
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Alhoewel de benaming vreemd overkomt (de woorden "belgisch" en "patriot" liggen me absoluut niet) vind ik het voorstel van BDW fantastisch en de uitvoering ervan broodnodig.

Wie bijkomende camera's, identiteitscontroles en alle maatregelen die nodig zijn om de veiligheid van de bevolking maximaal te garanderen afwijst heeft iets te verbergen. Wanneer je opengereten wordt door een kalashnikoff of ander moorddadig tuig ben je niks met je privacy. Eén gek is voldoende.

Op het ogenblik dat ik ervan hoorde wist ik dat de belgicistische goegemeente moord en brand ging roepen, het voorstel komt nu éénmaal van BDW en kan dus niet goed zijn. Was het de burgemeester van Vilvoorde geweest was er nu gejuich. Bende hypocrieten..
Het is net omdat ik niks te verbergen heb, dat Vadertje Staat geen zaken met mij en mijn leven heeft.
Oud 4 december 2015, 18:00   #80
Charlie don't Surf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Lap...

"Volgens Joachim Pohlman, de woordvoerder van De Wever, is de quote over de Patriot Act ‘volledig uit de context getrokken"

Uit De Standaard (ik heb de link niet, hulp is welkom).

O zo voorspelbaar... Charlie, kan jij mij de zes nummers van de volgende lottotrekking geven?
Neen , ik weiger te delen in de winst
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be