Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 december 2015, 23:16   #61
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter

Patrick M.'s schermafbeelding

Standaard

Is dat cordon sanitaire rond het VB wel wettelijk?
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2015, 23:27   #62
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Ik heb twintig jaar in Brussel gewerkt. En ook in Leuven nadien en in Vilvoorde.
En het was toen gewoon als ik de weg vroeg in het Nederlands van als antwoord te krijgen :"comprend pas!"
En als ik het dan in het Engels vroeg of het Duits kreeg ik scheve smoelen.
Dat is de waarheid Everytime.
Meer nog. In het Koninklijk Atheneum kregen wij destijds geen basis in het Frans noch het Engels. Wel de examenvragen want anders werd de volledige klas gebuisd. Het mocht natuurlijk niet opvallen dat de leraars geen les gaven aan het plebs. De elite ging immers naar het college in mijn stad.
In de hogere graad waren er twee leerlingen die het wel gemaakt hebben.
Niet de ouders kenden Engels maar die leerlingen kenden het wel.
En dezen hebben het wel gemaakt. Beide zijn regent Nederlands-Engels geworden. Zij waren voordien van kleins af alle jaren met vakantie in Engeland. Niet verder natuurlijk want hun ouders verdienden officieel minder dan 100.000 Bf belastbaar. Zoals ik nadien vernam wegens de aard van mijn werk.
Snap je het misschien nu Everytime?
Of liefst toch niet?
Dus Everytime; geef ons de kans om als Vlamingen ook Engels te leren in de school. De Walen krijgen die kans wel om wereldburger te worden.
En dan praten onze kleinkinderen binnenkort op gelijkwaardige basis met elkaar in het Engels. En dan moeten die Walen bovendien niet meer de taal van die keuterboerkes leren.
Want dat taalprobleem wordt hier politiek misbruikt !
We zijn opnieuw een generatie aan het kweken die in volwassen toestand geen wereldburgers kunnen zijn of worden.
Tenzij je uw horizon beperkt tot Frankrijk en een paar gewezen koloniën.
En U praat Nederlands Everytime ?
U bent de uitzondering die de regel bevestigd!
Ik ben een zeventiger Everytime. Ge moet mij geen toten meer leren trekken.
Ik weet wat België waard is. Sorry; ik weet wat de meerderheid van onze politiekers waard zijn. En als ze niet bezig zijn met het gewone volk weeral te kloten dan bewijzen ze wel op een eiland te leven.
België is niet groot. Dus de grenzen zien ze nog wel liggen.
Maar de wereld is wel rond. Zien ze daarom niet dat hij groter is dan "la douce France"?
Opnieuw! Zat weeral in de kelder wegens een one-liner!
Als hij deze topic gelezen had had hij al meer antwoorden gehad en deze vraag niet meer gesteld.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2015, 00:23   #63
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door orfeus5412 Bekijk bericht
Ik verdomme; je weet niet wat je daar lult Garry - of beter: je kent het "francofonisch imperialisme" niet. Onlangs even gevraagd aan aannemers gasten die renoatiewerken aan een woonhuis bezig waren of ze ook reparaties aan regenwaterafvoer deden. Kreeg ik als antwoord : "En français svp".

Dat ze Reynders naar de maan schieten met zijn region Bruxelloise en "La Belgique sera latine ou elle ne sera pas" -- Ik hoop dat je dat laatste begrijpt ja!
Voila, precies wat ik bedoel, eisen dat ze voor alles en overal in hun Frans terecht kunnen. Hier in Oostende zijn er verschillende Franstalige die hier al meer dan 30 jaar woonachtig zijn en die nog steeds niet " goede dag of dank u" kunnen zeggen. Dat is niet van niet kunnen want dan hoort ge thuis in een debielen instelling, dat is van niet willen, maar dan hoort ge ook thuis in een debielen instelling.

Er zijn er zelfs die hier handel drijven en wanneer je daar binnen komt wordt je gegarandeerd in het Frans aangesproken. Wanneer je dan verder gaat in het Nederlands krijg je ook "En français svp", te horen. Het is de schuld van de Vlamingen die daar dan op ingaan. Verlaat die zaak zonder te kopen, alleen op Franstaligen kunnen ze het niet blijven trekken.

Laatst gewijzigd door Garry : 8 december 2015 om 00:25.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2015, 00:32   #64
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Het zit er dik in, eerst Frankrijk , dan België , dan Nederland en dan een heel ander Europa hopelijk ,
In Nederland is dat al het geval hoor met Wilders. Zelfs 70 ´% van de Nederlanders van Marokkaanse origine stemt op Wilders zijn partij.

https://www.youtube.com/watch?v=5XqtR5quAME&gl=BE
Oud 8 december 2015, 00:36   #65
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Naast zo'n situatie hebt u ook Franstaligen die zich aanpassen maar dit willen de Vlaams-Nationalisten niet zien.
Wie zich integreert en de taal leert daar heb ik geen probleem mee.
Oud 8 december 2015, 00:37   #66
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Truder Bekijk bericht
Raar dat geweld altijd van extreem-links komt en dat het bij extreem-rechts enkel ideeën en standpunten zijn.
2
Oud 8 december 2015, 16:41   #67
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
het VB mist wel de kwaliteit die het FN wel heeft. Van Grieken weegt veel te licht ; hij heeft "het" niet, en zal het ook nooit hebben. Het grootste talent (F. Vanhecke) werd door Dewinter buiten-gebonjourd, en Annemans zit uitgeblust in het Euro-Parlement.
Dat is een vuile aanval op Annemans. In de moeilijkste periode van het VB heeft hij de partij boven water gehouden. Van Grieken heeft nog veel te leren maar hij was een noodoplossing. Normaal ging Barbara Pas voorzitter worden maar wegens overlijdens in haar familie kon ze dat niet. Maar over Barbara gesproken : een buitengewone parlementair.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2015, 16:43   #68
Sukkelaar

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Naast zo'n situatie hebt u ook Franstaligen die zich aanpassen maar dit willen de Vlaams-Nationalisten niet zien.
Toch wel.
Oud 8 december 2015, 16:45   #69
Sukkelaar

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Leica Bekijk bericht
Ik ben de eerste om toe te geven dat het VB in het verleden fouten gemaakt heeft. De partij heeft echter een grondige hervorming ondergaan en kan je niet meer vergelijken met de partij van pakweg 10 jaar geleden.
Ook andere politieke partijen hebben een metamorfose ondergaan.
Jouw visie getuigt pas van kortzichtigheid en starheid.
Inderdaad Leica.
Oud 8 december 2015, 16:50   #70
Sukkelaar

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Zeker niet ten dode opgeschreven maar even een dipje gehad. NVA heeft loze beloftes gedaan en kiezers zo van het VB weg getrokken. Maar er zullen er tweemaal zo veel terug komen. Hoe meer aanslagen, hoe meer vluchtelingen, hoe meer ruzie tussen Vlaanderen en Wallonië, hoe meer overheidsschulden en verspillingen, hoe meer geruzie tussen de traditionele patijen ... Het VB zal terug de grote overwinnaar worden.
En het is niet omdat ik VB ben dat ik dit beaam. De twee vorige opiniepeilingen tonen het aan. Ik wacht met spanning op de volgende.
Oud 8 december 2015, 16:52   #71
Sukkelaar

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
In Vlaanderen spreekt men Vlaams. Als ze de taal leren en deze ook gebruiken is er geen probleem. Maar als ze eisen dat een Vlaming in Vlaanderen Frans moet spreken dan zitten ze even verkeerd. Splits dan maar de boel. Dan is het geen rijkdom maar een virus. En in dat geval zelfs nog een geldverspillend virus.
In VL spreekt men Nederlands, sta me toe hierop de klemtoon te leggen.
Oud 8 december 2015, 16:55   #72
Sukkelaar

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door graaf de bethune Bekijk bericht
Voor alle duidelijkheid, het cordon sanitair tegen het VB is er gekomen niet omwille om het zogezegde racistische karakter van de partij maar omwille van het bedreigend hoog aantal stemmen die ze verkiezing na verkiezing begonnen binnen te rijven. Het establishment(koningshuis op kop) , en de linkse en traditio partijen zagen hun als een bedreiging voor hun macht en verworvenheden, mannen zoals Karel De Gucht die kinderen en kleinkinderen aan politieke postjes willen helpen vreesden dat veel postjes naar het VB zouden gaan. Natuurlijk, als 2 honden vechten om een been, loopt de derde (NVA) er mee heen. En tegen dit NVA, konden ze onmogelijk ook nog eens een cordon leggen. En wat dat racisme betreft, dit was maar een stok om de hond te slaan, als het echt zo'n racistische beweging was , dan werd ze bij wet verboden en dan kon je er ook niet op stemmen, dus als het racisten zijn bij het VB dan zijn alle andere partijen op z'n minst medeplichtig aan racisme door toe te laten dat de partij blijft bestaan en deel kan nemen aan verkiezingen.
Wij verschillen lichtelijk van mening : volgens mij is het cordon er gekomen omdat ze voor de splitsing van het land waren en nog zijn. En dat was ondenkbaar.
Oud 10 december 2015, 13:14   #73
Leica
Schepen

Standaard

Als onze maatschappij verder evolueert zoals ze nu aan het evolueren is, staat er voor het VB een mooie toekomst te wachten!
Leica is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2015, 01:40   #74
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Is het Vlaams Belang ten dode op geschreven?
Bijlange niet!
Als ik zie hoe het er in Frankrijk momenteel aan toe gaat, denk ik niet dat het VB ten dode opgeschreven is. Ik denk dat we gerust de lijn kunnen doortrekken naar ons land. Ook hier hebben heel wat mensen hun buik vol van de opengrenzen politiek.
Eénmaal de gebakken lucht van BDW helemaal doorprikt is, staat er het VB nog een mooie toekomst te wachten.
Zolang het VB niet de volstrekte meerderheid haalt zal het cordon sanitaire ervoor zorgen dat het uitgesloten blijft van de macht. Dat is politieke discriminatie, maar voor dat soort discriminatie hebben de "democraten" elkaar nu eenmaal toestemming gegeven.

Face it. Marie Le Pen zal geen volstrekte meerderheid halen, en de N-VA behaalde ook niet meer dan dan een dikke 30%. Welk eigen programmapunt heeft de N-VA dankzij die score kunnen doordrukken?

Misschien zat dat erin als �*lle Vlaams-nationalisten aan hetzelfde zeel hadden getrokken, maar De Wever koos voor......juist.
Het resultaat zal zijn dat zijn partij de eerste en de laatste keer 30% van de stemmen behaalde, en de VU achterna gaat.

Het VB zal pas een kans krijgen als er opstand komt in héél Europa. En daar zijn nog een aantal serieuze terroristische aanslagen voor nodig.
Oud 11 december 2015, 01:49   #75
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar Bekijk bericht
Wij verschillen lichtelijk van mening : volgens mij is het cordon er gekomen omdat ze voor de splitsing van het land waren en nog zijn. En dat was ondenkbaar.
Wat denk je dat graaf de betune hiermee bedoelde:

Citaat:
Voor alle duidelijkheid, het cordon sanitair tegen het VB is er gekomen niet omwille om het zogezegde racistische karakter van de partij maar omwille van het bedreigend hoog aantal stemmen die ze verkiezing na verkiezing begonnen binnen te rijven. Het establishment(koningshuis op kop) , en de linkse en traditio partijen zagen hun als een bedreiging voor hun macht en verworvenheden
De republiek Vlaanderen kan een koningshuis missen als kiespijn. De linkse partijen zitten nu ook al in de oppositie, en de andere traditionele partijen bekoren nog nauwelijks meer dan 15% van de stemmen.
Oud 11 december 2015, 06:55   #76
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Is het Vlaams Belang ten dode op geschreven?
Bijlange niet!
Als ik zie hoe het er in Frankrijk momenteel aan toe gaat, denk ik niet dat het VB ten dode opgeschreven is. Ik denk dat we gerust de lijn kunnen doortrekken naar ons land. Ook hier hebben heel wat mensen hun buik vol van de opengrenzen politiek.
Eénmaal de gebakken lucht van BDW helemaal doorprikt is, staat er het VB nog een mooie toekomst te wachten.
Laat ons eerlijk wezen en verklaren dat de partij buiten wat lawaai maken in de marge niets meer voorstelt.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2015, 07:03   #77
Leica
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Laat ons eerlijk wezen en verklaren dat de partij buiten wat lawaai maken in de marge niets meer voorstelt.
Nog een geluk dat ze lawaai maken of de trado's haalden nog veel meer domme toeren uit. We zouden er trouwens ook niet van op de hoogte zijn welke domme toeren ze uit halen. Het VB maakt dit tenminste openbaar.
Mocht het cordon sanitair er niet zijn, zouden ze niet moeten roepen in de marge.
Leica is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2015, 07:18   #78
Sukkelaar

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Je beschikt natuurlijk niet over informatie van binnen de partij maar het is wel zo dat er spontaan nieuwe leden bijkomen. Met spontaan bedoel ik personen die niet aangebracht worden door leden maar die zich persoonlijk inschrijven. Als die mensen dan door de plaatselijke partijleden bezocht worden om naar hun motivatie te vragen gaat het vooral omwille van de massa vreemdelingen die zich in Vlaanderen komen vestigen. Het VB stelt dus wel degelijk iets voor.
Oud 11 december 2015, 16:32   #79
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Was dat cordon er niet geweest, had het er helemaal anders uit gezien voor deze partij! Dat weet je maar al te goed!
Inderdaad dan had het VB nu al niet meer bestaan.
De VB- mandatarissen (die er nog overschieten tenminste) mogen hun beide pollekes kussen dat dat het cordon er ooit is gekomen.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2015, 16:36   #80
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
ze hebben er schrik van
�* mourir de rire
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be