Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 april 2008, 09:15   #61
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de Vexille Bekijk bericht
De Gucht heeft bitter weinig kaas gegeten van diplomatie... Zoveel is wel duidelijk. Los van het feit of zijn observaties kloppen of niet, is hij hier tekeer gegaan als een olifant in een porseleinwinkel. (is trouwens niet de eerste keer voor onze "Betweter uit Berlare") En met zo'n houding en lompigheid kom je misschien nog weg in de derde wereld, maar ik hou m'n hart vast als hij dat spelletje zou beginnen spelen tijdens een topoverleg waar wél economische en politieke belangen mee gemoeid zijn. (een Europese top, Nato-overleg... enfin, you name it)

Het hollandse arrogante mannetje was duidelijk gecast als pispaal... en Degucht heeft hem dan ook goed op zijn plaats gezet. Bravo... maar in diplomatieke middens koop je daar niks voor. Integendeel: er is gelijk hebben en gelijk krijgen en dat zijn twee fundamenteel verschillende zaken. (jammergenoeg moet ik het hollands griezeltje op dit punt wel gelijk geven) Oftewel een mooie illustratie van hoe Degucht bij "jan-met-de-pet" wel enige sympathie kan opwekken als pittig debater, maar hoe hij afgaat als een gieter als hij dezelfde techniek gebruikt in een diplomatiek overleg.

May god help us all, als hij op die manier Bush, de Saoudi's of Sharon de levieten eens wil gaan lezen.

Noem een politieker die insitu een 'ongezouten' mening op tafel kan gooien, en daarbij meestal zijn woorden niet moet terugtrekken...

Volgens mij is hij momenteel het enige genie in de regering. Moesten alle andere partijen even verstandige kandidaten hebben, zou ik nog enigerwijs wat meer respect kunnen opbrengen voor het Belgische bestuursniveau. Het type parlementairen die zich schuilen achter het zinnetje, onze voorzitter zal een uitspraak doen hebben we al genoeg vind ik...

Dus uw uitspraak lijkt mij nogal ongestoffeerd en een beetje partijgeinspireerd ipv objectief.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2008, 09:20   #62
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Ik vind dat Karel Degucht nog vrij diplomatisch was!
Hij heeft ze daar niet eens uitgescholden voor mestkevers.
Oud 25 april 2008, 11:45   #63
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Eigenlijk mag iemand die zijn mond niet kan opendoen zonder te vloeken en te beledigen die funktie toch niet uitoefenen.

En dan het liegen, dat is werkelijk de overtreffende trap. Met die Nederlandse premier toen, hij had dat allemaal niet gezegd. Totdat de journalist dat bandje liet beluisteren, Karel is een stinkende leugenaar.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2008, 11:51   #64
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Eigenlijk mag iemand die zijn mond niet kan opendoen zonder te vloeken en te beledigen die funktie toch niet uitoefenen.

En dan het liegen, dat is werkelijk de overtreffende trap. Met die Nederlandse premier toen, hij had dat allemaal niet gezegd. Totdat de journalist dat bandje liet beluisteren, Karel is een stinkende leugenaar.
ik vind dat uw taalgebruik meer getuigt van het lage niveau, dan wat ik ooit uit de mond van Karel gehoord heb, tenzij ze natuurlijk alleen maar gekuiste of gecensureerde woorden laten horen op TV en radio?
En je zit daar te lullen over zijn stijfburgerlijk harrypotter zinnetje, zelfs de nederlanders lachen zich een kriek met die uitspraak, tenzij balkenende zelf

is dat niet die gast die al de excuses van een ganse natie aanbood alvoor hij dat kluchfilmpje over de islam uitkwam ?

Laatst gewijzigd door brother paul : 25 april 2008 om 11:52.
Oud 25 april 2008, 12:03   #65
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
ik vind dat uw taalgebruik meer getuigt van het lage niveau, dan wat ik ooit uit de mond van Karel gehoord heb, tenzij ze natuurlijk alleen maar gekuiste of gecensureerde woorden laten horen op TV en radio?
En je zit daar te lullen over zijn stijfburgerlijk harrypotter zinnetje, zelfs de nederlanders lachen zich een kriek met die uitspraak, tenzij balkenende zelf

is dat niet die gast die al de excuses van een ganse natie aanbood alvoor hij dat kluchfilmpje over de islam uitkwam ?
Ja, dat was het, de mensen die door Karel de Leugenaar geschoffeerd worden, die zijn schuldig.

Uw taalgebruik getuigd van uw slavenmentaliteit.

Verschaeve
Oud 25 april 2008, 12:12   #66
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doornroosje Bekijk bericht
Waarom zou hij zich niet mogen moeien,er gaat 20miljoen euro naar Congo.
Mag hij dan niet vragen,dat er met Belgisch belastinggeld gebeurd?
Inderdaad. Corrupte boel daar in Kabila-land. De Gucht heeft gelijk.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2008, 12:35   #67
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Als je zoals De Gucht je eigen foute uitspraken in een ander zijn schoenen probeert te schuiven dmv van leugens ben je een gore achterbakse smeerlap.
Het laagste van het laagste.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2008, 12:38   #68
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, dat was het, de mensen die door Karel de Leugenaar geschoffeerd worden, die zijn schuldig.

Uw taalgebruik getuigd van uw slavenmentaliteit.
ben je nu geen dingen aan het verwarren.
Ik vind Karel gewoon goed, lekker geniaal uit de hoek komen tijdens debatten. En lekker hard brainstormen als het moet.

waar jij die slavenmentaliteit nu ziet ? IK vind dat Karel rustig eens het debat met Kabilla mag aangaan. En trouwens die journalisten die staan te bleiten dat we ons opportuniteiten laten wegkapen door China ?

Zouden de Belgen zich niet gewoon moeten bezighouden met wat ze zich mogen bemoeien: we doen investeringen in Zaire en de rijkdommen worden in een WIN-WIN relatie gexploiteerd. Wat goed is voor Zaire zal wel op termijn terechtkomen op de boterham van de eenvoudige mens.

Neem nu de 'bioolieplantage' voorbeeld: Wie houdt u tegen om 100.000 hectares te gaan beplanten. Om de mensen daar deftig tewerktestellen ? Om mensen daar eerlijk te betalen, te huisvesten en hospitalen te bouwen binnen uw zone ? Wie houdt er u tegen om binnen een zone het belgisch modelmaatschappijtje te maken, zodat iedereen ziet dat het inderdaad beter kan ?? En mensen die werken hebben geen tijd voor dat getrouwtrek of een regering nu goed is of niet ? Je moet maar geen geld geven aan die zakken.
Geef de dingen rechtstreeks aan de mensen en trek u die kabilla niet aan.

Hij zal welzijn belasting verdienen op de mensenhun inkomen, op de olie export etc En als de mensen het beter hebben, denk je dan niet dat automatisch de mogelijkheden van wegenbouw etc gaan stijgen ?
Oud 25 april 2008, 12:44   #69
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ben je nu geen dingen aan het verwarren.
Ik vind Karel gewoon goed, lekker geniaal uit de hoek komen tijdens debatten. En lekker hard brainstormen als het moet.
We verschillen dus van mening over Karel.

Ik vind hem een arrogante blaaskaak die teveel liegt naar mijn smaak.

Dat hij mensen uitscheld, dat is gewoon het boertige dat bovenkomt in Karel, maar hij zou er zo niet mogen over liegen als een klein kind.

Verschaeve
Oud 25 april 2008, 12:48   #70
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:

Dat hij mensen uitscheld, dat is gewoon het boertige dat bovenkomt in Karel, maar hij zou er zo niet mogen over liegen als een klein kind.
Karel Degucht als officieel hoofd van de DIPLOMATIE ...

op zich is dat toch al een complete belgenmop hé, surreëel

iemand die Karel Degucht en diplomatie in één zin gebruikt en niet in een lachkramp schiet, wel, daar heb ik respekt voor, die verdient een oskar.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2008, 23:16   #71
L. J. Brutus
Minister-President

L. J. Brutus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Karel Degucht als officieel hoofd van de DIPLOMATIE ...

op zich is dat toch al een complete belgenmop hé, surreëel

iemand die Karel Degucht en diplomatie in één zin gebruikt en niet in een lachkramp schiet, wel, daar heb ik respekt voor, die verdient een oskar.
Om eerlijk te zijn lach ik daar niet mee, nee.
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley
L. J. Brutus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2008, 08:24   #72
luc broes

Standaard

Citaat:

Kom, kom, niet overdrijven hé!
Hij heeft ze ginder toch niet uitgescholden voor mestkevers!
Oud 26 april 2008, 09:19   #73
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het beschimpen van Nederlandse politici lijkt de favoriete bezigheid van Belgische politici. De Gucht was niet de eerste noch de enigste die dat doet. We hebben ook al Van den Bossche gehad. En dan zijn er ook nog die veel verder gaan, die zelfs het gehele Nederlandse volk minachten. Van Brempt die toespelingen maakt over de gierige aard van de 'Ollander'. De Gucht zelf, die roept dat Hollanders ongezellige mensen zijn.

Dat vind jij maar allemaal kunnen? Is dat normaal gedrag voor jullie Belgen? Hebben Nederlandse politici zich ooit minachtend over Belgie uitgelaten, en is dit dan de wraak?
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2008, 09:32   #74
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zouden de Belgen zich niet gewoon moeten bezighouden met wat ze zich mogen bemoeien: we doen investeringen in Zaire en de rijkdommen worden in een WIN-WIN relatie gexploiteerd. Wat goed is voor Zaire zal wel op termijn terechtkomen op de boterham van de eenvoudige mens.
Mag Nederland zich als één van de grootste investeerders in Belgie, zich ook bemoeien met de politieke situatie aldaar? Hoe zouden de Belgen daar op reageren, als de 'ex-bezetter' hun even de les komt lezen? Op de huidige situatie in Belgie zijn ook een hoop op- en aanmerkingen mogelijk. De Nederlandse kritiek is hartstikke welkom, of niet?
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be