![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Hoe verklaar je dan dat mensen die hiertegen protesteren door de linkse media onmiddellijk in het verdomhoekje worden geplaatst?
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die media zijn helemaal niet links. Dat is de grote misvatting. Die media zijn voor het groot kapitaal, die goedkope arbeidskrachten, die ons sociaal stelsel ondermijnen, altijd zien zitten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Vreemd dan dat de PVDA zo goede maatjes is met een van de rijkste families van Belgie, het koningshuis.
![]() |
#66 |
Europees Commissaris
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alle begrip voor de vreselijke toestand in Syrië, maar wie is daar verantwoordelijk voor? Wie stuurde wapens naar Syrische terroristen? Wie viel Irak binnen onder het mom van "massavernietigingswapens"?
Europese burgers zijn daar nietg verantwoordelijk voor, en het is gewoon een feit dat die Syriërs heel goed weten dat het "now or never" is. Volgens de internationale wetgeving hebben ze nu de kans om asiel aan te vragen in een rijk land, wat ze dan ook massaal doen. Doet mij een beetje denken aan Cambodia, waar ik enkele jaren geleden was. Ik was in een streek met erg veel mijnen, en talloze NGO's en de VN gaven geld om die mijnen te ontruimen, dit was dan ook veruit de grootste (en enige) werkgever) in deze streek. Het hoeft geen betoog dat de ontmijning tergend langzaam verliep, en er deden verhalen de ronde dat er nieuwe mijnen gelegd werden, gewoon om de ontmijningsindustrie draaiende te houden. Dat Polen Pools wil blijven, en geen multicul wil worden zoals in West-Europa, is volgens mij hun goed recht. Polen heeft nooit een land gekoloniseerd (behalve Oekraïne misschien), dus heeft het ook geen verplichtingen zoals wij Belgen. Overigens, het is allemaal geblaat, geen enkele Syriër wil zich in Polen vestigen, iedereen wil naar de meest welvarende landen zoals Duitsland, Zweden, etc. Laatst gewijzigd door tomm : 28 december 2015 om 23:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alleen willen ze met zoveel mogelijk naar Duitsland, naar Zweden, naar het VK. Daar gaat dus uw naïeve veronderstelling. Deze mensen zijn niet op de vlucht, maar zoeken naar landen met een heel ruim uitgebouwde SZ waar ze maximaal van kunnen profiteren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat is trouwens "vast verblijven"? In ons dorp woont er een Pools gezin. Enkel de vrouw weet zich min of meer in het Nederlands uit te drukken. De kinderen lopen school en kunnen goed Nederlands. Alleen gaan ze bij iedere vakantie met z'n allen naar Polen en heeft ze ook al aangegeven dat ze hier uiteindelijk niet zullen blijven. Ongetwijfeld zullen er wel Polen zijn voor wie het door allerlei omstandigheden uiteindelijk niet meer mogelijk is terug te keren, maar het is en blijft voor de Polen heel interessant uiteindelijk toch terug te keren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jaja, onze Scandinavische landen, met hun vrijgevochten moraal - of beter: het ontbreken van iedere moraal - kennen de hoogste zelfmoordcijfers. Van verwoeste levens gesproken...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In een van de laatste nummers van Solidair werd nochtans een open-grenzen-politiek verdedigd. Staat de PvdA en het grootkapitaal dan tegenwoordig op dezelfde lijn?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() "Wij, Belgen..." Ik heb als iemand met een Belgische IK geen enkele verantwoordelijkheid tegenover de voormalige Belgische kolonie en diens bevolking. Geen enkele.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben geen pvda'er net omdat ik het op zulke cruciale punten met hen oneens ben. Maar ik zou toch graag eens een verwijzing zien naar dat artikel?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus niet verwonderd zijn dat Brussel en omstreken nu massaal veel Congolezen telt, logisch gevolg van de kolonisatie. Wat betreft de "Maroks", ook dat was een bewuste keuze van de toenmalige regering, waar we de gevolgen van moeten dragen. Het is heus niet zo dat de "moren" België binnenvielen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Welke gevolgen zouden we dan wel "moeten" dragen? België heeft geen enkele Marokkaan naar hier gehaald om amok te maken, hoor.
|
![]() |
![]() |