![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | ||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() Voor een staatszender is het echter wel bedenkelijk om op dat vlak in gebreke te blijven. Misschien hebben ze gewoon een weerspiegeling gemaakt van het politiek kleurpaletje van hun raad van bestuur? k Heb gisteren de VRT-test ook eens ondergaan. Bij mij, als Vivanter, gaf dat Agalev op 1 en ook VLD weer zeer hoog. Op 1 of andere manier scoren bij mij die 2 altijd hoog, ook bij andere tests had ik dat al, soms in omgekeerde volgorde. Naar t schijnt scoorde Agalev over t algemeen hoger in de VRT-test dan in hun peiling. Het gevaar is inderdaad dat mensen door selectief stemadvies (dus zonder alle partijen te betrekken) oogkleppen ontwikkelen en zich nog meer op traditionele partijen richten. Misschien ook wel de bedoeling van de VRT. Onze staatszender laat zich op deze manier weer kennen van zijn "stichtelijke" kant. Het heeft veel weg van "begeleiding tot in het stemhokje" waarbij men de mensen bij het uitleggen van "hoe moet ik stemmen" ook al ineens naar het juiste bolletje loodst. Ik zou hoedanook gezonde reserves houden tegenover elke vorm van stemadvies. We hebben immers ook geen zicht op de gewichten en de parametrage van die speeltjes. Mogelijke oplossing is misschien dat zoveel mogelijk Vivanters de VRT-stemtest zelf gaan doen en dat we dan concluderen op basis van alle resulterende profielen welk profiel hoogstwaarschijnlijk compatibel is met het onze ![]() Andere oplossing is dat we gewoon superveel reclame maken voor het stemadvies van politicsinfo ![]()
![]() |
#62 |
Burgemeester
|
![]() Hoewel... hoe Vivantisch ik het ook invulde bij politicsinfo, ik kreeg steeds Vivant pas na het trio Spirit, VLD & Agalev voorgeschoteld.
Stemadvies... te nemen voor wat het waard is dus... ![]()
#63 |
Burgemeester
|
![]() Hoewel... hoe Vivantisch ik het ook invulde bij politicsinfo, ik kreeg steeds Vivant pas na het trio Spirit, VLD & Agalev voorgeschoteld.
Stemadvies... te nemen voor wat het waard is dus... ![]()
#64 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#65 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Thomas
![]() |
#66 |
Burger
|
![]() Vivant heeft haar plaats in het politiek debat, net zoals Veilig Blauw en het Liberaal Appel dit krijgen, want die laatste twee hebben nog nooit stemmen gehaald, dus zijn ze zeker niet meer dan Vivant. Van de kleintjes is het diegene waar ik het meeste sympathie voor heb.
|
![]() |
![]() |
#67 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
#68 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Vivant is de enige partij die een TOTAAL andere sociale zekerheid voorstelt. Dan zou je toch verwachten dat juist zij, onafgezien hoe groot ze zijn, worden betrokken in dit debat? Kijk, of Vivant z'n model nu uitvoerbaar is of niet, daar gaat het mij niet om. Ik weet het ook niet zeker. Waar het mij om gaat is dat ik wél zeker weet dat ons huidig pensioenstelsel onbetaalbaar(lees: onuitvoerbaar) wordt. En toch doen de tradionele partijen er alles aan om het volk ervan te overtuigen dat er niets te vrezen valt. En volgens mij is het d�*�*rom dat ze weigeren met Vivant in debat te gaan. Geen enkele van de tradionele partijen heeft een antwoord op de pensioenproblematiek. Geen enkele partij heeft een antwoord op de toekomstige onvermijdelijke problemen om de sociale zekerheid te financieren. En aangezien zij in verkiezingstijd de kiezer zo graag doen geloven dat ze voor �*lles een oplossing hebben, worden ze op televisie liever niet geconfronteerd met problemen waar ze géén oplossing voor hebben.
![]() |
#69 |
Minister-President
|
![]() De vrt neemt de moeite niet om dat systeem van vivant uit te leggen. Zo een klein partijtje dat de sociale zekerheid helemaal wilt veranderen: daar lachen ze mee op de vrt.
T.H.
#70 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#71 |
|
![]() Vivant maakt het dan ook nodeloos ingewikkeld. Je kan dat systeem ook in 10 lijnen uitleggen. Maar dan komen de zwakheden teveel naarbuiten I guess...
#72 |
Minister-President
|
![]() ![]()
#73 |
Banneling
|
![]() waarom niet vivant?
|
![]() |
![]() |
#74 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#75 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Wat dan te zeggen van een minister die de ganse bevolking bedriegt met een zilverfonds? De Staat die zichzelf een papier uitschrijft dat het zichzelf in jaar X een som geld gaat uitbetalen die het nu al opsoupeert. Het gaat hier om 1 grote zwakheid die verkocht wordt als een troef. Dat is veel erger, dat is georchestreerde volksverlakkerij.
![]() |
#76 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
De verkleutering van de politiek op onze staatszender loopt de laatste tijd soms de spuigaten uit. Politici werken zich eerst uit de naad om een goed programma te assembleren, en vervolgens wordt er dan overheen gegaan met een simplistische "doe de stemtest". Je krijgt er bij wijze van spreken stemadvies uit de automaat. Met mogelijke manipulatie op de koop toe. Na het invullen van enkele stellinkjes krijg je een soort ticketje met de partij op wie je best kan stemmen. Vergelijkbaar met fastfood: je eet niet meer bewust, welnu, zo stem je ook niet meer echt bewust. Wij overtuigden op onze campagnetochten jongeren, die eerst voor Spirit wilden stemmen omdat de stemtest het hen zo had verteld. Je staat er soms van te kijken welke impact de media hebben.
![]() |
#77 | ||
|
![]() Citaat:
Met andere woorden: Roland heeft dringend beter marketingpersoneel nodig voor Vivant.
![]() |
#78 | |||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Dat marketing het toverwoord is, kan inderdaad blijken als VandeLanotte nog kan winnen met zijn simplistisch, maar bedrieglijk verhaaltje over het Zilverfonds. Wel, ge moet dat dan maar eens tegen Roland gaan vertellen. Voel u vooral geroepen om het beter te doen, voil�*.