![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
CD&V N-VA Enkel sympathisanten van CD&V en N-VA, die bovendien lid zijn van de gebruikersgroep 'CD&V N-VA' kunnen in dit onderdeel reageren. Je kan jezelf als groepslid voordragen via je control panel. |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Zoek je aandacht? ![]() En ik denk dat de CD&V op dit ogenblik Vlaams genoeg is. Maar Verhofstadt moet het gaan doen. Hij moet nu met BHV duidelijk maken waar het op staat. Hij is toch premier voor iets. |
|
![]() |
![]() |
#62 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#63 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Als Verhofstadt hierin faalt, dan pas zal het Blok stemmen winnen. En natuurlijk moet ook na dit dossier de vlaamse koers gevolgd worden. |
|
![]() |
![]() |
#64 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#65 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Na dit dossier moet er inderdaat een vlaamse (alvast een vlaamsere) koers aangehouden worden, dan komen we er wel. Maar dan mogen we elkaar niet meer in de haren gaan zitten en op elkaar gaan kafferen. Maar met elkaar debatteren, praten en een oplossing zoeken die Vlaanderen ten goede komt en niet "enkelingen". Wij mogen ook niet meer openlijk op elkaars kap gaan zitten en gaan zeggen die partij zou beter dat..... en die persoon beter dat..... Want dat zijn de kiezers ook erg beu aan het worden. Dat de partijën op elkaars kap gaan zitten en de schuld in elkaars schoenen proberen schuiven!!!! |
|
![]() |
![]() |
#66 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Ik denk dat er dringend nood is om eens een duidelijk debat te voeren omtrent integratie en immigratie. Wat ik helemaal niet versta is dat je geregeld op tv toestanden ziet met politieke vluchtelingen die uit België moeten, terwijl economische vluchtelingen of gezinsherenigingen wel toegelaten zijn. Ik ben helemaal niet voor een migratiestop maar vind het schandalig dat bvb. politieke vluchtelingen uit Iran hier niet toegelaten worden terwijl er zo veel schijnhuwelijken zijn. |
|
![]() |
![]() |
#67 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#68 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#69 |
|
![]() De CD&V is enkel Vlaams als het hun goed uitkomt en voor de rest blijven het lakeien van het Belgisch etablishment, voorbeelden genoeg!
De sp.a is de loopjongen van de PS omdat ze zo in Vlaanderen tegen de wil van de meerderheid van de bevolking aan de macht kan blijven. En de VLD is gemuilkorfd door de machtgeile Verhofstadt. Wat velen nog niet snappen is dat Vlaanderen nooit haar democratische rechten zal krijgen in een Belgische context! Wie denkt dat wallonië ooit grote kuis zal houden in haar mistoestanden, die ijlt! Het profitariaat is constitutioneel ingebakken in Wallonië door de PS! |
![]() |
![]() |
#70 | ||
Partijlid
|
![]() Citaat:
Het is de premier die er zou moeten voor zorgen, en op dat vlak vindt ik Verhofstadt voor 200% een mislukkeling. Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
#71 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Links en Vlaams Laatst gewijzigd door De rechtvaardige rechter : 24 januari 2005 om 18:11. |
|
![]() |
![]() |
#72 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat het CS op zijn einde loopt weet iedereen. bij de weg, ik zou ook nooit stemmen op het VB of GROEN! Laatst gewijzigd door giserke : 24 januari 2005 om 18:16. |
|
![]() |
![]() |
#73 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Links en Vlaams Laatst gewijzigd door De rechtvaardige rechter : 24 januari 2005 om 22:20. |
|
![]() |
![]() |
#74 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Dat hij lid is van SP.A is natuurlijk heel relevant hé. Maar als je werkelijk denk dat Vlaams Belang kiezers enkel geven om het Vlaamse karakter kan ik je verzekeren dat je er sterk naast zit. Hun grootste stemmentrekkers zijn vreemdelingenkwesties en veiligheid, en dat is net waar de regering ook in te kort schiet. Er is nooit een duidelijk beleid gepland omtrent deze zaken, nu, wanneer het eigenlijk als 5 na 12 is, beginnen ze heel traag te reageren. |
|
![]() |
![]() |
#75 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#76 |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Als je eens zou willen weten hoe Vlaams de CD&V is? Bij de regeringsvormen schreeuwden de Blokkers hier het kot bijeen over de CD&V-ministers. Die Vervotte, een handpop van het oerbelgicistische ACW, mocht minister worden! CD&V beloog zijn kiezers, N-VA verkocht zijn ziel... (been here, done that.)
Na amper enkele maanden regeren heeft diezelfde Vervotte zich geopenbaard als de meest Vlaamsgezinde minister van van hele regering na Bourgeois. Openlijk de splitsingsplannen steunen van de Vlaamse ziekenhuizen, het Everberg-akkoord opzeggen wanneer madame Onkelinckx een jeugdsanctiewet op Waalse maat schreef en pleiten voor een apart Vlaams jeugdrecht, ook al blaatten de VLD-trienen Moerman en Ceyssens hun federale collega's na... Wie durft dit te ontkennen? Wie durft hier de nodige lessen uit te trekken? |
![]() |
![]() |
#77 | |
|
![]() Citaat:
resultaat splitsingseis Vlaamse Ziekenhuizen: 0 resultaat Everberg-akkoord: 0 Het is natuurlijk gemakkelijk als je in de Vlaamse regering zit en op federaal niveau in de oppositie om met de vinger te wijzen naar de federale regering! Baat het niet dan schaadt het niet! |
|
![]() |
![]() |
#78 |
Banneling
|
![]() van verraad tot verraad....
Ik kan alleen maar concluderen dat het VB alleen maar uit is op electoraal winstbejag en postjes. Hoe veel het kartel ook de Vlaamse kar trekt, kan het VB geen bal schelen. Zelfs al splitsen we morgen BHV en de sociale zekerheid, ze zullen toch blijven het kartel beschuldigen, dat we zogezegd een prijs zouden betaald hebben. En gezien de sabotage die het VB in het BHV dossier heeft proberen brengen door een onmogelijk wetsvoorstel in december in te dienen, kan ik alleen maar verklaren dat het VB niks Vlaams is maar enkel extreem rechtse partij, die Vlaanderen misbruikt om zijn eigen walgelijk extreem rechts gedachtegoed uit te voeren. Het VB wist verdomme zeer goed met dat indienen van het wetsvoorstel, als maar 1 partij dit zou hebben meegestemd, er geen enkele mogelijkheid zou zijn om nog verdere communautaire zaken in de staatshervorming uit te voeren. Ik kan dit alleen maar bestempelen als saboteren van de Vlaamse belangen. Stel u voor, als het kartel er niet in zou slagen BHV en de socialenzekerheid te splitsen, dan nog kunt u dit niet in onze schoenen schuiven. CD&V/N-VA kan alleen maar het wetsvoorstel indienen, en proberen andere coalitiepartijen overhalen dit wetsvoorstel goed te keuren. Wanneer andere partijen zoals VLD-SPA-SPIRIT hun belofte niet zouden nakomen, is dit niet onze schuld. Ik moet zeggen, dat de CD&V tot nu toe altijd hun contract met de N-VA heeft nagekomen inzake de Vlaamse thema’s. Naar mijn mening zijn ze zelfs verder aan het gaan dan wat afgesproken was. De enige reden waarom Paars er een spelletje van aan het maken is, omdat ze een splitsing willen drijven tussen het kartel. Want ze weten verdomd goed dat dit onze sleutel is voor de volgende verkiezingen. En ik heb de indruk dat een groot gedeelte van de Vlaamse beweging dit ook begint door te hebben. |
![]() |
![]() |
#79 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door instromaniac : 28 januari 2005 om 10:56. |
|
![]() |
![]() |
#80 | |
Partijlid