![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Vreemdeling
|
![]() Mag ik iedereen pro of contra er via deze weg op wijzen dat het recht op wapenbezit grondwettelijk is in Belgie. Ieder Belg (zonder gerechtelijk verleden) heeft het grondwettelijk recht om wapens te bezitten.
Dat er zo veel illegale wapens in omloop zijn is te wijten aan de politiek, indien zij de grondwet zouden toepassen zouden de mensen ze legaal kopen en zou de staat er ook wat aan verdienen met zijn belastingen. Ook ik hoor als sportschutter niet graag spreken over zelfverdediging, maar geef toe? Wanneer kan de politie ingrijpen? Juist, na de feiten. Feiten die meestal voorkomen kunnen worden door wapenbezit (nog niet eens wapengebruik) Maak dus wat minder ruzie en respecteer de mening van andersdenkenden zodat uw mening ook gerespecteerd zou worden |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | ||
Vreemdeling
|
![]() If guns are outlawed,only the outlaws will have guns. En dat willen we toch niet?
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Vreemdeling
|
![]() Ik ben een meisje van 19 jaar. Ik zit in 2de kan HI en was er in eerste kan door met onderscheiding. Dit om te bewijzen dat ik niet dom ben. Ik heb zelf een revolver en ga regelmatig schieten. Het zijn niet allemaal zonderlingen die deze sport beoefenen. Het is een sport zoals een ander en zeker niet gevaarlijk. Wat is het gevaarlijkst: een zot met een wapen of een zot met een wagen? Inderdaad een zot met een wagen kan veel meer schade aanrichten. Kijk maar naar het nieuws. Elk weekend is er wel een zatlap die verongelukt. Er zijn echter weinig ongelukken met geregistreerde wapens. En ik kan u verzekeren dat ik de sport niet beoefen om later beter mensen te kunnen neerleggen! Probeer niet de professor uit te hangen als je er niets van kent en duidelijk geen kennis gemaakt hebt met de vele normale en vriendelijke sportschutters zoals mij![/quote]
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ToffeKnol schreef:
Citaat:
![]() Zelfs binnen de schietstand mag een schutters zich niet verplaatsen met een uitgepakt wapen. 8) En een wapenvergunning voor zelfverdediging wordt hoogst uitzonderlijk gegeven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Europees Commissaris
|
![]() patrickxxx schreef:
Mag ik iedereen pro of contra er via deze weg op wijzen dat het recht op wapenbezit grondwettelijk is in Belgie. Ieder Belg (zonder gerechtelijk verleden) heeft het grondwettelijk recht om wapens te bezitten ![]() Hewel, dit is een misser van formaat. Nergens staat dat in de grondwet van België. De enige natie waar deze grondwet bestaat, over wapenbezit, is in de VS. België heeft dat niet. Ikzelf ben reeds jaren sportschutter, en was tot voor enkele jaren arbiter tesamen met mijn echtgenote welke ook een fervente sportschutster was. Ik hoop maar dat het ingeschreven wordt in de Vlaams Grondwet. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
1°/ Toen CDS en AB daar zogezegd gingen oefenen binnen enkele minuten van de stand verwijdert werden (aldus uit het proces Van Noppen), er toen nog geen wettelijk verplichte registratie was. Als je de pretentie hebt om processen aan te halen moet je ze wel volgen en niet uit je nek kletsen wat de pers je heeft voorgekauwd. 2°/ De erkenning werd ingetrokken door de gouverneur op aanvraag van de burgemeester en niet van de procureur. 3°/ Sinds wanneer is internationale wapenhandel verboden??? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
De meeste moorden en zelfmoorden met vuurwapens gebeuren met vrij te verkrijgen jachtgeweren. Slechts heel uitzonderlijk hoort men over ongelukken met handvuurwapens zoals die in schietclubs gebruikt worden. Gaan fietsen is véél gevaarlijker. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Ik zal u trouwens nog eens iets zeggen hé manneke : er mag trouwens op geen enkele schietstand geschoten worden op menselijke silhouetten(KB 13-07-2000 Art. 3 10°).Als ge u nu misschien eens de moeite getroost om te laten zien dat ge zowel wetteksten als het groene boekje kunt lezen,gaat ge zien dat dit onderwerp toch geen spek voor uwe bek is en kunt ge misschien uwe boel oppakken en uw pastorale lezingen gaan geven op een forum van schooltv o.i.d.(die gasten kunt ge misschien imtimideren met uw woordkeuze - maar zoals we hier allemaal al kunnen lezen hebben getuigd dit niet van veel intellect) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Europees Commissaris
|
![]() We moeten geen wapen meer in de mond steken en afdrukken. Dank zij agalev bestaat er nu zo iets als Euthanasie.
Maakt niet zoveel rommel, maar heeft gewoon hetzelfde resultaat. Wanneer er zich iemand verhangt, vergiftigd of met zijn auto te pletter rijd, geen haan die er over kraait. Kijk maar in de Humo, (toch geen rechts blad), staat er een ganse reportage van iemand die zelfmoord heeft willen plegen met haar auto. Resultaat.... tegenligger (onschuldige) dood. Maar wanneer het gaat om vuurwapens, dan zijn de wereldverbeteraars en schrifgeleerden er als de kippen bij om moord en brand te schreeuwen over een SPORT waar ze genen bal van afweten. Maar we zullen ons gaan gedragen als hooligans. wanneer onze club den titel niet haalt..... tja dan wat auto 's kapot gooien, in de brievenbussen van de mensen plassen, enz.. enz.. Dan zal het Sportschieten mischien erkend worden als een volwaardige sport? In dit geval geef ik mijn vergunning in. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ooit was het anders en elke gemeente die zichzelf respecteerde had zijn eigen schietstand. Volgens mij is dat negatieve beeld gevormd door Amerikaanse films waarin om de haverklap iemand wordt neergeschoten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Een kartonnen silhouet is niet toegelaten op schietstanden maar ik begrijp eerlijk gezegd niet waarom: het is toch maar een stuk karton? Dan moet men ook maar al die vecht-videogames verbieden maar dat mag, die worden zelfs aangeprezen op TV. Wie schiet er nu op een windroos? Een doelkaart zal je bedoelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Hebt gij al weet van een voetbalclub die werd opgedoekt omdat de fans vandalenstreken uithaalden? Dat is het verschil. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |||
Burger
|
![]() Citaat:
Op 27 februari schreef ze: Citaat:
![]() |
![]() |
#75 | ||||
Burger
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#76 |
Vreemdeling
|
![]() inderdaad fietsen is gevaarlijker dan sportschieten,
ik heb voor mijn deur al twee zwaargewonde en een dode wielertoerist van de straat opgeraapt, hebt gij dat toen gelezen in de krant? ik niet |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ToffeKnol schreef:
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | ||||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
geen haar op mijn kop dat er aan denkt om mensen of andere levensvormen neer te knallen. Een windroos heeft een ruit-vorm. De doelkaarten die ik gezien en gebruikt heb zijn ROND. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() michr.oscoop schreef:
Citaat:
![]() Dat verklaart misschien waarom V72 zijn uitverkoren gesprekspartner is. |
|
![]() |