![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Vakbonden Het hoekje voor de vakverenigingen, leden en afgevaardigden. Maar ook voor hen die erbuiten staan en er iets over te vertellen hebben. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij u is precies alles typisch N-VA praat als het niet in uw kraamke past? Feit is dat de werkdruk bij de NMBS vergelijkbaar is met die in de privé. Wat ze in de privé op één dag doen, spreiden ze bij de NMBS uit over vijf dagen. Talrijke ex Fordwerkmensen zijn aan de slag bij de NMBS, vele techniekers, dier het bij Ford niet slecht hadden, zijn overgestapt naar de NMBS. ZE werden vrijwel onmiddellijk op de vingers getikt door hun collega's, als ze zo zouden doorwerken, dan hadden ze de overige 4 dagen van de week niets te doen. Zelf heb ik dat, bij mijn bezoeken aan de NMBS (onze firma werkt daar soms voor) kunnen vaststellen. De administratieve rompslomp die je moet doorlopen om iets te mogen doen binnen het NMBS patrimonium kan je je zelfs niet voorstellen. Het wordt helemaal een ramp als je iets moet doen in samenwerking met het NMBS personeel. Ik heb veel tijd doorgebracht bij Ford Genk naar aanloop van nieuwe modellen en ombouw naar facelifts, Ik heb redelijk wat tijd doorgebracht bij de NMBS bij het maken van aanpassingen, installeren van computers, .... ik kan de vergelijking dus perfect maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
gij zijt al meegereden met een machinist vooraan, ge hebt al om drie uur s'nachts gaan treinen koppelen, gij zijt al met onderhoudswerken aan het spoor meegeweest en uw deel gedaan, gij hebt al in de werkplaats van het onderhoud van de treinen geweest en uw deel gedaan, niet dus en gelieve geen oordeel te vellen over een ander zijn job dan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Administratieve rompslomp is iets wat de bazen willen, niet het werkvolk.
Laatst gewijzigd door Patrick M. : 6 maart 2016 om 11:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet om drie uur 's nachts, maar de rest wel. Hoe wil je anders iets aanpassen in een bedrijf als je niet weet hoe het werkt? Net dat is een groot deel van mijn job. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Maar de bazen mogen werken volgens het boekje maar dan moet je niet reclameren over de administratieve rompslomp.
Want je moet altijd werken volgens het boekje. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het productieproces bestuderen vooraleer er aanpassingen gedaan kunnen worden. Ik loop dan een tijdje mee met de onderhoudstechniekers. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() reservespeler, dan kom je maar eens een week meelopen bij mij als ik een werkweek heb van 7 nachten op een rij.
Je gaat het nog geen 3 nachten volhouden. Er is eens een baas van de machinisten geweest waar ik werk die ook eens zeven nachten ging meelopen bij de machinisten die zeven nachten op rij doen, de baas heeft het juist 1 nacht volgehouden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Banneling
|
![]() dan ebt dan veel geluk dat ge niet met mij te doen had, een grote voorhamer zou kennis gemaakt hebben met uw teen, als er een soort is die ik niet kan uitstaan is het wel uw ras.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
|
![]() De beste voetbaltrainers vind je doorgaans ook aan de toog.
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zondagavond beginnen, zaterdagmorgen 3 uur langer werken na een maand of twee de eerste dagen vrij om dan er weer een maand of twee tegenaan te gaan (deze periodes duurden meestal maximaal een half jaar). Mij moet je geen muilen leren trekken hoor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bang voor verandering? bang voor verbetering? Bang voor modernisering? Laat me raden, u werkt voor het spoor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heel, heel dikwijls moeten wij aanpassingen doen voor iets nieuws (meestal in de nacht en in het weekend), terwijl het oude (voorlopig) ook nog moet werken. Zo'n aanpassingen vergt altijd studiewerk op de werkvloer. Daar kan je nu eenmaal niet buiten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() reservespeler, dan moet je de werkvloer bij de NMBS ook eerst betreden en eens 7 nachten op rij met mij meekomen voordat je commentaar hebt.
Nog zo een mooi spreekwoord, de beste stuurlui... |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De bazen wilden het boekje aanpassen, ze waren net begonnen en daar steeg de rook van autobanden en van de barbecue reeds naar de hemel.
|
![]() |
![]() |