Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 februari 2016, 17:07   #61
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Wij zitten in het begin vd ergste naoorlogse crisis waar werk steeds zeldzamer wordt.
U gaat ervan uit dat iedereen ander werk kan aannemen. De realiteit spreekt dat tegen!
U moet ook de gevolgen afwegen : uw werkloosheidsuitkering wordt berekend op uw laatste loon. Ik ben er zeker van dat U dat mee zult opnemen in uw overweging om elders aan de slag te gaan (tegenwoordig is dat meestal zeer tijdelijk!!). Zo een beslissing kan zeer verregaande gevolgen hebben : een swt-er kan zo tot 100.000 Euro minder pensioen trekken door te gaan werken (zelfs zeer kort)!

Bent u statutair? Wist U dat een alleenstaande werkloze ca. 972 euro per maand krijgt waar hij of zij alles van moet betalen + kosten moet maken om te solliciteren. Niks aan sociale voordelen want dat is voorbehouden voor de leefloners en niet voor de werklozen. Armoede troef dus en daar kiezen mensen echt niet zelf voor.
Dat is wel het minimum bedrag en zonder anciënniteitstoeslag.

Het maximum ligt merkelijk hoger en alzeker met ancienniteit.

https://www.abvv.be/web/guest/werklo...ag-uitkeringen

.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 24 februari 2016 om 17:14.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2016, 17:11   #62
coro
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Ik neem aan dat uw kinderen uit een warm en beschermd nest kwamen en dat ze aangemoedigd werden om te leren, te lezen en kennis op te doen.
Niet elk kind heeft dat voorrecht.
Meer wens ik hier niet op te zeggen!!
Gelukkig....spaar ons daar van aub!
coro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2016, 17:13   #63
coro
Parlementslid

Standaard

Citaat:
U zegt dat U geen ambtenaar zijt.
Mijn vraag ; bent U statutair of contractueel?
Bijkomende aandoening Demonen??? Alzheimer?

Kenmerk.....bijzonder lastig om zaken te onthouden.

Laat je dat bij je volgende doktersbezoek eens nakijken!
coro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2016, 17:55   #64
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik neem aan dat uw kinderen uit een warm en beschermd nest kwamen en dat ze aangemoedigd werden om te leren, te lezen en kennis op te doen.
Juist.

Citaat:
Weet ik. Toch zijn er die niettegenstaande de moed opbrengen om te studeren. Studies die ze dan nog dikwijls moeten betalen met jobkes allerhande tussen door.
Citaat:
Ik weet ook wel dat vooral in het verleden niet iedereen dezelfde mogelijkheden kreeg. Maar het is toch al jaren zo dat in België er een leerplicht is tot 18 jaar.
En ja er zijn mensen die pech hebben in het leven. Maar als ik rond mij kijk en zie welke mensen die cursussen volgen zie ik daar toch niet te veel mensen bij die echt geen mogelijkheden kregen.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2016, 18:24   #65
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Juist.

Weet ik. Toch zijn er die niettegenstaande de moed opbrengen om te studeren. Studies die ze dan nog dikwijls moeten betalen met jobkes allerhande tussen door.

Ik weet ook wel dat vooral in het verleden niet iedereen dezelfde mogelijkheden kreeg. Maar het is toch al jaren zo dat in België er een leerplicht is tot 18 jaar.
En ja er zijn mensen die pech hebben in het leven. Maar als ik rond mij kijk en zie welke mensen die cursussen volgen zie ik daar toch niet te veel mensen bij die echt geen mogelijkheden kregen.
Er zijn er ook veel, die wel willen, maar niet over de intelligentie van een andere beschikken en te hoog mikken. Die dan niet behoorlijk opgevangen en gestuurd worden, door ouders, bevoegde instanties en scholen krijgen geen 2de kans.

De eerste vereiste is erachter komen waar iemand zijn interesses liggen en daarop verder bouwen.

Iemand die graag aan auto's sleutelt, moet je niet trachten op te leiden tot handelsingenieur of historicus.

Hetzelfde voor iemand wiens interesse niet in IT ligt, omdat er beter verdient word, toch trachten ze daar in te pushen.

Interesse wekt nieuwsgierigheid en wek je die op ben je ver genoeg.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2016, 20:35   #66
Paddenstoel
Provinciaal Statenlid

Standaard

Freelancen is het nieuwe werken en de oplossing voor zowel werkpaard als tamzak.
Iedereen werkt naargelang nood aan inkomen/materieel welzijn/ tijd en het gewenste evenwicht werk en privé en kan werken naargelang mogelijkheden of capaciteiten.
Zo is er volledige flexibiliteit voor alle partijen.

Nu wordt dit al gestart door het projectmatig werken, of het is de realiteit van veel zelfstandige onderaannemers.
Paddenstoel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2016, 20:39   #67
Paddenstoel
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Elk kind krijgt in belgië dezelfde mogelijkheden, dat is grondwettelijk beschermd.

Wat betreft al die deterministen over kansarmoede en vicieuze cirkels: net te veel kansarmen bewijzen hoe makkelijk die cirkels doorbroken worden. Check de gesubsidieerde koten: ze zitten eivol.

Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat je ouders zelfs beide geen diploma secundair moeten hebben, noch je moeten aanmoedigen om te "leren, lezen of kennis op te doen" en dat hun inkomen een kind niet zal tegenhouden dat aan ontwikkeling wil doen.
Elk kind is aangeboren nieuwsgierig, maar niet elk kind zal lezen verkiezen boven spelletjes spelen of voetballen! Er zijn interesses en die kunnen zich later uiten in verschillen en het is nu eenmaal zo dat er veel minder topsportstatuten worden uitgedeeld dan bv technische beroepen.

Want dat je hoogopgeleid moet zijn is nog zo'n farçe die enkel maar barricades opwerpt voor kansarmen. Vandaag verdient een sterk technisch iemand quasi even veel als een ingenieur of dokter als hij ervoor werkt...

Laatst gewijzigd door Paddenstoel : 27 februari 2016 om 20:41.
Oud 27 februari 2016, 20:46   #68
Paddenstoel
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Wij zitten in het begin vd ergste naoorlogse crisis waar werk steeds zeldzamer wordt.
U gaat ervan uit dat iedereen ander werk kan aannemen. De realiteit spreekt dat tegen!
U moet ook de gevolgen afwegen : uw werkloosheidsuitkering wordt berekend op uw laatste loon. Ik ben er zeker van dat U dat mee zult opnemen in uw overweging om elders aan de slag te gaan (tegenwoordig is dat meestal zeer tijdelijk!!). Zo een beslissing kan zeer verregaande gevolgen hebben : een swt-er kan zo tot 100.000 Euro minder pensioen trekken door te gaan werken (zelfs zeer kort)!

Bent u statutair? Wist U dat een alleenstaande werkloze ca. 972 euro per maand krijgt waar hij of zij alles van moet betalen + kosten moet maken om te solliciteren. Niks aan sociale voordelen want dat is voorbehouden voor de leefloners en niet voor de werklozen. Armoede troef dus en daar kiezen mensen echt niet zelf voor.
De laatste keer dat ik dat bedrag onder ogen kreeg en dat moet midden vorig jaar geweest zijn was dat 834 euro voor een alleenstaande zonder gezinslast op de kop.

Voor een samenwonende partner ca 500 euro. (En gezinshoofd 1100-1200?).

Sociale voordelen als minder remgeld moeten betalen en voordeliger openbaar vervoer, net als allerhande andere voordelen zijn ook voor werklozen toegankelijk daar het bedrag van een leefloon hetzelfde is.

Het is wel zo dat leefloners vaak iets meer mogelijkheden hebben/krijgen omdat het ocmw-beleid hier op is toegespitst. Men zal het hen ook sneller op een schoteltje aanbieden, daarbij een werkloze er expliciet achter moet vragen daar hij geacht wordt zelfvoorzienend te zijn.
Anderzijds kan een ocmw naargelang beleid een leefloner nog meer op de hielen zitten dan de vdab / rva een werkloze zal doen, daar het doel van het ocmw is de leefloner op werkloosheid krijgen.

Levert de staatskas noch de persoon in kwestie een financieel voordeel op, maar het ziet er wat beter uit in de statistieken.

Daarom moet je ook niet geloven in alle boehoehoehoe de stoute regering heeft zoveel werkloosheidsuitkeringen geschrapt verhaaltjes.
Deze personen krijgen gewoon hetzelfde bedrag maar als leefloon en worden daarbij nog beter begeleid door een sociaal assistent en kunnen mogelijks van meer voordelen genieten.

Hoe het ook zij, dat bedrag is zeer laag m�*�*r als je zo'n bedrag krijgt word je niet veronderstelt in een luxe-appartement te wonen. Een studio zal dan moeten volstaan.
Sommige ocmw's zijn zo sympathiek bij te geven indien je het qua woonst toch iets ruimer voorzien had en dat is een praktijk die best niet kan worden ondersteund wegens niet fair tov de mensen die de tering naar de nering zetten, al betekent dat klein(er gaan) wonen maar goed, wie ben ik in deze?

Laatst gewijzigd door Paddenstoel : 27 februari 2016 om 20:48.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be