![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#61 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het maximum ligt merkelijk hoger en alzeker met ancienniteit. https://www.abvv.be/web/guest/werklo...ag-uitkeringen . Laatst gewijzigd door fred vanhove : 24 februari 2016 om 17:14. |
|
|
|
|
|
|
#62 |
|
Parlementslid
|
|
|
|
|
|
|
#63 |
|
Parlementslid
|
|
|
|
|
|
|
#64 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Weet ik. Toch zijn er die niettegenstaande de moed opbrengen om te studeren. Studies die ze dan nog dikwijls moeten betalen met jobkes allerhande tussen door. Ik weet ook wel dat vooral in het verleden niet iedereen dezelfde mogelijkheden kreeg. Maar het is toch al jaren zo dat in België er een leerplicht is tot 18 jaar. En ja er zijn mensen die pech hebben in het leven. Maar als ik rond mij kijk en zie welke mensen die cursussen volgen zie ik daar toch niet te veel mensen bij die echt geen mogelijkheden kregen. |
|
|
|
|
|
|
#65 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
De eerste vereiste is erachter komen waar iemand zijn interesses liggen en daarop verder bouwen. Iemand die graag aan auto's sleutelt, moet je niet trachten op te leiden tot handelsingenieur of historicus. Hetzelfde voor iemand wiens interesse niet in IT ligt, omdat er beter verdient word, toch trachten ze daar in te pushen. Interesse wekt nieuwsgierigheid en wek je die op ben je ver genoeg. |
|
|
|
|
|
|
#66 |
|
Provinciaal Statenlid
|
Freelancen is het nieuwe werken en de oplossing voor zowel werkpaard als tamzak.
Iedereen werkt naargelang nood aan inkomen/materieel welzijn/ tijd en het gewenste evenwicht werk en privé en kan werken naargelang mogelijkheden of capaciteiten. Zo is er volledige flexibiliteit voor alle partijen. Nu wordt dit al gestart door het projectmatig werken, of het is de realiteit van veel zelfstandige onderaannemers. |
|
|
|
|
|
#67 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
Wat betreft al die deterministen over kansarmoede en vicieuze cirkels: net te veel kansarmen bewijzen hoe makkelijk die cirkels doorbroken worden. Check de gesubsidieerde koten: ze zitten eivol. Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat je ouders zelfs beide geen diploma secundair moeten hebben, noch je moeten aanmoedigen om te "leren, lezen of kennis op te doen" en dat hun inkomen een kind niet zal tegenhouden dat aan ontwikkeling wil doen. Elk kind is aangeboren nieuwsgierig, maar niet elk kind zal lezen verkiezen boven spelletjes spelen of voetballen! Er zijn interesses en die kunnen zich later uiten in verschillen en het is nu eenmaal zo dat er veel minder topsportstatuten worden uitgedeeld dan bv technische beroepen. Want dat je hoogopgeleid moet zijn is nog zo'n farçe die enkel maar barricades opwerpt voor kansarmen. Vandaag verdient een sterk technisch iemand quasi even veel als een ingenieur of dokter als hij ervoor werkt... Laatst gewijzigd door Paddenstoel : 27 februari 2016 om 20:41. |
|
|
|
|
|
|
#68 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
Voor een samenwonende partner ca 500 euro. (En gezinshoofd 1100-1200?). Sociale voordelen als minder remgeld moeten betalen en voordeliger openbaar vervoer, net als allerhande andere voordelen zijn ook voor werklozen toegankelijk daar het bedrag van een leefloon hetzelfde is. Het is wel zo dat leefloners vaak iets meer mogelijkheden hebben/krijgen omdat het ocmw-beleid hier op is toegespitst. Men zal het hen ook sneller op een schoteltje aanbieden, daarbij een werkloze er expliciet achter moet vragen daar hij geacht wordt zelfvoorzienend te zijn. Anderzijds kan een ocmw naargelang beleid een leefloner nog meer op de hielen zitten dan de vdab / rva een werkloze zal doen, daar het doel van het ocmw is de leefloner op werkloosheid krijgen. Levert de staatskas noch de persoon in kwestie een financieel voordeel op, maar het ziet er wat beter uit in de statistieken. Daarom moet je ook niet geloven in alle boehoehoehoe de stoute regering heeft zoveel werkloosheidsuitkeringen geschrapt verhaaltjes. Deze personen krijgen gewoon hetzelfde bedrag maar als leefloon en worden daarbij nog beter begeleid door een sociaal assistent en kunnen mogelijks van meer voordelen genieten. Hoe het ook zij, dat bedrag is zeer laag m�*�*r als je zo'n bedrag krijgt word je niet veronderstelt in een luxe-appartement te wonen. Een studio zal dan moeten volstaan. Sommige ocmw's zijn zo sympathiek bij te geven indien je het qua woonst toch iets ruimer voorzien had en dat is een praktijk die best niet kan worden ondersteund wegens niet fair tov de mensen die de tering naar de nering zetten, al betekent dat klein(er gaan) wonen maar goed, wie ben ik in deze? Laatst gewijzigd door Paddenstoel : 27 februari 2016 om 20:48. |
|
|
|
|