Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 maart 2016, 23:00   #61
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Wat is jouw probleem met egocentristen en egotrippers?
Houden ze niet genoeg met jou rekening?
"We lopen hier met teveel rond en ik geef geen fuck als een ander crepeert" is een attitude waar mijn stekels van recht komen, meer niet.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2016, 01:38   #62
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
"We lopen hier met teveel rond ....
Dat is echt wel een ontegensprekelijk feit.
Elke dag worden er ruim 370.000 mensen geboren en velen daarvan staan er niet goed voor.
Citaat:
... en ik geef geen fuck als een ander crepeert"....
Per dag creperen er ca 160.000 mensen.
Dat is bijna twee per seconde.
Geef jij om de halve seconde een fuck?
Of bundel je je intense medeleven tot een fuck of drie per uur, dag, week, of maand of per jaar (met Allerheiligen)?
Citaat:
...is een attitude waar mijn stekels van recht komen, meer niet.
De attitude waar mijn stekels van recht komen: "Kijk mij eens moreel superieur en altruïstisch zijn, door mij te ergeren aan mensen met een gezonde dosis realistisch egoïsme!"
Oud 10 maart 2016, 08:36   #63
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Wat is jouw probleem met egocentristen en egotrippers?
Kortzichtige en vaak weinig intelligente mensen.
(intelligentie niet verwarren met diploma...)
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2016, 08:38   #64
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN

The Paulus Experience's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Kortzichtige en vaak weinig intelligente mensen.
(intelligentie niet verwarren met diploma...)
Niet voor niets meestal liberaal

Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap.

De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54
The Paulus Experience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2016, 08:41   #65
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience Bekijk bericht
Niet voor niets meestal liberaal
Nog een reden waarom ik beschaamd ben ooit liberaal te zijn geweest.
Oud 10 maart 2016, 08:53   #66
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Nog een reden waarom ik beschaamd ben ooit liberaal te zijn geweest.
Ik heb daar ooit ook voor gestemd. Een mens wordt met de jaren verstandiger - hoop ik althans.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2016, 09:41   #67
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Ik denk het helemaal niet beter te weten, uw beweringen houden gewoon geen steek. Er bestaat geen geneesmiddel die onmiddellijk na gebruik bepaalde gedachten zou verdringen of onderdrukken, dat lijkt me een fabeltje van de farmaceutische industrie. Voor hen is depressie natuurlijk een geschenk uit de hemel: voel je je slecht, neem een pilletje en je zal je beter voelen. Het geld dat ze daarmee verdienen is belachelijk veel.
ik heb dat anders ervaren.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2016, 11:20   #68
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is echt wel een ontegensprekelijk feit.
Elke dag worden er ruim 370.000 mensen geboren en velen daarvan staan er niet goed voor.

Per dag creperen er ca 160.000 mensen.
Dat is bijna twee per seconde.
Geef jij om de halve seconde een fuck?
Of bundel je je intense medeleven tot een fuck of drie per uur, dag, week, of maand of per jaar (met Allerheiligen)?

De attitude waar mijn stekels van recht komen: "Kijk mij eens moreel superieur en altruïstisch zijn, door mij te ergeren aan mensen met een gezonde dosis realistisch egoïsme!"
Die zit!
Oud 10 maart 2016, 11:26   #69
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Ik ook.

Het is lang geleden dat ik leed aan een postnatale depressie. Ik had drie kinderen maar een man die liever dronk dan verantwoordelijkheid voor zijn gezin te dragen. Trazolan hielp mij om het nog een paar jaar vol te houden. Toen de jongste twee jaar oud was heb ik de oorzaak aangepakt en opgeruimd.
Oud 10 maart 2016, 11:32   #70
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is ook zoiets als het placebo effect, een zeer onderschat en miskend effect.

Uiteraard worden mensen geholpen met die pillen maar de werking is en blijft onduidelijk. Ik ben meer voorstander van therapie en eventueel antidepressiva indien nodig. Feit is ook dat veel mensen continu antidepressiva nemen gewoon om het leven aan te kunnen, dat is ook verkeerd en soms zelfs schadelijk.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2016, 12:06   #71
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Uiteraard worden mensen geholpen met die pillen maar de werking is en blijft onduidelijk. Ik ben meer voorstander van therapie en eventueel antidepressiva indien nodig. Feit is ook dat veel mensen continu antidepressiva nemen gewoon om het leven aan te kunnen, dat is ook verkeerd en soms zelfs schadelijk.
Je beseft toch dat je, opnieuw, en zelfs meermaals, toegeeft dat antidepressiva wel degelijk werken? Waarom sleur je er dan het placebo effect bij?

"Het leven beter aankunnen met antidepressiva" betekent dat ze werken. Hoe het komt dat ze werken doet er niet toe. Ze werken. Bij 70% toch. Punt.

Antidepressie werken, in tegenstelling tot slaap-en kalmeermiddelen, niet verslavend. Hoelang men ze ook neemt. Antidepressiva moeten trouwens in de regel langere tijd genomen worden om resultaat op te leveren.

Het is natuurlijk beter om de oorzaak aan te pakken die het leven ondraaglijk maakt, maar wie dat niet kan is (in mijn ogen toch) beter gebaat met een antidepressivum dan met zelfmoord.

Wat therapie betreft. Dat kan, net als antidepressiva, een hulp zijn, maar niet echt voor degenen die zich bewust zijn van de oorzaak van hun depressie maar die niet bij machte zijn om die oorzaak aan te pakken of uit de weg te ruimen. Een scheiding kan de oplossing zijn voor een slecht huwelijk, maar therapie heeft weinig zin voor een ongeneeslijke kankerpatiënt.
Oud 10 maart 2016, 12:13   #72
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Je beseft toch dat je, opnieuw, en zelfs meermaals, toegeeft dat antidepressiva wel degelijk werken? Waarom sleur je er dan het placebo effect bij?

"Het leven beter aankunnen met antidepressiva" betekent dat ze werken. Hoe het komt dat ze werken doet er niet toe. Ze werken. Bij 70% toch. Punt.

Antidepressie werken, in tegenstelling tot slaap-en kalmeermiddelen, niet verslavend. Hoelang men ze ook neemt. Antidepressiva moeten trouwens in de regel langere tijd genomen worden om resultaat op te leveren.

Het is natuurlijk beter om de oorzaak aan te pakken die het leven ondraaglijk maakt, maar wie dat niet kan is (in mijn ogen toch) beter gebaat met een antidepressivum dan met zelfmoord.

Wat therapie betreft. Dat kan, net als antidepressiva, een hulp zijn, maar niet echt voor degenen die zich bewust zijn van de oorzaak van hun depressie maar die niet bij machte zijn om die oorzaak aan te pakken of uit de weg te ruimen. Een scheiding kan de oplossing zijn voor een slecht huwelijk, maar therapie heeft weinig zin voor een ongeneeslijke kankerpatiënt.

Ik weet niet waarom jij begint te discussiëren over het feit of antidepressiva al dan niet werken maar ik heb nooit ergens beweerd dat ze niet werken. Het is en blijft een feit dat men de werking van antidepressiva niet kent, men verkoop er enkel en alleen wat theorieën rond die eigenlijk geen steek houden.

Ik stel ook vast dat veel mensen zich slecht voelen in onze zogenaamd beschaafde en comfortabele maatschappij. De groepsdruk om aan een bepaald ideaalbeeld te voldoen en om almaar te consumeren zal daar zeker iets mee te maken hebben. Laat dat los en je staat sowieso al een heel eind verder.
Oud 10 maart 2016, 13:04   #73
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik weet niet waarom jij begint te discussiëren over het feit of antidepressiva al dan niet werken maar ik heb nooit ergens beweerd dat ze niet werken. Het is en blijft een feit dat men de werking van antidepressiva niet kent, men verkoop er enkel en alleen wat theorieën rond die eigenlijk geen steek houden.

Ik stel ook vast dat veel mensen zich slecht voelen in onze zogenaamd beschaafde en comfortabele maatschappij. De groepsdruk om aan een bepaald ideaalbeeld te voldoen en om almaar te consumeren zal daar zeker iets mee te maken hebben. Laat dat los en je staat sowieso al een heel eind verder.
Te eerste "begin" ik niet de discussiëren over antidepressiva die al dan niet zouden werken.
Ik ben ook niet degene die de werking in twijfel trekt met argumenten zoals: ontbreken van bewijs hoe ze werken, het placebo effect, het verkopen van theoriëen, enz...

http://forum.politics.be/showpost.ph...1&postcount=40

http://forum.politics.be/showpost.ph...3&postcount=44

http://forum.politics.be/showpost.ph...4&postcount=70

Je zal mij niet horen ontkennen dat de redenen die er oorzaak van kunnen zijn dat mensen zich slecht voelen (de redenen die jij opsomt) niet bestaan. Ik heb er wél op gewezen dat niet iedereen in staat is om de oorzaak van een depressie uit de weg te ruimen. Zelfs "gewoon loslaten om al een eind verder te staan" lukt heel wat mensen niet. Daarvoor moeten de meesten door een dieper dal gaan....en vaak antidepressiva gebruiken tot ze wél zover zijn.
Oud 10 maart 2016, 15:57   #74
dewanand
Minister-President

dewanand's schermafbeelding

Standaard 2200: blanken zijn uitgeroeid op onze apen planeet

Citaat:

hallo Knuppel;8022563

ja ik ben psychiatrische patient en heb medicatie en therapie. volgende week moet ik naar de psychotherapeut en voor mij is het leven elke dag een strijd of ik vandaag zelfmoord zal plegen of toch liever niet.

doodgaan is geen kunst, even naar 16 de verdieping in mijn zelfmoordflat, dirk costerplein delft, met lift is gratis, springen, tien seconden later ben je in het dodenrijk, of de hel of de hemel of op een buitenaardse planeet in Alpha Centauri, gebeamd daarnaartoe door aliens.

mijn leven is vreselijk suicidaal, depressief, eenzaam, instabiel.

Ik las nog paar weken geleden dat echte zelfmoorden plaatsvinden omdat een persoon totaal desintegreert en uit elkaar valt en daarom pas zelfmoord pleegt omdat het pijn doet en zo verdere desintegratie voorkomt. Zo werkt het bij zelfmoord en ik weet hier alles over, was zelf zeker 100.000 uur suicidaal, eenzaam depressief, psychotisch, instabiel, enz en twee jaar totaal opgesloten in psychiatrische inrichtingen.

maar mijn grote trots nu in dit leven als niet lange, niet blanke en niet grootgeschapen koelie man zijn mijn zelf geschreven 26 boeken en mijn kennisniveau. Ja lange, hogere, superieure, grootgeschapen blanke mannen zijn hier toch jaloers op nu en jagen mij weg of willen mij in elkaar slaan en kleineren of bedreigen. Blanken zijn rassenhaters en superieur, ik geloof het nu echt dat blanken een hoger mensapen ras moeten zijn en ze zijn ook langer, sterker, intelligenter, hoger en machtiger.

Ik heb heel veel over zelfmoord nagedacht en mijzelf echt vaak dood gewenst. Ik kan ahw niet dood gaan. Raar maar waar.

Wat is dit leven??

Wat is de dood???

Ik wil het weten, maar je kan nooit even snel dood gaan en dan even vimana terug pakken naar de levende wereld.

http://www.dewanand.com

Laatst gewijzigd door dewanand : 10 maart 2016 om 15:58.
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2016, 16:07   #75
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:

lol

awel Hypo, ik ben blij voor u dat ge ni beter weet jongen. houden zo!

en voor alle duidelijkheid (om te vermijden dat de discussie helemaal over gedaan wordt) , ik had het uitsluitend over die onmiddellijke ingreep met effect op heel korte termijn op t moment van de acute noodsituatie.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2016, 17:01   #76
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
maar mijn grote trots nu in dit leven als niet lange, niet blanke en niet grootgeschapen koelie man zijn mijn zelf geschreven 26 boeken en mijn kennisniveau. Ja lange, hogere, superieure, grootgeschapen blanke mannen zijn hier toch jaloers op nu en jagen mij weg of willen mij in elkaar slaan en kleineren of bedreigen. Blanken zijn rassenhaters en superieur, ik geloof het nu echt dat blanken een hoger mensapen ras moeten zijn en ze zijn ook langer, sterker, intelligenter, hoger en machtiger.
Dawand@. Sorry, maar jouw reactie spoort nergens met de post die je misbruikt om je verhaal aan op te hangen. De titel die je erboven post verraadt je trouwens.

Citaat:
2200: blanken zijn uitgeroeid op onze apen planeet
Het citaat dat ik uit je post filter verraadt je kennisniveau. Ik geloof dus geen fluit van de boeken die je beweert geschreven te hebben. Ik geloof wél dat je een psychiatrische patiënt bent. Je raaskalt namelijk.

Om op je vraag te antwoorden.
Je leeft nog omdat je weet dat je niet meer terug kunt als je effectief "even snel dood gaat".
Zelfmoord is geen kunst, maar er is wél moed voor nodig, namelijk de moed der wanhoop, en die heb jij niet.

Als je wil "genezen" aanvaard dan dat je bent wie je bent ook al ben je zwart en heb je geen grote piemel. Nelson Mandela was ook zwart en toch werd hij door vriend en vijand gerespecteerd. Maar hij verdiende het dan ook. En niet omdat hij een grote of kleine piet had.
Oud 10 maart 2016, 18:13   #77
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
lol

awel Hypo, ik ben blij voor u dat ge ni beter weet jongen. houden zo!

Weet je, het maakt me in feite niks uit hoor. Voor zover ik het begrepen heb hebben jij en Knuppel al een depressie gehad en van uit die ervaring zullen jullie wel een beeld voor jullie zelf gevormd hebben, alle respect daarvoor.
Oud 10 maart 2016, 18:33   #78
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ook.

Het is lang geleden dat ik leed aan een postnatale depressie. Ik had drie kinderen maar een man die liever dronk dan verantwoordelijkheid voor zijn gezin te dragen. Trazolan hielp mij om het nog een paar jaar vol te houden. Toen de jongste twee jaar oud was heb ik de oorzaak aangepakt en opgeruimd.
Dan had je maar beter uit je doppen moeten kijken voor je naar het altaar stapte.
Oud 10 maart 2016, 19:01   #79
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dan had je maar beter uit je doppen moeten kijken voor je naar het altaar stapte.
Bedankt voor je begrip.
Het staat wel in schril contrast met....
Moet ik nog meer zeggen?
Oud 10 maart 2016, 19:01   #80
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
:O
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be