![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als jij dan vindt dat ik 200 per uur rijden op de openbare weg en een crèche met elkaar vergelijk kan ik dat ook niet verklaren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 17 maart 2016 om 09:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Banneling
|
![]() Ter informatie. Op ongeveer een km of 5-6 ligt een circuit. Als op zondag daar gereden wordt, kan ik heel goed meegenieten in mijn tuin.
Vlaanderen is te dichtbevolkt om racefreaks van dienste te kunnen zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ter info ....Ik woon op 3 km van een groot voetbalstadium.....ongeveer alle weken is het prijs....overlast...zatlappen...getoeter en geroep....vechtpartijen....geen parkeerplaats en files ![]() Vlaanderen is te dichtbevolkt voor voetbalfanaten van dienst te zijn ![]() Maar ik geef toe.....dat stadium was er al toen ik er ging wonen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Een auto heeft twee wielen links en twee wielen rechts.
Best dat beide zijden een beetje hetzelfde reageren. Een moto heeft alleen maar twee wielen die in de centerlijn van het voertuig zijn gemonteerd. Elke onbalans die een wagen onbestuurbaar kan maken zijn bij een moto dus niet aanwezig. Verder is een moto niet onderhevig aan verborgen roestvorming en ga zo maar verder. Geen voorruit/gordels/brandblusser.. er is dus echt niet veel te testen. Een keuring zou enkel zin hebben via een test op de weg. Wie gaat dat uitvoeren en wie gaat de verantwoordelijkheid dragen als iemand van het keuringscentra een motor dient af te keuren vanuit het ziekenhuis? Dus, vragen stellen aan mensen die wat afweten van de motoren voordat er weer onzin wordt verkocht. Ook even bij stilstaan dat politici nagenoeg geen enkele ervaring hebben op dat vlak. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
|
![]() Citaat:
De geluidsnormen die op dat circuit worden gehanteerd zijn zo streng dat zelfs originele wagens niet meer vol gas kunnen gaan. Ook juist, je hebt ook weekends zonder geluidsbeperking. Hoeveel zijn er dat? 6? 5 of 6 km zeg je? Ik zal de volgende keer eens de moeite doen om bij zo'n 'A' weekend te komen luisteren... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor de rest heeft een moto volgens mij ook remmen (die best in orde zijn)en een ophanging.....en ik dacht zelfs banden ? Lichten en richtingaanwijzers hebben ze volgens mij ook.....Gordels neen....maar daarentegen moet er wel een gekeurde helm worden gedragen..... Mijn autootje werd onlangs afgekeurd wegens te veel Co2 .....maar ik wist niet dat moto's geen uitlaatgassen hadden ? Verder zie ik heel veel moto's die alles behalve origineel zijn.....het stuur van een Easy Rider en een uitlaat die hoorbaar is van Oostende tot in Brussel Probeer jij eens door de keuring te geraken met een sport uitlaatje onder je auto. ![]() ![]() Ter info ; ik ben ook anti keuring hoor ( toch het Belgische systeem) maar ik vind enkel waarom de ene weggebruiker wel en de andere niet ( ik heb zelf een lichte motor) Kijk in Duitsland en dat zijn nu toch niet direct onnozelaars op gebied van auto's en motoren http://www.tuev-sued.de/hauptuntersu...liste-motorrad Laatst gewijzigd door fred vanhove : 17 maart 2016 om 11:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
|
![]() Is dat de oplossing? Ofwel ben je een bange haas, ofwel ben jij je jeugd vergeten. Het is helemaal geen oplossing om een bestuurder één keer om de tien jaar onmogelijk hoog te beboeten.
Op die manier creëer je situaties waarbij men eerst kalme wegen zonder flitspalen gaat opzoeken, vervolgens de boel even verkent om te kijken of er geen mobiele staat opgesteld en dat gas geven tegen het waanzinnige af. Nu, wie maakt er ook gebruik van die kalme wegen? Juist... |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom zou dat erger zijn ? Ik heb verschillende jaren in Anderlecht gewoond, en ik ben die gemeente niet ontvlucht voor zijn voetbal-"overlast".
![]() |
#74 | ||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Voor een groot deel afhankelijk van de manier van rijden. Waarom denk je dat motorcrossers meestal rechtop staan? Onderlinge verschillen tussen link en rechts is ook onbestaande. Wat ga je nakijken? De diepte van de groeven terwijl de prestatie van de band meer afhankelijk is van de ouderdom? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Zelfs een agent kan dagdagelijks die vaststellingen doen. Citaat:
A propos, geen richtingaanwijzers verplicht op een motor. Je mag nog steeds gewoon je arm uitsteken. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat geldt ook voor veel snelle auto's. Vannacht een vriendin van mijn dochter zwaar gewond geraakt door een dronken Porche-rijder. Stel motoren en auto's ook af op 150 dat is hard zat. http://www.gooieneemlander.nl/region...cht?lref=vptop
![]() |
![]() |
#76 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Euronormen bestaan evenzo bij moto´s hoor, ook die kan men laten keuren (wat men *doet in Duitsland sinds 1 april 2006*). * Citaat:
http://www.diavelforum.de/showthread.php?t=4006 alle euronormen/data moto´s : https://de.wikipedia.org/wiki/Abgasnorm#Motorrad ![]() http://www.umweltbundesamt.de/themen...rte-zweiraeder
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 17 maart 2016 om 14:40. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stel die vraag eens aan mensen die motorrijles geven ![]() ![]() Ik weet eigenlijk niet of jij al eens met een motor in de regen hebt gereden als de banden versleten zijn ? En het achterlicht van een moto of het remlicht is ook voor niks nodig dus ook niet te keuren....En het voorlicht is misschien zelfs niet verplicht.....zo'n helm van de mijnwerkers kan ook volstaan misschien ![]() En ik rijd in de zomer regelmatig rond met een helm uit Thailand (kost daar 15 euro).....niet EU gekeurd maar lekker licht.....ik denk niet dat de gewone leek ooit zal merken die helm niet EU gekeurd is...... En als uw moto gekeurd is met pinkers ( zowat allemaal tegenwoordig) dan moeten de pinkers er op blijven en werken. Maar als ik zo lees dan vind ik dat die jaarlijkse keuring van een autootje dat misschien jaarlijks 3000 km aflegt al even zinloos......en dat is waar ik naartoe wil Een 300 kg zware Harley die onderuit gaat in een bocht op een nat wegdek opdat zijn banden klets zijn is een even groot gevaar voor zichzelf en anderen als een Nissan micraatje van 700 kg.....en als ik de straat oversteek heb ik toch graag dat de aankomende motor zijn remmen voldoende werken of zijn remmen ook niet verplicht en mag je misschien ook gewoon met uw voeten remmen zoals Fred Flinstone ![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 17 maart 2016 om 14:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door fred vanhove : 17 maart 2016 om 14:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Of speelt den domme.
![]() |
#80 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat wil je hier nu mee bewijzen ? Ik heb zelfs een vriend die woont op de camping van het circuit van Zolder.....en ik heb een vriend wonen op het Lindeplein in Anderlecht.....die wil daar voor geen geld van de wereld weg....Maar om nu te zeggen dat de meeste mensen in de buurt staan te juichen telkenmale ze hun auto niet kwijt kunnen wegens wedstrijd zou ik niet direct beweren.
|
![]() |
![]() |