Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 16 maart 2016, 17:15   #61
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
juist, een crèche heeft, zoals ik reeds zei een maatschappelijke functie. Tweehonderd km/uur kunnen rijden, niet. En het was trouwens u die de (kromme) vergelijking met een crèche aanhaalde.
Van beeldspraak heb jij blijkbaar nog nooit gehoord. Ik bedoelde dat mensen tegenwoordig niet veel meer (terecht of onterecht) kunnen verdragen en of dat nu over een crèche gaat over een kermis of een jeugdclub moet je zelf maar invullen.In die context is de komst van een nieuw circuit in België sowieso nihil
Als jij dan vindt dat ik 200 per uur rijden op de openbare weg en een crèche met elkaar vergelijk kan ik dat ook niet verklaren.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2016, 17:43   #62
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Van beeldspraak heb jij blijkbaar nog nooit gehoord. Ik bedoelde dat mensen tegenwoordig niet veel meer (terecht of onterecht) kunnen verdragen en of dat nu over een crèche gaat over een kermis of een jeugdclub moet je zelf maar invullen.In die context is de komst van een nieuw circuit in België sowieso nihil
Als jij dan vindt dat ik 200 per uur rijden op de openbare weg en een crèche met elkaar vergelijk kan ik dat ook niet verklaren.
jij hebt idd een kinderkribbe in het gesprek gehaald, ja.

Citaat:
Als je bedenkt dat mensen nu al geen kinderkribbe meer dulden in hun buurt kan je al nagaan een circuit

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2016, 09:51   #63
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
jij hebt idd een kinderkribbe in het gesprek gehaald, ja.
Laten we de kinderkribbe vergeten en vervangen door een speeltuin of nog erger een ....voetbalveld. Nu tevreden ?

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 17 maart 2016 om 09:53.
Oud 17 maart 2016, 09:56   #64
Tavek
Banneling

Standaard

Ter informatie. Op ongeveer een km of 5-6 ligt een circuit. Als op zondag daar gereden wordt, kan ik heel goed meegenieten in mijn tuin.

Vlaanderen is te dichtbevolkt om racefreaks van dienste te kunnen zijn.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2016, 10:30   #65
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ter informatie. Op ongeveer een km of 5-6 ligt een circuit. Als op zondag daar gereden wordt, kan ik heel goed meegenieten in mijn tuin.

Vlaanderen is te dichtbevolkt om racefreaks van dienste te kunnen zijn.
Was dat circuit er al voor jij er ging wonen of is dat pas achteraf gekomen ?

Ter info ....Ik woon op 3 km van een groot voetbalstadium.....ongeveer alle weken is het prijs....overlast...zatlappen...getoeter en geroep....vechtpartijen....geen parkeerplaats en files

Vlaanderen is te dichtbevolkt voor voetbalfanaten van dienst te zijn

Maar ik geef toe.....dat stadium was er al toen ik er ging wonen
Oud 17 maart 2016, 10:45   #66
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
En aan een autootje wat kun je daar aan keuren ?
Een auto heeft twee wielen links en twee wielen rechts.
Best dat beide zijden een beetje hetzelfde reageren.

Een moto heeft alleen maar twee wielen die in de centerlijn van het voertuig zijn gemonteerd. Elke onbalans die een wagen onbestuurbaar kan maken zijn bij een moto dus niet aanwezig.
Verder is een moto niet onderhevig aan verborgen roestvorming en ga zo maar verder. Geen voorruit/gordels/brandblusser.. er is dus echt niet veel te testen.

Een keuring zou enkel zin hebben via een test op de weg.
Wie gaat dat uitvoeren en wie gaat de verantwoordelijkheid dragen als iemand van het keuringscentra een motor dient af te keuren vanuit het ziekenhuis?

Dus, vragen stellen aan mensen die wat afweten van de motoren voordat er weer onzin wordt verkocht.
Ook even bij stilstaan dat politici nagenoeg geen enkele ervaring hebben op dat vlak.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2016, 10:50   #67
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
En over hoeveel zondagen heb je het dan?
De geluidsnormen die op dat circuit worden gehanteerd zijn zo streng dat zelfs originele wagens niet meer vol gas kunnen gaan.
Ook juist, je hebt ook weekends zonder geluidsbeperking.
Hoeveel zijn er dat? 6?

5 of 6 km zeg je? Ik zal de volgende keer eens de moeite doen om bij zo'n 'A' weekend te komen luisteren...
Oud 17 maart 2016, 10:54   #68
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Moto's 50 PK, kunt ge evengoed met de fiets rijden.
Mijn XJS van 32 jaar gaat met zijn 50 pk toch nog vlotjes 180km/u op de teller.
( is zo'n 160 km/uur op GPS..)
Ik zie je dat nog niet direct doen met een fiets.
Oud 17 maart 2016, 11:03   #69
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht

Een moto heeft alleen maar twee wielen die in de centerlijn van het voertuig zijn gemonteerd. Elke onbalans die een wagen onbestuurbaar kan maken zijn bij een moto dus niet aanwezig.
Verder is een moto niet onderhevig aan verborgen roestvorming en ga zo maar verder. Geen voorruit/gordels/brandblusser.. er is dus echt niet veel te testen.

Wie gaat dat uitvoeren en wie gaat de verantwoordelijkheid dragen als iemand van het keuringscentra een motor dient af te keuren vanuit het ziekenhuis?

Dus, vragen stellen aan mensen die wat afweten van de motoren voordat er weer onzin wordt verkocht.
Ook even bij stilstaan dat politici nagenoeg geen enkele ervaring hebben op dat vlak.
Mijn vooruit hebben ze ook nog nooit getest en naar mijn brandblusser hebben ze de laatste 5 jaar niet meer gekeken....
Voor de rest heeft een moto volgens mij ook remmen (die best in orde zijn)en een ophanging.....en ik dacht zelfs banden ? Lichten en richtingaanwijzers hebben ze volgens mij ook.....Gordels neen....maar daarentegen moet er wel een gekeurde helm worden gedragen.....
Mijn autootje werd onlangs afgekeurd wegens te veel Co2 .....maar ik wist niet dat moto's geen uitlaatgassen hadden ?
Verder zie ik heel veel moto's die alles behalve origineel zijn.....het stuur van een Easy Rider en een uitlaat die hoorbaar is van Oostende tot in Brussel

Probeer jij eens door de keuring te geraken met een sport uitlaatje onder je auto.

Ter info ; ik ben ook anti keuring hoor ( toch het Belgische systeem) maar ik vind enkel waarom de ene weggebruiker wel en de andere niet ( ik heb zelf een lichte motor)

Kijk in Duitsland en dat zijn nu toch niet direct onnozelaars op gebied van auto's en motoren
http://www.tuev-sued.de/hauptuntersu...liste-motorrad

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 17 maart 2016 om 11:08.
Oud 17 maart 2016, 11:04   #70
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
De straffen moeten gewoon erg erg streng worden.
Is dat de oplossing? Ofwel ben je een bange haas, ofwel ben jij je jeugd vergeten. Het is helemaal geen oplossing om een bestuurder één keer om de tien jaar onmogelijk hoog te beboeten.
Op die manier creëer je situaties waarbij men eerst kalme wegen zonder flitspalen gaat opzoeken, vervolgens de boel even verkent om te kijken of er geen mobiele staat opgesteld en dat gas geven tegen het waanzinnige af.
Nu, wie maakt er ook gebruik van die kalme wegen?

Juist...
Oud 17 maart 2016, 11:10   #71
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

http://www.tuev-sued.de/hauptuntersu...liste-motorrad
Oud 17 maart 2016, 11:12   #72
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En over hoeveel zondagen heb je het dan?
De geluidsnormen die op dat circuit worden gehanteerd zijn zo streng dat zelfs originele wagens niet meer vol gas kunnen gaan.
Ook juist, je hebt ook weekends zonder geluidsbeperking.
Hoeveel zijn er dat? 6?

5 of 6 km zeg je? Ik zal de volgende keer eens de moeite doen om bij zo'n 'A' weekend te komen luisteren...
Klopt....iets te veel decibel en je mag inpakken.
Oud 17 maart 2016, 11:15   #73
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Laten we de kinderkribbe vergeten en vervangen door een speeltuin of nog erger een ....voetbalveld. Nu tevreden ?
Waarom zou dat erger zijn ? Ik heb verschillende jaren in Anderlecht gewoond, en ik ben die gemeente niet ontvlucht voor zijn voetbal-"overlast".

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2016, 11:27   #74
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Mijn vooruit hebben ze ook nog nooit getest en naar mijn brandblusser hebben ze de laatste 5 jaar niet meer gekeken....
Wat ze wel of niet doen bij de verplichte autokeuring is hun zaak.

Citaat:
Voor de rest heeft een moto volgens mij ook remmen
Onbalans is onbestaande. Een domoor die zijn voorrem onoordeelkundig dichtknijpt ligt tegen het asfalt. Even testen op een remmen testbank??

Citaat:
en een ophanging.....
Voor een groot deel afhankelijk van de manier van rijden.
Waarom denk je dat motorcrossers meestal rechtop staan?

Citaat:
ik dacht zelfs banden ?
Onderlinge verschillen tussen link en rechts is ook onbestaande.
Wat ga je nakijken? De diepte van de groeven terwijl de prestatie van de band meer afhankelijk is van de ouderdom?

Citaat:
maar daarentegen moet er wel een gekeurde helm worden gedragen.
Indien iemand een bouwvakkers helm opzet kan je dat toch van ver zien?

Citaat:
Mijn autootje werd onlangs afgekeurd wegens te veel Co2 .....maar ik wist niet dat moto's geen uitlaatgassen hadden ?
Uitlaatgassen wel, normen niet – niks te keuren dus..

Citaat:
Verder zie ik heel veel moto's die alles behalve origineel zijn.....het stuur van een Easy Rider en een uitlaat die hoorbaar is van Oostende tot in Brussel
Om zo'n (mogelijke) inbreuk vast te stellen moet je niks van techniek afweten.
Zelfs een agent kan dagdagelijks die vaststellingen doen.

Citaat:
waarom de ene weggebruiker wel en de andere niet ( ik heb zelf een lichte motor)
Bij deze beantwoord.

A propos, geen richtingaanwijzers verplicht op een motor. Je mag nog steeds gewoon je arm uitsteken.
Oud 17 maart 2016, 12:23   #75
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik rijd nu zowat 40 jaar met de auto en tot nu toe kan ik de motoren op 1 hand tellen die ik zelf heb ingehaald. Omzeggens allemaal steken ze mij voorbij en ik rijd volgens mezelf heel normaal. Vooral die sportmotoren van 150 pk en 150 kg met de prestaties van een Formule 1 koop je niet om '' normaal'' mee te rijden.
Een autootje van 50 pk dat 110 per uur kan moet ieder jaar gekeurd worden maar een race machine die vlotjes 250 haalt helemaal niet.....Mij niet gelaten maar dat onze politici dat autootje ook met rust laten.

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...-per-uur.dhtml
Waarom mogen brommers niet harder dan 50 en kunnen motoren ongestraft 200 km/uur halen.
Dat geldt ook voor veel snelle auto's. Vannacht een vriendin van mijn dochter zwaar gewond geraakt door een dronken Porche-rijder.
Stel motoren en auto's ook af op 150 dat is hard zat.

http://www.gooieneemlander.nl/region...cht?lref=vptop
Oud 17 maart 2016, 14:27   #76
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uitlaatgassen wel, normen niet – niks te keuren dus...
Onwetend?

Euronormen bestaan evenzo bij moto´s hoor, ook die kan men laten keuren (wat men *doet in Duitsland sinds 1 april 2006*).
*
Citaat:
http://www.motorradonline.de/motorra...iert-sie/95384[/i]

Motorräder Abgasuntersuchung – so funktioniert sie
Erschienen in: 09/ 2006 MOTORRAD

Viel Rauch um nichts?

Motorräder müssen im Rahmen der Hauptuntersuchung künftig auch eine Abgasuntersuchung bestehen. MOTORRAD zeigt, was bei TÜV, Dekra und Co. zu erwarten ist, außer einer höheren Rechnung.

Das macht dann 51 Euro, inklusive AUK«, meint die Dame hinterm Tresen und hält lächelnd die Hand auf. Inklusive was? »Abgasuntersuchung Krad«, kurz AUK. Sie ist seit 1. April 2006 fester Bestandteil der alle zwei Jahre fälligen Hauptuntersuchung. Kostete die bisher 33 Euro, macht das Ganze nun 18 Euro mehr (Preise: TÜV Süd).

Hintergrund:
Im Februar hat der Gesetzgeber für alle Motorräder ab Erstzulassung 1. Januar 1989 verbindliche Grenzwerte (siehe Kasten) für das Abgasverhalten festgeschrieben. Bläst ein Bike mehr hinten raus, gilt das als erheblicher Mangel, folglich gibt’s von TÜV, Dekra oder den anderen Prüforganisationen keine neue HU-Plakette.
Vanaf januari 2016 is euronorm 4 bij moto´s van kracht:
http://www.diavelforum.de/showthread.php?t=4006

alle euronormen/data moto´s : https://de.wikipedia.org/wiki/Abgasnorm#Motorrad

http://www.umweltbundesamt.de/themen...rte-zweiraeder

Laatst gewijzigd door Micele : 17 maart 2016 om 14:40.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2016, 14:31   #77
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat ze wel of niet doen bij de verplichte autokeuring is hun zaak.

Onbalans is onbestaande. Een domoor die zijn voorrem onoordeelkundig dichtknijpt ligt tegen het asfalt. Even testen op een remmen testbank??

Voor een groot deel afhankelijk van de manier van rijden.
Waarom denk je dat motorcrossers meestal rechtop staan?

Onderlinge verschillen tussen link en rechts is ook onbestaande.
Wat ga je nakijken? De diepte van de groeven terwijl de prestatie van de band meer afhankelijk is van de ouderdom?

Indien iemand een bouwvakkers helm opzet kan je dat toch van ver zien?

Uitlaatgassen wel, normen niet – niks te keuren dus..

Om zo'n (mogelijke) inbreuk vast te stellen moet je niks van techniek afweten.
Zelfs een agent kan dagdagelijks die vaststellingen doen.

Bij deze beantwoord.

A propos, geen richtingaanwijzers verplicht op een motor. Je mag nog steeds gewoon je arm uitsteken.
Dus als ik het goed begrijp is een moto waarvan de remmen nog amper werken.....de ophanging doorslaat.....de banden klets zijn....de lichten niet werken.....geen enkel probleem.....?
Stel die vraag eens aan mensen die motorrijles geven

Ik weet eigenlijk niet of jij al eens met een motor in de regen hebt gereden als de banden versleten zijn ?
En het achterlicht van een moto of het remlicht is ook voor niks nodig dus ook niet te keuren....En het voorlicht is misschien zelfs niet verplicht.....zo'n helm van de mijnwerkers kan ook volstaan misschien
En ik rijd in de zomer regelmatig rond met een helm uit Thailand (kost daar 15 euro).....niet EU gekeurd maar lekker licht.....ik denk niet dat de gewone leek ooit zal merken die helm niet EU gekeurd is......
En als uw moto gekeurd is met pinkers ( zowat allemaal tegenwoordig) dan moeten de pinkers er op blijven en werken.
Maar als ik zo lees dan vind ik dat die jaarlijkse keuring van een autootje dat misschien jaarlijks 3000 km aflegt al even zinloos......en dat is waar ik naartoe wil
Een 300 kg zware Harley die onderuit gaat in een bocht op een nat wegdek opdat zijn banden klets zijn is een even groot gevaar voor zichzelf en anderen als een Nissan micraatje van 700 kg.....en als ik de straat oversteek heb ik toch graag dat de aankomende motor zijn remmen voldoende werken of zijn remmen ook niet verplicht en mag je misschien ook gewoon met uw voeten remmen zoals Fred Flinstone

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 17 maart 2016 om 14:55.
Oud 17 maart 2016, 14:37   #78
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Onwetend?

Euronormen bestaan evenzo bij moto´s hoor, ook die kan men laten keuren (wat men ook doet in Duitsland).

Vanaf januari 2016 is euronorm 4 bij moto´s van kracht:
http://www.diavelforum.de/showthread.php?t=4006

alle euronormen/data moto´s : https://de.wikipedia.org/wiki/Abgasnorm#Motorrad

http://www.umweltbundesamt.de/themen...rte-zweiraeder
Onze vriend Johan trekt het hier wel een beetje in het belachelijke als je het mij vraagt.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 17 maart 2016 om 14:38.
Oud 17 maart 2016, 14:43   #79
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Onze vriend Johan trekt het hier wel een beetje in het belachelijke als je het mij vraagt.
Of speelt den domme.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2016, 14:43   #80
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom zou dat erger zijn ? Ik heb verschillende jaren in Anderlecht gewoond, en ik ben die gemeente niet ontvlucht voor zijn voetbal-"overlast".
Wat wil je hier nu mee bewijzen ? Ik heb zelfs een vriend die woont op de camping van het circuit van Zolder.....en ik heb een vriend wonen op het Lindeplein in Anderlecht.....die wil daar voor geen geld van de wereld weg....Maar om nu te zeggen dat de meeste mensen in de buurt staan te juichen telkenmale ze hun auto niet kwijt kunnen wegens wedstrijd zou ik niet direct beweren.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be