![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ge hebt gelijk, bezig met teveel dingen tegelijk. (zou een typisch vrouwelijke vaardigheid zijn; grote zever natuurlijk...) Moet dringend weer eens een tijdje in retraite gaan.
![]() |
![]() |
#62 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik denk eerder dat de staat beslist. Vroeger kon men met het loon van een werkende (arbeider), zich een woning aanschaffen, zonder het sociale leven te moeten opgeven. Men kon nog een pintje pakken, nen auto kopen, en eens een reisje meepikken. Deze tijd is voorbij. Wanneer de vrouw niet meewerkt, vallen al deze zaken in het water. Geen woning meer of geen auto meer. Dan moeten ze kiezen. Ongeacht wat men ook verteld, onze levensstandaart is enorm gedaalt! En carriere vrouwen zien we wel niet veel. Veel arbeidersvrouwen wel. Maar als U een poetsvrouw een carrierevrouw wil noemen, voor mij niet gelaten! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
er wordt gewoon veel meer geld uitgegeven aan niet-essentiele zaken waaraan men vroeger geen geld uitgaf (video's, McDonald's, etc) moesten we het zelfde consumptiepatroon hebben als 30 jaar geleden, dan zouden we veel meer koopkracht hebben dan toen |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wanneer men geen video gaat kopen, moeten er ook geen gemaakt worden................werkloosheid verhoogt. Dus wat U zegt vind ik reeds zever. In de jaren 70 kon men als arbeider met zijn jaarloon een BMW aanschaffen. Probeer dat nu nog eens. Een kilo goud was een half jaarloon, en nu? Voor U over zever klapt, denk eerst eens na. Ik vind U nog geen zeveraar, maar een mens die nog maar uit het ei komt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
ik bem opgegroeid in een gezin met 2 inkomens, en mits een sobere levensstijl zat er elk jaar wel een vakantietje in maar een BMW? no way, jose ik denk dat we vergeten dat onze ouders veel minder geld uitgaven aan zaken die wij nu als elementair beschouwen |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Ik en mijn collega's (allen full-time werkend, met kinderen) maakten er een HOBBY van om verschillende soorten gelei te maken. De potjes verdeelden we onder mekaar. Zelf broodbakken in zo'n broodmachine kan je moeilijk als noest arbeid beschouwen waar je uren mee bezigbent (tenzij je je persé op je stoel bij het broodmachine wil zetten). Zelf groenten kweken is tijdrovender, toch waren er verschillende mannelijke collega's die er als HOBBY een groententuintje op nahielden. Kostenbesparend kan je dit moeilijk noemen, tegen dat je slaplantjes te oogsten zijn gooien ze met de slakroppen naar je hoofd in de supermarkt. Kortom, het is je volste recht om te beslissen om niet uit werken te gaan, maar doe alstublieft niet alsof je daardoor geld gaat besparen. Voor wanneer het weefgetouw of de kudde schapen waar je de wol van kan spinnen in de lange winteravonden achter het spinnewiel? En nee, kant en klare maaltijden behoren hier zeker niet dagelijks op het menu. Wel, zoals DeVexille beschreef : een wasmachine, en afwasmachine, een poetsvrouw etc. Bovendien vind ik het een voordeel dat je als vrouw over je eigen inkomen beschikt zodat je je niet afhankelijk moet voelen van manlief. Als je dan een goed huwelijk hebt, zoveel te beter. Echter, indien het huwelijk scheefloopt kan je tenminste op je eigen benen staan. Dat sommige mannen zoals een Willy Degheldere liever een vrouwtje aan de haard willen, die hen bedient op hun wenken is ook hun volste recht. Alleen zijn de vrouwen die zich in die positie willen nestelen niet zo dik meer te vinden, vandaar dat ze zich moeten beroepen op economische vluchtelingen die maar al te graag hun armoedig leven willen verruilen voor een man en een huis hier in Belgie. Voor elck wat wils. Maar dan zal de "economische draagkracht" van die mannen wel van doorslaggevend belang zijn. Wie weet ga ik ook nog eens een jong groen huismannetje importeren. Ben ik tenminste verzekerd van privé verzorgingspersoneel op mijn oude dag ![]()
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Mama en papa die als klein kinderen de inboedel en ouderlijk gezag verdelen (allebei willen ze alles) jaja, da's natuurlijk een pak beter dan 2 volwassenen die voor mekaar uitmaken dat het niet meer verder lukt... ik zou ze niet te eten willen geven, de jongeren van vandaag die door een vechtscheiding heen gesleurd zijn. Citaat:
![]() grootste "voordeel" van die onbedorven ![]() ![]() Triestig ventje...
![]() |
![]() |
#68 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Als ik ga werken kan ze geen hulp verwachten van mij in het huishouden, voor 7:00 ben ik dan buiten, om rond 20:00 terug thuis te komen. De laatste maanden zat ik thuis, "inbetween jobs" zoals men dat noemt, en dan hielp ik natuurlijk (tussen o.a. hier op het Forum rond te hangen). Vanaf volgende week ga ik terug werken, en zal ze er weer alleen voor staan. Elk gezin heeft een eigen evenwicht, en een eigen karakter. Geluk heeft m.i. veel te maken met het vinden en het behouden van dat evenwicht.
![]() |
![]() |
#70 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Vreemdeling
|
![]() @ circe
Ik weet dat het even geleden is, maar hier krijg je je antwoord: als jij er je hobby van maakt om gelei te maken, mij best, maar je moet niet gaan beweren dat al die dingen die ik doe om geld uit te sparen, larie zijn. Een broodbakmachine, zeg je? Ik doe het zonder: alles met de hand. En ik bak ze in een houtoven! Ook voor een deel uit noodzaak: de electriciteit in ons huurhuis is van dien aard dat ik maar 1 electrisch apparaat tegelijk kan gebruiken. Een brood dat ik zelf bak, kost me een halve euro, tel maar uit! Ik snap ook niet waarom iedereen zomaar aanneemt dat ik klaag over een teveel aan huishoudelijk werk, en dat mijn man ook maar eens moet helpen. Dus, kort en bondig: Ik heb een opleiding van voedingsleer achter de rug. Ik weet wat voor een rotzooi er in ons eten verwerkt wordt, zelfs in het brood dat je bij de bakker koopt. Een zwangere vrouw wordt aangeraden om haar sla 5 maal te wassen alvorens consumptie, waarom is dat, denk je? Enfin, ik heb dus de keuze gemaakt om gezond te leven. Als dit inhoudt dat ik daardoor zelf alles moet klaarmaken, tot de kruidenmelanges toe, dan is dat mijn zaak. Dat ik daar ook nog eens geld mee uitspaar, is mooi meegenomen, want als ik voltijds zou gaan werken, zou mijn biologische tuin hopeloos verwilderen, en zou ik de nachtshift moeten draaien om nog met smaak te kunnen eten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
we leven in een moderne maatschappij waar miljarden mensen gevoed moeten worden, wat ten koste gaat van de authenticiteit van het voedsel het is uiteraard jouw vrije keuze om een hogere kwaliteit van voedsel te zoeken, maar dat is niet de schuld van de maatschappij indien iedereen moest biologisch voedsel eisen dan is er bijlange na niet genoeg grond om voldoende te produceren, dus het enige alternatief is een bepaald gedeelte van de wereldbevolking laten verhongeren |
|
![]() |
![]() |