![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ... |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Schepen
|
![]() De taxichauffeur die medisch gekeurd wordt (ook aan de ogen) die beweerd dat hij het was .
|
![]() |
![]() |
#62 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Zoals geweten is het niet de eerste keer dat de bevoegde diensten hier misdadigers van allerlei allooi vrij laat rond lopen, gezien het eerder de regel is dan de uitzondering in dit land. Op ’n iets hoger niveau gemeten heeft politieke onschendbaarheid zo z’n (bijkomende) redenen. Het is zelfs voorgekomen dat de vorige burgemeester van Antwerpen, ene Patrick Janssens, in volle verkiezingsperiode (van 2004), een allochtone misdaadbende met tal van gewelddadige overvallen op hun actief, de politiediensten weerhield om - deze nochtans goed gekende personen - op te pakken, om het Vlaams belang niet in de kaart te spelen. Zo ver gaat dus de ‘politieke verantwoordelijkheid’, ongeacht het aantal slachtoffers die in deze Kafkaanse toestand vermijdbaar had kunnen zijn. Met betrekking tot de vrijlating van de hier besproken terrorismeverdachte, ligt dit dus volledig in lijn met de het gevoerde beleid op het Belgische grondgebied, wat in het buitenland al (terecht) reeds is aangeduid als ’n failed state. Om het in bedekte termen uit te drukken; La Belgique, ceci n’est pas un pays.
![]() |
#65 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#66 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De scheefgroei is ongetwijfeld reeds te ver gegaan om met kleine aanpassingen te kunnen bijsturen : er zal wat stronger medicine nodig zijn, vrees ik. Ik ben dus helemaal niet optimistisch, maar ik vind en zal blijven vinden dat men er ook voor dat enorm probleem naar moet streven om de remedies binnen de grenzen van het menswaardige te houden. Zoniet dreigen wij, net als de terroristen en hun opstokers en adepten te vervallen in methoden die niet thuishoren in een beschaafde samenleving. Voor wat België betreft : ik denk dat u mij al ruim voldoende kent om te weten dat ik elkeen als medemens respecteer, en dat geldt vanzelfsprekend onverminderd ook voor de Belgen, of dat Vlamingen of Walen zijn, Nederlandstaligen of Franstaligen (of Duitstaligen, for that matter), of Belgen die noch Vlaming, noch Waal willen zijn (Brusselaars, zeg maar). Welke staatsvorm de Belgen voor hun land wensen of niet wensen is volkomen hun zaak en hun keuze : ik heb over één en ander mijn mening, maar ik heb in deze geen enkele inspraak, dus dat laat ik aan u allen over. Evenwel, als realiste ben ik het volkomen eens met degenen die van oordeel zijn dat België weliswaar een staat is, maar geen natie (en dat gezien de inherente culturele verdeeldheid van de bevolking nooit zal worden). Laatst gewijzigd door Gwylan : 29 maart 2016 om 19:49. |
|
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Datzelfde gaat op voor Frankrijk waar het importvolk al lang geen kleine minderheid meer is.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
#69 | |
|
![]() Citaat:
Ok, ik ben wat cassant, maar neem dat niet persoonlijk. Laatst gewijzigd door geertvdb : 29 maart 2016 om 21:06. |
|
![]() |
![]() |
#70 | |||||
|
![]() Citaat:
"Cultureel marxisme en politieke correctheid" http://www.dagelijksestandaard.nl/20...e-correctheid/ Politieke correctheid is dan ook het leitmotiv van de EU en al wie deze ondemocratische instelling voorstaat. Citaat:
Maar laten we tevens nuchter blijven en beseffen dat dit toekomstige onheil ook voorzien en ingecalculeerd is door de belanghebbende partijen, gezien dan hierdoor een soort van Patriot Act in het leven kan/zal geroepen worden, die dan de macht van diezelfde belanghebbenden- die deze problemen bewust geïnstigeerd hebben - zal versterken tov de Europese bevolking, net zoals we die schabouwelijke vrijheidsberoving in de VS hebben zien evolueren na de aanslagen van 9/11. Citaat:
Citaat:
Mocht die tot in de puntjes worden toegepast, dan zouden er al lang geen Vlamingen meer (geweest) zijn, slechts Belgen. Citaat:
Mijn gulle waardering hiervoor, beste mevrouw Gwylan. ![]()
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#72 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Alleen mogen ze hem niet langer aanhouden Kortom welkom in de krankzinnige wereld van "Le compromis �* la Belge" Hier is een verklaring van hoe dit kan (met dank aan niet Belgisch maar Amerikaanse media): explainerhttp://www.politico.eu/article/bruss...ted-terrorist/ |
|
![]() |
![]() |
#73 |
|
![]() Dit is wat de advocaat van Cheffou zei over de burgemeester van Brussel: "Het is onvoorstelbaar dat de burgemeester van Brussel in een rechtsstaat dergelijke verklaringen doet. Hij hoort de wet en het vermoeden van onschuld te respecteren."
Zeer grappig dat in deze thread al onze extreem rechtse haters van alles wat links is net dezelfde fundamentele fout maken als deze burgemeester. Jullie zijn eigenlijk 1 pot nat. Heb ik gelijk of heb ik gelijk? |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar iemand vrijlaten die nog steeds verdacht wordt van massamoor en terrorisme? Dan mag je volgens mij toch spreken over absurde wetten en rechtsregels welke dringend aan herziening toe zijn. |
|
![]() |
![]() |
#75 |
|
![]() Ge zijt het dus eens met de burgemeester van Brussel?
|
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Koen Geens is trouwens daarmee bezig. Tenslotte wordt hij niet verdacht van een ordinaire winkeldiefstal hé. |
|
![]() |
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik maak me meer zorgen om het feit dat men een dag of 3 tijd heeft verloren door te denken dat Cheffou de derde van de cel Zaventem was. Kostbare tijd in de zoektocht naar de man is verloren. Intussen is men er uit: het zou Mohamed Abrini zijn. De man die met Salah Abdeslam naar Parijs reed in november.
|
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#79 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Eerder deed informatie de ronde als zou de gestalte van de verdachte onverenigbaar zijn met deze van de man in het filmpje van de bewakingscamera in de luchthaven van Zaventem. Ik stelde hier reeds eerder dat het verhaaltje omtrent de gestalte elke geloofwaardigheid mist, en waarom dat zo is. Het volstaat overigens om het filmpje van de bewakingscamera te bekijken om dat te begrijpen. Een doorsnee industriële video-bewakingsinstallatie brengt nu eenmaal geen kwaliteitsbeelden voort, en deze zijn derhalve in de regel – zoals ook uit het bewuste filmpje blijkt – nauwelijks of niet bruikbaar voor welkdanige nuttige analyse. Vergeet dus het gestalteverhaaltje : het is niet eens degelijk verpakte lulkoek voor uiterst lichtgelovige amateur garde-champêtres. Maar nu wordt kennelijk vooral aangevoerd dat uit het onderzoek van de telefonie blijkt dat betrokkene op het ogenblik van de aanslag “niet in de luchthaven van Zaventem kon zijn”. Wellicht wordt daarmee bedoeld dat de draagbare telefoon (wij noemen zoiets “téléphone portable”, u noemt het wellicht eerder GSM of cell phone, maar u weet wat ik bedoel) zich op het ogenblik van de aanslag binnen het zend/ontvangstbereik van andere masten bevond dan deze met een zend/ontvangstbereik waarbinnen de luchthaven en omgeving zich bevindt. Dat men daaraan de conclusie koppelt dat de eigenaar cq. gebruikelijke bediener van die draagbare telefoon op dezelfde plaats als zijn draagbare telefoon te situeren is, is niet ongewoon maar uiterst betwistbaar : wijl bedoelde “logische koppeling” in de regel opgaat voor de modale burger en zelfs voor een modale verdachte, is het erg naïef om aan te nemen dat ze evenzeer opgaat als het om kringen van groot banditisme en terreurgroepen gaat : daarin heeft men al lang gesnapt dat dit een techniekje is dat kan gebruikt worden om zich mogelijks een alibi aan te meten. Concreet : mijnheer A die zich in werkelijkheid te luchthaven Z bevindt, heeft voordien zijn draagbare telefoon “uitgeleend” aan mijnheer B die zich op datzelfde ogenblik te stadspark Y op ruime afstand van luchthaven Z bevindt, en heeft het zo geregeld dat die draagbare telefoon wordt gebeld door mijnheer C , waarmee precies afgesproken werd wat er tijdens dat telefoontje werd besproken. Uit het onderzoek van de telefonie van mijnheer A zal blijken dat mijnheer A zich op het ogenblik van de aanslag niet te luchthaven Z bevond maar te stadspark Y op ruime afstand daarvan, en het “alibi” zal bevestigd worden middels ondervraging van mijnheer C, wiens verklaringen omtrent wat er tijdens het telefoongesprek werd besproken volkomen zullen overeenstemmen met de verklaringen desbetreffend van mijnheer A. U en ik snappen meteen dat dergelijk “alibi” niet noodzakelijk geloofwaardig is, en we kunnen slechts hopen dat de persoon die de verdachte heeft vrijgelaten dit evenzeer heeft gesnapt. Akkefietjes zoals er eentje uit het artikel van de link hierna blijkt, zijn daarbij weliswaar niet echt van aard om ons veel vertrouwen te geven in de werking en efficiëntie van uw justitie en politiediensten .... http://www.hln.be/hln/nl/36484/Aansl...soverleg.dhtml |
|
![]() |
![]() |
#80 | |
|
![]() Citaat:
Onze ouders en grootouders werden tijdens WO II in Belgische concentratiekampen gestoken terwijl werd uitgezocht of ze iets mispeuterd hadden. Maar nu met de Islamieten kan dat niet wegens mensenrechten. Zijn die dan ondertussen veranderd of zo?