![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ... |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Autochtoon of allochtoon, waar het in deze om gaat is CONTACT met de buitenwereld. De dader schermt het slachtoffer (zoveel mogelijk) af van de buitenwereld. De oplossing is dat het slachtoffer PRAAT met anderen, met buitenstaanders. Tenslotte: Ik ben TEGEN de sjaria. Toch zit ik niet vol haat. Maar ja, vrije meningsuiting bestaat niet meer, tegenwoordig. Als je tegen de sjaria bent, zoals ik, dan word je meteen als racistisch en gevaarlijk beschouwd. Zin voor realiteit is tegenwoordig zeer ver weg. Maar ik zeg het opnieuw: Al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt haar wel. Ooit zal het moraliserend vingertje en zullen de grove leugens van de politiek correcten moeten wijken voor de realiteit. Maar "realistisch zijn" blijven de politiek correcten voorlopig "haat zaaien" noemen. De tijd zal uitwijzen hoe lang nog. |
|
![]() |
![]() |
#62 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De druk bestaat in beide richtingen.
Sommigen dragen het symbool van vrouwenonderdrukking met trots. Ik hoorde van een moslima die de hoofddoek draagt als ze naar Antwerpen gaat maar niet als ze in Maasmechelen rond loopt. Ze voelt daar druk om de hoofddoek niet te dragen. Althans dat is wat ze zegt. Van wat on-blank uitziende Boliviaanse meisjes die in Frankrijk terecht kwamen voor te studeren weet ik dat ze binnen de kortste keren onder druk kwamen te staan om een hoofddoek te dragen, zelfs door vreemden op straat. Ik vermoed dat de druk in die richting veel groter is dan omgekeerd. Mischien dient men inderdaad dit kledingstuk simpelweg te verbieden. Het is maatschappijverdelend en vrouwenrechten schendend. Tenminste studies en debatten zijn nodig. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 1 april 2016 om 12:26. |
![]() |
![]() |
#65 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Moeten wel moedige vrouwen zijn. Alleszins zou nadien vaststaan in hoever die vrouwen/meisjes een vrije keus hebben.
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen." Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015. “Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016 |
|
![]() |
![]() |
#66 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
@jouw post stefanie, je lijkt me idd geen haatdragend persoon. en met jouw mening is binnen deze maatschappij ook niets verkeerd. Het is je recht niet akkoord te zijn met de Sharia en de wet beschermt jouw recht. Dat een andere mening daar tegen in gaat, kan je als gebakken lucht beschouwen in feite. Dat er een of andere jou uitmaakt voor racist mag je ook helemaal niet deren. Dat is een fout die vele onder ons begaan en waardoor extremisten zich nog meer geroepen voelen om te beledigen en polariseren. Ze houden ervan dat je boos wordt en dat je zogenaamd beroep doet op je patriotisme. en weet je wat je uitkomst is? lege handen...en als het erop aankomt, heeft die schreeuwer jou verder niets meer te bieden. liefde dragen dergelijke mensen niet in hun hart en eens "de achterlijke buitenlander" is "gedeporteerd", zoeken ze wel een andere reden om te haten. Het is niet iets specifieks hoor waardoor ze gaan haten, maar gewoon de eigenschap die men in zich heeft om te haten. en die vindt dan zijn weg...soms met intellectueel-lijkende backup in bewoording. maar het werkelijke resultaat blijft = haat. Ik heb je ene zijn ivm haat eruit gepikt, ik hoop dat je me dat niet kwalijk neemt, maar ik geloofde je en wil niet dat je dat verliest. Laat je aub niet vangen door haatdragers hoezeer ze je ook willen doen geloven dat je niets kan of mag en moet "haten" (uiteraard anders gedefinieerd) om te kunnen verbeteren. dat is puur extremisme. Laatst gewijzigd door viaSanctus : 1 april 2016 om 15:44. |
|
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niemand ondergaat vrijwillig zweepslagen, of laat zich uit vrije beweging ophangen of dood stenigen. Niemand vraagt om terroristische aanslagen in naam van de islam, maar het gebeurt. Het ene in islamitische landen. Het andere overal ter wereld. Je kan het draaien en keren tot je een ons weegt, maar d�*t is de realiteit. Blair heeft het telaat gezien, maar hij ziet het tenminste. Europa herbergt miljoenen mensen die een anti-westerse, politieke godsdienst aanhangen. Een godsdienst waarvoor de westerse wereld, beetje bij beetje, haar vrijheid opgeeft.
![]() |
#68 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Hoe een ander land haar politiek voert is haar zaak. het is dat eindeloos bemoei dat steeds tot conflict leidt. Democratie welke in theorie fantastisch zou kunnen zijn, wordt ook door onze overheden misbruikt om oorlogen te staven..al decennia lang! |
|
![]() |