Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 april 2016, 08:21   #61
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Dan kan je meteen alles verbieden. Want dan loop je steeds het risico dat het 'steeds verder gaat'.
Je ziet een soortgelijke redenering bij het homohuwelijk, waar sommigen tegen zijn omdat het ' met homohuwelijken' begint, en het eindigt bij pedofilie.

Trouwens., de hoofddoek is enkel een symbool van onderdrukking van de vrouw bij degenen die per definitie tegen zij en aan cirkelredenering doen.

Want zeg mij nu eens: waarom zou jij een vrouw verbieden om een hoofddoek te dragen wanneer zij zelfs geen verband legt met Islam?
Het onderstaande dat marie schreef daar fiets je wel mooi rond niet?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Het begint met de hoofddoek, vervolgens gescheiden zwemuren, geen hand geven aan vrouwen, weigeren dat mannelijke dokters hun vrouwen aanraken en dus niet kunnen onderzoeken... (Bij dat laatste kun je je de ontregeling in onze ziekenhuizen voorstellen, vooral bij de spoeddiensten???)
Oud 8 april 2016, 08:27   #62
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Het onderstaande dat marie schreef daar fiets je wel mooi rond niet?
Absoluut niet, waarom denk je dat ik verwijs naar het homohuwelijk?
Al had ik het eenvoudiger kunnen zeggen: is een vrouw dan verplicht om een hand te geven? Bij de Franstaligen wordt er tussen mannen gekust om goedendag te zeggen, ga jij dat ook doen wanneer jij een mannelijke Franstalige collega goedendag zegt?

Btw, uit nieuwsgierigheid, ben jij voorstander van een algemeen verbod op de hoofddoek?

Laatst gewijzigd door Bad Attila : 8 april 2016 om 08:29.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2016, 09:15   #63
Hoomer

Standaard

Citaat:
Absoluut niet, waarom denk je dat ik verwijs naar het homohuwelijk?
Al had ik het eenvoudiger kunnen zeggen: is een vrouw dan verplicht om een hand te geven? Bij de Franstaligen wordt er tussen mannen gekust om goedendag te zeggen, ga jij dat ook doen wanneer jij een mannelijke Franstalige collega goedendag zegt?

Btw, uit nieuwsgierigheid, ben jij voorstander van een algemeen verbod op de hoofddoek?
Het gaat niet zozeer om handen geven, en wij kussen ook elkaar in de onze familie en onder vrienden al ben ik 60. Het gaat over als man het niet mogen aanraken van moslim vrouwen ook al is hun situatie levensbedreigend.

En om uw nieuwsgierigheid te bevredigen, neen ik ben niet voor een hoofddoeken verbod tenzij de situatie zodanig escaleert dat elke westerse vrouw zonder hoofddoek uitgescholden wordt voor hoer en tot loslopend wild wordt verklaard door moslimmannen. Dan moet er een verbod komen op hoofddoeken en sterker nog op alle kleding die aangeeft dat u niet tot de westerse mens behoord.
Voil�*.
Oud 8 april 2016, 10:40   #64
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter

Patrick M.'s schermafbeelding

Standaard

Algemeen hoofddoeken verbod?
Gelijk dat geval in Genk.
Moslima word aangenomen in een winkel en 1 van de voorwaarden is dat ze moet werken zonder hoofddoek.
Moslima gaat akkoord met die voorwaarde want ze begint te werken in die winkel.
Na een tijdje loopt die moslima in die winkel toch rond met haar hoofddoek op.
Directie van de winkel zegt tegen de moslima dat ze haar hoofddoek moet uitdoen volgens de voorwaarden waaraan die moslima is beginnen te werken in die winkel.
Moslima weigert en blijft haar hoofddoek dragen.
Gevolg: de moslima krijgt haar ontslag.
Moslima gaat naar de rechtbank.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2016, 11:03   #65
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het gaat niet zozeer om handen geven, en wij kussen ook elkaar in de onze familie en onder vrienden al ben ik 60. Het gaat over als man het niet mogen aanraken van moslim vrouwen ook al is hun situatie levensbedreigend.
Gewoon de regels inzake personen in nood toepassen. Heel eenvoudig en efficient.

Citaat:
En om uw nieuwsgierigheid te bevredigen, neen ik ben niet voor een hoofddoeken verbod tenzij de situatie zodanig escaleert dat elke westerse vrouw zonder hoofddoek uitgescholden wordt voor hoer en tot loslopend wild wordt verklaard door moslimmannen. Dan moet er een verbod komen op hoofddoeken en sterker nog op alle kleding die aangeeft dat u niet tot de westerse mens behoord.
Voil�*.
Ja, en als morgen alle vrouwen met een minirokje als hoer worden uitgescholden, het minirokske verbieden, zeker?
Altijd beter het slachtoffer te straffen dan de dader, hé?
Oud 8 april 2016, 11:03   #66
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Moslima word aangenomen in een winkel en 1 van de voorwaarden is dat ze moet werken zonder hoofddoek.
Directie van de winkel zegt tegen de moslima dat ze haar hoofddoek moet uitdoen volgens de voorwaarden waaraan die moslima is beginnen te werken in die winkel.
En wat heeft rechtbank beslist?
Oud 8 april 2016, 11:16   #67
Hoomer

Standaard

Citaat:
Gewoon de regels inzake personen in nood toepassen. Heel eenvoudig en efficient.

Ja, en als morgen alle vrouwen met een minirokje als hoer worden uitgescholden, het minirokske verbieden, zeker?
Altijd beter het slachtoffer te straffen dan de dader, hé?
Je verstaat er zoals gewoonlijk de ballen van, begrijpend lezen jongen, ik zeg minirok kan en mag zeker niet verboden worden, ik zeg als vrouwen zonder hoofddoek worden uitgescholden dan moet hoofddoek verboden worden voor iedereen.

De regels inzake personen in nood is voor moslimmannen afblijven en laten doodgaan, wij moslimmannen mogen nu eenmaal geen andere vrouwen dan de onze aanraken, tenzij ze ongelovigen zijn. Een mannelijke dokter mag hun vrouwen ook niet helpen, gevallen van rellen in hospitalen door moslims omdat mannelijke dokter hun moslimmadam behandeld zijn genoeg gekend.
Oud 8 april 2016, 13:07   #68
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Verkeerd.
Ik denk dat een aantal Moslima's de hoofddoek (eender welke, hé) onder dwang dragen, weze het fysieke dwang, morele, familiale, sociale, wettelijke, wie weet wat nog. Ik denk dat een aantal Moslima's de hoofddoek heel bewust dragen, uit eigen keuze en overtuiging. Ik denk dat een aantal Moslima's zich niet eens de vraag stellen waarom zij een hoofddoek dragen. Net als ik denk dat Moslima's misschien wel een 'klassieke' hoofddoek uit vrije wil dragen, maar absoluut weigeren om een burqa of een niqab te dragen, omdat zij elke vorm van hoofddoek anders benaderen. Terwijl andere enkel een burqa of een niqab willen dragen, en geen 'klassieke hoofddoek'.

Volg je nog?
Eigenlijk kan en mag de hele discussie daar niet om draaien.
Het doet er niet meer toe of een moslima nu gedwongen, uit gewoonte of overtuiging een hoofddoek draagt.
Wel waar de hoofddoek voor staat en in welke zin dat druk zet op onze samenleving die bestaat uit nog meer vrouwen dan enkel moslima's.

-De hoofddoek staat voor onderscheid, dat staat vast. Ze dient om aan te geven dat je een moslima bent.
- Maar ze staat ook voor de verantwoordelijkheid van vrouwen voor het seksuele gedrag van mannen. Ik denk dat daar toch geen discussie meer over te voeren valt, of denkt u dat het toeval is dat moslims vrouwen zonder hoofddoek anders benaderen dan de dames met hoofddoek?
Dat onderscheid tussen gelovigen/ ongelovigen en verantwoordelijkheid van vrouwen voor het seksuele gedrag van mannen vallen niet te verenigen met de principes van deze samenleving.
Een samenleving, waar ook vrijheid van afwijkende meningen een gedeeld principe is, daarom vind ik dat die guillotine van vrouwenrechten niet kan op scholen, werkvloeren, tenzij een werkgever anders beslist.

Werk weigeren, hoofddoeken eisen steeds en overal zijn politieke vormen van druk tegen de principes van deze samenleving, die boven de vrijheid van afwijkende meningen moet staan, dus ja, daar mag je van mij tegen optreden.
Hoofddoeken mogen dus, daar valt niets aan te doen, maar niet steeds en overal als verworven of na te streven recht.
De principes van de samenleving waar de hoofddoek hoe dan ook in strijd mee is, staan boven die individuele vrijheden.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2016, 13:16   #69
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
De islam is niet democratisch. Geef dat gewoon toe. En niet democratische instanties zoals de katholieke kerk/ de islam/ het jodendom moeten niet komen vertellen wat wij wel en niet mogen doen. Ik snap dat niet, het eeuwige in bescherming nemen van die islam. Al die 3 religies zijn slecht; klaar!
Natuurlijk mogen gelovigen zeggen wat zij belangrijk vinden. Vrijheid van meningsuiting geldt ook voor hen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2016, 13:17   #70
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Heel eenvoudige principe:

Vrijheid voor iedereen in het openbaar.
Vrijheid voor de werkgever in zijn onderneming.
Oud 8 april 2016, 15:41   #71
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je verstaat er zoals gewoonlijk de ballen van, begrijpend lezen jongen, ik zeg minirok kan en mag zeker niet verboden worden, ik zeg als vrouwen zonder hoofddoek worden uitgescholden dan moet hoofddoek verboden worden voor iedereen.
O, maar als je dat wenst, kan ik uw redenering nog verder doortrekken, hoor.
Niet de minirokjes moeten verboden, wel alle 'preutse' kledij. Als vrouwen zonder preutse kledij worden uitgescholden, dan moet preutse kledij verboden worden door iedereen.

Ergo, minirok verplicht voor alle vrouwen...

*denkt eventjes na* in een aantal gevallen, doen!

Jouw eigen redenering., hé...

Citaat:
De regels inzake personen in nood is voor moslimmannen afblijven en laten doodgaan, wij moslimmannen mogen nu eenmaal geen andere vrouwen dan de onze aanraken, tenzij ze ongelovigen zijn. Een mannelijke dokter mag hun vrouwen ook niet helpen, gevallen van rellen in hospitalen door moslims omdat mannelijke dokter hun moslimmadam behandeld zijn genoeg gekend.
Ik verwacht dat die mannen dan voor de rechter worden gebracht om de zaak te laten berechten. Punt.
Oud 8 april 2016, 15:54   #72
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
O, maar als je dat wenst, kan ik uw redenering nog verder doortrekken, hoor.
Niet de minirokjes moeten verboden, wel alle 'preutse' kledij. Als vrouwen zonder preutse kledij worden uitgescholden, dan moet preutse kledij verboden worden door iedereen.

Ergo, minirok verplicht voor alle vrouwen...

*denkt eventjes na* in een aantal gevallen, doen!

Jouw eigen redenering., hé...

Ik verwacht dat die mannen dan voor de rechter worden gebracht om de zaak te laten berechten. Punt.
Dat is bepaald een kromme redenering en wel op beide punten.
Hoofddoeken staan voor een bepaald idelogisch gedachtengoed, en worden vaak opgelegd, kent u gezinnen waar minirokken worden opgelegd of je zonder minirok niet mag werken, naar buiten kunt gaan?

Waarom moet je mensen die de basisprincipes niet respecteren, waaronder artsen die hun werk doen zonder onderscheid in geslacht voor een rechter brengen?
De wetgeving is duidelijk op dat punt, een rechter hoeft daar niet over te beslissen.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2016, 16:07   #73
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Eigenlijk kan en mag de hele discussie daar niet om draaien.
Het doet er niet meer toe of een moslima nu gedwongen, uit gewoonte of overtuiging een hoofddoek draagt.
Wel waar de hoofddoek voor staat en in welke zin dat druk zet op onze samenleving die bestaat uit nog meer vrouwen dan enkel moslima's.
Dat maakt juist het dragen van een hoofddoek uit overtuiging zo 'heilig' (sorry voor het woord). In onze maatschappij heeft iedereen, ook groeperingen, ook godsdiensten, het recht om druk te zetten op die maatschappij.
Dat maakt integraal deel uit van het democratisch proces.

Citaat:
-De hoofddoek staat voor onderscheid, dat staat vast. Ze dient om aan te geven dat je een moslima bent.
Ik ben niet zo zeker over het feit dat Moslima's een hoofddoek dragen vanuit een negatieve insteek ('zich onderscheiden'), maar laten we stellen dat het zo is...

Citaat:
- Maar ze staat ook voor de verantwoordelijkheid van vrouwen voor het seksuele gedrag van mannen. Ik denk dat daar toch geen discussie meer over te voeren valt, of denkt u dat het toeval is dat moslims vrouwen zonder hoofddoek anders benaderen dan de dames met hoofddoek?
Je veralgemeent. Er zijn uiteraard Moslims die zo handelen, maar er zijn er ook heel veel Moslims die geen verschil maken. Ik ken zelfs Moslims die teleurgesteld zijn dat hun dochter een hoofddoek draagt...

Maar je hebt gelijk, een aantal Moslims denken dat een vrouw die geen hoofddoek draagt, zich als een hoer gedraagt. Maar laten we even serieus blijven, hé, hoe reageren blanke, niet-Molsimsmannen wanneer een schone madam rondloopt in hypersexy kledij en schminck?
Ik ben een man en zal het spektakel zeker en vast aanschouwen, maar ik ben goed opgevoed en zal dus zwijgen.

Citaat:
Dat onderscheid tussen gelovigen/ ongelovigen en verantwoordelijkheid van vrouwen voor het seksuele gedrag van mannen vallen niet te verenigen met de principes van deze samenleving.
Een samenleving, waar ook vrijheid van afwijkende meningen een gedeeld principe is, daarom vind ik dat die guillotine van vrouwenrechten niet kan op scholen, werkvloeren, tenzij een werkgever anders beslist.
Hier ga je wel helemaal door de bocht. Waarom zou een onderscheid maken tussen jou en anderen niet te verenigen zijn met onze samenleving? Het is juist het omgekeerde, deze samenleving is zo rijk omdat er tal van meningen, gedragingen, achtergrond, smaken, enz voorhanden zijn. Het is een absoluut recht om 'anders' te zijn, en dat ook uit te drukken. Ook inzage godsdienst uiteraard...

Kijk, wanneer ik rondloop met een heavy-metal shirt, is dat ook om mijn eigenheid uit te drukken, aan de maatschappij te zeggen, 'ik ben wie ik ben, en toevallig is er een onderscheid tussen metalheads en niet-metalheads'. Zo what?
Gaan we ook de Christenen, Joden, Boeddhisten, verwijten dat zij hun verschillen met de anderen zo zichtbaar maken?

Citaat:
Werk weigeren, hoofddoeken eisen steeds en overal zijn politieke vormen van druk tegen de principes van deze samenleving, die boven de vrijheid van afwijkende meningen moet staan, dus ja, daar mag je van mij tegen optreden.
Hoofddoeken mogen dus, daar valt niets aan te doen, maar niet steeds en overal als verworven of na te streven recht.
De principes van de samenleving waar de hoofddoek hoe dan ook in strijd mee is, staan boven die individuele vrijheden.
Uiteraard, geen enkel recht is absoluut, net daarom dat het EHRM het verbod op de burka heeft goedgekeurd. Ik nodig jou trouwens uit om dat arrest eens te lezen, ik ben niet mee helemaal akkoord met de eindbeslissing, maar de redenering is wel heel onderbouwd.

Het gaat hier om een fout die heel vaak gemaakt wordt. Pleiten voor de individuele vrijheid om een hoofddoek te dragen betekent niet automatisch pleiten voor het dragen van een hoofddoek in alle omstandigheden. Dit is een algemene regel dat voor alle individuele rechten bestaat: er mogen en soms moeten beperkingen zijn, maar ook die beperkingen mogen niet zomaar.

Laatst gewijzigd door Bad Attila : 8 april 2016 om 16:19.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2016, 16:13   #74
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dat is bepaald een kromme redenering en wel op beide punten.
Hoofddoeken staan voor een bepaald idelogisch gedachtengoed, en worden vaak opgelegd, kent u gezinnen waar minirokken worden opgelegd of je zonder minirok niet mag werken, naar buiten kunt gaan?
Mijn redenering is zo krom omdat de oorspronkelijke redenering zo krom is.

Citaat:
Waarom moet je mensen die de basisprincipes niet respecteren, waaronder artsen die hun werk doen zonder onderscheid in geslacht voor een rechter brengen?
De wetgeving is duidelijk op dat punt, een rechter hoeft daar niet over te beslissen.
Je hebt mijn niet goed begrepen, denk ik.
Het gaat om de mannen (lees: Moslims) die hun hulp aan vrouwen zouden weigeren en een persoon in nood niet helpt. Dat is een strafbaar feit.
Het gaat om mannen (lees:Moslims) die een mannelijke dokter beletten een vrouw te verzorgen in dringende gevallen. Ook dat is een strafbaar feit.

Ik heb het al heel dikwijls geschreven, hoor, onze wetten beschermen ons meer dan voldoende tegen zulke gedragingen. Het volstaat ze toe te passen.
Oud 8 april 2016, 16:29   #75
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Islamhoofddoek is de positieve discriminatie variante van de gele Davidsster.
Oud 8 april 2016, 16:57   #76
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zij mogen dat wel doen. Net als wij hun 'aanwijzingen', 'bevelen' en 'anderen' in de vuilbak mogen kieperen.

Eenvoudig toch?
Ja; het is heel eenvoudig totdat je onze moslims en hun profeet belachelijk maakt. Dan krijg je een kogel door je kop. U snapt toch wel dat sinds de aanslagen op Charlie Hebdo onze moslims toch wel een probleem hebben met de vrije meningsuiting. Als we dit probleem niet aanpakken krijg je een gecensureerde (politiek correcte) maatschappij.

Laatst gewijzigd door TV-verslaafde : 8 april 2016 om 16:58.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2016, 03:00   #77
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En wat heeft rechtbank beslist?
https://www.google.be/search?q=Joyce...ta=&gws_rd=ssl

https://www.google.be/search?q=joyce...ta=&gws_rd=ssl

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2016, 07:27   #78
Hoomer

Standaard

Citaat:
Mijn redenering is zo krom omdat de oorspronkelijke redenering zo krom is.

Je hebt mijn niet goed begrepen, denk ik.
Het gaat om de mannen (lees: Moslims) die hun hulp aan vrouwen zouden weigeren en een persoon in nood niet helpt. Dat is een strafbaar feit.
Het gaat om mannen (lees:Moslims) die een mannelijke dokter beletten een vrouw te verzorgen in dringende gevallen. Ook dat is een strafbaar feit.

Ik heb het al heel dikwijls geschreven, hoor, onze wetten beschermen ons meer dan voldoende tegen zulke gedragingen. Het volstaat ze toe te passen.
Geweldig toch die wetten en uw regeneringen, is het niet?

http://www.hbvl.be/cnt/aid621586/kla...arts-weigert-2
Dokter Philippe Becx uit Bree, net over de grens bij het Limburgse Weert, werd op 23 augustus 's nachts naar het ziekenhuis Maas en Kempen geroepen, omdat een moslima onmiddellijk een keizersnede moest ondergaan. Na een bevalling die al tien uur aan de gang was, had haar ongeboren baby hartritmestoornissen en moest snel ter wereld komen. Maar de echtgenoot van de vrouw wilde niet dat een man haar behandelde, blokkeerde de deur van de operatiekamer en probeerde zijn vrouw de operatiekamer uit te rijden. Hij eiste een vrouwelijke anesthesist. "Dat ging onmogelijk, mijn cliënt was de enige anesthesist in het ziekenhuis", aldus zijn raadsman Filip Dewallens. Na twee uur vruchteloos praten, terwijl de vrouwelijke gynaecoloog bleef herhalen dat het kindje zou sterven als het niet zo snel mogelijk gehaald zou worden, werd een imam opgetrommeld. Die gaf de arts toestemming de vrouw een ruggenprik te geven. Maar daarvoor moest ze eerst geheel worden ingezwachteld, op een klein stukje huid na voor de naald. "Daarna werd de anesthesist verplicht de operatiekamer te verlaten", zegt advocaat Dewallens. Becx schreeuwde zijn instructies door een kier van de deur naar een verpleegster, die binnen de anesthesie bijhield.
Oud 9 april 2016, 09:00   #79
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Is dat zo? Mag een moslimman een vrouw niet aanraken die na een ongeval bijvoorbeeld geholpen moet worden?
Oud 9 april 2016, 09:03   #80
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voil�*.
Fout natuurlijk, omdat je voorbijgaat aan het eigenlijk probleem en je beperkt tot de symptomen.

Als vrouwen worden uitgescholden dan moet opgetreden worden tegen die mannen. D�*�*r zit de kat gebonden.

Voor het overige zie ik dat u onze westerse vrijheden wilt inperken. Blijkbaar geen vrijheid meer om te dragen wat men wilt. Wie zal bepalen wat westerse kleding is en niet? Komt er een soort overheidsorgaan dat jaarlijks de toegelaten mode-uitingen bij wet zal vastleggen?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be