Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 april 2016, 23:29   #61
non-conformist
Europees Commissaris

non-conformist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
We gaan nu toch niet naief doen.
Dat is niet naïef dat is de realiteit.
De overheid denkt dat die burger gepakt kan worden omdat die zich toch niet zal verplaatsen of die zich toch niet kan weren.

Wat zal er gebeuren wanneer er performantere batterij systemen gaan komen in combinatie met een kleine generator en dat netwerk volledig overbodig gaat worden ?

Hoe zou die overheid reageren denk je ?

Want dit is exact de situatie waar we naar toe gaan indien ze die systemen gaan belasten : die zoeken een uitweg.

Laatst gewijzigd door non-conformist : 24 april 2016 om 23:45.
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2016, 23:30   #62
non-conformist
Europees Commissaris

Standaard

Overigens is het netwerk nog op geen enkel moment gecrasht door een 'teveel' aan stroom. Daarvoor zijn er genoeg gascentrales die uitgeschakeld kunnen worden.

Een tekort aan stroom daarentegen heeft die dreiging wel opgeleverd.
Oud 24 april 2016, 23:31   #63
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We gaan nu toch niet naief doen.
U vindt het normaal dat de burger zwaarder belast wordt dan de bedrijven. En uw argument luidt: de ene kan dreigen met een verhuis; de andere niet.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2016, 23:32   #64
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist Bekijk bericht
We gaan naar een systeem van opslag, decentraal.

In dat systeem is voor een centraal netwerk geen plaats meer.

Tenminste als de overheid er geen stokje voor steekt...
je moet daarvoor gewoon drie prijzen voorzien:
- een piekprijs - balans prijs - tekort prijs. Die drie prijzen laten toe om met een mathematische zekerheid en een algoritme uw rendement/keuzes vanopslag/produtie te optimaliseren
Het hangt niet af van een overheid die iets wil verdedigen. Ik denk dat de overheid inderdaad moet vooruitdenken.

Maar denk nu eens na over die turteltaks: welke taksblijft er over als niemand nog betaalt voor de infrastructuur ?
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2016, 23:32   #65
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hmmm Bekijk bericht
Ik betaal toch liever TT dan belastingen voor alles wat met achterlijke godsdiensten te maken heeft.
ik ook, alleen mogen we niet kiezen hé.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2016, 23:33   #66
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Maar denk nu eens na over die turteltaks: welke taksblijft er over als niemand nog betaalt voor de infrastructuur ?
Misschien moet men gewoon eens over het muurtje durven kijken. Hoe gaat het er in Nederland of in Duitsland aan toe?
Oud 24 april 2016, 23:34   #67
non-conformist
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
ik ook, alleen mogen we niet kiezen hé.
Ik betaal liever geen belastingen tout court en al zeker niet voor BE, Vlaanderen of de EU.
Oud 24 april 2016, 23:35   #68
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Bij mijn weten hebben we daarvoor gascentrales.
En de centrale van Coo. Maar geen enkele producent wil zijn gascentrales, zonder subsidies nog in bedrijf houden, laat staan er nieuwe installeren.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2016, 23:37   #69
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En de centrale van Coo. Maar geen enkele producent wil zijn gascentrales, zonder subsidies nog in bedrijf houden, laat staan er nieuwe installeren.
De gascentrales zijn nog steeds in bedrijf. Bij mijn weten is het subsidieverhaal nog maar eind vorig jaar op de tafel van de regering gekomen.
Oud 24 april 2016, 23:41   #70
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het ging over de geschiedenis van de kinderbijslag. U schreef dat Hitler aan de basis ervan lag, wat nu eenmaal niet correct is.
Heeft in het leven geroepen is niet aan de basis liggen. De Fransen lagen ook niet aan de basis.

Het wil niet zeggen omdat er vandaag enkele bedrijven zijn die een sinterklaas en paasfeest geven voor hun personeel dat zij de uitvinders zouden zijn wanneer er morgen een wet zou komen die iedere ouder voortaan gerechtigd maakt op een Sinterklaas- en paasfeestpremie, die betaald wordt door de sociale zekerheid.
Oud 24 april 2016, 23:45   #71
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik betaal liever geen belastingen tout court en al zeker niet voor BE, Vlaanderen of de EU.
Dan zul je toch moeten verhuizen denk ik of u insmeren met koffiedik en zorgen dat ge, ze moeten niet eens van u zijn, een stuk of 12 jong op uwen boek hebt staan, al zijn het er van uw broer(s) die eender waar ergens op de wereld wonen, zolang ze maar de zelfde naam dragen.

Laatst gewijzigd door Garry : 24 april 2016 om 23:47.
Oud 24 april 2016, 23:45   #72
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De overheid denkt dat die burger gepakt kan worden omdat die zich toch niet zal verplaatsen of die zich toch niet kan weren.

Wat zal er gebeuren wanneer er performantere batterij systemen gaan komen in combinatie met een kleine generator en dat netwerk volledig overbodig gaat worden ?

Want dit is exact de situatie waar we naar toe gaan indien ze die systeem gaan belasten : die zoeken een uitweg.
Dat is natuurlijk de realiteit. Daarom dat het naief is om de realiteit niet onder ogen te zien.
De overheid neemt bij voorkeur de gemakkelijkste weg, en dit niet alleen wat het innen van taksen betreft, ook wat de uitgaven betreft. Tegen het populisme aan.
Als het netwerk in de toekomst overbodig wordt, wel dan zal dit zo zijn. Wie gaat die evolutie tegenwerken. Maar zo ver zijn we nog niet.
Oud 24 april 2016, 23:47   #73
non-conformist
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
je moet daarvoor gewoon drie prijzen voorzien:
- een piekprijs - balans prijs - tekort prijs. Die drie prijzen laten toe om met een mathematische zekerheid en een algoritme uw rendement/keuzes vanopslag/produtie te optimaliseren
Het hangt niet af van een overheid die iets wil verdedigen. Ik denk dat de overheid inderdaad moet vooruitdenken.

Mijn antwoord is simpel : een aantal jaren geleden had de regering de beleidskeuze gemaakt (jawel ook de NVA zat toen in de Vlaamse regering) om de vervuiler te laten betalen.

Welnu als je elektriciteit van het net neemt, is dat op één of andere manier vervuilend en betaal je daarvoor een prijs.

Naar mijn mening moet de kost dus afgewenteld worden op degene die nog wel stroom afnemen indien men dit principe doortrekt.
Oud 24 april 2016, 23:48   #74
non-conformist
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dan zul je toch moeten verhuizen denk ik of u insmeren met koffiedik en zorgen dat ge, ze moeten niet eens van u zijn, een stuk of 12 jong op uwen boek hebt staan, al zijn het er van uw broer(s) die eender waar ergens op de wereld wonen, zolang ze maar de zelfde naam dragen.
Dat is ook wat ik van plan ben
Oud 24 april 2016, 23:48   #75
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De gascentrales zijn nog steeds in bedrijf. Bij mijn weten is het subsidieverhaal nog maar eind vorig jaar op de tafel van de regering gekomen.
Dacht dat een gedeelte gesloten is en een gedeelte nog altijd in bedrijf (waarvan ik dacht een gedeelte gesubsidieerd). Kan moeilijk anders, tenzij het buitenland volledig onze pieken opvangt. Maar die zullen dat ook niet gratis doen.
Oud 24 april 2016, 23:49   #76
non-conformist
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dat is natuurlijk de realiteit. Daarom dat het naief is om de realiteit niet onder ogen te zien.
De overheid neemt bij voorkeur de gemakkelijkste weg, en dit niet alleen wat het innen van taksen betreft, ook wat de uitgaven betreft. Tegen het populisme aan.
Als het netwerk in de toekomst overbodig wordt, wel dan zal dit zo zijn. Wie gaat die evolutie tegenwerken. Maar zo ver zijn we nog niet.
Ik heb zo wel mijn idee over hoe men dat zou gaan voorkomen : net zoals ze je verplicht hebben om je aan te sluiten op de riolering ... verplicht aangesloten te zijn op het net...
Oud 24 april 2016, 23:50   #77
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Want dit is exact de situatie waar we naar toe gaan indien ze die systemen gaan belasten : die zoeken een uitweg.
Ge kunt er ook voor zorgen dat ge alles op gebruikt hé.
Oud 24 april 2016, 23:53   #78
non-conformist
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ge kunt er ook voor zorgen dat ge alles op gebruikt hé.
In de huidige situatie maakt het geen zak uit of je alles opgebruikt of niet, het maakt zelfs niet uit of je tekort hebt...je betaalt toch.
Oud 24 april 2016, 23:54   #79
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is ook wat ik van plan ben
Ik hoop voor jou dat ge het dan niet in Nederland gaat zoeken want dan gaat ge van een kale rijs terugkomen denk ik.
Oud 24 april 2016, 23:58   #80
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In de huidige situatie maakt het geen zak uit of je alles opgebruikt of niet, het maakt zelfs niet uit of je tekort hebt...je betaalt toch.
Die overschot hebben leveren stroom aan een veel lager tarief. Het is dat wat ik bedoel. Gij moet betalen voor het gebruik van het net, wel zorg dat ge geen stoom meer naar het net stuurt maar smos hem op. Je betaalt dan nog wel voor het gebruik van het net maar ge geeft niets meer cadeau.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be