Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 mei 2016, 19:02   #61
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Volgens mij loopt er nog weinig binnen en buiten in een vlaamse rooms katholieke kerk.
Lopen ? Neen, strompelen, met een wandelstok of krukken, of een rollator dat is het beeld dat je in de vlaamse kerken ziet behalve tijdens begrafenissen.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2016, 19:10   #62
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volgens mij loopt er nog weinig binnen en buiten in een vlaamse rooms katholieke kerk.
Dat is een Waalse overwinning he Henri1?
Oud 2 mei 2016, 19:39   #63
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dat is een Waalse overwinning he Henri1?
Neen, een historische overwinning met het revanchisme dat daar bij hoort tegenover twee millenia religieus obscurantisme van europa door de woestijngodsdiensten van diverse pluimages. Walen of vlamingen zijn evenveel slachtoffer van die ellende geweest.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2016, 19:50   #64
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik ga dat later eens lezen,
maar op het eerste gezicht, moet ik simpel herhalen wat ik in de vorige post zei:
daar is een verschil tussen huwen, en naar hier mogen komen wonen.
Gezinshereniging is naar hier komen wonen.

Voor de rest gaat de draad in wezen over de beleefdheid van mensen om anderen niet te schofferen/beledigen/aan te vallen, zelfs al zijn ze van een andere kleur.

.
Je kan hier onmogelijk huwen zonder dat eerst de partner een verblijfsvergunning heeft gekregen. Je kan ook in het land van de partner gaan huwen maar dat zal niet helpen voor een verblijfsvergunning hier en op de koop toe beland je dan in juridische onzekerheid.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2016, 20:05   #65
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Iedereen mag huwen wie hij wil, ongeacht de afkomst of religie.

Maar in uw geliefde partij lopen er heel wat sujetten rond die hier vierkant tegen zijn.
Wat nu ?
De eerste zin is eigenlijk regelrechte onzin: er is immers een wetgeving, waardoor niet iedereen kan huwen met om het even wie. In België kan er geen huwelijk worden afgesloten tussen bepaalde bloedverwanten, of tussen een minderjarige en een meerderjarige. En voor niet-EU-burgers is er een hele juridische weg te bewandelen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2016, 08:06   #66
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
De eerste zin is eigenlijk regelrechte onzin: er is immers een wetgeving, waardoor niet iedereen kan huwen met om het even wie. In België kan er geen huwelijk worden afgesloten tussen bepaalde bloedverwanten, of tussen een minderjarige en een meerderjarige. En voor niet-EU-burgers is er een hele juridische weg te bewandelen.
Klopt inderdaad.Ik weet ook niet of mensen van hetzelfde geslacht kunnen huwen met elkaar als één van de partners uit een land komt waar het homo huwelijk niet is erkend.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2016, 08:08   #67
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Je kan hier onmogelijk huwen zonder dat eerst de partner een verblijfsvergunning heeft gekregen. Je kan ook in het land van de partner gaan huwen maar dat zal niet helpen voor een verblijfsvergunning hier en op de koop toe beland je dan in juridische onzekerheid.
Huwen met iemand van buiten de EU is inderdaad een heel juridisch kluwen. Volgens mij zal dat in de toekomst zelfs niet meer kunnen.
Oud 3 mei 2016, 09:49   #68
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Gezinshereniging is een logisch ( verplicht ) vervolg van huwen.

Maar inderdaad heb me wat laten misleiden.....en wat afgeweken van de draad.
'k Ga nu niet zeggen dat ik er veel van ken, maar vermoedelijk zit je alweer mis:
gevolg van een huwelijk: gezinsVORMING
gevolg van een bloedband (ouders laten overkomen): gezinshereniging.
gewoon verhuizen: immigratie/emigratie migratie
vluchten: asielzoeker.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2016, 09:52   #69
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb in een link die in deze draad geplaatst is, toch al gelezen dat je een akte van de burgerlijke stand omtrent jouw toestand, opgemaakt in een vreemd land, kan laten 'inschrijven' in de registers van b., via de ambassade.

Als ik dus zou huwen in Congo, dan wordt die akte overgeschreven.
Daarna, mochten we willen verhuizen naar Vlaanderen, dan zal er wel een onderzoek komen of het geen schijnhuwelijk betreft.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 3 mei 2016, 09:55   #70
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Huwen met iemand van buiten de EU is inderdaad een heel juridisch kluwen. Volgens mij zal dat in de toekomst zelfs niet meer kunnen.
Excuseer, maar meer van de pot rukken dan jouw stelling, is echt onmogelijk.

Denk jij dat we naar toestanden gaan zoals niet zo lang geleden in Zuid-Afrika, waar het strafbaar was om een rasgemengd huwelijk aan te gaan ?

Straffe lectuur en visie van onze grondvod, EVRM, ... heb jij.

.

Oud 3 mei 2016, 10:16   #71
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
'k Ga nu niet zeggen dat ik er veel van ken, maar vermoedelijk zit je alweer mis:
gevolg van een huwelijk: gezinsVORMING
gevolg van een bloedband (ouders laten overkomen): gezinshereniging.
gewoon verhuizen: immigratie/emigratie migratie
vluchten: asielzoeker.

.
Je kent er inderdaad niet veel van .....na het huwelijk is de gezinshereniging het logisch gevolg.Een Belg die in het buitenland huwt moet na het huwelijk een visum aanvragen voor gezinshereniging met zijn vrouw.
Een Belg die in België wil huwen met een partner van buiten de EU moet 1 ) het visum aanvragen voor huwelijk in België. Pas na het huwelijk kan het koppel een aanvraag voor gezinshereniging aanvragen.
http://www.kruispuntmi.be/thema/verb...of-derdelander

http://www.kruispuntmi.be/sites/defa...hereniging.pdf
Oud 3 mei 2016, 10:22   #72
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Excuseer, maar meer van de pot rukken dan jouw stelling, is echt onmogelijk.

Denk jij dat we naar toestanden gaan zoals niet zo lang geleden in Zuid-Afrika, waar het strafbaar was om een rasgemengd huwelijk aan te gaan ?

Straffe lectuur en visie van onze grondvod, EVRM, ... heb jij.

.
EVRM ?

Wel wat ik schrijf is helemaal niet van de pot gerukt.....Enig idee waarom nu bijvoorbeeld al veel Nederlanders zich (voor enige tijd) vestigen in België ? Opdat zich komen vestigen in NL zelfs al ben je gehuwd al praktisch onmogelijk is......En stel dat jij met een Afrikaanse vrouw wil huwen maar dat deze daarna niet bij jou mag komen wonen is niet direct de bedoeling van een huwelijk dacht ik zo ?

https://nl.wikipedia.org/wiki/Belgi%C3%AB-route

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 3 mei 2016 om 10:28.
Oud 3 mei 2016, 10:27   #73
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb in een link die in deze draad geplaatst is, toch al gelezen dat je een akte van de burgerlijke stand omtrent jouw toestand, opgemaakt in een vreemd land, kan laten 'inschrijven' in de registers van b., via de ambassade.

Daarna, mochten we willen verhuizen naar Vlaanderen, dan zal er wel een onderzoek komen of het geen schijnhuwelijk betreft.

.
Ook in Congo zal je eerst het attest van geen huwelijksbeletsel moeten zien vast te krijgen. Ook daar gaat een onderzoek aan vooraf ......
Oud 3 mei 2016, 10:57   #74
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik ben begonnen met te zeggen dat ik er niet veel van af wist.

Dus nu terug naar de draad:
hoe onbeschoft kan een Vlaming zijn om zonder enige aanleiding een anderskleurige te gaan beledigen ?

.

Oud 3 mei 2016, 11:09   #75
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Er waren er zelfs zo onbeschoft dat ze zich NIET in de echt wilden laten verbinden door 'n anderskleurige Wouter van Bellingen.

Om wie 't ging is nooit vastgesteld. Officiele versie luidde dat van Bellingen geen klacht wou indienen, er werden echter andere dingen gefluisterd...
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2016, 11:28   #76
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heb ik dat recht ?
Ik zou begod denken van wel.

En als we dan hier ons leven uitbouwen, geeft dan de huidskleur van mijn wederhelft het recht aan anderen om met hun vuile muil beledigingen edm te uiten ? Of andere racistische zever te kotsen ?

Kunnen we nu echt geen verschil maken tussen het hard maar toch eerlijk aanpakken van profiteurs en criminelen aan de ene kant, en gewone brave mensen aan de andere kant.
En tegenover de medemens gewoonweg beleefd en correct ?

Ik haal wat fragmenten uit een artikel in De Standaard, waar een huisarts-parlementair getuigt:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bart De Wever en Liesbeth Homans
Wat die huisarts-parlementair over getuigt, is allemaal relatief. Ik bedoel: misschien zijn die daders helemaal niet racistisch, maar hebben zij gewoon slechte ervaringen met Afrikaanse vrouwen? Misschien gebruikt die dame wel racisme als excuus om haar eigen falen om zich te integreren in de buurt en een goed contact op te bouwen met de buurman en diens hond te verdoezelen? Het houden van honden is nu eenmaal een Vlaamse culturele gewoonte. We bieden de nieuwkomers ongelofelijk veel kansen, gesubsidieerde inburgering en taallessen. Maar we vragen er wel iets voor in ruil: ondertekening van een charter van waarden, waarin het houden van honden zal moeten toegevoegd worden én plechtig engagement om die kansen ook te grijpen en nooit meer racisme te roepen. Dat zou immers een belediging zijn t.o.v. de hardwerkende Vlaming, én een totaal gebrek aan respect.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2016, 12:20   #77
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[

Laatst gewijzigd door Gipsy : 3 mei 2016 om 12:28.
Oud 3 mei 2016, 12:20   #78
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

.

Ja en dat onderzoek is doorgaans vooringenomen en lapidair door het ambassade personeel. Een leeftijdsverschil van 34 jaar bv weigeren ze d'office zelfs al ben je gehuwd in het land van je partner. Dat geeft ze nog geen recht op een verblijfsvergunning in Belgie.
Oud 3 mei 2016, 12:31   #79
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja en dat onderzoek is doorgaans vooringenomen en lapidair door het ambassade personeel. Een leeftijdsverschil van 34 jaar bv weigeren ze d'office zelfs al ben je gehuwd in het land van je partner. Dat geeft ze nog geen recht op een verblijfsvergunning in Belgie.
Wat 'n vooringenomenheid, foei toch, dat die lui niet weten dat 'n leeftijdsverschil van 34 jaar immers altìjd èchte liefde is, en - echt waar - niks anders. 😋
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2016, 12:42   #80
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Wat 'n vooringenomenheid, foei toch, dat die lui niet weten dat 'n leeftijdsverschil van 34 jaar immers altìjd èchte liefde is, en - echt waar - niks anders. 😋
Met mijn vriendin was ik één van de eerste gevallen die behandeld werden door de nieuwe Familierechtbank opgestart in September 2014. Een rechter, twee bijzitters en een griffier. Gelukkig allemaal verstandige vrouwen.

Er was hardnekkigheid zowel van de Vreemdelingendienst als de gemeente. Ze hebben beiden het pleit verloren en de gemeente werd veroordeeld met een dwangbevel om mijn partner een verblijfvergunning te geven en ons in te schrijven als wettelijk samenwonenden.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be