Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

Discussietools
Oud 1 mei 2016, 11:07   #61
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Algemene context?
De Winter zei dat de koran bol stond met oproepen tot geweld waarop Jambon zei dat er niets mis is met de koran.
In welke context moeten we dit dan interpreteren, tenzij de letterlijke?
Dewinter zegt wat iedereen, ik herhaal: iedereen weet "maar het is toch maar het VB" nietwaar...
Indien Jambon (die heel zeker het zelfde denkt) dat zou zeggen, wat een geschenk voor alle linkse en andere muzellovers! De media zou extra journaals inleggen! Maar Jambon is wat slimmer dan dat en gunt ze dat pleziertje niet!
andev is offline  
Oud 1 mei 2016, 11:14   #62
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Dat heeft inderdaad enkele redenen: de niet aflatende linkse campagnes en het constante gemekker van mensen zoals gij. Het is gewoon een feit: herhaal iets constant en hou dat aan en uiteindelijk gaan veel mensen dat geloven ook als zijn het complete leugens.
Zoek het filmpje anders eens op en verwijs er eens naar.
Ik heb dat Nederlands van Jambon anders wel goed verstaan.
Kort samengevat : als Dewinter zegt dat de aarde bolvormig is moeten we dat betwisten en stellen dat het een platte schijf is.
Pericles is offline  
Oud 1 mei 2016, 11:20   #63
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Dewinter zegt wat iedereen, ik herhaal: iedereen weet "maar het is toch maar het VB" nietwaar...
Indien Jambon (die heel zeker het zelfde denkt) dat zou zeggen, wat een geschenk voor alle linkse en andere muzellovers! De media zou extra journaals inleggen! Maar Jambon is wat slimmer dan dat en gunt ze dat pleziertje niet!
Dat klopt.
Maar het blijft schijnheilig.
En zo diep zakken als hij deed was niet nodig.
En welke schrik van Links moet hij hebben , die zitten niet in de meerderheid hé? Hij moet enkel rekening houden met het standpunt van de CD&V en de VLD.
Nogmaals : ik begrijp dat hij niet kan zeggen wat hij wil, maar zo diep zakken was nooit nodig geweest.

De N-VA moet nu dringend komen met wat standpunten van het type : klinkt het niet dan botst het of ze gaan blijven zakken.
Pericles is offline  
Oud 1 mei 2016, 11:22   #64
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoek het filmpje anders eens op en verwijs er eens naar.
Ik heb dat Nederlands van Jambon anders wel goed verstaan.
Kort samengevat : als Dewinter zegt dat de aarde bolvormig is moeten we dat betwisten en stellen dat het een platte schijf is.
Het VB heeft het ook grotendeels aan zichzelf te danken door altijd té extreme standpunten in te nemen. Er zijn in Europa genoeg voorbeelden van extreem rechtse partijen die mee mochten regeren maar veelal maakten die er ook een zootje van.
Hypochonder is offline  
Oud 1 mei 2016, 11:30   #65
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Het VB heeft het ook grotendeels aan zichzelf te danken door altijd té extreme standpunten in te nemen. Er zijn in Europa genoeg voorbeelden van extreem rechtse partijen die mee mochten regeren maar veelal maakten die er ook een zootje van.
Welke extreme standpunten? Noem ze eens op.
En vooral welke die jij niet ondersteunt.
Dat wil ik toch eens graag vernemen, want die zal ik onthouden.
Pericles is offline  
Oud 1 mei 2016, 12:38   #66
Dirk A
Minister

Dirk A's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Welke extreme standpunten? Noem ze eens op.
En vooral welke die jij niet ondersteunt.
Dat wil ik toch eens graag vernemen, want die zal ik onthouden.
'Waar is de poen van uw pensioen? In de pocket van Mohammed!' Ik werk regelmatig samen met een externe consultant, die Mohammed noemt. Hij werkt in het weekend in een bakkerij en in de week is hij IT consultant. Al eens over nagedacht, wat hij daar van moet denken?
De ene keer is het, diegenen die zich integreren, mogen blijven. De andere keer is het, islam moet volledig buiten. Een beetje meer consequent zijn en wat minder vuilbekkerij.
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier
Dirk A is offline  
Oud 1 mei 2016, 12:50   #67
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dirk A Bekijk bericht
'Waar is de poen van uw pensioen? In de pocket van Mohammed!' Ik werk regelmatig samen met een externe consultant, die Mohammed noemt. Hij werkt in het weekend in een bakkerij en in de week is hij IT consultant. Al eens over nagedacht, wat hij daar van moet denken?
De ene keer is het, diegenen die zich integreren, mogen blijven. De andere keer is het, islam moet volledig buiten. Een beetje meer consequent zijn en wat minder vuilbekkerij.
Die slogan gaat niet over een individueel persoon maar over de groep.
En dan klopt het. Uw pensioen zit daadwerkelijk in de pocket van Mohammed.
U weet dat best.
Pericles is offline  
Oud 1 mei 2016, 13:04   #68
Dirk A
Minister

Standaard

Citaat:
Die slogan gaat niet over een individueel persoon maar over de groep.
Onzin. Automatisch gaat die persoon zich aangesproken voelen en drijf je de polarisering op. Dat werkt contraproductief voor je andere uitspraken: diegenen die zich integreren, daar hebben we geen probleem mee.

Citaat:
En dan klopt het. Uw pensioen zit daadwerkelijk in de pocket van Mohammed.
U weet dat best.
Ja, de boodschap is politiek aanvaardbaar. De manier waarop, dat verdoken racisme, ligt politiek te moeilijk bij andere partijen. Of hoe je zelf, jezelf als een onderdeel van het probleem maakt.
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier
Dirk A is offline  
Oud 1 mei 2016, 13:19   #69
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Onzin. Automatisch gaat die persoon zich aangesproken voelen en drijf je de polarisering op. Dat werkt contraproductief voor je andere uitspraken: diegenen die zich integreren, daar hebben we geen probleem mee.

Ja, de boodschap is politiek aanvaardbaar. De manier waarop, dat verdoken racisme, ligt politiek te moeilijk bij andere partijen. Of hoe je zelf, jezelf als een onderdeel van het probleem maakt.
Ach onzin en u weet dat best.
En diegenen die integreren hebben de islam eigenlijk vaarwel gezegd.
Pericles is offline  
Oud 1 mei 2016, 13:21   #70
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Toen Dewever het over problemen met Berbers had dan had hij het over de groep in zijn geheel en niet over die uitzonderingen neem ik aan.

Laatst gewijzigd door Pericles : 1 mei 2016 om 13:22.
Pericles is offline  
Oud 1 mei 2016, 13:39   #71
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dat een groot deel van zijn geloofsgenoten of landgenoten het naar de knoppen doet voor hem.

Laten we de rollen eens omdraaien: omdat u toevallig een Marokkaan kent die hard werkt, wil nog niet zeggen dat de anderen geen profiteurs zijn. Dat de meeste werkgevers niet tuk zijn om Marokkanen of islamieten aan te werven, ligt alleen aan hun 'mentaliteit'. Moesten bijvoorbeeld Marokkanen gekend zijn als loyale en harde werkers, dan zou men bij de interimbureau's uitdrukkelijk naar Marokkanen vragen. Niet dus.

Laatst gewijzigd door Lukkas : 1 mei 2016 om 13:44.
Lukkas is offline  
Oud 1 mei 2016, 13:49   #72
Dirk A
Minister

Standaard

Citaat:
Die gaan zich niet aangesproken voelen, door de islam te verbieden? Kunnen we dan tegelijk ook het katholicisme verbieden?

Citaat:
Toen Dewever het over problemen met Berbers had dan had hij het over de groep in zijn geheel en niet over die uitzonderingen neem ik aan.
Hij had het over de oorzaak van radicalisering. Het merendeel van de jihadisten in ons land zijn Belgen met een Marokkaanse achtergrond. Dit niet benoemen is het probleem niet juist benoemen. Het is een eenduidige boodschap in een eenduidige problematiek. Die uitspraak van De Winter, heeft een dubbele bodem en die is racistisch. Voor wat betreft de boodschap 'beter in eigen bevolking investeren ipv gelukzoekers van buitenaf', kan ik nog begrip opbrengen. De 2de boodschap, die Mohammed viseert, is walgelijk. Misschien wil Mohammed, die hard werkt, wel rechts stemmen. Maar, tja met De Winter in de buurt moet het perse gortig zijn en rechts in een slecht daglicht plaatsen.
Dirk A is offline  
Oud 1 mei 2016, 14:05   #73
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
De ene keer is het, diegenen die zich integreren, mogen blijven. De andere keer is het, islam moet volledig buiten. Een beetje meer consequent zijn en
Citaat:
wat minder vuilbekkerij
.
MINDER WA ? gaat uwen Mohammed hier lang blijven werken? gaat ie het 42 jaar volhouden?? ik denk het niet ,, eerst zien en dan geloven.... wat een zever is dat hier in Marraketsch la pampar
de vuile muilekoek is offline  
Oud 1 mei 2016, 15:32   #74
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Die gaan zich niet aangesproken voelen, door de islam te verbieden? Kunnen we dan tegelijk ook het katholicisme verbieden?

Hij had het over de oorzaak van radicalisering. Het merendeel van de jihadisten in ons land zijn Belgen met een Marokkaanse achtergrond. Dit niet benoemen is het probleem niet juist benoemen. Het is een eenduidige boodschap in een eenduidige problematiek.
Citaat:
Die uitspraak van De Winter, heeft een dubbele bodem en die is racistisch. Voor wat betreft de boodschap 'beter in eigen bevolking investeren ipv gelukzoekers van buitenaf', kan ik nog begrip opbrengen. De 2de boodschap, die Mohammed viseert, is walgelijk.
Misschien wil Mohammed, die hard werkt, wel rechts stemmen. Maar, tja met De Winter in de buurt moet het perse gortig zijn en rechts in een slecht daglicht plaatsen.
Wat is er nu het walgelijkst ? de luchthaven doen ontploffen 32 doden en hoeveel gewonden ? heeft Dewinter al 1 moord op zijn geweten met zijn uitspraken? blijft eerlijk , hij wil geen losgeslagen immigratie & geld verprutsen aan dat fenomeen .... t'is ook ver alles , als dat voor u een walgelijk feit is ,, jah zo zie je maar meningen lopen fel uiteen.

Laatst gewijzigd door de vuile muilekoek : 1 mei 2016 om 15:33.
Oud 1 mei 2016, 17:20   #75
Dirk A
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Dat een groot deel van zijn geloofsgenoten of landgenoten het naar de knoppen doet voor hem.
De psychologie hiervan ontgaat me. Alsof ze jou uitschelden en jij dan gaat zeggen: oh het is voor mijn eigen goed.

Citaat:
Laten we de rollen eens omdraaien: omdat u toevallig een Marokkaan kent die hard werkt, wil nog niet zeggen dat de anderen geen profiteurs zijn. Dat de meeste werkgevers niet tuk zijn om Marokkanen of islamieten aan te werven, ligt alleen aan hun 'mentaliteit'. Moesten bijvoorbeeld Marokkanen gekend zijn als loyale en harde werkers, dan zou men bij de interimbureau's uitdrukkelijk naar Marokkanen vragen. Niet dus.
Een super manier van redeneren. Ik draai dan de rollen terug om. Ik scheld jou uit voor het rot van de straat. Omdat je toevallig een vb'er bent die het goed meent, wil nog niet zeggen dat anderen geen uitschot zijn. Dat de meeste partijen niet tuk zijn op vb, ligt alleen aan hun 'mentaliteit'. Moesten bijvoorbeeld vb'ers gekend zijn als integere politieke werkers, dan zouden alle partijen smeken om mee met het vb in de regering te zitten.
Dirk A is offline  
Oud 1 mei 2016, 17:25   #76
Dirk A
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
MINDER WA ? gaat uwen Mohammed hier lang blijven werken? gaat ie het 42 jaar volhouden?? ik denk het niet ,, eerst zien en dan geloven.... wat een zever is dat hier in Marraketsch la pampar
Waar is het vertrouwen? Waarom zou die het niet volhouden. Is dit uwe glazen bol?

Dirk A is offline  
Oud 1 mei 2016, 17:28   #77
Dirk A
Minister

Standaard

Citaat:
Wat is er nu het walgelijkst ? de luchthaven doen ontploffen 32 doden en hoeveel gewonden ? heeft Dewinter al 1 moord op zijn geweten met zijn uitspraken? blijft eerlijk , hij wil geen losgeslagen immigratie & geld verprutsen aan dat fenomeen .... t'is ook ver alles , als dat voor u een walgelijk feit is ,, jah zo zie je maar meningen lopen fel uiteen.
Als iedereen zich gaat afmeten aan de allerslechtste daden ooit. En hieruit het besluit trekt, dat een iets minder slechte daad dan ok is, dan zijn we zoet. Als iemand in een ravijn springt, moet gij dan perse in de beerput springen?
Dirk A is offline  
Oud 1 mei 2016, 17:33   #78
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
De psychologie hiervan ontgaat me. Alsof ze jou uitschelden en jij dan gaat zeggen: oh het is voor mijn eigen goed.

Een super manier van redeneren. Ik draai dan de rollen terug om. Ik scheld jou uit voor het rot van de straat. Omdat je toevallig een vb'er bent die het goed meent, wil nog niet zeggen dat anderen geen uitschot zijn. Dat de meeste partijen niet tuk zijn op vb, ligt alleen aan hun 'mentaliteit'. Moesten bijvoorbeeld vb'ers gekend zijn als integere politieke werkers, dan zouden alle partijen smeken om mee met het vb in de regering te zitten.
maar jong toch , wat een banale uitleg is me dat hier nu , allee ze worden al 25 jaar of wat langer genegeerd en opzettelijk uitgesloten van het andere mooie tuig , tuig hé , dus heeft integer werken dan wel zin? neen hé , dus die uitleg trekt er nieten , en toch al wat ze proberen te verwezenlijken direct met de voorhamer kapot geslagen....door het andere tuig ,, waar zit de fond in uw argument ? dit lijkt mij meer op een ziekelijke afkeer dat u koestert , neem nu de PS & Spa zijn die zoveel heiliger ? ba neens die doen wel hetzelfde met een groot deel van de autochtonen ZE uitbuiten en mismeesteren maatschappelijk, al 25 jaar ..
Oud 1 mei 2016, 17:35   #79
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Waar is het vertrouwen? Waarom zou die het niet volhouden. Is dit uwe glazen bol?

Idem aan uwen bol ...
Oud 1 mei 2016, 17:38   #80
Dirk A
Minister

Standaard

Citaat:
maar jong toch , wat een banale uitleg is me dat hier nu , allee ze worden al 25 jaar of wat langer genegeerd en opzettelijk uitgesloten van het andere mooie tuig , tuig hé , dus heeft integer werken dan wel zin? neen hé , dus die uitleg trekt er nieten , en toch al wat ze proberen te verwezenlijken direct met de voorhamer kapot geslagen....door het andere tuig ,, waar zit de fond in uw argument ? dit lijkt mij meer op een ziekelijke afkeer dat u koestert , neem nu de PS & Spa zijn die zoveel heiliger ? ba neens die doen wel hetzelfde met een groot deel van de autochtonen ZE uitbuiten en mismeesteren maatschappelijk, al 25 jaar ..
Kan best zijn dat je gelijk hebt, maar volgens Lukkas had je moeten antwoorden: dat een groot deel van jouw partijgenoten of landgenoten het naar de knoppen doet voor jou.
Dirk A is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be