Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord

Discussietools
Oud 7 mei 2016, 12:57   #61
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Dan is dat héél recent. Energiezuinig, goed geîsoleerd misschien. Er wordt nogal gebouwd hier in de streek (Vlaams-Brabant), ik zie niet systematisch zonnepanelen op die daken, integendeel, eerder op oudere huizen.
De regelgeving schrijft niet voor dat je zonnepanelen moet leggen, maar wel dat je een bron voor alternatieve energie moet voorzien. Je kan bijvoorbeeld voor een warmtepomp gaan. Of voor zonnepanelen. Of alle twee, maar dat laatste moet niet.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2016, 13:06   #62
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Wie stookt op pellets vermindert zijn CO2 uitstoot met vijftig procent
Wie verwarmt met warmtepomp en een vloerverwarming en grond en muren isoleert, haalt ook min zeventig procent op zijn verwarmingsinstallatie of 35 %
Wie een solar pv installeert haalt zijn CO2 uitstoot met 25 procent omlaag in kWh gemeten, afhankelijk of hij groene energie koopt of niet is dat x 3 in jet echt
Wie een elektrische wagen met solar carport koopt, duwt ook 25 procent van zijn uitstoot weg

Dus het is toch een zacht gekookt eitje om als burger uw uitstoot te doen zakken
Laat elke burger zijn Kyoto plan zelf bepalen

OK, daar is niets tegen in te brengen. Het enige waar men moet op letten is dat de premisse juist is : zijn pellets een groene vorm van energie ??? Dat is even grote onzin als Freya haar bio massa centrale.
Bomen afzagen, vermalen, tot pellets comprimeren, verschepen en dan verbranden is gewoon ecologische bullshit.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2016, 13:09   #63
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je moet uw radiatoren driedubbel overdimmensioneren, en u warmtepomp zeker ook dubbel of driedubbel overdimmensioneren. Dan zal het probleemloos werken
Kijk die piekperioden os berekend op een situatie min 10 graden die zo elk jaar enkele dagen gebeurt. Je vult dit aan door een kachel in reserve zodat je in putje sinter, de maand februari zonder moeite,kunt ophalen

Een ander systeem is een warmtepomp op bronwater of gewoon rivierwater, daarmee haal je supermogendheid cop6 wat dan gemiddeld,zeker drie tot vier keer minder verbruik oplevert
Kun je dat eens toelichten ? Ik begrijp niet waarom die overdimmensionering nodig is ? Bedoel je dat de rekenmodellen die men nu hanteert fout zijn ?
Oud 7 mei 2016, 13:13   #64
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
O.K. ik verhuis dan naar Nederland juist over de grens ... ze kunnen het hier stoven ,, durven ze mij nog 1 iets te verplichten .Ik ben het hier echt zat.
U zult van een kale reis terugkeren, hoor. In Nederland is de woningbouw uitermate gereglementeerd.
Oud 7 mei 2016, 13:18   #65
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
OK, daar is niets tegen in te brengen. Het enige waar men moet op letten is dat de premisse juist is : zijn pellets een groene vorm van energie ??? Dat is even grote onzin als Freya haar bio massa centrale.
Bomen afzagen, vermalen, tot pellets comprimeren, verschepen en dan verbranden is gewoon ecologische bullshit.
Het probleem zit daar niet. Wel in het feit dat in drie EU-landen pellets op grote schaal voor elektriciteitsproductie worden aangewend. In de Duitstalige landen zijn pellets een brandstof die bijna uitsluitend dient voor de huishoudens. Het industrieel gebruik (en de enorme hoeveelheden die er nodig zijn) weegt enorm zwaar op de markt en dan krijg je een aanwending die zeker niet als duurzaam kan worden beschouwd.

In Duitsland of Oostenrijk worden pellets bijna steeds vervaardigd van resthout.
Oud 7 mei 2016, 13:37   #66
chris k
Staatssecretaris

chris k's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je moet uw radiatoren driedubbel overdimmensioneren, en u warmtepomp zeker ook dubbel of driedubbel overdimmensioneren. Dan zal het probleemloos werken
Kijk die piekperioden os berekend op een situatie min 10 graden die zo elk jaar enkele dagen gebeurt. Je vult dit aan door een kachel in reserve zodat je in putje sinter, de maand februari zonder moeite,kunt ophalen

Een ander systeem is een warmtepomp op bronwater of gewoon rivierwater, daarmee haal je supermogendheid cop6 wat dan gemiddeld,zeker drie tot vier keer minder verbruik oplevert

Wij verwarmen met rioolwater als bron.
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2016, 13:42   #67
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Denk ik ook.
Op zeker ogenblik zag ik een camion op de autosnelweg richting kust rijden; ik moest naar Aalst; volgeladen met houtafval uit de tuin. En daarachter een kleine interventiewagen van de brandweer van mijn gemeente.
Als alles geteld wordt dan rest alleen nog ecologische bullshit.
(vervoer met twee voertuigen, loon van twee chauffeurs, vermalen hout (electriciteit of benzine plus weeral loon voor vermalen enz.)
En dan zitten die pellets nog niet in de verbrandingsoven!
En vervolgens de luchtvervuiling.
Ze kunnen beter dat takhout storten in de natuur.
Dan hebben insecten er nog iets aan.
En na een aantal jaren heb je nog bruikbare compost.
Die verbrandingsovens voor dergelijk materiaal is dus onzin.
De natuur levert beter en schoner werk af.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2016, 14:11   #68
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter

Patrick M.'s schermafbeelding

Standaard

Ze kunnen u niet verplichten van zonnepanelen te zetten, niet bij nieuwbouw en niet bij renovatie.
Gewoon zeggen dat dat financieel niet haalbaar is voor u.
Als de regering mij wil verplichten van zonnepanelen te zetten dan moet de regering de kosten daarvoor ook maar betalen.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2016, 14:23   #69
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Ze kunnen u niet verplichten van zonnepanelen te zetten, niet bij nieuwbouw en niet bij renovatie.
Als de regering mij wil verplichten van zonnepanelen te zetten dan moet de regering de kosten daarvoor ook maar betalen.
Natuurlijk kunnen ze dat wel. Net zoals je je ook niet kan verschuilen achter "we hebben geen geld" om de voorgeschreven isolatienorm niet te halen.
Oud 7 mei 2016, 15:03   #70
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Voor blokkers moet men het soms wat eenvoudiger uitleggen : JE BENT NIET VERPLICHT OM ZONNEPANELEN TE PLAATSEN !

Lees dit drie keer, luidop, dan dringt het misschien door.
Oud 7 mei 2016, 16:10   #71
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

126 postings, en morgen blijft er niets van over, hé hé...

Oud 7 mei 2016, 16:20   #72
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Een windmolen in de tuin installeren misschien en uw dak stampvol zonnepanelen leggen?

De regenton niet te vergeten!

Strak plan?

Geen idee van.
In alle haast van schrijven vergat ik toch nog dat kleine houten huisje vanachter in de tuin.

U weet wel dat met dat hartje in de deur.

U kon zich daar rustig te kakken zetten in het gezelschap van wat ongedierte welke uw werkzaamheden in alle stilte aanschouwden.

Rustig, ver van alle zonden gezeten zijnde op het ronde 'gat' van de houten plank, al naarstig de krant lezende.

Na uw kakofonie, tot groot jolijt van het ongedierte dat er huist, kon u uw poepje afvegen met een deel uit de krant dat u totaal niet aansprak laat staan dat u er notie van zou genomen hebben.

Kraftwerk was het. (niet de groep)

Met dank aan die Universalia voor zijn bijdrage.
Oud 7 mei 2016, 17:04   #73
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar Bekijk bericht
Kijk eens je afrekening na! Dan zal je ook zien hoe fel de prijs van de elektriciteit is gestegen. En als je dan de rekening laat maken door een installateur van zonnepanelen dan zal je snel vast stellen dat je er profijt uit haalt.
neen , wat verbruiken 2 mensen ? een douche ,wat Tv , een lampkapje s 'avonds , en wat eten koken ... ik zie dat de moeite niet om zo een dure dingen op het dak te poefen .... voor die jaren nog te gaan ... neen mij kunnen ze niet overtuigen..
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2016, 17:09   #74
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koekenbak Bekijk bericht
En hoe ga jij dat uitleggen aan een significant deel van de linkse kiezers?

Jij was toch een nva kiezer ? die staan voor moskeeën volgens Barbara P . ze subsidiëren toch 50 nieuwe moskeeën met de Vlaamse regering ? Homans die zatte fles heeft dat weer eens goed geregeld ....
Oud 7 mei 2016, 17:20   #75
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Welnee, ga op je terras of in je tuin zitten met een lekker glas gekoelde witte wijn, wat hapjes, geniet van de zon en het goede weer. Vraag een paar vrienden en maak er een fijne dag van. Dat is allemaal veeel belangrijker dan depri te worden over zaken waar je hoe dan ook geen impact op hebt.

Oh ja, en héél belangrijk :
Citaat:
om terug ZEN te worden kun je best je lidkaart van het blok in de barbecue smijten.
neen ik like die mensen teveel ,, ze zijn zo warmhartig & eerlijk & zeer intelligent .....
Oud 7 mei 2016, 19:44   #76
non-conformist
Europees Commissaris

non-conformist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Natuurlijk kunnen "ze" dat verplichten. Door er een wet van te maken.
Hoe je er tegenover staat kan je illustreren met een voorbeeld:
het is gelijk een onteigening van een stuk grond of zelfs een gebouw: hoe meer je je verzet, hoe ongelukkiger je er van wordt. En uiteindelijk moet je toch toegeven.

Tot slot: het is toch voor (een gedeelte van) je eigen elektriciteit.
Je koopt toch ook je eigen auto voor een gedeelte van je verplaatsingen, tenzij je alles wilt doen met het openbaar vervoer.

kuch.
Waarom worden ze dan belast ?
Oud 7 mei 2016, 19:45   #77
non-conformist
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Wettelijk verplichten moet mogelijk zijn, tenslotte heeft elke Belg een afbetaald huis en 265.000€ op de spaarboek staan.

Het lijkt me een kleine moeite om het land te redden.
Helemaal gek geworden ?
Oud 7 mei 2016, 19:47   #78
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
neen ik like die mensen teveel ,, ze zijn zo warmhartig & eerlijk & zeer intelligent .....
Had ik beter niet gezegd , neen deze praat is onnozel....
Oud 7 mei 2016, 19:54   #79
non-conformist
Europees Commissaris

Standaard

Het is heel simpel : hij wil zoveel mogelijk zonnepanelen, die allemaal prosumententarief betalen en dan zijn er inkomsten voor de staat.

Dat je als zonnepaneeleigenaar bijna evenveel betaalt dan wanneer je geen zonnepanelen hebt, zal hem worst wezen.
Oud 8 mei 2016, 07:04   #80
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Had ik beter niet gezegd , neen deze praat is onnozel....
Je had misschien al een paar glazen teveel op toen je dat schreef ?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be