![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Internet.
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn dada nog eens herhalen:
- je wordt een moordenaar op het ogenblik dat je iemand vermoordt; niet op het ogenblik dat je daar - zoveel later - misschien - voor veroordeeld wordt. - het begrip "je bent onschuldig tot ..." is dus een juridische constructie. Die moet stand houden in een juridische context, want daar zeer nuttig. - je wordt niet "zo maar" in preventieve hechtenis genomen. Je moet verdorie al erg stout geweest zijn. - er worden veel schuldigen niet veroordeeld, omdat de bewijskracht onvoldoende is, omdat er onnozele advocatenregeltjes van procedure zijn enz. In al die gevallen is tenminste toch bij het uitzitten van de preventieve hechtenis enige rechtvaardigheid geschied. In de gevallen dat de betrokkene echt onschuldig is, is het wel degelijk een ernstige fout, een groot drama. Ik pleit dus wel voor streng, maar niet voor onrechtvaardig optreden. - een straf is een straf. Ze moeten dat dus wel degelijk voelen. - ik denk zo dat als ge onze gevangenissen vergelijkt met deze in Fr, Sp, It ... dat we er niet zo slecht uitkomen in de praktijk.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als er problemen zijn, dan is het misschien dat er iets mis is met de wetten en de regels. Dan moet men zich richten tot de personen die deze wetten en regels opstellen: de politieke wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niettemin is dat normale praktijk.
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Anders kan je het wel nog terug opvragen. En vorst is nog 10 keer erger. Doe dat eens 3 x 365 dagen en nachten. We zullen dan eens opnieuw klappen. En pispotten kan je er niet kopen en naar de brico gaan vinden ze nogal link.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 8 mei 2016 om 22:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De vrijwilligers die drie dagen in de gevangenis van Beveren hebben gezeten piepen wel ietwat anders...
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul. Laatst gewijzigd door Bad Attila : 9 mei 2016 om 08:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Iemand die verdacht wordt van moord is een moordenaar op het ogenblik dat hij wordt veroordeeld en zijn schuld komt vast te staan. Al de tijd daarvoor wordt hij vermoed onschuldig te zijn, wat niet meer dan normaal is anders zou je volledig willekeurig iedereen van straat kunnen plukken en in de gevangenis steken. Ik neem aan dat U daar niet voor pleit. Er zijn mensen die in de voorlopige hechtenis terecht komen omwille van een eenvoudige winkeldiefstal. Dus ook voor relatief lichte misdrijven. Daarbij komt dat België in verhouding de meer mensen in voorhechtenis zitten dan de rest van Europa en dat deze voorhechtenis trouwens ook langer duurt. Schuldige ben je op het ogenblik dat je veroordeeld wordt. Het feit dat je niet veroordeeld wordt zou ook kunnen impliceren dat je onschuldig bent. U vertrekt blijkbaar van het uitgangspunt dat iedereen schuldig is tot het tegendeel is bewezen, wat de wereld op zijn kop is natuurlijk. Een straf is een straf. Heeft U ooit al 1 dag een vrijheidsberoving ondergaan. Ik denk het niet want dan zou U zo niet van de toren blazen. Als je onze gevangenissen vergelijkt met bv. de Nederlandse dan val je omver. De toestanden zijn middeleeuws en mensonwaardig. Misschien moet U maar is een weekje gaan zitten in Merksplas of de Begijnenstraat. Belgie is al verschillende malen veroordeeld voor de manier waarop zij omgaat met haar gedetineerden (waarvan het grootste deel voorlopige hechtenissen zijn) Meer dan eender welk ander land uit Europa. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En die hadden dan nog matrassen zonder bloed kots pis en strontvlekken.
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dat heb je ook geen probleem.
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen." Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015. “Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() PM me uw gegevens, dan stuur ik een anonieme tip naar het parket.
Als ze dan uw deur naar binnen stampen en ze pakken u op moet je vooral roepen, ik ben onschuldig. Er zitten meer dan 5000 mensen in de gevangenis die niet veroordeeld zijn, begrijp je dat echt niet?
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Begrijp je dat niet?
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Al die sukkelaars moet men onmiddellijk vrijlaten ! Trouwens dat vinden de gevangenisverantwoordelijken ook ! Citaat:
http://www.hln.be/hln/nl/4833/Gevang...takingen.dhtml Volgend voorstel : niemand nog naar de gevangenis ! Dat zou alle frustraties bij die onschuldigen wegnemen en een bijkomende besparing betekenen. Het kan altijd nog gekker in dit land en dit vooral onder impuls van het zuidelijk gedeelte.
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen." Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015. “Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waar je dan soms zeven jaar moet op wachten. - En dan komen nu de slimmeriken zeggen dat dit niet kan omdat de straf in uitvoering moet gaan binnen de vijf jaar na de uitspraak. Maar ook daar omzeild de Belgische staat haar eigen wetten, want net voor die vijf jaar aflopen laten ze je komen naar de gevangenis en ze zetten je gelijk op strafonderbreking, zodat je nog een paar jaar kan wachten op je bandje.
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
heeft de staat ooit gezegd dat ze gevangenen 300 euro per dag moeten betalen omdat ze zich niet kunnen douchen ? In feite niet, en bovendien in zo'n omgeving waar je geen enkele manier ook maar behoefte hebt aan geld, en waar netto 300 euro per dag overeenkomt met een maandwedde van een steuntrekker van 1200 euro per dag bruto.... Lijkt de functie die deze gevangen nu bekleden de waarde van een CEO ??? Ik denk dat de rechtbank gewoon alle sporen kwijt is ,en dat daar een pak rechters zitten die gewoon ons rechtssysteem willen kapot krijgen...
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 9 mei 2016 om 18:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laten we zeggen als je een gevangenis maakt voor een dutroux type, die mens is niet geschikt om te functioneren in de maatschappij, Dan kan het ook dienen als voorhechtenis om te voorkomen dat iemand zijn straf wil ontvluchten, daar is het ook een prima instrument voor Maar ik vind het bvb van de pot geruk tdat je uw straf ontloopt en uw boete ontloopt door een straf uit te zitten. Je steelt 300.000 euro en je zit een jaartje in het gevang, ttz uw voorhechtenis is genoeg om uw straf uit te zitten Case closed et voila waar verdien je zorap geld hé |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Xenophon : 9 mei 2016 om 19:22. |
||
![]() |
![]() |