![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kom, laat ons eerlijk zijn, een jaartje behandeld worden als een beest is voorzeker een garantie om weer volledig aangepast te zijn aan de maatschappij.
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik wou zo al niet naar de gevangenis, dus bleef is zeker en vast een brave burger. Maar als ik zo hoor (en godbetert mocht het me ooit effectief overkomen) dat ik in de beschreven omstandigheden moet overleven, dan zou mijn besluit bij de vrijlating absoluut en zonder compromissen zijn: hier wil ik niet meer terugkeren. Het is slimmer dat ik me vanaf nu ga gedragen. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat je enkel met repressie nooit iets oplost is blijkbaar iets dat ze bij uw partij nooit zullen willen horen. Zelfs in landen met de strengste en ergste gevangenisstraffen en de doodstraf blijkt dat heel duidelijk. Maar populisten weten beter als geen ander dat je altijd moet roepen wat Jan Modaal graag horen wil. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 17 mei 2016 om 18:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En vooral...als dat aan het tempo gaat waarmee ze de jongeren vele jaren bezig weten te houden op een normale school...hoe ga je dat invullen als de strafmaat lager ligt? Je wil dingen doen die niet kunnen; doe het dan ook niet. Doe iets zinvol.
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik weet niet of je het weet maar ze verzamelen nochtans vele jaren celstraf momenteel. Uiteraard welke met de mantel der liefde zal geseponeerd worden hé. Maatjes onder elkander doen dat wel. Welk vak zou u hun aanraden in de cel?
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 17 mei 2016 om 18:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar wat gaat men dan in de nor wel leren? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zo goed als niks valt er daar te leren.
Niet dat er geen cursussen zijn, er is daar geen tijd voor om het te doen. Om een cursus te mogen doen, als je toelating krijgt dus...moet de duur van je straf hoger zijn dan de duur van de cursus. In de praktijk zal je dus nada leren. Trek er uw voorarrest af waarin nog niks zeker is dus geen aanvraag kan gedaan worden; trek van de overige straf de mogelijke vervroegde vrijlating af (ook als je ze niet krijgt)...en als dat allemaal ook maar 1 dag korter is dan de duur van de cursus kan en mag je geen cursus doen vermits je ze toch niet gaat uitdoen. Er schiet niks over. En nogmaals, de meesten kennen een stiel of zijn reeds jaren bezig in iets. En er zit ook een groot deel met weldegelijk hoge diploma's in de cel. Die gaan zeker ook geen minderwaardige stiel of beroep beginnen doen omdat iemand dat zo denkt dat ze dat maar kunnen doen. Dat is praat voor de vaak allemaal.
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dan zonder diploma en motivatie op de arbeidsmarkt te komen... Vervolgens in de criminaliteit verzeilen omdat dit sneller verdiend dan ervoor te gaan werken.... Die zouden dus aan het werk moeten geholpen worden.... En zelfs aan huisvesting.... En waar blijven we dan met de meerderheid die er ook hun broek aan hebben geveegd op school,die misschien ook niet al te gemotiveerd zijn om te werken... Of die gewoon géén kans krijgen op de arbeidsmarkt.... Maar die desondanks niet in de criminaliteit zijn verzeild.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan is gewoon gaan werken heel wat gemakkelijker.
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De helft van de gevangenissen staat morgen leeg. Al een geluk dat tabak zowat overal legaal is of de helft van de wereldbevolking zat in de bajes als gebruiker of dealer. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 18 mei 2016 om 18:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze kunnen zelfs hun uren kiezen,en het is allemaal in het zwart.... Als het niet zo aantrekkelijk zou zijn volgens u,waarom is er dan zoveel criminaliteit... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voeg daarbij persoonlijkheidsstiirnissen, psychische en verslavingsproblemen, en zelfs met de intelligentie van een lege asbak kun je dan bedenken dat enkel opsluiten tot herval leidt. Die mensen moet je dus wel degelijk een vak leren, structuur bijbrengen, en werken aan de problematiek die achterliggend hen steeds in de problemen brengt. Verbind de kans op vrijlating aan resultaten die ze behalen op die vlakken. Dat bespaart de samenleving veel geld. Nu vallen die mensen bij vrijlating terug op een netwerk wat onderdeel is van het probleem,of komen in " opvang" terecht, die nergens op slaat. Wanneer jij dat onzin vindt, mij best. Maar onderbouw je mening, anders heeft de discussie weinig zin. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik wil ook niet dat heroine, crack, en andere vormen van drugs die tot gedragsproblemen kunnen leiden bij velen, legaal wordt. Weed en hasj zolang de productie gecontroleerd wordt mag van mij uit het strafrecht, en de rest enkel te verkrijgen voor wie al een verslavingsproblematiek heeft zonder kans op verbetering. Dus gecontroleerde procuctie, maar niet vrij te verkrijgen voor iedereen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je bijvoorbeeld een lading wiet naar Nederland bracht, dan moest dat al naar gelang welke grens op andere dagen en tijdstippen. Om half acht op een dinsdagmorgen in de spits, dan is de kans op controle onbestaande. Dat is al net zoals gaan werken. Bergen op zoom was wel het gemakkelijkste, dat kon je zelfs op zaterdagmiddag. Op de autostrade aan de grens zag je dan de rijkswacht staan die iedereen controleerden als ze Nederland verlieten, terwijl wij een koffer vol dope Nederland binnen brachten. ![]() Dat kon de rijkswacht van toen zich zelfs niet voorstellen. ![]()
Laatst gewijzigd door Xenophon : 21 mei 2016 om 11:54. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het doet me zelfs sterk vermoeden dat het toogpraat is van hersenloze lege asbakken met een flink stuk in hun kraag zonder enige structuur in hun leven. Maar ga bij universalia en sticht een club. Gelijkgezinden onder elkaar.
![]() |