![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() je bent aan het doordenken over het model dat iedereen probeert rendabel werk te verrichten
Ik denk gewoon als politie een nota moet maken, moet ze die aanrekenen aan de burger tegen de kostprijs van 1 euro per minuut. Als de politie voor de rechtbank moet bewaken, moet zij gewoon de rechtbank een faktuur geven van haar lonen om daar te staan... Als de politie een voetbalmatch moet bewaken, moet zij daar een faktuur leggen. Als de politie een gevangen moet begeleiden, moet die begeleiding in de kostprijs van het proces. Als de politie een misdadiger moet klissen, moet het onderzoek in de begroting van het proces van die misdadiger Als de rechtbank een overtreding uitspreekt, moet die rechtbank die overtreding responsabiliseren op die burger die ze veroordeelt, en moet die burger een 'straf/belasting/boeteprocedure doorlopen' die voldoende lang duurt om zijn kosten die hij veroorzaakt heeft terug te betalen aan de maatschappij. Ik geef maar voorbeelden hoe je alles in principe wel grotendeels kunt verhalen op de burgers die de kosten veroorzaken.... Het is ook precies goedkoop in Belgie om te stelen.. je steelt, en je betaalt terug door 3 maand virtueel in het gevang te zitten... Dat is iets die je beter verandert... Je steelt 100.000euro, je moet dit bedrag terugbetalen, zoniet zit je de straf uit van 5 jaar loonbeslag, en 3 maand loonbeslag voor de gerechtskosten/onderzoekskosten/politiekosten |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() je bent aan het doordenken over het model dat iedereen probeert rendabel werk te verrichten
Ik denk gewoon als politie een nota moet maken, moet ze die aanrekenen aan de burger tegen de kostprijs van 1 euro per minuut. Als de politie voor de rechtbank moet bewaken, moet zij gewoon de rechtbank een faktuur geven van haar lonen om daar te staan... Als de politie een voetbalmatch moet bewaken, moet zij daar een faktuur leggen. Als de politie een gevangen moet begeleiden, moet die begeleiding in de kostprijs van het proces. Als de politie een misdadiger moet klissen, moet het onderzoek in de begroting van het proces van die misdadiger Als de rechtbank een overtreding uitspreekt, moet die rechtbank die overtreding responsabiliseren op die burger die ze veroordeelt, en moet die burger een 'straf/belasting/boeteprocedure doorlopen' die voldoende lang duurt om zijn kosten die hij veroorzaakt heeft terug te betalen aan de maatschappij. Ik geef maar voorbeelden hoe je alles in principe wel grotendeels kunt verhalen op de burgers die de kosten veroorzaken.... Het is ook precies goedkoop in Belgie om te stelen.. je steelt, en je betaalt terug door 3 maand virtueel in het gevang te zitten... Dat is iets die je beter verandert... Je steelt 100.000euro, je moet dit bedrag terugbetalen, zoniet zit je de straf uit van 5 jaar loonbeslag, en 3 maand loonbeslag voor de gerechtskosten/onderzoekskosten/politiekosten |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ivm de politie
de boetes die ze uitschrijven zijn in principe op zichzelf al heel rendabel te noemen, dus daar gaan ze geen budget voor moeten vragen. Maar ik illustreer maar gewoon dat in principe zowat elke dienst als een rendabele entiteit kan opereren Wat je nu hebt is de koning wil bewaking, dat komt uit de pot. Niemand die zich vragen stelt hoeveel kost dat, en kan dit goedkoper. ALs de koning dit uit zijn budget zou betalen zou hij zeggen jamaar gasten, kunnen jullie dat niet goedkoper, is 20 man niet 10 teveel... etc |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kijk je kan het nog eenvoudiger zonder koterij: iedereen heeft het recht op opleiding, dus iedereen kan zijn opleiding LENEN..., aan de interestvoet van de nationale bank. EN af te betalen als je begint te werken... Eenmaal afbetaald moet je die opleidingsbelasting niet meer betalen... Voila, dat vind ik het perfecte systeem: iedereen kan lenen, iedereen kan werken en afbetalen, en als je sterft kan de schuld zelfs overgeerfd worden, waarom niet;.. Ik wil maar zeggen, ik draai gewoon de schoolsubsidies om naar opleidingen die betaald worden met harde valuta door de burger Ik laat de burger vrij kiezen om zijn opleiding goedkoper te hebben of niet, en de burger betaalt af met zijn inkomsten die hij verwerft met dank aan zijn opleiding wat je voorkomt is: dat studenten te lang studeren... om zich bezig te houden, omdat het toch gratis is... Het tweede dat je voorkomt is dat de kostprijs van de opleiding onzichtbaar is Het derde dat je bekomt is dat duidelijk is hoeveel procent van uw belasting naar opleiding gaat Het vierde dat je bekomt is dat opleidingen efficienter kunnen worden omdat mensen kunnen kiezen voor goedkoper onderwijs systeem Het vijfde dat je bekomt is dat opleidingen ook duurder kunnen worden omdat mensen gaan kiezen voor duurdere opleidingen Het zesde dat je bekomt is dat het onderwijs nu ook BTW gaat betalen zoals alle privéopleidingen en dat de concurrentievervalsing verdwijnt Het zevende dat je bekomt is dat onderwijs voor zijn begroting van zijn gebouwen niet maar gaat schooien naar de overheid Het achtste dat je bekomt is dat scholen gemanaged gaan worden zoals bedrijven dus ik zie een heleeboel voordelen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is geen kunst om onze economie weg te belasten, het is een kunst om te zorgen dat er een economie bestaat die voldoende toegevoegde waarde en producten schept die een plaats verdienen op de wereldbol. Dus denk daar maar over na, hoe je dit kunt bereiken Het verschil tussen al die jobs is gewoon dat de lasten op arbeid omlaag gaan versus vroeger en dat de tewerkstellingsgraad (en de procent doppers) daalt... Daarover moet de economie gaan. Niet over hoeveel mensen op pensioen gaan vanaf 52... om dan zogenaamd jongeren de kans te geven om te werken.. Het is genoegzaam bewezn dat dit onnozel economisch model niet werkt. Er is geen 'quorum' of 'quotum' van jobs, en dit quotum van jobs is gewoon beperkt door de lasten op arbeid. Moest de lasten op arbeid 0 euro bedragen, is de tewerkstelling in Belgie 200% van wat we nu doen.. Dat ben ik relatief en mathemathsich zeker
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 7 juli 2016 om 23:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat doen we echter met degenen die niets hebben en officieel ook nooit iets zullen hebben? Volgens de wet hebben ze recht op een minimum inkomen. Of gaan we voor hen werkstraffen organiseren, zo'n beetje als dwangarbeid (in principe kan hier niets op tegen zijn). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb niets met voetbal maar zou het niet erg vinden dmv belastingen mee te betalen aan stadia, jeugdwerking, ... echter niet als spelers op één dag evenveel verdienen als ik in m'n hele loopbaan en die dat dan nog eens gaan versteken in Monaco of in belastingparadijzen. Dat is er verdorie te veel aan. Zoals het er nu aan toe gaat in het voetbal zou de overheid er geen euro belastinggeld mogen aan spenderen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en dan nog moet superliberaal Den Hengel nu toegeven dat er plannen zijn om toch overheidsgeld toe te steken aan het stadion van Brussel in Vlaanderen. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Another Jack : 8 juli 2016 om 06:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alleen wordt er niet zorgvuldig omgesprongen met het boetegeld. We moeten er wel voor opletten dat de prioriteit van de agenten niet gaat naar "gemakkelijk" verdient geld! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er komt gewoon een heel nieuwe administratieve rompslomp in de plaats.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() bané dat is teveel kloterij zoals je zegt, het eenvoudigste is gewoon iedereen krijgt een opleiding, en defacto een schuld op zijn naam die hij meeneemt tot in zijn graf of afbetaalt met te werken...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Na een lichte verhoging op mijn loonfiche is het bedrag alweer gedaald.
Waar zit nu precies het voordeel van de tax-shift ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
een boetetarief gaat in principe over de 'externaliteit' van de kostprijs van een overtreding waar je een waarde op plakt. In Belgie hebben ze de neiging om gewoon de laaghangende vruchten te plukken, er zijn in prinicipe voldoende vaststellingen, maar ze verlopen nogal sterk met de digitalisering of met de flits-superslot automaten. Het is nogal evident dat de penalisatie van een snelheidsovertreding de indruk geeft dat de politie niet ligt te slapen, maar in feite, en dat is veel fundamneteler, is ons politiekorps zodanig gemiddeld laag-IQ opgeleid, dat ze e rniet in slaagt om bvb stevige research te doen, of om deftig onderzoek te doen. Die kritiek is weldegelijk jiust ik heb daar eens een artikel over geschreven http://newsmonkey.be/article/67381 Dus je ziet op die grafiek, dat we voldoende penaliseren, maar in feite wel nog veel criminaliteit hebben. Dat wil dus zeggen dat de penalisatie gewoon de laaghangende vruchten plukt... |
|
![]() |
![]() |