![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | ||||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Nu blijf je maar haperen op "och ja als ik dat zou doen dan zou het allemaal zo duidelijk zijn..." Citaat:
Kan volgens jou de warmte (=energie) van lucht overgedragen worden naar water? Citaat:
Voor mij is percentage van OHC voldoende dramatisch. Voor jou misschien niet. Denk je dat de gemiddelde oen begrijpt wat je bedoelt met %OHC? Citaat:
Citaat:
Maar we hebben wel bijgeleerd: - Jij kan wel degelijk zelf nieuwe cijfers op een bestaande grafiek plaatsen, en dat hoeft helemaal geen uren te kosten. Correct? - Je uitspraak dat El Nino 2015-2016 niet boven de zwarte lijn zou uitkomen heb je al moeten bijstellen in post #55. Correct? - Het sterretje op de grafiek bleek wel degelijk een onderschatting te zijn. Correct? - De temperatuur van vandaag valt binnen de 66% range van de voorspelling van het CMIP3-model. Correct? Laatst gewijzigd door Klein Licht : 5 augustus 2016 om 14:32. Reden: not the not not not |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |||||||||
Burger
|
![]() Citaat:
![]() Als je denkt dat je het in 5 minuten kan wat houdt je tegen ? Ik wens je trouwens veel succes om dit met Excel te doen ... Citaat:
Citaat:
Moet de warmtetransfert tussen atmosfeer en Oceanen al niet correct in het model zitten wil men voorspellingen doen over oppervlaktetemperaturen? Tip: zelfs al is er een minieme temperatuurstijging is in de diepzee, deze wordt echt niet zomaar terug afgegeven aan de atmosfeer. Citaat:
Citaat:
Ik dacht toch dat elk nieuw model beter werd? Leg anders eens uit wat die nieuwe kennis over energieopname door de oceanen is? Citaat:
Citaat:
Dat je niet inziet dat een datapunt toevoegen wel iets anders is dan een volledige grafiek opnieuw maken waarvoor data van honderden modelruns nodig is is ook wel duidelijk ... Citaat:
Kan je eens anders ook eens tonen waar ik daar ook maar iets over gezegd heb. Ik heb enkel gezegd dat zelfs het El Nino jaar 2015 nog niet boven de zwarte lijn komt. Wat ook blijkt. (Alé behalve op jouw penisgrafiek natuurlijk) Citaat:
Dat is evident dat in het CMIP3-model geen uitspraken gedaan worden wanneer El Nino's zullen vallen is ook wel evident... Laatst gewijzigd door Morphy : 5 augustus 2016 om 17:16. |
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |||||||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Data downloaden en in Excel plakken: 1 minuut Data formatteren naar kolommen en punten vervangen door komma's: 1 minuut Data eventueel verschuiven om overeen te komen met de grafiek waar je het op wil plakken: 1 minuut Bovenstaande maal 4 omdat je 4 datasets wil: 12 minuten. Grafiek invoegen en data erin pleuren: 1 minuut Grafiek formatteren naar zachte kleuren en vormpjes: 2 minuten Voila 15 minuten en je bent klaar. Citaat:
In 1903 kenden we ook nog niet alle details van aerodynamica, maar dat heeft ons er toch niet van kunnen weerhouden verder te vliegen dan ooit tevoren. Citaat:
Citaat:
Ik zie ook dat je blijkbaar je beschuldiging (dat nieuwe klimaatmodellen met een bijgestelde energieopname door oceanen niet beter zijn) hebt moeten verlaten omdat je geen enkel voorbeeld kan geven. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Uiteindelijk is CMIP3 natuurlijk slechts één van de correcte antwoorden op een domme vraag van Wapper. Deze heeft hij waarschijnlijk gesteld vanwege blootstelling aan een propagandalawine die als doel heeft het grotere plaatje onder te graven: Ons klimaat warmt 10 keer sneller op dan het ooit op natuurlijke wijze gedaan heeft, en de beste verklaring die fysici daarvoor hebben is dat verhoogde concentraties broeikasgassen hiervoor verantwoordelijk zijn. Laatst gewijzigd door Klein Licht : 5 augustus 2016 om 19:23. Reden: quotefix |
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Oppervlakte "Antarctica ijs" 1980-april 2015 gemeten... rode grafiek... ![]()
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 5 augustus 2016 om 21:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | ||||||||||||||
Burger
|
![]() Citaat:
Als je denkt dat je het kan in 15 minuten wat houdt je tegen? Moet ik jouw huiswerk doen omdat jij niet kan visualiseren wat het effect is? Hoeveel minuten ben je met je mislukte penisgrafiek bezig geweest? Ook 15 minuten ? Citaat:
Ik denk niet dat veel klimaatwetenschappers zich willen vereenzelvigen met de onzin die je hier al gepost hebt. Citaat:
En zijn het aantal factoren waarover men slechts het vaagste idee heeft natuurlijk vele malen minder dan bij klimaatmodellen (aerosols, feedback effect van wolken, warmtestromen tussen de lagen in de oceanen, warmtetransfert tussen de oceanen en de atmosfeer, oorzaak van ontstaan van El Nino's, ... ) Citaat:
Staat er op je elektriciteitsfactuur misschien hoeveel atoombommen je verbruikt hebt? Citaat:
Citaat:
En welke modellen zou je daar dan als voorbeeld van willen hebben? CMIP5 zijn de laatste gepubliceerde en die vind je niet goed! Wil je voorbeelden van modellen die nog niet gepubliceerd zijn misschien? Citaat:
Kan je eens naar een studie verwijzen met deze nieuwe natuurkundige inzichten waarop men de modellen zou aanpassen? Dat Trendberth denkt dat zijn 'missing heat' in de oceaan beland is betekent niet dat daarover consensus is onder klimaatwetenschappers. Het betekent ook niet dat men plots de fysica van warmtetransfert tussen Oceaan en atmosfeer beter begrijpt ... Citaat:
Dat je een totaal verkeerd beeld had i.v.m. waar 2015 uitkomt heb je met je penisgrafiek wel bewezen. Ik kan dus begrijpen dat je door deze verkeerde perceptie pagina's vol verkeerd commentaar gegeven hebt. Maar nu dat ik aangetoond heb dat je perceptie en je penisgrafiek compleet verkeerd zijn zit je nog te lullen dat El Nino jaar 2015 ergens ver boven de zwarte lijn zit. GIStemp stond niet eens op de grafiek die jij gepost heb ... . En hij komt er trouwens echt ver boven, vergelijk eens met een ander El Nino jaar .... Citaat:
Het staat nochtans op de grafiek! Dat ik iets van 37 posts geleden al geschreven heb dat men het sterretje wel groot genoeg heeft uitgerokken zodat het (zoals nu blijkt) ook nog wel 2015 zal bevatten met de El Nino maanden inbegrepen ook niet. Citaat:
Dat een even sterk El Nino jaar als 1998 onder de ondergrens van de grijze zone zou zitten zou wel enorm triestig zijn niet? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Over hoeveel "ooit" heeft men data in een resolutie als in de 20e eeuw om zo'n uitspraak te doen? Citaat:
Dat modellen een feedbackfactor van meer dan 3 gebruiken wel, ook onder fysici .... Nu ik ga hier niet blijven antwoorden op belachelijke vragen als 'waarom atoombommen gebruiken als eenheid niet normaal is?' Met iemand discussiëren die het normaal vindt dat men elk jaar van datasets switcht naar deze die het best uitkomen en geen grafiek kan lezen is nogal tijdverspilling. Dat je al de stukken waarin je te kijk gezet wordt steeds wegknipt en de doelpalen steeds verplaatst wanneer je door de mand valt begint ook net iets te irritant te worden. Post PatrickVe hier niet meer misschien? Of iemand anders die ook wel eens een natuurkundige studie leest? Laatst gewijzigd door Morphy : 6 augustus 2016 om 00:46. |
||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Afgaand op je arrogantie ben je een dubbelnick van Descartes Jr. of Rob Lemeire.
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 6 augustus 2016 om 10:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Als je iets wil bijleren kijk eens op https://support.office.com/nl-nl/art...0-d0c93161daa8 Het is niet omdat jij enkel een lineaire trendlijn kent dat dit het enige is wat bestaat ... . Zijn dat ook geen vriendjes van jou misschien? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Als mensen met kennis onder elkaar spreken, laten ze de open deuren weg.
[open open deur] De grafiek bevat geen relevante trend. Dat 13-maandelijks gemiddelde heeft omwille van de interne variabiliteit geen enkele relevantie whatsoever. None. Nada. Zero. Leuk om te zien of een jaar een wat hogere of lagere temperatuur had of niet. In het licht van al dan niet stijging temperatuur op aarde, is dat 13-maandelijks gemiddeld even zivol als een driedaags gemiddelde uitplotten : compleet nutteloos. [/sluit open deur]
![]() |
#70 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
Eerst is het vol overtuiging "Er staat niet eens een trendlijn op de grafiek die ik postte." Als je er met je neus op geduwd wordt door zowel Micele als mij dat er weldegelijk een overduidelijke trendlijn opstaat is het plots dat je bedoelde dat er geen "relevante" trendlijn opstond ... . Vind je dat zelf niet wat zielig? Wie denk je eigenlijk te overtuigen met zo'n verdraaiing van je eigen woorden? Als de trendlijn niet relevant is waarom staat hij er dan op en wordt hij zo benadrukt? Als het niet relevant is waarom zie je dan voortdurend het lopend gemiddelde als trendlijn terugkomen in klimaatstudies ? Citaat:
De trendlijn van het 13-maandelijks gemiddelde vlakt de uitschieters af zodat de trend duidelijker zichtbaar wordt (weet je wel, de bedoeling van een TRENDlijn ... ) Een lijn met het driedaagsgemiddelde zou juist het omgekeerde effect hebben en van de grafiek een inktvlek maken. Laatst gewijzigd door Morphy : 7 augustus 2016 om 20:46. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |||||||||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als jij beweert dat een volledig model (en bij uitbreiding een hele wetenschapstak) voor de vuilbak is omdat 1 van de 100 deelformules een afwijking vertoont, denk ik niet dat er veel klimaatwetenschappers jou gelijk gaan geven... Citaat:
Zo komen we mooi terug bij mijn geplagieerde voorbeeld van in het begin dat het enige argument van de 'sceptici' erin bestaat: we moeten er vanuit gaan dat er nog wel ergens een onbekende factor zal bestaan die compleet het tegenovergestelde effect veroorzaakt als wat we vandaag, na al ons onderzoek, al weten. Citaat:
Voorbeeld edit: urls worden afgekapt zodra ik ze post - hier zijn ze in tekst http://journals.ametsoc.org/doi/full...I-D-13-00294.1 http://www.nature.com/articles/nclim...LkWWveLtRRro0p Citaat:
Als ze op het nieuws zeggen "men gaat een nieuwe kerncentrale bouwen die 3000 MW oplevert, dat is voldoende energie voor 6 miljoen gezinnen" - ga jij dan ook op internet beweren dat het bij de VTM een bende bedriegers is en dat de wetenschappers die dat cijfer berekend hebben een bende klungels zijn die er niks van kennen? Citaat:
Kijk, ik heb al van het begin toegegeven dat die voorspelling een overschatting is gebleken, én wat daar waarschijnlijk de reden van is. Ik zie echter dat het ondanks die overschatting toch heel wat accurater blijkt dan de voorspellingen van 'sceptici' of zelfs jouw eigen hindcasts van +0° en -4°. Citaat:
Citaat:
Als ik het ontcijfer lees ik "ja, maar hou er wel rekening mee dat we waarschijnlijk met een uitschieter naar boven zitten". Ik denk dat Wapper zich zal optrekken aan de "maar" en zijn ogen zal sluiten voor de "ja" ![]() Citaat:
Citaat:
Onder fysici gaat de discussie erover of dat 2,9 of 3,1 moet zijn, terwijl lobbyisten het bestaan van die discussie dan aanhalen als bewijs dat het even goed -10 zou kunnen zijn. Citaat:
Citaat:
Dat ik stukken weglaat (en soms groepeer) is waar: dat doe ik wanneer ik vind dat die niet meer relevant zijn voor de discussie, kwestie van niet elke keer op twintig quotes te antwoorden met opnieuw twintig quotes. Ik denk dat ik er moeilijk van te beschuldigen ben dat ik dingen wegmoffel opdat ik er niet op durf antwoorden, zeker als ik zie hoe hard ik eraan moet sleuren om van jou een antwoord te krijgen op zeer simpele vragen. Als je denkt dat ik op bepaalde zaken niet durf te antwoorden omdat ik 'te kijk ben gezet' en die weglaat: haal die gerust aan en dan zal ik daar met veel plezier op antwoorden. Ik zal er zelfs bijzetten waarom ik het heb weggelaten. Laatst gewijzigd door Klein Licht : 8 augustus 2016 om 10:21. Reden: url fix |
|||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | ||||||||||||||||
Burger
|
![]() Citaat:
Het enige dat ik gezegd heb is dat CMIP5 niet beter presteert dan CMIP 3 tot nu toe, dit is gewoon een feit. Tuurlijk zal het wel de bedoeling zijn dat nieuwe modellen beter worden, tot nu toe slaagt men daar echter nog niet erg in. Citaat:
Dat modellen niet goed presteren is een feit. Dat men niet meer moet proberen ze te verbeteren heb ik nergens geschreven. Citaat:
Citaat:
Dat men geen draconische en oneconomische maatregelen moet nemen op modellen die tot nu toe weinig voorspellend waren lijkt me echter wel nogal evident. Van pragmatische oplossingen ben ik volop pleitbezorger. Het probleem van de meeste 'groenen' is dat ze tegen alles zijn dat enigszins werkbaar is. Citaat:
"With four parameters I can fit an elephant, and with five I can make him wiggle his trunk. " John von Neumann Citaat:
De tweede gaat over de betrouwbaarheid van de OHC in het zuidelijk halfrond tussen 1970 en 2004. Door de weinige data wil men de geschatte waarden vervangen door de output van de modellen. Dit is dus net het omgekeerde als de modellen aanpassen op basis van nieuwe gegevens, dit is de gegevens aanpassen op basis van de modellen ... . Citaat:
AANTAL HIROSHIMAS gebruiken als maatstaf is pure demagogie om een lekenpubliek te misleiden, daar is nu eens niets educatiefs aan! Ik denk dat je dat nu toch zelf ook wel beseft? Als men de 'missing heat' waar Trendberth over spreekt in graden celcius uitdrukt weet zelfs een lekenpubliek dat dit gaat over iets dan kleiner is dan de nauwkeurigheid van de metingen. Citaat:
Ik doe een uitspraak over jou grafiek waar GISStemp niet eens opstaat en nu blijf jij hier bezig dat deze op een andere grafiek een micrometer boven de lijn komt. Vind je dat nu zelf ook niet belachelijk? Citaat:
Het is niet dat ik deze hypothese onderschrijf als een voorspelling van mij ... . Citaat:
Citaat:
Citaat:
Uit het IPCC rapport: "1.5 °C to 4.5 °C (high confidence), extremely unlikely less than 1 °C (high confidence), and very unlikely greater than 6 °C (medium confidence)." Met andere woorden: "we hebben er geen flauw benul van". Het verschil als je een feedbackfactor van 1,5 of 4,5 gebruikt in de modellen is nochtans GIGANTISCH. Citaat:
Citaat:
Als je er iets verkeerd op ziet waarom duid je het dan niet aan in plaats van een grafiek te posten waarvan iedereen die het een beetje volgt onmiddellijk ziet dat deze onzin is? Het is zeker zo dat aan beide kanten van het debat 'gekleurde' grafieken en uitspraken meer regel zijn dan uitzondering Citaat:
Dat er bovenop de opwarming veroorzaakt door CO2 nog eens een dubbel zo grote opwarming zou zijn door feedback effecten is waar veel discussie om gaat. + natuurlijk ook nog over wat de gevolgen zullen zijn, wat de te nemen maatregelen zijn , enz ... Citaat:
Je knipt niet enkel zaken weg om samen te vatten maar ook vooral zaken die je niet kan verdedigen. Zoals het plaatsen van je UAH grafiek tot februari 2016 of onzin uitspraken dat het nu 10x sneller opwarmt dan ooit Nu, ik ga de discussie voor mijn kant afsluiten want hier kruipt veel te veel tijd in zonder dat het iets opbrengt. Ik ben al lang blij dat het eindelijk tot je doorgedrongen is dat je grafiek toch niet zo objectief was ... . Laatst gewijzigd door Morphy : 8 augustus 2016 om 13:48. |
||||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Burger
|
![]() Citaat:
"there is high confidence that ECS is extremely unlikely less than 1°C and medium confidence that the ECS is likely between 1.5°C and 4.5°C and very unlikely greater than 6°C" Dus een gemiddeld vertrouwen in de stelling dat de klimaatgevoeligheid waarschijnlijk tussen de grote range van 1,5°C en 4,5°c zit. Ik vind dat toch net iets anders dan: Laatst gewijzigd door Morphy : 8 augustus 2016 om 17:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |||||||||||||||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Eerst waren de modellen niet accuraat genoeg voor de sceptici omdat ze geen daling voorspelden. Daarna waren ze niet accuraat genoeg omdat ze geen status-quo voorspelden. Vandaag zijn ze niet accuraat genoeg omdat ze de stijging een paar procent overschat hebben. Citaat:
![]() Citaat:
De tweede gaat erover hoe het komt dat klimaatwetenschappers die energieoverdracht fout hadden ingeschat (bij gebrek aan historische gegevens teveel uitgaan van schattingen op basis van metingen in de bovenste laag), en hoe men die in de toekomst correcter kan schatten. Wat wil je nog meer? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Je zou echter de stijgende trendlijn gemist hebben en als klap op de vuurpijl zou je vandaag waarschijnlijk al buiten je 66% zone zitten. Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik heb die eruit gelaten omdat we met het vergelijken van grafieken en elkaars favoriete datasets toch niet veel verder geraakten als niemand ze op de andere grafiek ging zetten. Dat het nu 10x sneller opwarmt dan ooit tevoren is een uitspraak waar het gros van de paleoklimatogen achter staat. Je kan dat onzin vinden, maar ik hecht daar toch belang aan. Dat heb ik eruit gelaten omdat dat weer een andere zijsprong zou maken en dat je, als je toch denkt dat het allemaal een complot is om subsidies te trekken, je waarschijnlijk ook dat bewijs zou weggooien omdat er onder wetenschappers nog steeds discussie is over een paar procentpuntjes. Citaat:
![]() |
|||||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |||||||||||||||||||||||||
Burger
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
En nee GiSStemp stond totaal niet op jouw grafiek ... Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() "Medium confidence that the ECS is likely between 1.5°C and 4.5°C " is natuurlijk zo goed als hetzelfde zeggen als geen flauw benul. ... Alé, ik ben blij dat ik je toch een moeilijk woord aangeleerd heb ... Citaat:
![]() Citaat:
![]() Maar wat er nu juist mis is aan de grafiek van Wapper daarvan heb je nog geen woord gezegd, enkel dat hij moet mis zijn omdat hij van de andere kant komt ... Citaat:
Citaat:
Of hoe het leven leuk moet zijn voor de simpelen van geest ... ![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Waar blijf je het halen? ![]() Alé als het moet: Neen, ik heb niet gezegd dat er een complot is om subsidies los te trekken. Dat is nog een stropop ingefluisterd door die stemmen in je hoofd ... ![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Anders om af te sluiten misschien nog wat ja-neen vragen in typische "Klein Licht" stijl? -Klopt het dat je eerst posts vol hebt staan lullen dat 2015 ver boven de zwarte lijn zat en dat toch niet echt zo blijkt te zijn? -Klopt het dat je geposte grafiek waar heel de discussie over gaat nogal selectief is met zijn datasets? -Klopt het dat je met veel tromgeroffel aangekondigde penisgrafiek er een kilometer naast zat? -Klopt het dat je beweert dat je in 15 minuten die grafiek kan aanvullen met alle relevante datasets maar het toch maar niet doet? -Klopt het dat de discussie over de feedback onder fysici niet echt gaat over 2,9 of 3,1? -Klopt het dat iemand die nog nooit gehoord heeft over de klimaatgevoeligheid wat zowat het centrale punt is in het debat misschien beter eerst wat zou studeren voor hij uit zijn nek zou lullen? -En anders om Koe nog wat te jennen, zie jij een trendlijn op grafiek met UAH of ben je ook blind? ![]() Laatst gewijzigd door Morphy : 8 augustus 2016 om 21:06. |
|||||||||||||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | ||||||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
De lobbyisten bedienden zich in de afgelopen jaren graag van 'trendlijnen' als argument dat de temperaturen sinds 1998 (rara) gelijk gebleven waren of zelfs gedaald. Dat waren zonder uitzondering lineaire trendlijnen. Met als boodschap naar hun acolieten "je moet naar de trendlijn kijken dan is het duidelijk". Sta Koe dan ook toe zich er in dat kader over te verbazen dat wanneer er over 'de trendlijn' gesproken wordt men plots die lineaire trendlijn toch niet meer zo heilig beschouwt, wanneer die vandaag toch een heel ander beeld schept dan voorheen. Je er lollig in maken dat er nog andere definities van 'trendlijn' bestaan is een beetje belachelijk, in het kader van deze discussie. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |||||||||||||||||||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik zeg: nieuwe modellen zullen beter zijn Jij zegt: nieuwe modellen zijn niet beter Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Klein Licht : 10 augustus 2016 om 10:11. Reden: 66 |
|||||||||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Burger
|
![]() En van een kop in een artikel van een tabloid waarin men onder meer ook een belachelijke 50 meter zeespiegelstijging voorspelt maak jij "een uitspraak waar het gros van de paleoklimatogen achter staat".
Nu ja, soit, zoals gezegd ga ik men tijd beter spenderen dan alle flauwekul uit jouw posts telkens opnieuw te bespreken ... Laatst gewijzigd door Morphy : 10 augustus 2016 om 12:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Hierbij mijn voorstel: - Kerncentrales vervangen door nieuwere nog veiligere/krachtigere ... kerncentrales. - Alle steenkoolcentrales vervangen door efficiente STEG gascentrale - Stimuleren i.p.v. tegenwerken van fracking voor het produceren van Shale gas zodat gascentrales ook economisch zijn en blijven - Volop investeren in onderzoek naar goedkope, lichte en krachtige batterijen - Voor de laatste procenten kan er gerust geïnvesteerd worden in onshore windmolens op plaatsen waar er ook zo goed als continu een juiste windsterkte is. - In landen waar de zon voldoende schijnt (lees: Afrika niet België) kan er zeker ook geïnvesteerd worden in zonnecentrales en dan niet op basis van inefficiënte fotovoltaïsche cellen. Laatst gewijzigd door Morphy : 10 augustus 2016 om 12:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Minister-President
|
![]() Dus: zware subsidies voor alternatieve energiebronnen. Verschilt niet zoveel van wat de 'alarmisten' vragen lijkt mij?
(Wat betreft fracking denk ik dat ze er best eerst voor zorgen dat dat kan zonder massaal kankerverwekkende stoffen in de bodem te spuiten) |
![]() |
![]() |